32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

32 - Joel Matip

Indlæg af LFC_20 » fredag, 01. jul, 2016 16:11

Vores nye krumtap i midterforsvaret vil spille med nummer 32 på ryggen.

Spændende forsvarsspiller med fin fart og glimrende i duelspillet. Matips pasningsspil er solidt, men han spiller til tider med stor risiko i sit pasningsspil. Klopp ønske, at spille med en høj backlinie, stemmer fint overens med Matip, qua. hans fart og adræthed. Han kommer sjældent på mellemhånd, da han formår, at placere sig korrekt i banen, samtidig med, at hans fysiske egenskaber giver ham en fordel, hvis holdet er ude af balance. Han har kun modtaget et fåtal af gule og røde kort i sin karriere, hvilket tyder på en spiller, som formår at holde hovedet kold, selv i pressede situationer.

Velkommen til Matip! Vi glæder os til, at se dig på banen! :clap: :dance:
Senest rettet af LFC_20 lørdag, 02. jul, 2016 17:48, rettet i alt 2 gange.

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af nordjysk redman » fredag, 01. jul, 2016 16:48

Glæder mig til at se Matip i aktion først og fræmmest i preaseason mon ikke han kommer til at kæmpe med Sakho om pladsen ved siden af Lovren

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af rnh » fredag, 01. jul, 2016 18:22

nordjysk redman skrev:Glæder mig til at se Matip i aktion først og fræmmest i preaseason mon ikke han kommer til at kæmpe med Sakho om pladsen ved siden af Lovren
Jeg tror at Sakho og Lovren kommer til at kæmpe om pladsen ved siden af Matip, det eneste der kan ændre ved det er hvis der købes endnu en midterforsvar.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af DAGGER! » fredag, 01. jul, 2016 19:34

Har fået fortalt af Liverpool redmens, at Matip er god i luftrummet også en kæmpe i midterforsvarets facetter. Hvilket gav ham en top-3 i sidste sæson for Schalke(som i mit hovede er en midterklub, og har altid holdt af lokaledrenge i klubben)

Hans Tyskland tid må give ham god styrke og en solid mentalitet. Samtidig må han gerne have nogle leder egenskaber og et power til at sætte gang nedefra og op i banen. Hvilket jeg ikke er uvidende om han har de evner, tror han umiddelbart får Lovren som makkerskab.
You'r Never Walk Alone. ///

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJ » lørdag, 02. jul, 2016 12:09

Lovren må med sine præstationer i foråret være klart førstevalg. Matip kommer nok til at tage plads ved siden af ham.

Matip har dog aldrig slået mig som specielt hurtig, selvom nogle nævner netop hurtighed som en af hans forcer.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 02. jul, 2016 16:23

DAGGER! skrev:Har fået fortalt af Liverpool redmens, at Matip er god i luftrummet også en kæmpe i midterforsvarets facetter. Hvilket gav ham en top-3 i sidste sæson for Schalke(som i mit hovede er en midterklub, og har altid holdt af lokaledrenge i klubben)

Hans Tyskland tid må give ham god styrke og en solid mentalitet. Samtidig må han gerne have nogle leder egenskaber og et power til at sætte gang nedefra og op i banen. Hvilket jeg ikke er uvidende om han har de evner, tror han umiddelbart får Lovren som makkerskab.
"Hvilket gav ham en top-3 i sidste sæson for Schalke..." Hvad betyder det? Schalke kom ikke i top 3 i hvert fald.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af texy » lørdag, 02. jul, 2016 17:03

AJ skrev:Lovren må med sine præstationer i foråret være klart førstevalg. Matip kommer nok til at tage plads ved siden af ham.

Matip har dog aldrig slået mig som specielt hurtig, selvom nogle nævner netop hurtighed som en af hans forcer.
Jeg har prøvet at følge nogle af hans præstationer, siden vi købte ham, og jeg ser bestemt heller ikke hurtighed som hans force. På det område minder han mig om Sakho, og jeg synes også, at han til tider bliver fanget for langt fremme på banen i ubalance med sin forsvarskollega, på samme måde som Sakho ofte gør.

Til gengæld er han langt mere rolig på bolden og i mine øjne markant bedre til at føre den frem. Han er også væsentligt bedre i hovedspillet efter min mening. Og det gælder i begge ender.

Så mit indtryk før han har sparket en bold i Liverpool-trøjen er, at han er en forbedring i forhold til Sakho.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJ » søndag, 03. jul, 2016 00:03

@ Texy

Ret så enig i din vurdering af Matip vs. Sakho. Men selvom jeg er enig i, at Matip er mere rolig på bolden, så synes jeg ikke, at han er bedre i pasningsspillet. I hvert fald ikke i alle aspekter. Matip formår ikke at slå en hård, flad, fremadrettet pasning som Sakho. Matip er på det punkt mere forsigtig. Det kan selvfølgelig også være et plus.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 03. jul, 2016 19:34

DAGGER! skrev: Hans Tyskland tid må give ham god styrke og en solid mentalitet.
Ehm. Han er tysker. Han er født i Tyskland, og har boet hele sit liv i Tyskland. Han har spillet fodbold i tyske klubber siden han var 5.

Det er først i 2010 at han endeligt besluttede sig for at repræsentere Cameroon på landsholdet.

PatrickA
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirsdag, 02. aug, 2016 02:09

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af PatrickA » tirsdag, 02. aug, 2016 17:08

Nogle der ved hvor længe Matip er ude med sin skade?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. aug, 2016 17:47

Alle steder jeg har læst skriver de at han er klar til sæsonstart men jeg synes det er bekymrende at han har været ude så længe nu. Forhåbentlig får han spilletid mod Barcelona eller Mainz så vi ser ham på banen igen inden det går løs for alvor.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Cynwal » onsdag, 31. aug, 2016 06:01

Ser ud til, at Matip ikke skal / vil deltage i Africa Cup of Nations til vinter:
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-11820074
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » søndag, 04. sep, 2016 09:40

Klopp har tilsyneladende ønsket sig Matip længe:

http://www.liverpool.no/nyheter/avsloer ... nte-matip/

Han er ikke på 100% omdrejninger endnu, men det må nærme sig:

http://www.liverpool.no/nyheter/matip-e ... 0-prosent/

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 16. sep, 2016 23:00

Niels K skrev:Klopp har tilsyneladende ønsket sig Matip længe:

http://www.liverpool.no/nyheter/avsloer ... nte-matip/

Han er ikke på 100% omdrejninger endnu, men det må nærme sig:

http://www.liverpool.no/nyheter/matip-e ... 0-prosent/

Imponerende hvis niveauet i dag mod Chelsea ikke er hans topniveau :o Er han lidt en Hyypia-signing kanske?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. sep, 2016 23:03

Flot start i Liverpool. Hans kølighed og overblik ser ud til at være klasse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar