FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

FSG

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. okt, 2010 11:28

Puuhaaa, så kom dagen endelig, hvor det ser ud til at Gillett og Hicks er fortid i Liverpool.

Det positive er at John Henry er af Sportsillustrated udråbt som den bedste ejer af et baseball hold. Vores forhåbentlig snart tidligere ejer Tom Hicks er rangeret som den næst værste ejer i MLB.

http://sportsillustrated.cnn.com/2009/b ... index.html

Hvad ved vi ellers om vores (måske) snart nye ejere?

Jeg fandt den her bid:

He's a serious owner. He's very interested in winning and maxamizing his investment, realizing that the two go hand in hand. He's occasionally sloppy with his communication tactics, but he also spends a lot of money and brings in good talent. Overall I have been impressed with this ownership group. They took on the challenge of winning a championship for a team that had not won for 86 seasons prior and won two championships in a 4 year period.

http://www.talksox.com/forum/talk-sox-f ... ol-fc.html
Senest rettet af Hr. Drejer lørdag, 01. jan, 2011 01:03, rettet i alt 2 gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Fribytter » onsdag, 06. okt, 2010 13:03

De valgte vist at renovere The Red Sox' stadion og derigennem gøre det mere kommercielt og forbedre indtjeningen i stedet for at bygge et nyt. Broughton har heller ikke nævnt noget om stadionbyggeri i sin udtalelse. Kun at der igen vil blive råd til at investere i truppen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Irish_kop
Indlæg: 300
Tilmeldt: onsdag, 18. aug, 2010 14:04
Geografisk sted: Göteborg
Alder: 42

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Irish_kop » onsdag, 06. okt, 2010 13:10

Problemet er bare at Anfield ikke kan udvides, der er simpelthen ikke plads...
Det bliver en sørgelig dag den dag vi skal flytte, men klubben har brug for et nyt stadion for at hænge med de andre klubber....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Thommo » onsdag, 06. okt, 2010 13:26

Hr. Drejer skrev:Puuhaaa, så kom dagen endelig, hvor det ser ud til at Gillett og Hicks er fortid i Liverpool.

Det positive er at John Henry er af Sportsillustrated udråbt som den bedste ejer af et baseball hold. Vores forhåbentlig snart tidligere ejer Tom Hicks er rangeret som den næst værste ejer i MLB.

http://sportsillustrated.cnn.com/2009/b ... index.html
Vildt kicks ikke er den værste ejer.

hvad illustrerer kicks mon på det billede i artiklen :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Øster

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Øster » onsdag, 06. okt, 2010 14:08

Jeg tror alt fokus pt. er på at få :aliboronz6: + :aliboronz6: officelt helt ud af klubben. Og på at få fjernet gælden, således vi ikke går under administration.
Og i øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om at de opfører et nyt stadion, ganske enkelt fordi det hænger utroligt godt sammen økonomisk. Tilbagebetalingstiden er ikke vildt lang. Tænk på alle de skybokse mv de kan opføre og tjene penge på. Dette regnestykke kan jeg overhovedet ikke forstille mig ender således de ikke opfører et nyt stadion, der er ganske enkelt ikke værdi i det nuværende stadion af betudning og udvidelsesmuligheder.
Men lige nu skal alt det formelle på plads, gælden tilbagebetales.
Forstår jeg det rigtig sådan at de har givet små 3 milliarder for klubben, plus at de betaler en gæld på 2 milliarder ud ??. Altså i alt små 5 milliarder.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 06. okt, 2010 14:35

Øster skrev:Jeg tror alt fokus pt. er på at få :aliboronz6: + :aliboronz6: officelt helt ud af klubben. Og på at få fjernet gælden, således vi ikke går under administration.
Og i øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om at de opfører et nyt stadion, ganske enkelt fordi det hænger utroligt godt sammen økonomisk. Tilbagebetalingstiden er ikke vildt lang. Tænk på alle de skybokse mv de kan opføre og tjene penge på. Dette regnestykke kan jeg overhovedet ikke forstille mig ender således de ikke opfører et nyt stadion, der er ganske enkelt ikke værdi i det nuværende stadion af betudning og udvidelsesmuligheder.
Men lige nu skal alt det formelle på plads, gælden tilbagebetales.
Forstår jeg det rigtig sådan at de har givet små 3 milliarder for klubben, plus at de betaler en gæld på 2 milliarder ud ??. Altså i alt små 5 milliarder.
Jeg tror du skal læse, at de samlet har givet 3 mia. og så er gælden slettet.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Fribytter » onsdag, 06. okt, 2010 14:40

Kontanter ikke lånte penge! OPløftende læsning.
* New England Sports Ventures (NESV), owners of the Boston Red Sox, were the preferred bidders of RBS bank, which was owed a large chunk of £237m by Hicks / Gillett / Liverpool. The other “credible” bidder’s identity remains unconfirmed.

* The former Arsenal managing director, Keith Edelman, has been working on the deal as an advisor to RBS, but solely for his knowledge of football finance, and will have no role at Liverpool.

* NESV has promised £240m in cash to wipe out the majority of the monies owed to RBS and Wachovia. This is cash, not borrowed money, and therefore not to be leveraged against any Liverpool assets, sources say.

* Some £60m of debt will remain in the club (guaranteed by NESV), with approximately £40m of that earmarked for stadium redevelopment, and £20m for cashflow.

* The £240m debt clearance plus assuming responsibility for the other £60m gives the £300m valuation for the deal.

* NESV has “an open mind” on whether it will build a new stadium. The Red Sox’s Fenway Park was redeveloped rather than the Sox being relocated, for example.

* Executives from NESV have already had at least one “clearance” meeting with the Premier League to discuss meeting “fit and proper” owners requirements, say sources Stateside. The Premier League is expected to release a statement later today to make the general point it is undertaking its own checks.

* Sportingintelligence understands NESV has already provided the Premier League with proof of funds and a sustainable business plan and the League should be able to “green light” the sale from its own point of view by Friday.

http://www.sportingintelligence.com/201 ... um-061006/
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Henrik C
Indlæg: 1332
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:54

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Henrik C » onsdag, 06. okt, 2010 14:47

I am the Sturm and Drang.
I am the Schadenfreude

Øster

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Øster » onsdag, 06. okt, 2010 14:50

Fribytter skrev:Kontanter ikke lånte penge! OPløftende læsning.
* New England Sports Ventures (NESV), owners of the Boston Red Sox, were the preferred bidders of RBS bank, which was owed a large chunk of £237m by Hicks / Gillett / Liverpool. The other “credible” bidder’s identity remains unconfirmed.

* The former Arsenal managing director, Keith Edelman, has been working on the deal as an advisor to RBS, but solely for his knowledge of football finance, and will have no role at Liverpool.

* NESV has promised £240m in cash to wipe out the majority of the monies owed to RBS and Wachovia. This is cash, not borrowed money, and therefore not to be leveraged against any Liverpool assets, sources say.

* Some £60m of debt will remain in the club (guaranteed by NESV), with approximately £40m of that earmarked for stadium redevelopment, and £20m for cashflow.

* The £240m debt clearance plus assuming responsibility for the other £60m gives the £300m valuation for the deal.

* NESV has “an open mind” on whether it will build a new stadium. The Red Sox’s Fenway Park was redeveloped rather than the Sox being relocated, for example.

* Executives from NESV have already had at least one “clearance” meeting with the Premier League to discuss meeting “fit and proper” owners requirements, say sources Stateside. The Premier League is expected to release a statement later today to make the general point it is undertaking its own checks.

* Sportingintelligence understands NESV has already provided the Premier League with proof of funds and a sustainable business plan and the League should be able to “green light” the sale from its own point of view by Friday.

http://www.sportingintelligence.com/201 ... um-061006/
Det er meget opløftende læsning.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. okt, 2010 15:17

Two major factors Liverpool FC fans will be glad to see.

http://www.talksox.com/forum/talk-sox-f ... post583486

1: Henry is a hands-off owner. He'll turn his franchises over to people far more qualified to run them than him and the most you'll see of him is an occasional cameo in the owner's box. If he shows up in the day to day operation of his franchise, someone is either fired or about to be fired -- which has happened exactly once in his Boston tenure, when manager Grady Little had an infamous gaffe that cost the Red Sox a chance to advance to the World Series in 2003. For the most part in other words, if Liverpool FC is under his ownership, it will be the best football people he can find and hire that are actually running things.

2: Henry is not afraid to spend money to make money, or to establish the kind of credibility that leads to money. You might find Liverpool FC to be a bit overmarketed after awhile, I know some people thought the Sox were/are, but the team will be generating as much revenue as it ought for the most part, and the payroll ought to be on the high side. As long as the club does its side of the bargain and actually fields a watchable team, the marketing will not lag behind and the stadium will be full and pulsating. That counts for a lot.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Elta
Indlæg: 337
Tilmeldt: lørdag, 17. okt, 2009 15:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Elta » onsdag, 06. okt, 2010 16:13

Jeg må sige at jeg er meget optimistisk omkring de nye ejere - Forudsat de holder deres del af aftalen.
Det er der flere grunde til:
1. Det er ikke en suggar-daddy, hvorfor vi undgår Shitty-lignende tilstande.
2. De er ambitiøse, og har på trods af punkt 1. muligheden for at sætte handling bag ordene. Noget de i øvrigt har bevist i Boston.
3. De ser meget professionelle ud, og overvejer alle realistiske muligheder for at få så godt et stadion som muligt.
4. Gælden er væk, hvilket giver et stort overskud som de kan bruge til at forbedre klubben.

Alt i alt er det lige præcis dén type ejer jeg har gået og ønsket mig. Nu håber jeg bare at de lever op til forventningerne.
Agger! Go! Go! Go! Chase the Cockney's up a tree!
To the left, to the right, he brings strikers to their knees.
All Kopites delight, from the man signed from Brondby!

Brugeravatar
Elta
Indlæg: 337
Tilmeldt: lørdag, 17. okt, 2009 15:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Elta » onsdag, 06. okt, 2010 16:17

Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
Agger! Go! Go! Go! Chase the Cockney's up a tree!
To the left, to the right, he brings strikers to their knees.
All Kopites delight, from the man signed from Brondby!

Øster

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Øster » onsdag, 06. okt, 2010 21:46

Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
VI drenge, må bare sige at vi skylde Broughton vildt meget. Han har beskyttet de Britiske kronjuveler, som :aliboronz6: + :aliboronz6: på det groveste han voldtaget. Hvis dette går godt, knalder vi en fest fest af drenge. Broughton er en klog mand

Vallen

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Vallen » onsdag, 06. okt, 2010 22:01

Arise Sir Martin Broughton

Brugeravatar
Elta
Indlæg: 337
Tilmeldt: lørdag, 17. okt, 2009 15:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Re: De (måske) nye ejere

Indlæg af Elta » onsdag, 06. okt, 2010 22:51

Øster skrev:
Elta skrev:Se i øvrigt denne her:
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... -27413801/

Ejerne har jo ikke en chance mand. De har jo givet en fuldmagt til Broughton, og han har tørret dem fulstændigt! Haha, hvor er det en dejlig dag at være Liverpool-fan på!
VI drenge, må bare sige at vi skylde Broughton vildt meget. Han har beskyttet de Britiske kronjuveler, som :aliboronz6: + :aliboronz6: på det groveste han voldtaget. Hvis dette går godt, knalder vi en fest fest af drenge. Broughton er en klog mand
Bridgewater i Århus vs. Neverton? :alcohol:
Agger! Go! Go! Go! Chase the Cockney's up a tree!
To the left, to the right, he brings strikers to their knees.
All Kopites delight, from the man signed from Brondby!

Besvar