FFP-tråden!

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

FFP-tråden!

Indlæg af Jesper » fredag, 14. feb, 2020 19:52

KÆMPE nyhed! City udelukket fra CL i 2 år! Og 30 mill euro i bøde for brud på ffp

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 14. feb, 2020 19:58

Jesper skrev:KÆMPE nyhed! City udelukket fra CL i 2 år! Og 30 mill euro i bøde for brud på ffp

Så skal der findes popcorn og hygges på bluemoon som opvarmning til morgendagens kamp.

Jeg må så til gengæld indrømme, at jeg tror det her ender med et seriøst juridisk slagsmål. Hvis den stensikre appelsag trækker ligeså meget i langdrag som den nuværende sag, så kan de nok desværre fortsat spille med i næste sæsons CL.

Men så tæver vi dem jo bare som vi plejerBilledeBilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

MP

Indlæg af MP » fredag, 14. feb, 2020 20:03

City har allerede offentliggjort de appellerer.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 47

Indlæg af Niche » fredag, 14. feb, 2020 20:13

Jesper skrev:
fredag, 14. feb, 2020 19:52
KÆMPE nyhed! City udelukket fra CL i 2 år! Og 30 mill euro i bøde for brud på ffp

Du har ret i, at det er en kæmpe nyhed, men det omhandler en ussel lille klub... Nu håber jeg bare, at UEFA ikke slår bak, efter en ordentlig bunke penge under bordet...
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

mawope

Indlæg af mawope » fredag, 14. feb, 2020 20:50

Jesper skrev:
fredag, 14. feb, 2020 19:52
Det var også min umiddelbare reaktion, da jeg hørte det. Jeg troede slet ikke, de turde give en nævneværdig straf. Og der kommer sikkert også et efterspil a la Chelsea's sag, hvor straffen halveres. Og på den måde ender det som en spiselig "lobby-løsning" for alle. Men jeg håber, straffen består. Det kan være med til at give den fornødne respekt, reglementet og sporten har brug for, hvis det her tiltag skal tages seriøst af alle klubber. To år er lang tid for Pep og spillerne, hvor det altoverskyggende mål nu ikke er noget, de kan spille med om.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 14. feb, 2020 21:13

Hvis straffen fastholdes, så er det ensbetydende med at der er tale om en betydelig forseelse. Og det vil sige at de har fået en fordel ved denne finansielle doping. Derfor mener jeg, a i lighed med andre sportsgrene, skulle deres titler fratages og nummer to skulle kåres som vinder.
Derudover er det en kæmpe straf, de har fået. Det er jo en regulær katastrofe for hele City projektet.
Undrer mig bare - undersøgte man ikke City på nationalt hold og frikendte dem?

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 14. feb, 2020 21:54

Ville glæde mig, hvis straffen fastholdes. Det er det rigtige for den sport vi elsker.
City er et klasse eksempel på hvor nemt/galt det kan være, hvis der ikke sættes ind overfor financiel doping.
PSG må være næste.
Fodbold er allerede blevet fucked op af sindsyge transfers og latterlige lønninger, der tager fokus væk fra det, det handler om. En holdsport!
Straffen til City, hvis den består, vil ikke ændre noget før der slåes hårdt ned på alt, der ligner financiel doping,
Men vi kan håbe den vil danne præcedens fremover.
Tvivler dog på dette

STMO

Indlæg af STMO » fredag, 14. feb, 2020 22:10

Der er så meget retfærdighed over det her. Den rigmand fra Mellemøsten har skævvredet det hele absurd.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 14. feb, 2020 22:26

Det var godt nok en dejlig nyhed. Så kan de lære det! Jeg tror Pep smutter til sommer (PSG - anyone?). Han vil spiller CL bold. Det kunne også være at Sterling så tager til Real Madrid, og De Bruyne tager med Pep. Decline?!

Og nyheden kommer på en dag, hvor Man C officielt er den dyreste fodboldklub i verden - en amerikansk kapitalfond har købt 10% af klubben for 3.4 milliarder kroner. (gad vide om de penge skulle bruges til at købe Mbappé, det kan de godt glemme nu :lol: )

Men jeg forstår også Man C brokker sig. UEFA tiltaler, dømmer, og udmåler straf. Hmmm, gad vide om de har hørt om magtens tredeling?
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. feb, 2020 08:50

Man City er ude allerede og prøve at spinne historien. Fra starten af var deres kommentarer "Benægt, benægt, benægt" men nu tager det en drejning, hvor de i stedet fokuserer på legitimiteten af Financial Fai Play (FFP) fremfor at forkusere på rigtigheden af beskyldningerne.

I Daily Mail er en Martin Samuel - som tydeligvis er et Manchester City talerør - ude at spinne historien, at det er "elite klubbernes sammensværgelse" for at beholde status quo i toppen af klubfodbolden på Europæsik plan:
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... siEjtz2Vls

Det bliver et interessant hlavår frem mod sæsonafslutningen, forudsat at CAS kan nå at komme med en domsafsigelse inden sæsonen slutter. Kan det ikke nås, vil der sandsynligvis komme et civilt søgsmål, hvor Man City vil søge at få den udmålte straf på to år udskudt, indtil appelinstansen har talt.

FFP sagen kan imidlertid også få betydning i Premier League, hvor det betragtes som meget sandsynligt, at Man City vil blive frataget et antal point, hvilket jo også er "billig og stort set konsekvensløs" straf at uddele, da de jo ingen chance har for mesterskabet og en plads i top 4 alligevel ikke vil give dem en CL plads. Så ren "symbol-politik straf". Det interessante er dog, at såfremt straffen skulle blive at blive helt smidt ud af Premier League, vil de blive nedrykket til League 2. Det betragtes dog som højst usandsynligt. Kilden er The Independent (dejligt seriøst medie) og artiklen er her:
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 36946.html
Vi SMADRER det PIShold

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 15. feb, 2020 09:18

Jesper skrev: Derfor mener jeg, a i lighed med andre sportsgrene, skulle deres titler fratages og nummer to skulle kåres som vinder.
Principielt er jeg enig nok. Men jeg syntes nogle gange man ser at karantæne straffen så bliver tilsvarende kortere. Det er selvfølgelig svært at vurdere hvad en straf ville være hvis man havde truffet en anderledes afgørelse ang. strafudmålingen.
Men f.eks. Contador mistede jo egentlig reelt kun et års cykling, når standard straffen for doping var to år.*
Og så er det også det der med at skrivebordssejre ikke rigtigt bliver anerkendt alligevel.
Så jeg vil hellere have at de får et år ekstra fremadrettet straf så de må ændre deres fremgangsmåde.

Men jeg tager da gerne med at de bliver frataget titlerne, så længe det ikke tager fra den øvrige fremadrettede straf. (Tænker heller ikke at Jesper mente at det skulle være istedet for den regulere straf, men et tillæg).

*så kan man godt diskutere om det var plausibiliteten af bøf historien og de meget lave målte værdier, der gjorde det og det spanske forbund frikendte ham osv.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 15. feb, 2020 09:19

Jeg læste godt artiklen fra Daily Mail. Det skal dog også ses i et lys, at de samtidigt har et flertal af artikler, der er anti-City.
Hvad jeg ikke forstår, er, at hvis forbrydelsen er sket 2012-2016, hvorfor er det så nu, at se vil starte dem point? Det burde da være med tilbagevirkende kraft???

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 15. feb, 2020 09:20

Vi mangler da vist en tråd der hedder "Store nyheder fra fodboldens verden" ... shit en breaking news at vågne til! :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 15. feb, 2020 09:32

Filos of Isk skrev:
lørdag, 15. feb, 2020 09:18
Jesper skrev: Derfor mener jeg, a i lighed med andre sportsgrene, skulle deres titler fratages og nummer to skulle kåres som vinder.
Principielt er jeg enig nok. Men jeg syntes nogle gange man ser at karantæne straffen så bliver tilsvarende kortere. Det er selvfølgelig svært at vurdere hvad en straf ville være hvis man havde truffet en anderledes afgørelse ang. strafudmålingen.
Men f.eks. Contador mistede jo egentlig reelt kun et års cykling, når standard straffen for doping var to år.*
Og så er det også det der med at skrivebordssejre ikke rigtigt bliver anerkendt alligevel.
Så jeg vil hellere have at de får et år ekstra fremadrettet straf så de må ændre deres fremgangsmåde.

Men jeg tager da gerne med at de bliver frataget titlerne, så længe det ikke tager fra den øvrige fremadrettede straf. (Tænker heller ikke at Jesper mente at det skulle være istedet for den regulere straf, men et tillæg).

*så kan man godt diskutere om det var plausibiliteten af bøf historien og de meget lave målte værdier, der gjorde det og det spanske forbund frikendte ham osv.

Jeg mener, for at skære det ud i pap, at dommen er ensbetydende med at det, de reelt har foretaget sig er finansiel doping. De har altså fået en fordel frem for deres konkurrenter. Så det jeg mener er, at selvfølgelig skal de have to års karantæne og den her bøde. De to års karantæne vil reelt afslutte det projekt de pt har i gang i og vil være en gigantisk økonomisk bet såvel som økonomisk. Noget helt tredje er, at mange spillere har skrevet diverse bonus-ordninger for CL i deres kontrakter, hvilket de så ikke er berettiget til. Det må da give en faglig konflikt af en art?
Så derfor: Udover at de skal straffes fremover, så skal den fordel har fået siden 2012 frem for deres konkurrenter, betyde, at de fratages det de uretmæssigt har opnået. Og i min optik ikke kun fra 2012-2016, men helt frem til nu. Fordelene har jo betydet, at de har kunnet købe spillere etc, de ellers ikke ville have råd til, og det har dermed betydning frem til nu grundet kontrakterne strækker sig frem til nu, hvis de er tegnet fra før 2017.
Og jeg synes ikke det er en skrivebordssejr, jeg synes det er en helt reel sejr. I 2006 fik Inter tildelt mesterskabet, da Juventys rykkede ned. Året forinden er der ingen mester. Så der er historik i international fodbold, hvor man kan tildele et andet hold titler, når en klub har snydt.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 15. feb, 2020 10:33

Reglerne er ændret således, at klubber der bryder licensreglerne skal (ikke kan men skal) tvangsnedrykkes. Man kan kun få licens til PL, hvis man overholder UEFAs regler og det er dem, City har brudt. Tror ikke de tvangsnedrykkes - men det ville dæleme statuere et eksempel

Besvar