15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 27. jun, 2017 11:02



Vi skulle eftersigende have budt på Oxlade-Chamberlain, så synes han skulle have en tråd.
Senest rettet af YNWA! mandag, 01. jul, 2019 12:10, rettet i alt 2 gange.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. jun, 2017 11:12

Vi erkender måske nederlag i Keita handlen(?)

Skidt handel.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 27. jun, 2017 12:39, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 27. jun, 2017 12:30

YNWA! skrev:

Vi skulle eftersigende have budt på Oxlade-Chamberlain, så synes han skulle have en tråd.
Der står da bare, at det er en forespørgsel.

Vil være en skidt handel. 25 mio. pund for en meget skadet spiller, der ikke har udviklet sig meget de seneste 2-3 år.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 27. jun, 2017 13:00

Enig. Spild af penge. Et typisk eksempel på en overvurderet engelsk spiller. Og han kan da umuligt være en plan B for Keita, for Oxlade skal da i hvert fald ikke spille central midtbane, så kan vi ligeså godt bruge Milner. Jeg får det dårligt af at læse rygter om ham Ox'en.
Corner taken quickly...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. jun, 2017 13:52

Aggerdoo skrev:
YNWA! skrev:

Vi skulle eftersigende have budt på Oxlade-Chamberlain, så synes han skulle have en tråd.
Der står da bare, at det er en forespørgsel.

Vil være en skidt handel. 25 mio. pund for en meget skadet spiller, der ikke har udviklet sig meget de seneste 2-3 år.
skaderne kan selvfølgelig forklare den manglende udvikling, jeg tror også at Arsenal var et sjovere sted at spille for 3 år siden, så det kan også forklare en del.

Det eneste jeg syntes der taler for den transfer er Klopp, i Mainz og i de første år i Dortmund var det lidt hans varemærke at genrejse folk som Ox, få deres karriere tilbage på skinner.

Når det så er sagt, så NEJ! hvis der var tale om et røverkøb, så kunne vi snakke om det, men til over 10 mio, så hellere bevare de folk vi har i dag og bruge de 25 mio på at hente en venstre back.

Jeg har virkelig svært ved at se ham ramme startopstillingen, som box-to-box eller offensiv midt tror jeg ikke han kan slå, Lallana, Coutinho og Henderson af samtiddig har vi Grujic der mangler spilletid hvis han skal blive til noget.
Vi har godt nok kun to rigtige kanter, men så hellere bruge Origi, Markovic eller sågar Moreno som reserver for Salah-Mané.

det kan selvfølgelig være han er møgbillig i løn, men tror det ikke. Jeg syntes ikke vi skal bruge så mange penge på en spiller der i så høj grad er en satsning. Især ikke når vi stadig mangler at hente mindst en VB og gerne vil have en midterforsvarer.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Surf » tirsdag, 27. jun, 2017 13:58

Tror Ox ville være en nyttespiller ala Milner. Kan dække kanterne, en offensiv midtbaneplads, og til nøds angrebet og en fuldback. Synes det ville give ok mening så længe pengene ikke går fra en midterforsvarer og en 8'er. Tror ikke man skal se det som 2. valg efter Keita.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 27. jun, 2017 14:00

Hvad så med de unge? Kent, Wilson, Ejaria, Ojo, Grujic? Dem ser jeg da hellere som nyttespillere (det begreb har jeg aldrig hørt før, men forstår hvad du mener) med potentiale end en, der ikke er god nok til Arsenal. Og så er de tilmed gratis.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Surf » tirsdag, 27. jun, 2017 17:07

Kasper88 skrev:Hvad så med de unge? Kent, Wilson, Ejaria, Ojo, Grujic? Dem ser jeg da hellere som nyttespillere (det begreb har jeg aldrig hørt før, men forstår hvad du mener) med potentiale end en, der ikke er god nok til Arsenal. Og så er de tilmed gratis.
Ved heller ikke om det bruges på dansk. Oversatte bare det engelske begreb "utility player".

Alle de spillere du nævner er altså et stykke under Chamberlains niveau. Flere af dem har nærmest ikke fået kampe under Klopp, og givet Klopps manglende udskiftninger i en del kampe tyder noget på, at de ikke er på et tilstrækkeligt endnu til at være trup-spillere endnu. Flere kan så også kun bruges på en enkelt eller to positioner. Chamberlain har trods alt spillet 129 kampe for Arsenal og kan som nævnt bruges på en stor del af banen! Samtidig tror jeg ikke det er umuligt at forestille sig, at Oxen kan vokse endnu mere som spiller. Han er trods alt kun 23, snart 24, år.

Jeg er ikke sådan helt vild med handlen, særligt ikke qua hans mange skader. Prisen på 25 mio. synes jeg ikke man kan sige meget til i dette marked, men jeg synes det er svært at vide om det er for dyrt for os - igen, det kommer an på om pengene går fra andre handler, der kan forstærke start-11 direkte.

Så er der bekymringen for, om der er for lang til holdet for vores unge talenter. Men for det første skal de alligevel lære at leve med meget hård konkurrence. Og for det andet skal vi spille mange flere kampe i næste sæson end i denne - og selv i denne havde vi altså problemer med bredden i cup-kampene. Forestiller mig ikke, at det bliver et problem at give Grujic eller Wilson nogle kampe.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af nikand » tirsdag, 27. jun, 2017 17:07

En større negativitet ang. Oxlade kvaliteter her på forum er for mig en smule overraskende. En type der har fart i skoene, godt drev med bolden, kan spille mange positioner (som Milner, Can, Hendo).
En engelsk landsholdsspiller der har erfaring fra en topklub. Problemet der taler imod Oxlade er at se hvor han skal spille og hvor han er bedst? (Aflastning til Clyne), er han ny otter a la Gini, kant eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 27. jun, 2017 17:14

Ox vil da 100% blive en reserve spiller, og har han overhovedet kvaliteten til et top-4 mandskab? Det er vel mange ÅR siden, han toppede i Arsenal - men nok ikke Arsene Wengers kop te = så har Klopp set føle hornene i ham, da han nok ikke ser de unge(reserverne på wings i angrebet) have kvalitet helt på tops - og der kan udvikles endnu på en engelsk landholdsspiller reserve... ?
You'r Never Walk Alone. ///

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 27. jun, 2017 17:39

Må indrømme, at jeg ikke giver meget for, at en spiller kan dække en del positioner, hvis han kun kan dække de positioner på et middelniveau. Men ja, Ox'en har bare ikke nogen høj stjerne hos mig. Jeg drager lidt paralleller mellem en sådan mulig handel og dengang Arsenal hentede Welbeck i Man U.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af texy » tirsdag, 27. jun, 2017 17:44

DAGGER! skrev:Ox vil da 100% blive en reserve spiller, og har han overhovedet kvaliteten til et top-4 mandskab? Det er vel mange ÅR siden, han toppede i Arsenal - men nok ikke Arsene Wengers kop te = så har Klopp set føle hornene i ham, da han nok ikke ser de unge(reserverne på wings i angrebet) have kvalitet helt på tops - og der kan udvikles endnu på en engelsk landholdsspiller reserve... ?
1. Tror bestem ikke, at Oxlade ville blive decideret reservespiller, men han ville heller ikke blive førstevalg. Jeg tror, han ville blive rotationsspiller, som nok skulle få sine kampe fra start, selvom eksempelvis Lallana ville få en del flere. Med reservespiller forstår jeg en spiller, som på linje med de unge får 2-3 League Cup kampe fra start og 4-5 korte indhop.

2. Nej. Det er IKKE mange år siden 23-årige Oxlade-Chamberlain toppede for Arsenal. Faktisk har han vel i ligamæssig sammenhæng lige haft sin bedste sæson med flest minutter og flest mål/assist.

Jeg synes faktisk at Oxlade-Chamberlain er en meget god spiller, som vi kunne få stor gavn af. Han har fysik, fart og også teknik.

Når det er sagt, så håber jeg dog mest at vores kontakt lige nu er iværksat af strategiske årsager. Både for at bilde Leipzig og andre ind, at vi har alternativer til deres spillere, som vi kigger på, men også for at have udvist interessen tidligt nok til, at Oxlade-Chamberlain ikke ville føle sig som en nødløsning, hvis vi henter ham i august efter at have indset, at vi ikke får eksempelvis Keita.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 27. jun, 2017 18:27

texy skrev:
DAGGER! skrev:Ox vil da 100% blive en reserve spiller, og har han overhovedet kvaliteten til et top-4 mandskab? Det er vel mange ÅR siden, han toppede i Arsenal - men nok ikke Arsene Wengers kop te = så har Klopp set føle hornene i ham, da han nok ikke ser de unge(reserverne på wings i angrebet) have kvalitet helt på tops - og der kan udvikles endnu på en engelsk landholdsspiller reserve... ?
1. Tror bestem ikke, at Oxlade ville blive decideret reservespiller, men han ville heller ikke blive førstevalg. Jeg tror, han ville blive rotationsspiller, som nok skulle få sine kampe fra start, selvom eksempelvis Lallana ville få en del flere. Med reservespiller forstår jeg en spiller, som på linje med de unge får 2-3 League Cup kampe fra start og 4-5 korte indhop.

2. Nej. Det er IKKE mange år siden 23-årige Oxlade-Chamberlain toppede for Arsenal. Faktisk har han vel i ligamæssig sammenhæng lige haft sin bedste sæson med flest minutter og flest mål/assist.

Jeg synes faktisk at Oxlade-Chamberlain er en meget god spiller, som vi kunne få stor gavn af. Han har fysik, fart og også teknik.

Når det er sagt, så håber jeg dog mest at vores kontakt lige nu er iværksat af strategiske årsager. Både for at bilde Leipzig og andre ind, at vi har alternativer til deres spillere, som vi kigger på, men også for at have udvist interessen tidligt nok til, at Oxlade-Chamberlain ikke ville føle sig som en nødløsning, hvis vi henter ham i august efter at have indset, at vi ikke får eksempelvis Keita.
Rækkefølgen må være.

Keita
Neves
Oxlade

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af mawope » tirsdag, 27. jun, 2017 18:32

Hvis vi går efter endnu en hurtig kantspiller skal årsagen måske findes helt tilbage til Klopps første udtalelser om holdet, da han netop var tiltrådt, og så erkendelsen af holdets drastiske fald i niveau uden Mané i den netop overståede sæson.
Klopp skrev:"we have very good forwards, we have very good midfielders, we have very good defenders, we have... some wingers"
Han er hurtig, engelsk, dækker begge kanter og kan også spille centralt men mangler noget dræberinstinkt foran kassen.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 27. jun, 2017 20:50

Hvad er det for nogen skader han døjer med? De sidste tre sæsoner har han spillet 37-33-45 kampe for Arsenal - Pænt godt af en spiller, der er skadet halvdelen af sæsonen? Wenger har mange gange lovprist ham, og har også flere gange udtalt, at de meget gerne vil forlænge med ham - så uønsket i Arsenal, er vist ikke den rette betegnelse. Samtidigt hører man kæmpe frustrationer fra Arsenalfans over risikoen for at miste ham. Jeg ser ingen grund til at snakke ham ned?

Ox har alt det vi skal bruge i en spiller: Styrke, fart, arbejdsom, teknisk dygtig, alsidighed + han har masser af PL og CL erfaring og er stadig bare en purk med alle de bedste år foran sig. 25min£ er i disse tider et røverkøb for en spiller af hans kvalitet. - og så får vi jo lige en spiller, der kan dække ind for Mané og Salah. Jeg vil elske, hvis vi får ham købt.

Hvis vi skal gøre os gældende i fremtiden, så er det sådanne spillere, der skal sidde på rotationsbænken - ikke 17årige uden kamperfaring på højeste niveau.

Besvar