Det er spot on! Safe Standings Dortmund Style er det eneste rigtige af flere årsager:texy skrev:Jeg anerkender sorgen og tabet. Og jeg har igennem alle årene fulgt og bakket op om kampen imod det etablerede systems forsøg på fralægge sig ansvar, dække over skyldige, skjule sandheder og tilsvine Liverpool-fans over en bred kam. Men alle de involverede (inklusive min store helt Kenny - som desværre heller ikke ønsker ståpladser tilbage) ved godt, at det ikke var ståpladsernes skyld at tragedien indtraf.Jesper skrev:Jeg synes det er ærgerligt at kalde tiltag så mange år efter disrespektfuldt......
Det kan bringe fodbold tættere på rødderne - ...og når vi er på The Kop, så står vi alligevel op hele tiden. Så lad os dog for He..... gøre det i et miljø, som er indrettet efter at skabe størst mulig sikkerhed for den enkelte!
Hvis man sidder ned til en rockkoncert, så er det fordi den er så dårlig/kedelig, at man lige så godt kunne have taget ind og høre Jaja Hassan oplæse sine (forhåbentlig snart) sidste digte.
At linke ståpladser med de tragiske Hillsborough dødsfald, er desværre blevet et dogme, som har groet sig fast - specielt på Merseyside! ...og det er desværre en simpel menneskelig reaktion. Step 1 efter Hillsborough var, at rive "abeburene" på stadions ned, og samtidig tvinge folk til at sidde ned, da det blev set som muligheden for at kontrollere en større menneskemasse. Det er squ da fucked up! Det handlede/handler udelukkende om, at forsøge at kontrollere en eventuel pøbel. ....og hvis vi (pøbelen) rækker ud efter magten og kontrollen under en fodboldkamp, så sker det alligevel. Det er jo ikke det kvarte sekund det tager at rejse sig op, der afgør forskellen på, om en pøbel kommer ud af kontrol eller ej.
INDFØR SAFE STANDINGS!! ..... ASAP!