Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » torsdag, 06. apr, 2017 20:25

Jeg savner personligt mere tillid til de helt unge spillere. Det er meget konservativt den måde Klopp agerer, hvilket jeg også har påpeget nogen gange nu i kamptrådene, hvor jeg skyder folks forslag til startopstillinger ned - ikke fordi jeg er uenig i dem, men fordi det simpelthen ikke er sandsynligt at Klopp gør det. Og her er f.eks de unge spillere ofte udeladt. Hvis ikke Klopp virkelig er tvunget til det, så bliver de ikke brugt. Ja, Woodburn og TAA har været inde omkring, men vi snakker 10 og 7 kampe alle turneringer inklusive. Derudover sker der også meget sjældent de store overraskelser, ud over dem han har lavet fra starten, med at omskole Milner og Lucastil forsvaret.

Et andet eksempel på den konservative tilgang, var den langeperiode Karius fik, til trods for, at de fleste kunne se, at Mignolet var niveauer over. (det kan være en længere diskussion, så vi lader lige den ligge)

Jeg siger ikke, at vi med selvfølge havdehaft langt flere point, hvis blot....

Nej, jeg savner bare som fan overraskelserne. Den gejst man kan få som fan, når en ung spiller imponerer en kamp. Den gejst man kan få, når en ny spændende opstilling overrasker os alle - specielt modstanderen.

Jeg er ret overbevist om vi alle, elskede at se Sterling drive gæk med Chelseaforsvaret. Se Flannagan sætte sig i respekt på backen - og for den sags skyld også Milner dernede. jaja, det bliver hverdag, og det der den enedag får os til at tabe kæbe og mund, får os næste dag til at pande hovedet mod bordet. Men for fanden hvor jeg elsker, når overraskelserne virker - og i aller højeste grad, når de unge uprøvede går ind og dominerer kampene. Og det ser vi desværre ikke så meget til for tiden.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » søndag, 09. apr, 2017 01:16

@Bojangles Synes ikke de unge springer i øjnene, bortset fra TAA, ham tvivler jeg ikke en dyt på...Men succes historierne er nærmest ikke eksisterende på akademiet, Ste, Carra, Murphy. Klopp skal jo også kun bringe unge ind, hvis de er gode nok, hvilket liga cuppen viste de ikke er. Woodburn muligvis måske aaaaarh tjooooh tvivler sgu.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 09. apr, 2017 08:06

Thommo skrev:@Bojangles Synes ikke de unge springer i øjnene, bortset fra TAA, ham tvivler jeg ikke en dyt på...Men succes historierne er nærmest ikke eksisterende på akademiet, Ste, Carra, Murphy. Klopp skal jo også kun bringe unge ind, hvis de er gode nok, hvilket liga cuppen viste de ikke er. Woodburn muligvis måske aaaaarh tjooooh tvivler sgu.
Jeg har det på samme måde. Klopp udtalte her for nylig, at Ojo skulle fremvise en helt anden sult og gejst, hvis han skulle videre. Trent har det helt sikkert i sig, og jeg tror også, at der er krummer og masser af talent i Woodburn.

Klopp skal skaffe os Top 4, og han skal først og fremmest have helt styr på, hvilke af senior spillerne, han kan bruge, så han kan få købt færdigt til sit system, Unge spillere og andre systemer må komme derefter. Et hold kan ikke bare mestre 2-3 spillesystemer på så kort tid og med bærende spillere ude hele tiden. De skal kende løbemønstre osv ud og ind, og det gør man ikke bare sådan lige.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 10. jun, 2017 09:41

Rigtig godt skriv om vores back situation:

https://www.thisisanfield.com/2017/06/l ... ne-milner/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » lørdag, 17. jun, 2017 10:05

Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.

Vi bør i de fleste af de nævnte kampe spille med 3-4 spillere som enten er reserver eller unge talenter. gerne 2 af hver minimum.

Vi skal også være stærke efter jul og ikke have presset holdet for meget.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » lørdag, 17. jun, 2017 11:42

ilusio skrev:Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.

Vi bør i de fleste af de nævnte kampe spille med 3-4 spillere som enten er reserver eller unge talenter. gerne 2 af hver minimum.

Vi skal også være stærke efter jul og ikke have presset holdet for meget.
Jeg er med på, at nogle af de unge skal have deres chancer. Og det får de også. Men de skal nok bruges som del af rotationen ved skader. For jeg forestiller mig da, at vi ender med at have flere spillere med decideret start-niveau, end vi har plads til at starte med på banen, således at rotationen ikke handler om at give folk chancer, men om at holde alle fit, friske, sultne og motiverede.

Lige nu tænker jeg at vi har disse spillere til de forreste 6 positioner, som alle med rette kan føle at de har krav på en startplads.

Firmino, Sturridge, Mané, Coutinho, Can, Gini, Hendo og Lallana. Forudsat at vi henter eksempelvis Salah og Keita (det lader til at det ikke bliver ham, men det er bare et eksempel), så er det 10 spillere til 6 startpladser. Det giver plads til en del rotation, før man involverer deciderede reserver og unge talenter.
Kloppite

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » lørdag, 17. jun, 2017 11:51

@texy

Helt enig. Jeg satser på at vi køber ind til at forstærke start-elleveren. Det giver så flere gode der skal holdes tilfredse og sultne.

Vi skal dog huske at alle disse er med på landshold og i de "lette" kampe er der hvor vi skal give 3. valg og 1-2 unge chancen. Det kan også være i en CL kamp hvor vi forhåbentlig allerede er sikre på at gå videre i gruppen. Der kan 1-2 unge også få chancen så vi holder Coutinho, Salah og Lacazette friske til lørdagens kamp mod scum ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » lørdag, 17. jun, 2017 13:23

ilusio skrev:Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.
Ja, nu er Hull og Sunderland jo rykket ud, så det kan være, at vi får nogle lettere kampe denne gang...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » lørdag, 17. jun, 2017 13:58

AJ skrev:
ilusio skrev:Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.
Ja, nu er Hull og Sunderland jo rykket ud, så det kan være, at vi får nogle lettere kampe denne gang...
Næste sæson SKAL de kampe være "lette", eller så lette som de nu kan blive.
Vi skal tromle vores modstandere ned.
Ikke stille med en Lucas + Can på den centrale midt når nu alle de kreative offensive spillere står inde i feltet og venter på en god aflevering.
Der har vi forhåbentlig en Coutinho centralt til at slå boldene. ;)

ferguson var jo netop god til at bruge de unge talenter løbende gennem sæsonen således at 1. holdet var stærk og ikke slidt når de kom til marts/april måned.
Vi må gerne lære af andre, selv fjenden...
Real Madrid har gjort det samme i år for den sags skyld og vandt CL igen...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 17. jun, 2017 14:11

AJ skrev:
ilusio skrev:Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.
Ja, nu er Hull og Sunderland jo rykket ud, så det kan være, at vi får nogle lettere kampe denne gang...

Jeg vil stadig mene en angriber med mange i sig. Vil gøre de lette kampe nemmere, så vi ikke konstant løber hovedet muren med 80% boldbesiddelse mod de pakkede bundhold. Vi har flere kampe end sidste sæson og der gik vi jo nærmest død for kræfter omkring Jul.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jun, 2017 09:44

texy skrev:
ilusio skrev:Med fokus på både CL og PL næste år, så bliver jeg oprigtigt skuffet hvis ikke vi roterer en del i liga cuppen og FA. Til dels også i de "lettere" PL kampe.

Vi bør i de fleste af de nævnte kampe spille med 3-4 spillere som enten er reserver eller unge talenter. gerne 2 af hver minimum.

Vi skal også være stærke efter jul og ikke have presset holdet for meget.
Jeg er med på, at nogle af de unge skal have deres chancer. Og det får de også. Men de skal nok bruges som del af rotationen ved skader. For jeg forestiller mig da, at vi ender med at have flere spillere med decideret start-niveau, end vi har plads til at starte med på banen, således at rotationen ikke handler om at give folk chancer, men om at holde alle fit, friske, sultne og motiverede.

Lige nu tænker jeg at vi har disse spillere til de forreste 6 positioner, som alle med rette kan føle at de har krav på en startplads.

Firmino, Sturridge, Mané, Coutinho, Can, Gini, Hendo og Lallana. Forudsat at vi henter eksempelvis Salah og Keita (det lader til at det ikke bliver ham, men det er bare et eksempel), så er det 10 spillere til 6 startpladser. Det giver plads til en del rotation, før man involverer deciderede reserver og unge talenter.
Og henter vi en venstre back, som Milner sikkert skal dele pladsen med, så vil Milner også være tilgængelig til en plads længere fremme på banen.
Havde Grujic ikke haft skader sidste sæson, så er jeg sikker på, at vi havde set mere til ham, for jeg regner med, at han også vil være et godt alternativ på midten i denne sæson.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Cynwal » søndag, 18. jun, 2017 13:28

Niels K skrev:Havde Grujic ikke haft skader sidste sæson, så er jeg sikker på, at vi havde set mere til ham, for jeg regner med, at han også vil være et godt alternativ på midten i denne sæson.
Grujic har jeg stadig rimelig store forventninger til / håb om bliver en klasssespiller.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » torsdag, 22. jun, 2017 06:14

Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. jun, 2017 08:19

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Havde Grujic ikke haft skader sidste sæson, så er jeg sikker på, at vi havde set mere til ham, for jeg regner med, at han også vil være et godt alternativ på midten i denne sæson.
Grujic har jeg stadig rimelig store forventninger til / håb om bliver en klasssespiller.
Hvis vi køber en midtbanespiller - måske Keita - så bliver vejen til start-11eren endnu længere for Grujic. Men jeg håber at han oplever en skadefri sæson, så vi kan se hans reelle niveau.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJJ » torsdag, 22. jun, 2017 14:29

ilusio skrev:Mignolet(Karius)
Clyne/Flanagan? - Matib/Gomez - Dijk/Lovren - NY MAND/Milner
Henderson/Can - Gini/Grujic
Coutinho/Lallana
Mane/Solanke - Firmino/Sturridge - Salah/Origi

Bevares, Origi og Solanke er ikke fløjspillere, så jeg antager de bruges mere centralt hvis vi spiller med 2 angribere.

Sælg resten og brug de unge til rotation. Så bliver det altså ikke en helt skidt sæson.
Du mangler lige Keita til midtbanen. Og Flanagan er 100% sikkert væk. Så det hedder Clyne/TAA. Og så bliver det spændende at se, om der bliver købt til start-11'eren på VB, eller blot en back up til Milner - som samtidigt kan presse ham - ligesom TAA forhåbentligt kan presse Clyne. Tror heller ikke, Klavan bliver solgt. For der er stort spg. ved Gomez' parathed.

Besvar