VAR-tråden

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: VAR-tråden

Indlæg af TG12 » mandag, 19. okt, 2020 19:51

Niels K skrev:
mandag, 19. okt, 2020 19:09
Enig TG12. Fedt med et par challenges, og naturligvis skal dommeren over og se på skærmen. Jeg er også irriteret over, at linjevogterne ikke får vinket for ret så åbenlyse offsides, og så ville jeg gerne have indført, at spillerne som i håndbold skal ligge kuglen med det samme, ellers er der advarsel og det samme, når de sparker den væk. Vi går glip af en masse overraskelsesmomenter, når holdene stort altid får tid til at organisere sig, og her er vi faktisk de pæne drenge i klassen.
HELT enig, stod det til mig, skulle dommerne konsekvent give et gult og jeg er ligeglad med om spilleren har et gult - de ødelægger ofte oplagte situationer for modstanderen og oftests uden form for konsekvens. Et konsekvent gult vil meget hurtigt få en effekt. Tilsvarende irriterer det mig også de sitationer hvor hele holdet samles om dommeren - hvis jeg husker rigtigt er det kun kaptajnen som må snakke med dommeren og det skal også forceres.

Jeg ville også meget gerne af med den mærkværdige tendens til at hvis det er tidligt i kampen giver dommeren ofte ikke gult eller rødt, eller hvis spilleren allerede har gult og begår endnu en forseelse til gult kort efter, så kan han slippe af sted med bare en "snak". Reglerne skal følges om det er først eller sidst i kampen og ja det kan ændre store opgør, men det kan ikke være rigtigt en forseelse er OK blot fordi du er i den første halve time, imens den efterfølgende har konsekvenser.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: VAR-tråden

Indlæg af Red Man Walking » mandag, 19. okt, 2020 21:17

Næææææh, se hvilken gave til dommerstanden der dømmer aftenens sene kamp. Og så er han oveni købet også en rigtig flot fyr


Sent from my iPhone using Tapatalk

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: VAR-tråden

Indlæg af Scherwin » mandag, 19. okt, 2020 21:20

Hva satan. og han har allerede kommet i fokus 2 gange på 14 min :D

Det køre meget godt, men han er det vi kalder en skabs Manchester. so ikke underligt at han dømmer i mod Leeds.

FA har ingen skam ovehoved.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: VAR-tråden

Indlæg af TG12 » mandag, 19. okt, 2020 21:44

Scherwin skrev:
mandag, 19. okt, 2020 21:20
Hva satan. og han har allerede kommet i fokus 2 gange på 14 min :D

Det køre meget godt, men han er det vi kalder en skabs Manchester. so ikke underligt at han dømmer i mod Leeds.

FA har ingen skam ovehoved.
FA fyrer omtrent ligeså mange dårligere dommere som det offentlige i Danmark fyrer dårlige ledere. FA har iøvrigt samme problem som det offentlige i Danmark. Når de selv skal udføre kontroller med dem selv, bliver resultatet sjovt nok også de altid gør det godt.

Efter dagens kamp giver de ham en uges ferie, til at få brillerne justeret, og efterfølgende er han tilbage på grønsværen eller VAR bilen.. Om 2-3 måneder vil han gentage "succesen" og får endnu en uges ferie fra FA. Hvis FA går rigtigt til stålet bliver han degraderet til Championship dommer, men kun for resten af sæsonen hvorefter han kan komme tilbage til PL.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: VAR-tråden

Indlæg af mortenbak » mandag, 19. okt, 2020 22:03

De streger skal bare væk.
Hvis de ikke kan se forseelsen ved kig på slowbillederne bør dommerens kendelse stå.
Inden længe kan man sikkert putte en lille chip ind i ærmerne på trøjerne og så kan en computer udgøre det for linjedommerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: VAR-tråden

Indlæg af mortenbak » mandag, 19. okt, 2020 22:14

Så virkede VAR!
Selvom de var længe om at beslutte sig. Den her var jo tydelig og kunne i slow ses uden streger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: VAR-tråden

Indlæg af Niels K » søndag, 25. okt, 2020 15:44

Full forvirring rundt VAR igjen

Sprikende meldinger om hvorvidt VAR sjekket om taklingen til Fabinho var på ball eller ikke.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... var-igjen/

En, der går mod os, og 1 der går i scum's favør. Det har man set lidt for mange gange før...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: VAR-tråden

Indlæg af Niels K » mandag, 26. okt, 2020 01:34

Har avslørt VAR-myte

Bruken av VAR-monitoren som ble varslet før sesongen har ikke endret mye på praktiseringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -var-myte/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: VAR-tråden

Indlæg af Niels K » torsdag, 29. okt, 2020 08:14

Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: VAR-tråden

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 29. okt, 2020 09:18

Niels K skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 08:14
Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.
Det giver fin mening. Greenwood spiller for Scumsters, Mané spiller for Liverpool :dance: :wall:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: VAR-tråden

Indlæg af pow9199 » torsdag, 29. okt, 2020 19:22

Niels K skrev:
mandag, 26. okt, 2020 01:34
Har avslørt VAR-myte

Bruken av VAR-monitoren som ble varslet før sesongen har ikke endret mye på praktiseringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -var-myte/
Var det ikke nogenlunde som forventet? Det har da hele tiden virket som et ret useriøst kritikpunkt at større brug af monitoren skulle løse ret mange problemer.
Sledgehammer skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 09:18
Niels K skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 08:14
Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.
Det giver fin mening. Greenwood spiller for Scumsters, Mané spiller for Liverpool :dance: :wall:
Her rammer i begge imo sømmet på hovedet ift hvor det største problem er: Manglen på gennemsigtighed. Ingen af os kan forklare hvorfor den ene var offside, når den anden ikke var det. Der er ingen ekstern dialog, ingen forklaringer, ingen der siger "fuck, der lavede vi sgu da en brøler" eller "Mané er offside pga X,Y,Z". Og hvad står vi så tilbage med? En ny form for usikkerhed, fordi ingen tager os i hånden og hjælper os på vej. Og de der burde hjælpe os på vej stædigt står i deres egen lejr, uden at række hånden ud til nogen som helst. Åh, du godeste, det er som at følge Barcelona at se PLs brug af VAR....

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: VAR-tråden

Indlæg af TG12 » fredag, 30. okt, 2020 14:02

pow9199 skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 19:22
Niels K skrev:
mandag, 26. okt, 2020 01:34
Har avslørt VAR-myte

Bruken av VAR-monitoren som ble varslet før sesongen har ikke endret mye på praktiseringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -var-myte/
Var det ikke nogenlunde som forventet? Det har da hele tiden virket som et ret useriøst kritikpunkt at større brug af monitoren skulle løse ret mange problemer.
Sledgehammer skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 09:18
Niels K skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 08:14
Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.
Det giver fin mening. Greenwood spiller for Scumsters, Mané spiller for Liverpool :dance: :wall:
Her rammer i begge imo sømmet på hovedet ift hvor det største problem er: Manglen på gennemsigtighed. Ingen af os kan forklare hvorfor den ene var offside, når den anden ikke var det. Der er ingen ekstern dialog, ingen forklaringer, ingen der siger "fuck, der lavede vi sgu da en brøler" eller "Mané er offside pga X,Y,Z". Og hvad står vi så tilbage med? En ny form for usikkerhed, fordi ingen tager os i hånden og hjælper os på vej. Og de der burde hjælpe os på vej stædigt står i deres egen lejr, uden at række hånden ud til nogen som helst. Åh, du godeste, det er som at følge Barcelona at se PLs brug af VAR....
En stor del af del forklaring er vist simpel nok.

UEFA / Champions Leauge og Premier Leauge fortolker og bruger VAR forskelligt.

Det næste er Champions Leauge (måske?) har bedre dommere - de enkelte lande har kun 1-2 dommeren og sender formentligt kun de bedste. Hvor imod PL har hvad de har i landet og der er sikkert ikke en overflod af dem, hvorfor selv de dårligeste får kampe at dømme.

Er man til konspirations teorier (om f.eks. Coote) kan man også sige dommerne i Champions League sjældent vil være "partiske" da de oftest kommer fra et land uden tilhørs forhold til de spillende hold, og måske er mere objektive.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: VAR-tråden

Indlæg af pow9199 » fredag, 30. okt, 2020 22:56

TG12 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 14:02
pow9199 skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 19:22
Niels K skrev:
mandag, 26. okt, 2020 01:34
Har avslørt VAR-myte

Bruken av VAR-monitoren som ble varslet før sesongen har ikke endret mye på praktiseringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -var-myte/
Var det ikke nogenlunde som forventet? Det har da hele tiden virket som et ret useriøst kritikpunkt at større brug af monitoren skulle løse ret mange problemer.
Sledgehammer skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 09:18
Niels K skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 08:14
Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.
Det giver fin mening. Greenwood spiller for Scumsters, Mané spiller for Liverpool :dance: :wall:
Her rammer i begge imo sømmet på hovedet ift hvor det største problem er: Manglen på gennemsigtighed. Ingen af os kan forklare hvorfor den ene var offside, når den anden ikke var det. Der er ingen ekstern dialog, ingen forklaringer, ingen der siger "fuck, der lavede vi sgu da en brøler" eller "Mané er offside pga X,Y,Z". Og hvad står vi så tilbage med? En ny form for usikkerhed, fordi ingen tager os i hånden og hjælper os på vej. Og de der burde hjælpe os på vej stædigt står i deres egen lejr, uden at række hånden ud til nogen som helst. Åh, du godeste, det er som at følge Barcelona at se PLs brug af VAR....
En stor del af del forklaring er vist simpel nok.

UEFA / Champions Leauge og Premier Leauge fortolker og bruger VAR forskelligt.
Godt set Captain Obvious ;) Jeg henviste selv sagt til forklaringer der kunne give indhold og kontekst til baggrunden for de beslutninger der tages.
TG12 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 14:02
Det næste er Champions Leauge (måske?) har bedre dommere - de enkelte lande har kun 1-2 dommeren og sender formentligt kun de bedste. Hvor imod PL har hvad de har i landet og der er sikkert ikke en overflod af dem, hvorfor selv de dårligeste får kampe at dømme.

Er man til konspirations teorier (om f.eks. Coote) kan man også sige dommerne i Champions League sjældent vil være "partiske" da de oftest kommer fra et land uden tilhørs forhold til de spillende hold, og måske er mere objektive.
England er et af få lande (det eneste jeg på stående fod har kendskab til) hvor de bedste dommere er fuldtidsansat og kun skal koncentrere sig om at dømme. Udviklingen af dem er langt grundigere end i de andre top nationer, så jeg har svært ved at sluge det argument. Og der er MASSER af dommere i England og de dårligste af dem er stadig på et højt niveau. Og konspirationsteorierne må du tage med Rasmus Nøhr og Saseline ;)

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: VAR-tråden

Indlæg af pow9199 » lørdag, 31. okt, 2020 11:01

TG12 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 14:02
En stor del af del forklaring er vist simpel nok.
Hov, jeg læste lige det jeg havde skrevet en gang mere, jeg håber ikke du fik fornemmelsen af at det skulle være fornærmende, det var bestemt ment i god ånd, men ved genlæsning kan jeg være usikker på om det var tydeligt nok. Hvis du blev irriteret over det jeg skrev, så beklager jeg, så var det mig der var gal på den. Pointerne står jeg self bag, men det var måske ikke tydeligt nok hvad der blev skrevet i sjov. Kh

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: VAR-tråden

Indlæg af TG12 » lørdag, 31. okt, 2020 12:08

pow9199 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 22:56
TG12 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 14:02
pow9199 skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 19:22
Niels K skrev:
mandag, 26. okt, 2020 01:34
Har avslørt VAR-myte

Bruken av VAR-monitoren som ble varslet før sesongen har ikke endret mye på praktiseringen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... -var-myte/
Var det ikke nogenlunde som forventet? Det har da hele tiden virket som et ret useriøst kritikpunkt at større brug af monitoren skulle løse ret mange problemer.
Sledgehammer skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 09:18
Niels K skrev:
torsdag, 29. okt, 2020 08:14
Greenwood's scoring til 1-0 mod Leipzig får lov til at stå, mens Mané er offside mod Everton. Det giver ingen mening.
Det giver fin mening. Greenwood spiller for Scumsters, Mané spiller for Liverpool :dance: :wall:
Her rammer i begge imo sømmet på hovedet ift hvor det største problem er: Manglen på gennemsigtighed. Ingen af os kan forklare hvorfor den ene var offside, når den anden ikke var det. Der er ingen ekstern dialog, ingen forklaringer, ingen der siger "fuck, der lavede vi sgu da en brøler" eller "Mané er offside pga X,Y,Z". Og hvad står vi så tilbage med? En ny form for usikkerhed, fordi ingen tager os i hånden og hjælper os på vej. Og de der burde hjælpe os på vej stædigt står i deres egen lejr, uden at række hånden ud til nogen som helst. Åh, du godeste, det er som at følge Barcelona at se PLs brug af VAR....
En stor del af del forklaring er vist simpel nok.

UEFA / Champions Leauge og Premier Leauge fortolker og bruger VAR forskelligt.
Godt set Captain Obvious ;) Jeg henviste selv sagt til forklaringer der kunne give indhold og kontekst til baggrunden for de beslutninger der tages.
TG12 skrev:
fredag, 30. okt, 2020 14:02
Det næste er Champions Leauge (måske?) har bedre dommere - de enkelte lande har kun 1-2 dommeren og sender formentligt kun de bedste. Hvor imod PL har hvad de har i landet og der er sikkert ikke en overflod af dem, hvorfor selv de dårligeste får kampe at dømme.

Er man til konspirations teorier (om f.eks. Coote) kan man også sige dommerne i Champions League sjældent vil være "partiske" da de oftest kommer fra et land uden tilhørs forhold til de spillende hold, og måske er mere objektive.
England er et af få lande (det eneste jeg på stående fod har kendskab til) hvor de bedste dommere er fuldtidsansat og kun skal koncentrere sig om at dømme. Udviklingen af dem er langt grundigere end i de andre top nationer, så jeg har svært ved at sluge det argument. Og der er MASSER af dommere i England og de dårligste af dem er stadig på et højt niveau. Og konspirationsteorierne må du tage med Rasmus Nøhr og Saseline ;)
Er det nogen grund til at generer hinanden?

Nu er det at være fuldtidsansat eller have en uddannelse ingen kvalitet i sig selv - bare se på de sager der i hjemmeplejen herhjemme. De er fuldtidsansat og har mere uddannelse end i mange andre lande - men når det fundamentale i opgaven er komplet misforstået enten som følge af dårlig ledelse eller på det personlige plan, så hjælper ingen af delene.

Det er ikke anerledes med dommere i fodbold at uddannelse og fuldtidsansættelse er underordnet hvis ens rolle er misforstået. Om ansvaret ligger på den enkelte dommer, som misforstår hvad "clear and obvious" er , eller det er ledelsen
som ikke tager ansvar for at sikre en fælles forståelse af "clear and obvious" kan man diskutere længe. Men i sidste ende vil begge dele medføre inkonsistente kendelser.

Det åbenlyse ville være PL tog et ansvar for at sikre denne fælles forståelse, og i sidste ende også indføre konsekvens for dårlige dommere. Dermed ikke sagt dommere skal fyres for en enkelt dårlig kamp, men de som gentagne gange laver fejl ja de skal altså finde noget andet at lave, for ellers bliver det en sovepude. I nyere tid kan jeg kun finde en dommer, Bobby Madley, som er afskediget og det var sjovt nok, for usmagelig adfærd i privat regi ved at mobbe en handicappet.

Jeg er ingenlunde til konspirationer - men nogle er hvilket er grunden til jeg skriv "hvis man er"

Besvar