6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » mandag, 11. aug, 2014 20:29

Mazter81 skrev:Men det er jo de samme regler i begge ender - hvor er hykleriet i det?
Tror ikke, at jeg forstår spørgsmålet?

Min halve point var, at det er mærkeligt, at det ikke kan accepteres at prøve at vinde et måle med snyd, mens det åbenbart godt kan accepteres, at prøve at stoppe modstanderen fra at score med snyd. Ikke møntet på dig, men mere en generel betragtning, som faktisk i nogen grad også passer på mig selv. Den holdning synes jeg godt kan være grænsende til hyklerisk/dobbeltmoralsk, fordi forargelsen over film er så enormt stor.

Giver det mening?
Kloppite

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 12. aug, 2014 01:15

Ja, det giver mening som sådan. Og du har måske ret.

Jeg har dog intet problem med, at spillere smider sig ved kontakt, men med måde selvfølgelig.

Dives a la Bale, for at beskytte sig selv, bryder jeg mig ikke om. Hvis man ikke vil tage kontakten skal man ikke have frispark. Til en grænse selvfølgelig. Og det samme var egentlig gældende for Suarez i de første halvanden sæson-ish hos os.

Men min pointe er, at alle bør spille til dommerens grænse. Og så længe den vægter ens for begge hold, skal man bare slå sig løs. Og at holde i trøjer etc er vel hele tiden en afvejning af risk/reward.

Jeg tænker i øvrigt at vi nok er enige?

Bare dommerens linje ikke bliver a la vm. Det var håbløst.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. aug, 2014 11:13

Elsker at se hvordan han dirigere og råber af holdkammerater specielt ved dødbolde, noget vi har manglet siden Carragher stoppede.
Den store Graziano Pelle blev holdt i kort snor, så lad os håbe de gode takter forsætter, synes allerede han viser han er den leder som Rodgers har udset ham til at være.
YNWA

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af zalcos » mandag, 18. aug, 2014 11:50

Redtothebone skrev:Elsker at se hvordan han dirigere og råber af holdkammerater specielt ved dødbolde, noget vi har manglet siden Carragher stoppede.
Den store Graziano Pelle blev holdt i kort snor, så lad os håbe de gode takter forsætter, synes allerede han viser han er den leder som Rodgers har udset ham til at være.
Jeg synes nu han lavede et par fejl, fx ved målet samt den store chance hvor der bliver skudt lige midt på mål. Vores forsvar viste sig igen fra sin svageste siden, og det er med Lovren på banen.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. aug, 2014 12:45

zalcos skrev:
Redtothebone skrev:Elsker at se hvordan han dirigere og råber af holdkammerater specielt ved dødbolde, noget vi har manglet siden Carragher stoppede.
Den store Graziano Pelle blev holdt i kort snor, så lad os håbe de gode takter forsætter, synes allerede han viser han er den leder som Rodgers har udset ham til at være.
Jeg synes nu han lavede et par fejl, fx ved målet samt den store chance hvor der bliver skudt lige midt på mål. Vores forsvar viste sig igen fra sin svageste siden, og det er med Lovren på banen.
Hvilken fejl synes du han laver ved målet ? Han presse op på manden manden med bolden, til gengæld er hverken Lucas, Johnson eller Skrtel opmærksom på at Clyne laver et løb ind i feltet, og kan score helt upresset.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 18. aug, 2014 13:29

Dejligt med en commanding defender. Han dirigerer forsvaret ved dødbolde. Dødbolde var vores akilleshæl i sidste sæson. Han er en klar opgradering ift. det vi havde i forvejen. Han tilbyder nogle kvaliteter, som vi manglede, bl.a. hans lederevner, evnen til kommunikerer med medspillere og hans boldomgang er første klasses.

Jeg mener ikke han laver fejl ved målet. Han skubber op på modsanderen, som så snyder ham med en genialitet. Det er hvad der sker. Målet og opspillet er ren verdensklasse af Soton.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Jesper » mandag, 18. aug, 2014 13:43

Hr. Drejer skrev:Dejligt med en commanding defender. Han dirigerer forsvaret ved dødbolde. Dødbolde var vores akilleshæl i sidste sæson. Han er en klar opgradering ift. det vi havde i forvejen. Han tilbyder nogle kvaliteter, som vi manglede, bl.a. hans lederevner, evnen til kommunikerer med medspillere og hans boldomgang er første klasses.

Jeg mener ikke han laver fejl ved målet. Han skubber op på modsanderen, som så snyder ham med en genialitet. Det er hvad der sker. Målet og opspillet er ren verdensklasse af Soton.
Ja, som skrevet i et indlæg i kamptråden, så er jeg altså heller ikke vild med den konstante tendens til at finde fejl.

Men man kan måske kigge på mangler, hvis der er tendenser og så springer det imø langt mere i øjnene, at Skrtel ikke formår at markere sin modstander/presse ham væk ved den store dobbeltchance. Det er en tendens, man nogle gange ser i hans spil, hvor han imø til tider er fejlplaceret.

For at vende tilbage til trådens hovedperson, så er jeg blevet meget vild med ham. For udover de ting du nævner, så er han altså rigtig god ven med bolden og på imponerende vis med begge fødder.

Og så rummer hver aktion bare kvalitet og en tydelighed, hvor man ikke er i tvivl om, at nu agerer han - i modsætning til de spillere, der kun reagerer. Det er ikke det samme som en spiller, der tonser og buser frem, hvor jeg synes han er velovervejet i sine indgreb og har en stor timing.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se ham sammen med Sakho, for jeg tror de ville komplimentere hinanden til at være ligaens bedste makkerpar.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 18. aug, 2014 15:09

Liverpool Echo mener, at Lovrens debut er en af de bedste på Anfield i 20 år.

"For 90 minutes, the Reds' new no.6 was a proper defender and produced one of the best debuts at Anfield in the past 20 years."

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ld-7632275
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 18. aug, 2014 15:27

Hvilke stærke debuter har der generelt været? Allen husker jeg fik en flot debut. Torres ligeså. (Jeg har kun fulgt med siden Benitez, så jeg har ikke mange kampe printet i hjernen.) Andy Carroll fik da også en fremragende debut på Anfield mod City, eller havde han fået en kamp som indskifter før det?

Men Lovrens debut var da ganske god.
Do not forget my name!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » mandag, 18. aug, 2014 15:41

And I'm Javert skrev:Hvilke stærke debuter har der generelt været? Allen husker jeg fik en flot debut. Torres ligeså. (Jeg har kun fulgt med siden Benitez, så jeg har ikke mange kampe printet i hjernen.) Andy Carroll fik da også en fremragende debut på Anfield mod City, eller havde han fået en kamp som indskifter før det?

Men Lovrens debut var da ganske god.
Suarez fik også krediteret et mål i sin glimrende debut.
Kloppite

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 18. aug, 2014 18:40

And I'm Javert skrev:Hvilke stærke debuter har der generelt været? Allen husker jeg fik en flot debut. Torres ligeså. (Jeg har kun fulgt med siden Benitez, så jeg har ikke mange kampe printet i hjernen.) Andy Carroll fik da også en fremragende debut på Anfield mod City, eller havde han fået en kamp som indskifter før det?

Men Lovrens debut var da ganske god.
Mignolet med clean sheet og straffesparksredning i hans første kamp i sidste sæson?

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af zalcos » tirsdag, 19. aug, 2014 02:14

ThunderZtorm skrev:
And I'm Javert skrev:Hvilke stærke debuter har der generelt været? Allen husker jeg fik en flot debut. Torres ligeså. (Jeg har kun fulgt med siden Benitez, så jeg har ikke mange kampe printet i hjernen.) Andy Carroll fik da også en fremragende debut på Anfield mod City, eller havde han fået en kamp som indskifter før det?

Men Lovrens debut var da ganske god.
Mignolet med clean sheet og straffesparksredning i hans første kamp i sidste sæson?
På papiret en god debut af selvsamme årsager. Men på tv-billederne kunne man se en nervøs, usikker Mignolet, som ihvertfald ikke håndterede specielt indlæg særlig selvtillidsfuldt. Jeg husker at sidde tilbage med følelsen af at han, trods det reddede straffespark, ikke var det jeg havde håbet på.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 09. okt, 2014 10:38

Så er Lovren blevet skadet til gårsdagens træning. Han er ude de næste landsholdskampe for Kroatien. Tyder på en skade som ikke helt er uvidende så han er nok ikke klar til QPR og Real kampen... skidt! :?
Liverpool.no@ http://touch.liverpool.no/Nyheter/Skade ... oatia.aspx
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 09. okt, 2014 10:52

DAGGER! skrev:Så er Lovren blevet skadet til gårsdagens træning. Han er ude de næste landsholdskampe for Kroatien. Tyder på en skade som ikke helt er uvidende så han er nok ikke klar til QPR og Real kampen... skidt! :?
Liverpool.no@ http://touch.liverpool.no/Nyheter/Skade ... oatia.aspx
Haha hvor er det latterligt. Landskampspausen er ikke engang begyndt endnu, sådan for alvor. Jeg forudser at Sterling og Henderson bliver skadet i aften mod San Marino. Markovic får vrid i baglåret og Moreno ødelægger anklen.
For fanden da...
Hellere en god trekant end en ond cirkel

peter42
Indlæg: 456
Tilmeldt: mandag, 24. sep, 2007 11:28
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 58

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af peter42 » mandag, 13. okt, 2014 06:44

Foruroligende at Vi ikke har hørt mere om hans skade. Hvem skal så spille sammen med Skrtel?????

Besvar