Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 06. aug, 2019 18:47

texy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 18:02
Thommo skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 15:42
texy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 13:01

De har købt Rodri (backup for Fernandinho)
Det er skrevet mange gange, men jeg gætter og tror på han slår Fernandinho efter lidt tilvæning, og det må jo betyde de forstærker 11´eren yderligere, hvis min påstand holder, og synes det er meget optimistisk at skrive de er svækket, men man skal jo være optimistisk for at tro på det med det nul-vindue vi har haft indtil videre :dontknow: .

Jeg håber troligt på en giga signing denne sommer, der kommer i 11´eren, eller kan true for alvor.... I offensiven altså
Det har du muligvis ret i. Jeg synes nu, at Fernandinho har spillet på et vanvittigt niveau over de seneste to sæsoner, så jeg har svært ved at se nogen spiller gøre det bedre. Han er i mine øjne den altoverskyggende årsag til, at de har kunnet spille med Silva og Silva på midten samtidig.

Som andre skriver, er De Bruyne nu tilbage. Det havde jeg overset, og det styrker bredden, hvis han finder niveauet. Men selvom han er dygtig, så var han dog aldrig Salah-niveau i mine øjne (de to top kandidater til årets spiller forrige sæson). Og i hans fravær har Bernardo Silva spillet eminent. Jeg kan kun se De Bruyne komme tilbage på holdet på bekostning af en af de to Silvaer. Hvis Rodri skal spille, hjælper det nok med De Bruyne i forhold til den defensive balance. Men offensivt ser jeg ham ikke bedre end hverken den ene eller anden Silva.
Lidt mærkværdig at du lidt ser De Bruyne tilbage som status quo for City (min tolkning), men ser Oxlade tilbage som en styrkelse af bredden...


Personligt tror jeg desværre ikke Oxlade finder topniveauet frem igen og kan spille +25 PL kampe pr sæson.
En spiller konstant forfulgt af uheld og mærket af dem.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » tirsdag, 06. aug, 2019 22:26

Dybala til Spurs. Det er sgu ikke særligt fedt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » tirsdag, 06. aug, 2019 22:42

Emmy skrev:Dybala til Spurs. Det er sgu ikke særligt fedt
Der går faktisk samtidigt ret kraftige rygter om at de samtidigt forstærker med Fernandez og Coutinho (på leje)

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 06. aug, 2019 23:26

Emmy skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 22:26
Dybala til Spurs. Det er sgu ikke særligt fedt
Arh de skal vidst lige forhandle en kontrakt med Dybala på plads først og det kunne måske godt blive et problem med de lønninger Tottenham normalt giver og den løn Dybala forventer.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 07. aug, 2019 10:50

Man C har fået Rodri, som rigtig nok er en erstatning for Fernandinho. Han er oppe i årene, og han er jo ingen Milner :D
Spurs har fået Ndombélé, og Dybala. Og det må siges at være en forstærkning af deres trup, som jo var god nok til at spille sig i CL. Men ingen taler om Arsenal, som jeg synes har fået to gode spillere i Pépé og Saliba. De bliver interessante at følge, og jeg tror de to spillere vil få succes i PL.

Leicester har også fået tilført nyt blod i Tielemans og Peréz fra Newcastle. Everton har købt Juve talentet Moise Kean, og ham glæder jeg mig til at se i PL. Derudover har de købt Gbamin (erstatning for Gueye) til den defensive midtbane, og de har købt Andre Gomes, som har været en succes i den blå trøje, så Everton har for en gang skyld købt fornuftigt ind. De har også købt Delph, som må betegnes som kvalificeret og erfaringsrig back-up.


Man U har købt Maguire, og han er dyrere end Virgil. Og Maguire er ikke £80 M. værd, men da vi købte Virgil syntes jeg heller ikke han var £75 M. værd. De har også købt Wan-Bissaka, og en ung ving fra Swansea til små penge. Men jeg synes det er vigtigt at bemærke at de ikke har været ude og købe såkaldte store navne på vej ned. Det ser ud til at Ole tager det roligt, og er i gang med at opbygge et hold fra defensiven af og frem. Fokus har været på forsvaret i dette vindue, det skal stabiliseres.

Men Chelsea går under radaren - både herinde og i medierne. De har solgt Hazard, som må betegnes som den bedste spiller i PL de sidste 5 år. Leje er blevet til eje, og Kovacevic fortsætter i klubben. Pulisic kommer også, og han bliver meget interessant at følge. Kan han fylde Hazard's sko ud, eller bukker han under for forventningspresset? Derudover vender Kakayoko tilbage efter et låneophold i Milan. Kan han tilspille sig en plads? Men det mest interessante ved Chelsea, bliver hvordan deres gamle midtbane fighter, Lampard klarer sig som manager.

Vi har købt meget unge spillere og satset på fremtiden. Jeg ved ikke om det er klogt. Jeg håbede på at vi ville 'smede mens jerenet er varmt' og købe et par topspillere, så vi kan bevare/øge afstanden til vores konkurrenter. Men vi har nogle spændende spillere på vej. Jeg glæder mig meget til Ki-Jana Hoever. Han ligner verdensklasse. Det bliver interessant at se Brewster, og hvor langt han er i sin udvikling. Vores tilgang af Harvey Elliot ser også utrolig spændende ud. Men han får næppe mere end en håndfuld kampe.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » onsdag, 07. aug, 2019 11:20

Oomph242 skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 18:47

Lidt mærkværdig at du lidt ser De Bruyne tilbage som status quo for City (min tolkning), men ser Oxlade tilbage som en styrkelse af bredden...


Personligt tror jeg desværre ikke Oxlade finder topniveauet frem igen og kan spille +25 PL kampe pr sæson.
En spiller konstant forfulgt af uheld og mærket af dem.
Ja, så har har jegf ikke udtrykt mig klart nok. De Bruyne styrker i høj grad Man City's bredde.

Jeg deler i øvrigt din frygt for Ox. Men kommer han tilbage på topniveau, så tilbyder han noget andet fra midten, end alle vores andre midtbanespillere. Han er mere direkte, mere skudfarlig og MEGET hurtigere end vores andre midtbanespillere.

I forhold til hele snakken om bredden, er det dog vigtigt at huske, at alle de såkaldte breddespillere reelt købes til at spille cup-kampe og ganske få liga-kampe, med mindre man får langvarige skader. Så man skal næsten starte med lidt sortsyn, hvis man føler, at LFC bør betale stort for en ny mand til angrebet. Bobby, Mané og Salah nyder jo godt af kontinuerligt at spille sammen. Og hvis man spares i hver tredje kamp, så minimeres chancen for at opnå eksempelvis "Golden Boot", hvilket jeg alt andet lige tror er en motiverende faktor for spillere på Messi's, Ronaldo's, Salah's og Mané's niveau.

I "Hvem skal ind" tråden nævnes Coutinho ofte. Han er i mine øjne absolut verdensklasse. Men hvorfor skulle han stille sig tilfreds med at sidde på bænken hos os, hvis han ikke er tilfreds med den rolle i Barca? Naturligvis vil der være kampe, hvor det ville give mening at spille med "Fab Four". Men i de kampe, hvor det ikke er holdbart taktisk, ville man være nødt til at smide enten Coutinho eller Mané på bænken. Det led Mané under i den sidste tid, hvor vi stadig havde Coutinho. Efterfølgende har han løftet sit niveau, og skulle vi hente Coutinho eller en anden, så tilhører pladsen i mine øjne stadig Mané. Loyalitet og en rivende udvikling er værd at belønne. Også signal-mæssigt.

Og så er vi tilbage ved, at jeg tror, at stemning og accept af hierarkiet i truppen er en lige så vigtig faktor for bredden som dyr kvalitet. Eller også er det noget jeg håber? Men jeg synes faktisk, at vores sidste sæson kan agere som en slags "bevis" for den påstand.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Mads T. » onsdag, 07. aug, 2019 12:54

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 07. aug, 2019 10:50
Spurs har fået Ndombélé, og Dybala. Og det må siges at være en forstærkning af deres trup, som jo var god nok til at spille sig i CL.
De er vidst enige om prisen med Juventus, men ikke om en kontrakt med Dybala, som helst vil blive i Juventus. Så den er ikke sikker endnu.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. aug, 2019 08:15

Ja, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren.

Men det ser ud som om at Lo Celso og Sessegnon havner i Spurs. Deres transfervindue minder om vores sidste sommer. Nu må vi se om de kan gøre det ligeså godt som os i sidste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » torsdag, 08. aug, 2019 09:04

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 08:15
Ja, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren.

Men det ser ud som om at Lo Celso og Sessegnon havner i Spurs. Deres transfervindue minder om vores sidste sommer. Nu må vi se om de kan gøre det ligeså godt som os i sidste sæson.
Vel med det lille twist, at en af deres bedste spillere Eriksen vil væk. Den kategori var Can alligevel ikke i efter min mening.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Bojangles » torsdag, 08. aug, 2019 11:34

texy skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 09:04
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 08:15
Ja, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren.

Men det ser ud som om at Lo Celso og Sessegnon havner i Spurs. Deres transfervindue minder om vores sidste sommer. Nu må vi se om de kan gøre det ligeså godt som os i sidste sæson.
Vel med det lille twist, at en af deres bedste spillere Eriksen vil væk. Den kategori var Can alligevel ikke i efter min mening.
Uhh Can. Jeg var sgu stor fan af ham, og træt af at han smuttede videre - så, hvor fantastisk er det ikke, at man efter sådan en sæson nærmest havde glemt alt om ham. Det har jo nok meget at gøre med at Gini tog sig sammen og gik fra at være spøgelset, til at være blandt banens bedste gang på gang.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 08. aug, 2019 13:22

Det er lidt dødt omkring Eriksen. Jeg tvivler på han ryger i dag, og Spurs er ved at købe Lo Celso. Bare ikke Eriksen ryger på bænken hele næste sæson, nu hvor han kun har et år tilbage.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » torsdag, 08. aug, 2019 20:54

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 13:22
Det er lidt dødt omkring Eriksen. Jeg tvivler på han ryger i dag, og Spurs er ved at købe Lo Celso. Bare ikke Eriksen ryger på bænken hele næste sæson, nu hvor han kun har et år tilbage.
Det vil jeg da virkelig håbe, at han gør. For det første fordi det vil svække Tottenham's startelver markant. Og for det andet, fordi de så ikke kommer til at tjene en eneste krone på ham. Eriksen? Han er så stort et navn, at klubberne nok skal stå i kø for at få ham næste sommer - uanset hvor lidt spilletid han skulle få.

Jeg er dog ganske overbevist om, at han bliver solgt inden den 2. september. Formentlig for omkring £50M til Real Madrid.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 08. aug, 2019 21:10

texy skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 20:54
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 13:22
Det er lidt dødt omkring Eriksen. Jeg tvivler på han ryger i dag, og Spurs er ved at købe Lo Celso. Bare ikke Eriksen ryger på bænken hele næste sæson, nu hvor han kun har et år tilbage.
Det vil jeg da virkelig håbe, at han gør. For det første fordi det vil svække Tottenham's startelver markant. Og for det andet, fordi de så ikke kommer til at tjene en eneste krone på ham. Eriksen? Han er så stort et navn, at klubberne nok skal stå i kø for at få ham næste sommer - uanset hvor lidt spilletid han skulle få.

Jeg er dog ganske overbevist om, at han bliver solgt inden den 2. september. Formentlig for omkring £50M til Real Madrid.
De nåede desværre lige at få afløseren ind for Eriksen. Synes nu Tottenham fik et ret godt transfervindue. Priser mig lykkelig for de ikke fik Dybala. Arsenal gjorde det også godt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » torsdag, 08. aug, 2019 21:52

Oomph242 skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 21:10

De nåede desværre lige at få afløseren ind for Eriksen. Synes nu Tottenham fik et ret godt transfervindue. Priser mig lykkelig for de ikke fik Dybala. Arsenal gjorde det også godt.
Jeg tvivler stærkt på, at Lo Celso er i nærheden af Eriksens niveau. Det er muligt, at han kan blive det, men jeg kan ikke se ham komme i nærheden i sæson 1 i Spurs. Han kommer til PL på baggrund af en enkelt stærk sæson i Spanien. Er det erfaring nok til med det samme at blive en profil i PL?

I øvrigt er Lo Celso vel mere en klassisk 8er, end Eriksen der spiller som et mix af en 8er og 10er.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Jesper » torsdag, 08. aug, 2019 21:56

Er der én side, ser samler op på køb og salg og sammenligner klubberne?


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar