Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » tirsdag, 02. feb, 2021 16:12

Niels K skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 10:32
AJJ skrev:
mandag, 01. feb, 2021 15:02
Lidt input til debatten om de Man U-favoriserende dommere:

https://www.plbold.dk/nyhed/solskjaer-e ... r-forkerte
Så du anerkender, at de har en sag her, og samtidig at alt dømmes helt perfekt i vores kampe ? Jeg har ikke set noget til denne kamp. Jeg følger hver en detalje omkring vores kampe og kan reagere, når jeg ser det, men jeg ser lister, når analytikere og fodboldsites kommer med en liste over en periode for alle hold, og der vil disse 2 tilfælde jo dukke op.

Jeg har intet problem med at give dem medhold, hvis de har en sag, og så skal det jo indgå i det samlede regnskab, som forhåbentligt ender ud med, at VAR benyttes på samme måde i alle kampe i samme situationer, og at der er en lige linje hos dommerne generelt. Det er i øvrigt helt perfekt og også lidt "sjovt", at det er en dommer fra Merseyside, der fik rettet lidt op på det ulige regnskab.
Vi er bare stadig holdet med klart flest afgørende domme imod os, og det har potentielt kostet os 4-6 point indtil videre. Jeg kan ikke huske en eneste sæson, hvor det har udlignet sig over sæsonen for os.
Jeg ville have trukket på skulderen, hvis det bare handlede om, at man mener, at dommere favoriserer hold fra deres "lokalområde" (hvordan det så end skal defineres)... Jeg mener så ikke, at der ført andet end anekdotisk bevis for dette - præget af confirmationbias - men det er en anden sag.

Men nu har du jo så bredt det ud til en paranoid model med, at andre englændere og dermed også dommere "ikke kan lide scousere" og derfor forfordeler Liverpool (det samme må jo så gælde Everton, eller?). Og ja - det er lige så langt ude, som det lyder.

Dog har du trods alt ikke luftet nogen konspiration fra de højere magter a la City-fans sidste sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. feb, 2021 17:19

AJJ skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 16:12
Niels K skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 10:32
AJJ skrev:
mandag, 01. feb, 2021 15:02
Lidt input til debatten om de Man U-favoriserende dommere:

https://www.plbold.dk/nyhed/solskjaer-e ... r-forkerte
Så du anerkender, at de har en sag her, og samtidig at alt dømmes helt perfekt i vores kampe ? Jeg har ikke set noget til denne kamp. Jeg følger hver en detalje omkring vores kampe og kan reagere, når jeg ser det, men jeg ser lister, når analytikere og fodboldsites kommer med en liste over en periode for alle hold, og der vil disse 2 tilfælde jo dukke op.

Jeg har intet problem med at give dem medhold, hvis de har en sag, og så skal det jo indgå i det samlede regnskab, som forhåbentligt ender ud med, at VAR benyttes på samme måde i alle kampe i samme situationer, og at der er en lige linje hos dommerne generelt. Det er i øvrigt helt perfekt og også lidt "sjovt", at det er en dommer fra Merseyside, der fik rettet lidt op på det ulige regnskab.
Vi er bare stadig holdet med klart flest afgørende domme imod os, og det har potentielt kostet os 4-6 point indtil videre. Jeg kan ikke huske en eneste sæson, hvor det har udlignet sig over sæsonen for os.
Jeg ville have trukket på skulderen, hvis det bare handlede om, at man mener, at dommere favoriserer hold fra deres "lokalområde" (hvordan det så end skal defineres)... Jeg mener så ikke, at der ført andet end anekdotisk bevis for dette - præget af confirmationbias - men det er en anden sag.

Men nu har du jo så bredt det ud til en paranoid model med, at andre englændere og dermed også dommere "ikke kan lide scousere" og derfor forfordeler Liverpool (det samme må jo så gælde Everton, eller?). Og ja - det er lige så langt ude, som det lyder.

Dog har du trods alt ikke luftet nogen konspiration fra de højere magter a la City-fans sidste sæson.
Jeg trækker aldrig på skulderen, når der sker uretfærdigheder.

At kalde det konspiration er nok at svinge det lige højt nok op. Jeg kalder det sund fornuft og blot at lægge 2 og 2 sammen. Mange englændere har noget imod scousers, det mener jeg ikke er et vildt udsagn. Grundet vores succesrige historie, det at Liverpool er en scouser klub og at nogle mener, at Liverpool fans kan have en tendens til at være lidt arrogante gør, at vi også ligger i toppen, når vi taler fodbold og hadeklub. Alle englændere interesserer sig for fodbold og har favorithold og det modsatte.
Dommere er ikke anderledes, de er ikke ufejlbarlige overmennesker. De er bare fodbolddommere.

Vi lader den herefter ligge og enes om at være uenige, men bare et eksempel med van Dijk. Dvaid Coote fra Greater Manchester sidder i VAR vognen og ser kampen som os andre. Han sidder derefter lang tid og i slowmotion og siger, at han nærmest ikke bemærkede overfaldet på Virgil og at han mere travlt med, om der var offside og alt muligt gøgl.
Enten er Coote dum som en dør og burde ikke engang skænke fadøl til en PL kamp, eller også har han et horn i siden på Liverpool. Hvis du mener, det er et anekdotisk bevis, så er vi på hver vores måne, og jeg gider ikke hive alle de andre eksempler frem.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. feb, 2021 16:47

Den passer egentlig meget godt denne her, selvom jeg synes, at det er lidt hårdt at dømme Bobby ude baseret på denne sæson. Jeg kan dog godt se, at pilen begynder at pege nedad generelt, og jeg er slet ikke afvisende overfor et skifte med Haaland fx.

Keita og Jones er for os ubesvarede spm, men jeg er sikker på, at Jones nok skal fortsætte sin stejle kurve, og kan Keita lægge skaderne bag sig, så har vi også en virkelig stærk spiller her.

Endelig mener jeg, at Fabinho skal op i øverste klasse, og der lå Robbo og Trent jo også sidste sæson:

For os er Hendo også mere end Great, og personligt vil jeg også have Gomez et hak op. Baseret på denne sæson er Jota også tæt på et hak op:

Man City skal nok se sig om efter andre end Aguero og Fernandinho, og spm er om Walker og KDB kan undgå skader, hvis de fortsætter med deres intensive spillestil ?

Liverpool vs Man City: Ranking players in Jurgen Klopp and Pep Guardiola's squads

https://www.givemesport.com/1647142-liv ... las-squads

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 06. feb, 2021 17:29

Firmino smider for mange bolde væk, og hans afslutninger har ikke længere samme kvalitet. Og det har Klopp set, og jeg tror det var med i overvejelserne, da Jota blev købt
Og jeg er enig i at Gini er undervurderet. Også af mange herinde. Han er super dygtig, og han er aldrig skadet, og det er vigtigt! På midten har vi Hendo, som kan klare én kamp om ugen. Milner som er over the top. Keita som altid er skadet. Thiago som har været meget skadet. Jones som er ung, og er fremtidens mand for os. Fabinho som aldrig er skadet (næsten). I dette scenarie er Gini vigtigt, ham skal vi beholder.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » fredag, 26. feb, 2021 10:03

Så røg Leicester ud af EL. Det er simpelthen ikke godt nok, at PLs i øjeblikket tredjebedste hold ryger ud til Slavia Prag. Men Rodgers har heller ikke endnu vist med hverken Liverpool, Celtic eller Leicester, at han formår at navigere på den europæsiske scene.

I går sad et af hans bedste offensive kort - Barnes - på bænken i en kamp, som skulle vindes. Og det endda samtidig med, at Madisson var ude med skade. Det var mig lige så ubegribeligt, som da han bænkede Gerrard i Madrid.

Jeg er fuld af beundring for, hvad han har leveret i ligaen med Leicester. Men jeg er stadig ikke der, hvor jeg ser ham som en manager, der kunne klare et job i en større klub. Heller ikke selvom Leicester lige nu ligger over flere af de klubber, som jeg ikke mener, at han vil være dygtig nok til.

I øvrigt møg-ærgerligt i forhold til top 4 kampen, at de røg ud.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » fredag, 26. feb, 2021 12:14

texy skrev:
fredag, 26. feb, 2021 10:03
I øvrigt møg-ærgerligt i forhold til top 4 kampen, at de røg ud.
Ja, det havde været rart med så mange torsdagskampe som muligt til Leicester.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » fredag, 26. feb, 2021 14:57

texy skrev:
fredag, 26. feb, 2021 10:03
Så røg Leicester ud af EL. Det er simpelthen ikke godt nok, at PLs i øjeblikket tredjebedste hold ryger ud til Slavia Prag. Men Rodgers har heller ikke endnu vist med hverken Liverpool, Celtic eller Leicester, at han formår at navigere på den europæsiske scene.

I går sad et af hans bedste offensive kort - Barnes - på bænken i en kamp, som skulle vindes. Og det endda samtidig med, at Madisson var ude med skade. Det var mig lige så ubegribeligt, som da han bænkede Gerrard i Madrid.

Jeg er fuld af beundring for, hvad han har leveret i ligaen med Leicester. Men jeg er stadig ikke der, hvor jeg ser ham som en manager, der kunne klare et job i en større klub. Heller ikke selvom Leicester lige nu ligger over flere af de klubber, som jeg ikke mener, at han vil være dygtig nok til.

I øvrigt møg-ærgerligt i forhold til top 4 kampen, at de røg ud.
Rodgers kan jo tage Pep i hånden....

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Redtothebone » fredag, 26. feb, 2021 15:19

texy skrev:
fredag, 26. feb, 2021 10:03
Så røg Leicester ud af EL. Det er simpelthen ikke godt nok, at PLs i øjeblikket tredjebedste hold ryger ud til Slavia Prag. Men Rodgers har heller ikke endnu vist med hverken Liverpool, Celtic eller Leicester, at han formår at navigere på den europæsiske scene.

I går sad et af hans bedste offensive kort - Barnes - på bænken i en kamp, som skulle vindes. Og det endda samtidig med, at Madisson var ude med skade. Det var mig lige så ubegribeligt, som da han bænkede Gerrard i Madrid.

Jeg er fuld af beundring for, hvad han har leveret i ligaen med Leicester. Men jeg er stadig ikke der, hvor jeg ser ham som en manager, der kunne klare et job i en større klub. Heller ikke selvom Leicester lige nu ligger over flere af de klubber, som jeg ikke mener, at han vil være dygtig nok til.

I øvrigt møg-ærgerligt i forhold til top 4 kampen, at de røg ud.
Synes nu det er fuldt forståeligt at Leicester prioritere top 4 højere ned europa league, de har pt 6 point ned til 5 pladsen, det vil være en enorm bedrift hvis de kan komme i CHL, det er flere hundrede millioner kroner lige ned i en pengekasse der er hårdt ramt af Corona, de er også ved at være hårdt ramt af skader med en 6-7 mand ud, men lad os håbe de også krakelere i liga igen så vi kan snige os op i top 4.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. mar, 2021 10:12

Redtothebone skrev:
fredag, 26. feb, 2021 15:19

Synes nu det er fuldt forståeligt at Leicester prioritere top 4 højere ned europa league, de har pt 6 point ned til 5 pladsen, det vil være en enorm bedrift hvis de kan komme i CHL, det er flere hundrede millioner kroner lige ned i en pengekasse der er hårdt ramt af Corona, de er også ved at være hårdt ramt af skader med en 6-7 mand ud, men lad os håbe de også krakelere i liga igen så vi kan snige os op i top 4.
Ja, jeg syntes også at problemet ligger et andet sted, f.eks. kampprogrammet. Altså jeg gider ikke engang at følge EURPOA League og jeg skal bare sidde og glo, men spillerne gider jo heller ikke rigtigt, hvis de gjorde så spillede de jo for Sevilla.
Man må jo sige at Leicester oplevede i fjor hvordan gassen kan gå af ballonen.

Rodgers oplevde så også i 14/15 hvordan moralen kan tage skade af skuffelser i Europa.
Men altså hvis spillerne ikke er motiverede for EL, så er der jo ikke så meget at gøre.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. jun, 2021 08:51

Hmmm........, med den seneste udvikling, er det måske ligefrem en forkert tråd at poste i, men here goes:
Det sejler da fuldstændig for Tottenham mht at få besat managerposten.

Nu har de afbrudt de meget fremskredne forhandlinger med Fonseca, og har åbenbart kastet kærligheden på Gennaro Gattuso. Det ender eksplosivt. Prøv lige at se hans Manager "karriere" (kopieret fra Wiki):

Managerial career
Sion
Gattuso started his coaching career in 2011 by attending a course for UEFA A Licence, when he still played for A.C. Milan. He passed the exam in July.[72]

On 25 February 2013, Gattuso was named as the new manager of Sion after manager Víctor Muñoz was demoted to a scouting role after a 4–0 defeat by Thun in the Swiss Super League.[32] Gattuso became the fifth manager of the club in the 2012–13 season.[32] On 27 February 2013, Gattuso won his first match as a manager, beating Lausanne 2–0 away in a Swiss Cup match.[73] Gattuso was sacked on 13 May 2013.[74]

Palermo
Later in May 2013, he was heavily linked with the managerial post at Palermo, after the Sicilians were relegated to Serie B. On 3 June 2013, Maurizio Zamparini confirmed he had a verbal agreement with Gattuso, subjected to a contract release with then manager Giuseppe Sannino. The appointment was made official later on 19 June, after Gattuso successfully rescinded his contract with Sion.[75] Gattuso named Luigi Riccio as his assistant, with whom he worked at Sion.[75] His experience as rosanero head coach was however short-lived, as he was sacked 25 September 2013 after achieving only two wins and a draw in the first six games of the league season.[76]

During 2013–14 season, he also attended a course for UEFA Pro Licence, after which he passed the exam in September 2014.[77]

OFI Crete
On 5 June 2014, Gattuso was appointed manager of Superleague Greece team OFI Crete.[78]

While managing OFI Crete, in the first few months there were rumours that the players and coaching staff were not getting paid due to the poor financial situation of the club. Gattuso lashed out at media saying that he expects 100% all the time from his players regardless if they get paid or not. He then made a bold statement saying that he does not care about the money, but only about the game. Throughout the press conference he controversially threw out curse words and banged on the table.[79][80]

On 26 October 2014 Gattuso tended his resignation as head coach of OFI Crete, following a 2–3 home loss to Asteras Tripolis, citing the club's financial difficulties as one of the main reasons behind his decision.[81] However, on the very next day he changed his mind after having been successfully persuaded by the club supporters and the board to stay.[82] On 30 December 2014, Gattuso officially resigned as OFI Crete manager, due to the club's financial problems.[83]

In January 2015, he applied for the manager's position at Scottish club Hamilton Academical following the departure of Alex Neil.[84]

Pisa
Gattuso was appointed as the manager of the then Lega Pro side Pisa on 20 August 2015.[85] On 12 June 2016, he led Pisa to Serie B promotion after beating out Foggia 5–3 on aggregate in the Lega Pro promotion play-off final.[86] On 31 July however, he suddenly left Pisa, citing "serious, constant and unacceptable" problems at the club being the reason for his departure.[87] One month after leaving the club, he re-joined Pisa as the team's head coach.[88] However, in the following season, Pisa finishes in last place with the second best defense, but the worst attack in the league, and Gattuso resigns again, this time definitely.

Milan (youth)
In May 2017 Gattuso was appointed as the coach of A.C. Milan Primavera,[89] the under-19 team of the club. He was the third former player who won 2007 UEFA Champions League, to coach the Primavera team, after Filippo Inzaghi (2013–14) and Cristian Brocchi (2014–2016). They also coached the first team, after the sacking of Clarence Seedorf (also a former Milan player and 2007 Champions League winner) and Siniša Mihajlović respectively.[90]

As of round 10 of the Campionato Nazionale Primavera (which ended on 26 November), the Milan Primavera side was ranked third (out of 16 teams) in the league's first division.[91]

Milan
On 27 November 2017, Vincenzo Montella was sacked by A.C. Milan. Subsequently, they appointed Gattuso as the head coach of the first team, who left the position as the coach of the under-19s.[92] He recorded his first win with a 2–1 home victory against Bologna in Serie A on 10 December.[93] Milan finished the season in 6th place.

In April 2018, Gattuso's contract was extended to 2021.[94][95][96] In his first full season in charge, Milan missed out on Champions League by 1 point, finishing 5th on 68 points.[97] On 28 May 2019, he departed Milan by mutual consent.[98]

Napoli
On 11 December 2019, Gattuso was appointed head coach of Napoli following the sacking of Carlo Ancelotti the previous day.[99]

On 13 June 2020, Napoli achieved a 1–1 home draw with Inter in the second leg of the Coppa Italia semi-finals, which allowed them to progress to the 2020 Coppa Italia Final following a 2–1 aggregate victory; Gattuso dedicated the achievement to his sister, who had recently died.[100] On 17 June, Napoli went on to win the final against Juventus 4–2 on penalties after a goalless draw.[101]

On 23 May 2021, the final day of the league, Gattuso was unable to secure a fourth place finish for Napoli after a 1–1 home draw with Verona, finishing in fifth one point below Juventus which won 4–1 over Bologna, granting Juventus qualification to the following season's Champions League instead;[102] Gattuso was sacked from his managerial position the same day.[103]

Fiorentina
On 25 May, Fiorentina announced the appointment of Gattuso as their new head coach, effective from 1 July.[104] However, on 17 June, just two weeks before the start of his contract, Gattuso and Fiorentina mutually rescinded the agreement due to a dispute between the two parties regarding player investment and the involvement of Gattuso's agent, Jorge Mendes.[105][106]

Jeg har da sjældent set en større "accident waiting to happen" end hvis Tottenham ansætter Gattuso. Jeg forestiller mig, at det for spillerne må blive som at arbejde hele tiden, med en håndgranat i den ene hånd, hvor splitten er trukket, og man ikke aner hvornår en lille fejl fører til at det hele sprænger i luften.

Artikel på BBC om Fonseca/Gattuso:
https://www.bbc.com/sport/football/57518623
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. jun, 2021 11:40

https://www.skysports.com/football/news ... -continues

Så er Gattuso måske også ude af billedet.
Spurs skal da være glade for EM

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. jun, 2021 18:02

Filos of Isk skrev:
fredag, 18. jun, 2021 11:40
https://www.skysports.com/football/news ... -continues

Så er Gattuso måske også ude af billedet.
Spurs skal da være glade for EM
Det er da det rene gale-hus!
Jeg tror jeg indtager en tilskuerplads med cola og popcorn inden for rækkevidde, for det bliver da vist underholdende at følge deres fortsatte jagt på en manager.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. jun, 2021 18:03

Filos of Isk skrev:
fredag, 18. jun, 2021 11:40
https://www.skysports.com/football/news ... -continues

Så er Gattuso måske også ude af billedet.
Spurs skal da være glade for EM
Det er da det rene gale-hus!
Jeg tror jeg indtager en tilskuerplads med cola og popcorn inden for rækkevidde, for det bliver da vist underholdende at følge deres fortsatte jagt på en manager.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 19. jun, 2021 12:29

Cynwal skrev:
Filos of Isk skrev:
fredag, 18. jun, 2021 11:40
https://www.skysports.com/football/news ... -continues

Så er Gattuso måske også ude af billedet.
Spurs skal da være glade for EM
Det er da det rene gale-hus!
Jeg tror jeg indtager en tilskuerplads med cola og popcorn inden for rækkevidde, for det bliver da vist underholdende at følge deres fortsatte jagt på en manager.
Kan være de hyrer Bale som spillende træner Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » tirsdag, 04. jan, 2022 13:36

Ha ha - genialt "Official Luxury Hotel Partner" :lol:

Jeg glæder mig på en måde til at se, hvad Saudi Arabien og Newcastle finder på af såkaldte sponsorater.


Besvar