LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
5%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
4 - Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
5%
26 - Andy Robertson
1
5%
3 - Fabinho Ud 59. min.
0
Ingen stemmer
14 - Jordan Henderson
1
5%
48 - Curtis Jones Ud 81. min.
1
5%
18 - Cody Gakpo Ud 59. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota Ud 81. min.
11
52%
11 - Mohamed Salah
5
24%
27 - Darwin Nunez Ind 59. min.
0
Ingen stemmer
6 - Thiago Alcantara Ind 59. min.
0
Ingen stemmer
23 - Luis Diaz Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
7 - James Milner Ind 81. min.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 18. apr, 2023 18:04

Hvornår: Lørdag den 22. april 2023 kl. 16:00
TV: TV3+ (Udsendelsesstart: 15:55. Det er dog uvist, om der kommer nedtakt Fulham-Leeds + optakt LFC-Forest på 3Max ca. 15:25'ish)
Streaming: Viaplay og forskudt LFCTV Go

Dommer: Michael Oliver (billedet). Linjedommere: Stuart Burt, Dan Cook. Fjerde dommer: Anthony Taylor.
VAR: Paul Tierney. Assistant VAR: Derek Eaton.
Billede

Vi har ialt mødt Forest 11 gange i Premier League. Det har resulteret i:
4 sejre - alle på hjemmebane
3 nederlag - alle på udebane
4 uafgjorte.

De to sidste kampe:
22/10 2022 på City Ground, Nottingham, Nottingham Forest - Liverpool 1-0
05/04 1999 City Ground, Nottingham, Nottingham Forest - Liverpool 2-2

FORMBAROMETER - Sidste kampe i Premier League
Billede

OPSTILLING / LINEUP
Det bliver en kamp, hvor vi kommer til at have bolden 60-65% af tiden. Så derfor vil TAA langt det meste af tiden befinde sig centralt men orienteret mod højre på midtbanen det meste af tiden. Derfor er valgt en 3-4-3 som defacto er opstillingen, når vi har bolden. Så sådan ser mit hold ud, som jeg faktisk forventer bliver tæt på Klopps også:
Billede
Det er for i øvrigt sjovt / tankevækkende, at jeg har været nødt til at anvede BBC's Lineup chooser, da jeg på This is Anfields's Lineup chooser ikke kan vælge TAA på midtbanen, i en 3-4-3 (VÅGN OP TIA!! :shock:)
Ellers er der genvalg til de bagerste 4, og på midtbanen får Kaptajnen lov til at hvile de gamle ben, fordi så bliver der plads til Thiago og Curtis Jones i opstillingen.
For angribere handler alt om selvtillid, så der stiller vi med 3 angribere med tilsammen 5 mål i sidste kamp!!
Jamen Gakpo scorede da også..... JA! Men den ku' selv jeg ha' scoret på, og nu vil jeg sgu se lidt valuta for de mange Euro vi sendte til Benfica, og så skal Nunez have lov at starte på hans i mine øjne naturlige plads som spidsangiber.

Nå - Inden optimismen nu overvinder os alle sammen, så vil jeg slutte af med et rigtigt lyseslukker-billede, som blot minder om resultatet vi fik, efter vi sidst havde fået en storsejr i Premier League:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2113
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 20. apr, 2023 00:12

Dejligt med tidlig kamptråd - tak Cynwal

Efter 6-1 har jeg umiddelbart lyst til at give genvalg til hele truppen, jeg tænker dog Klopp skal bruge resten af sæsonen til at finde ud af to ting - 1 hvilke spiller skal være en del af truppen næste sæson og 2 skal vi til at spille et nyt system oftere, og betyder det at vi måske skal til at kigge på andre typer af spillere ?

De spillere som jeg synes er oppe til “eksamen” resten af sæsonen er Jones, Elliot, Jota og Thiago, dermed forventer jeg også der venter dem en del spilletid. Jeg kunne også skrive Matip men tror han ryger videre til sommer.

Desuden glæder jeg mig til at se hvilke modtræk modstanderne kommer til at lave mod vores 3-2-2-3 opstilling eller hvad den skal hedde, og hvad er egentlig det bedste modtræk mod den opstilling som vi også ser city og tildels Arsenal afprøve? Er det en 5 mands midtbane feks?

Klopp kommer til at kæmpe med at give spilletid til alle nu hvor vi endeligt har få skader, vi burde egentlig kunne vinde de resterende kampe, men tror stadig ikke det er nok til top 6. Men synes stadig der skal kæmpes for Europa league dels for at få point til ranking og dels fordi det giver en række kampe hvor flere i truppen kan få spilletid.

Nottingham bør ikke kunne give os problemer, men det kræver stadig vi er klar fra start, og så håber jeg på Anfield også strammer sig lidt an og støtter holdet.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 20. apr, 2023 09:00

Elliot er på ingen måde til eksamen. Han er en fremragende ung spiller, som ikke skal nogen som helst steder. Ellers har du nogenlunde fint fat i det rigtige. Jeg tror nu Matip bliver kontrakten ud.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2113
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 20. apr, 2023 12:37

Emmy skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 09:00
Elliot er på ingen måde til eksamen. Han er en fremragende ung spiller, som ikke skal nogen som helst steder. Ellers har du nogenlunde fint fat i det rigtige. Jeg tror nu Matip bliver kontrakten ud.
Jeg kan rigtig godt lide Elliots indstilling, synes bare han kommer til kort når vi møder hold der presser os.
Han mangler fart og styrke i nærkampene synes jeg, og selvom jeg godt kan lide ham så bærer han også en del af skylden for nedturen i år, da han har spillet meget (sikkert for meget pga. skader).

Hvis vi køber 2 måske 3 midtbanespiller og Trent måske skal spiller mere på midten, så har jeg svært ved at se hvor Elliot skal få spilletid, jeg tror nu også han bliver, men han skal udvikle sig en del de næste år, hvis han skal have en fremtid i Liverpool.

Grunden til jeg måske tror Matip ryger er dels at han har set meget shaky ud i år og hvis vi begynder at spille mere med 3 mands forsvar, så synes jeg han mangler fart til de løbe dueller han så vil få flere af.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Emmy » torsdag, 20. apr, 2023 14:42

Elliot bærer ikke skylden for noget som helst. Hvis nogen gør, så er det træneren der sætter ham på holdkortet. Jeg synes Elliot har haft en fin sæson. Han bygger på konstant og skal nok blive en markant profil på ret kort sigt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
LFC YNWA
Indlæg: 25
Tilmeldt: søndag, 19. maj, 2019 14:29
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af LFC YNWA » torsdag, 20. apr, 2023 17:03

Redtothebone skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 12:37
Emmy skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 09:00
Elliot er på ingen måde til eksamen. Han er en fremragende ung spiller, som ikke skal nogen som helst steder. Ellers har du nogenlunde fint fat i det rigtige. Jeg tror nu Matip bliver kontrakten ud.
Jeg kan rigtig godt lide Elliots indstilling, synes bare han kommer til kort når vi møder hold der presser os.
Han mangler fart og styrke i nærkampene synes jeg, og selvom jeg godt kan lide ham så bærer han også en del af skylden for nedturen i år, da han har spillet meget (sikkert for meget pga. skader).

Hvis vi køber 2 måske 3 midtbanespiller og Trent måske skal spiller mere på midten, så har jeg svært ved at se hvor Elliot skal få spilletid, jeg tror nu også han bliver, men han skal udvikle sig en del de næste år, hvis han skal have en fremtid i Liverpool.

Grunden til jeg måske tror Matip ryger er dels at han har set meget shaky ud i år og hvis vi begynder at spille mere med 3 mands forsvar, så synes jeg han mangler fart til de løbe dueller han så vil få flere af.
Er langt henad vejen enig i den betragtning.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2113
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 20. apr, 2023 18:44

Emmy skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 14:42
Elliot bærer ikke skylden for noget som helst. Hvis nogen gør, så er det træneren der sætter ham på holdkortet. Jeg synes Elliot har haft en fin sæson. Han bygger på konstant og skal nok blive en markant profil på ret kort sigt.
Det er heldigvis fint at være uenige :alcohol: men vil gerne hører dig hvilken position du ser være den bedste til ham?
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Emmy » fredag, 21. apr, 2023 19:35

Redtothebone skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 18:44
Emmy skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 14:42
Elliot bærer ikke skylden for noget som helst. Hvis nogen gør, så er det træneren der sætter ham på holdkortet. Jeg synes Elliot har haft en fin sæson. Han bygger på konstant og skal nok blive en markant profil på ret kort sigt.
Det er heldigvis fint at være uenige :alcohol: men vil gerne hører dig hvilken position du ser være den bedste til ham?
Jeg kunne godt se ham på midbanen sammen med Bajcetic og TAA
"We're not racist, we only hate the mancs"

krumme
Indlæg: 42
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af krumme » lørdag, 22. apr, 2023 07:54

Hej alle LFC
Jeg mener at det vigtigt vi bibeholder bagkæden i resten af kampene så vi få noget kontinuitet ind. Måske kan vi skifte lidt hvis vi ikke har mere at spille om, men det sker ikke forhåbentlig. Midtbanen er der mange mulige opstillinger, da der lige pt ikke er mange som bare er 100 %. Angrebet det lidt det samme, men det tror jeg også lidt skyldes vores midtbane samt der mangler tid til at kende hinanden, så presspillet blive 100 %.
Jeg mener at vi resten af kampene skal går efter , at spille hurtige afleveringer og presse hårdt fra start og skifte lidt før endnu minut 67.
Min opstilling til dagens kamp : ALISSON-TRENT-KONATE-VVD-ROBBO
THIAGO
ELLIOT JONES
SALAH-NUNEZ-JOTA

Jeg har valgt ud fra vi har bolden 80 % af tiden samt Jota fortjente mindst en halvleg efter sidste kamp, Hvis han er sat af i dag synes jeg det lidt meningsløst han spillet fra start i mange kampe for at få gang målene og så blive sat af når de endelig er kommet.
Men opstillingen er ligegyldig hvis ikke indstillingen er der fra start.

YNWA Krumme

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. apr, 2023 11:09

krumme skrev:
lørdag, 22. apr, 2023 07:54
THIAGO
ELLIOT JONES
Jeg kan umiddelbart være bange for, at der er for få muskler på den midtbane. Det er et såret dyr, som vi får besøg på Anfield, og de bør/vil kæmpe som vilde bare for at få ét point, da det kan vise sig at være livsgivende for dem i nedrykningskampen. Så jeg vil - i hvert fald i udgangspositionen - have Fabinho med til at dele lidt "håndmadder"ud. Det vil så være på bekostning af Elliot i ovenstående. Jeg er med på, at Fabinho er langt væk fra den spiller vi så i 2019 og 2020, men jeg synes han har spillet sig en smule op på det sidste, selv om det kun er marginelt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af texy » lørdag, 22. apr, 2023 15:49

Det her kan næsten kun gå galt. Hvorfor?

Fordi jeg har glædet mig helt vildt til den her kamp. Fordi jeg for første gang i meget lang tid har glædet mig helt vanvittigt til at se Trent spille igen. Fordi jeg synes, at Liverpool i de sidste to kampe har spillet helt suveræn fodbold. Og fordi jeg sad med samme fede optimisme, havde vi lige banket Man Utd og skulle "bare" spille mod Bournemouth.

Håber i den grad ikke på en gentagelse, men på endnu en byggesten, der kan give tro, selvtillid og optimisme forud for næste sæson.
Kloppite

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 22. apr, 2023 16:50

Forest er godt nok et primitivt hold. De vil ikke blive savnet, hvis de rykker ned. Oliver er som sædvanlig ringe. Hvordan linjevogter og Oliver ikke kan se, at der er tydeligt hjørne ved Williams, det forstår jeg ikke. Vi har siddet på alt, mens de har gravet sig ned. Det er uskønt med den slags hold i verdens bedste liga, men det er måden, hvorpå de kan gøre sig bare lidt forhåbning om at overleve.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. apr, 2023 17:06

FORLØSNING! - Jota
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

søren
Indlæg: 171
Tilmeldt: søndag, 14. okt, 2007 15:29
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 61

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af søren » lørdag, 22. apr, 2023 17:10

Hvordan i alverden kan man bruge et udtryk som “piv ufortjent” - selvom han siger det IKKE er “piv ufortjent” - det er fuldstændig håbløst kommentering af en fodboldkamp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Nottingham Forest >> kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 22. apr, 2023 17:11

Han er godt nok heldig, det flop. Forest heldige som få. Voldsomt ufortjent. Han er en ringe fodboldspiller ham Williams, men i dag kan han både score og cleare bolde på stregen. Typisk. Nu skal vi bare mase dem igen og køre den hjem. Vi skal slå så dårligt et hold.
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 22. apr, 2023 17:12, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar