26 - Andy Robertson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Poul E. » søndag, 16. jul, 2017 19:44

Umiddelbart så er hans største force vel at han er venstrebenet?!
Jeg ser ham ikke som en klar forstærkning på VB og efter min mening har det i en årrække været den position vi har haft mest brug for at forstærke. Jeg synes det er mega ærgerligt at vi fortsætter med at sjofle positionen.
Men vi må håbe at han overrasker og rent faktisk går ind og gør det bedre end Milner....men må indrømme at jeg tvivler stærkt. Men så har vi i det mindste et alternativ til Milner.....det havde vi nærmest ikke i sidste sæson...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. jul, 2017 20:11

Poul E. skrev:Umiddelbart så er hans største force vel at han er venstrebenet?!
Jeg ser ham ikke som en klar forstærkning på VB og efter min mening har det i en årrække været den position vi har haft mest brug for at forstærke. Jeg synes det er mega ærgerligt at vi fortsætter med at sjofle positionen.
Men vi må håbe at han overrasker og rent faktisk går ind og gør det bedre end Milner....men må indrømme at jeg tvivler stærkt. Men så har vi i det mindste et alternativ til Milner.....det havde vi nærmest ikke i sidste sæson...

Hvis VvD og Keita kommer i hus. Så kan Moreno måske blive brugbar på pladsen igen. Med Keita som arbejdshest på midtbanen og VvD som sikker sidste skanse. Så bliver Moreno's defensive arbejde måske mindre nødvendigt. Clyne er jo mildt sagt knapt så dygtig frem i banen, så det kunne være rart hvis en af vores kanter kunne noget offensivt.

Poul E.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 11:46

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Poul E. » søndag, 16. jul, 2017 20:28

Oomph242 skrev:
Poul E. skrev:Umiddelbart så er hans største force vel at han er venstrebenet?!
Jeg ser ham ikke som en klar forstærkning på VB og efter min mening har det i en årrække været den position vi har haft mest brug for at forstærke. Jeg synes det er mega ærgerligt at vi fortsætter med at sjofle positionen.
Men vi må håbe at han overrasker og rent faktisk går ind og gør det bedre end Milner....men må indrømme at jeg tvivler stærkt. Men så har vi i det mindste et alternativ til Milner.....det havde vi nærmest ikke i sidste sæson...

Hvis VvD og Keita kommer i hus. Så kan Moreno måske blive brugbar på pladsen igen. Med Keita som arbejdshest på midtbanen og VvD som sikker sidste skanse. Så bliver Moreno's defensive arbejde måske mindre nødvendigt. Clyne er jo mildt sagt knapt så dygtig frem i banen, så det kunne være rart hvis en af vores kanter kunne noget offensivt.
Det er fuldstændig rigtigt.....klare forstærkninger centralt vil hjælpe rigtig meget. Vi må håbe at vi både får Van Dijk og Keita.....gør vi det får vi en virkelig stærk midterakse på holdet!!!

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 17. jul, 2017 09:39

http://www.90min.in/posts/5274185-repor ... _aid=35702
The newspaper claim that the 23-year-old is set to join the Merseyside giants for a fee of £8million and the transfer is in line to be wrapped up by Sunday night.​
​It’s believed that Robertson, 23, was on the verge of joining Burnley last month but the deal stalled, Liverpool made their move and quickly agreed terms with the player.
Det er da rart at vi i det mindste kan slå Burnley i kapløbet om en spiller ... :mrgreen:

Anyways, kender ikke meget til Robertson, men hvis det er ham, Klopp ønsker sig, så skal han da have en chance til at vise hvad han er værd, og vel endnu vigtigere, hvad han kan udvikle sig til. Kikser det, så han skal sendes videre om et år eller to, vil det økonomiske tab være til at overse, men vi vil selvfølgelig have mistet kostbar tid.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. jul, 2017 13:03

Jeg drømmer om VvD og Davinson Sanchez og et 3-mands forsvar uden backs.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 17. jul, 2017 13:40

Cynwal skrev:Jeg drømmer om VvD og Davinson Sanchez og et 3-mands forsvar uden backs.
Jeg drømmer om en ung smuk skønmø. Men sådan er vi jo så forskellige.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 17. jul, 2017 17:06

Jeg synes det umiddelbart er en okay handel med tanke på at han jo nok reelt set bare er en lidt billigere Moreno. Det betyder så nok at Milner bliver på pladsen indtil videre.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af texy » mandag, 17. jul, 2017 18:13

Som de fleste herinde, så ser jeg utroligt meget PL bold. Ser vel tæt på alle TV transmitterede kampe. Alligevel kan jeg ikke påstå, at kende noget til Robertson. Han er ikke en back, som jeg har lagt mærke til. Så jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal forvente. Bliver han første eller andetvalg?

Jeg tror ikke nødvendigvis, at det siger noget som helst om spillerens kvalitet, at vi fans ikke kender meget til spilleren. Jeg er ret overbevist om, at vi overvejende lægger mærke til spillere hos de klubber, som vi anser for vores rivaler.

Men fordi jeg ikke kender spilleren ret godt - og også fordi han ikke er blæst op i medierne på samme måde som eksempelvis Keita - så er det en eventuel signing, som bare ikke får pulsen op hos mig.

Når det er sagt, så er der altså heller ikke mange venstre backs rundt om i verden, som ville få mig op at køre. Rose hos Spurs. Mendy som nu er hos Man City. Og så Marcelo. Det er vel de få på den meget eksklusive liste. Så min afdæmpede holdning er ikke så overraskende.

Umiddelbart ville jeg dog hellere have haft Tierney. Men sidste sommer ville jeg også hellere have haft Götze end Mané. I stand corrected :D
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Bojangles » mandag, 17. jul, 2017 20:27

Jeg forstår ikke, at vi ikke går efter ham den lynhurtige offensive back, der er vildt god til at skabe den bredde i spillet, som vi virkelig kan bruge, når man ser på alt det andet offensive vi har der oppe foran. vi ved at han er uønsket i klubben, så han burde være til at få for billige penge.
Ja, han er ikke verdens bedste defensive back, men han bliver til gengæld ikke fanget oppe foran, da han er så hurtig, at han altid når med tilbage.

i ved, ham der Moreno, der render rundt i en eller anden klub midt i England.

Nå, spas til side. Af hvad jeg kender til Robertson, så ser jeg ham på ingen måde som en opgradering til Moreno. Er han stærk på hovedet? Det har jeg ikke selv lagt mærke til, men hvis han er, så er det selvfølgelig et super kort at få ind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af texy » mandag, 17. jul, 2017 23:26

Bojangles skrev:Jeg forstår ikke, at vi ikke går efter ham den lynhurtige offensive back, der er vildt god til at skabe den bredde i spillet, som vi virkelig kan bruge, når man ser på alt det andet offensive vi har der oppe foran. vi ved at han er uønsket i klubben, så han burde være til at få for billige penge.
Ja, han er ikke verdens bedste defensive back, men han bliver til gengæld ikke fanget oppe foran, da han er så hurtig, at han altid når med tilbage.

i ved, ham der Moreno, der render rundt i en eller anden klub midt i England.

Nå, spas til side. Af hvad jeg kender til Robertson, så ser jeg ham på ingen måde som en opgradering til Moreno. Er han stærk på hovedet? Det har jeg ikke selv lagt mærke til, men hvis han er, så er det selvfølgelig et super kort at få ind.
Paradoksalt nok, så lyder han utroligt meget som Moreno i denne korte analyse/vurdering.

http://www.anfieldhq.com/exclusive-bbc- ... robertson/
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Jesper » tirsdag, 18. jul, 2017 11:43

texy skrev:
Bojangles skrev:Jeg forstår ikke, at vi ikke går efter ham den lynhurtige offensive back, der er vildt god til at skabe den bredde i spillet, som vi virkelig kan bruge, når man ser på alt det andet offensive vi har der oppe foran. vi ved at han er uønsket i klubben, så han burde være til at få for billige penge.
Ja, han er ikke verdens bedste defensive back, men han bliver til gengæld ikke fanget oppe foran, da han er så hurtig, at han altid når med tilbage.

i ved, ham der Moreno, der render rundt i en eller anden klub midt i England.

Nå, spas til side. Af hvad jeg kender til Robertson, så ser jeg ham på ingen måde som en opgradering til Moreno. Er han stærk på hovedet? Det har jeg ikke selv lagt mærke til, men hvis han er, så er det selvfølgelig et super kort at få ind.
Paradoksalt nok, så lyder han utroligt meget som Moreno i denne korte analyse/vurdering.

http://www.anfieldhq.com/exclusive-bbc- ... robertson/
Jeg har læst det samme i stort set alle analyser. Da han har forladt Hulls træningslejr, er et køb nok snart klart. Da jeg aldrig har lagt mærke til ham, vil jeg lade kampene bedømme ham, men umiddelbart undres jeg enormt
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af pingel » tirsdag, 18. jul, 2017 12:33

Måske vurderer Klopp at han vil vil bedre til at lytte end Moreno - at han rent faktisk vil være i stand til at forbedre sig, og ikke blot gøre det samme igen og igen...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af AJJ » tirsdag, 18. jul, 2017 13:11

texy skrev: Paradoksalt nok, så lyder han utroligt meget som Moreno i denne korte analyse/vurdering.

http://www.anfieldhq.com/exclusive-bbc- ... robertson/
Fordi ham BBC-fyren siger, at Robertson skal udvikle sit defensive spil og er "a little positionally naïve in the defensive areas"? Skal vi nu ikke lige...

Derudover siger han jo så fx også, at han har set fremskridt hos Robertson hver sæson (i modsætning til Moreno kan man så tilføje).

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jul, 2017 14:17

AJJ skrev:
texy skrev: Paradoksalt nok, så lyder han utroligt meget som Moreno i denne korte analyse/vurdering.

http://www.anfieldhq.com/exclusive-bbc- ... robertson/
Fordi ham BBC-fyren siger, at Robertson skal udvikle sit defensive spil og er "a little positionally naïve in the defensive areas"? Skal vi nu ikke lige...

Derudover siger han jo så fx også, at han har set fremskridt hos Robertson hver sæson (i modsætning til Moreno kan man så tilføje).
Jeg siger jo ikke noget negativt om Robertson? Blot at beskrivelserne af ham minder meget om, hvordan man ville beskrive Moreno. Og det lader til at være rimeligt generelt. Her er endnu et eksempel.

http://anfieldindex.com/28411/scouting- ... lback.html

Og så synes jeg i øvrigt, at mange Liverpool fans gør Moreno markant dårligere end han reelt er. Som jeg flere gange har påpeget, så har han det sværeste udgangspunkt for at forsvare på hele banen, da han mange gange i løbet af kampene er at finde ved modstanderens hjørneflag, når der pludselig skal forsvares. Heldigvis er han hurtig nok til at nå hjem, selvom han som venstrebenet har været med oppe og give os offensiv bredde (noget Milner ikke gør i samme grad). Ja, han laver fejl. Om det er decideret taktiske fejl, dårlige forsvarevner, træthed efter de utroligt mange aggressive løb i begge retninger, eller manglende evne til at lære af sine fejl der er årsag, ved jeg ikke. Jeg ved helle ikke, om han reelt laver flere fejl end andre backs. Ofte har han i min optik også fået skylden for defensive problemer, som reelt burde tilskrives en af vores andre spillere.

Så når jeg påpeger, at analyserne af Robertson godt kan minde mig om Moreno (en spiller der har været god nok til at vinde en EL-titel og være med til at spille os i en finale også), så mener jeg det ikke negativt. Jeg tror, at fart og bredde fra vores backs vil være en nøgle-ingrediens i forhold til at åbne de kompakte modstanderes forsvar, og er derfor glad for at vores nye target lader til at besidde kvaliteter, der kan bruges til dette formål. Jeg håber blot, at der vil være forståelse for, hvis manden af den årsag ikke altid vil være at finde i en optimal position i forhold til at forsvare sit område. Med vores spillestil tilfalder det i lige så høj grad vores midtbanespillere og midterforsvarere at hjælpe til med at dække af i backområderne på omstillinger.
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Ind: Andy Robertson fra Hull City.

Indlæg af Kelly » tirsdag, 18. jul, 2017 16:38

Lad os få den skotte ind. Det bliver spændende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar