Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 14. nov, 2017 12:19

Oomph242 skrev:

Jeg ser lidt en midtbane bestående af Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og Goretzka som selvmord. Forsvaret får ingen hjælp og det vil hurtig blive læst af vores modstandere. På gode dage hvor alt klapper vil det selvfølgelig virke. Men over en sæson tror jeg ikke det vil give titler og pokaler..
Jeg har tendens til at give dig ret.

Men omvendt når jeg bevidst prøver at slå den normale skepsis overfor det anderledes eller uprøvede fra, så slår det mig at nytænkning ofte afvises af traditionalister. Og hvis vi skal slå alle dem med langt flere penge end os, så skal der muligvis nytænkning til.

Om 10 år er nytænkningen måske normen, og alle vil undre sig over, hvorfor man i "gamle dage" kunne være så naive at binde en stor procentdel af sin midtbane-kapacitet op på defensive opgaver, når det til den tid er åbenlyst, at alle skal deltage ligeligt begge veje for at opnå bedst mulige output / ressource-udnyttelse.

Fordi jeg synes, at det er et helt vildt interessant, spændende og underholdende forsøg/gamble, så bakker jeg foreløbig op om idéen. Også fordi, at vi indtil videre i mine øjne har haft succes. Vi er i Champions League. Og vi er med i kampen om pladserne 2-4 i Premier League. Naturligvis skal målet være førstepladsen. Men vi er også kun i starten af Klopps anden hele sæson.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 14. nov, 2017 13:03

Oomph242 skrev: Jeg ser lidt en midtbane bestående af Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og Goretzka som selvmord.
Jeg ser den som overbefolket :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. nov, 2017 13:49

@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 14. nov, 2017 13:53

Bojangles skrev:
Oomph242 skrev: Jeg ser lidt en midtbane bestående af Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og Goretzka som selvmord.
Jeg ser den som overbefolket :D
:lol: Og en meget alternativ opstilling - 2-8-0 eller 1-8-1. Vi vil ABSOLUT have overtaget på midtbanen :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 14. nov, 2017 14:43

Hr. Drejer skrev:
Bojangles skrev:
Oomph242 skrev: Jeg ser lidt en midtbane bestående af Coutinho, Lallana, Ox, Gini, Hendo, Milner, Keita og Goretzka som selvmord.
Jeg ser den som overbefolket :D
:lol: Og en meget alternativ opstilling - 2-8-0 eller 1-8-1. Vi vil ABSOLUT have overtaget på midtbanen :lol:
We will be the stats Official Champions Of Possession! :band: :lol:
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 14. nov, 2017 14:45

Niels K skrev:@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?
Ham var jeg totalt solgt på, da han var i Monaco. Har mistet indblik i hans niveau, siden han skiftede til Italien. Kan forstå, at han er på udlån til Valencia.

Vurderet ud fra, det niveau jeg så ham spille, så ja tak. Men min logik siger mig, at hans niveau er faldet, siden han er på udlån fra Inter.
Kloppite

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 14. nov, 2017 15:11

texy skrev:
Niels K skrev:@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?
Ham var jeg totalt solgt på, da han var i Monaco. Har mistet indblik i hans niveau, siden han skiftede til Italien. Kan forstå, at han er på udlån til Valencia.

Vurderet ud fra, det niveau jeg så ham spille, så ja tak. Men min logik siger mig, at hans niveau er faldet, siden han er på udlån fra Inter.
Meget enig. Så ham også gerne i Liverpool da han var i Monaco. Men han blev vist bl.a. ramt af Inters rod. En for stor trup med elendig stemning, klikedannelse osv. og røg helt ud. Han var helt håbløs i de kampe jeg så med ham. Uden at kende Gabigol så lugter det lidt af det samme. En dyr spiller købes, men uden en plan for at spille med vedkommende. Måske købt uden træneren ville have pågældende spiller? Synes Kondogbia lignede en anden spiller end da han var dominerende i Monaco. Han skulle have spillet sig gevaldigt op i Valencia. Men har ikke set ham spille for dem. Men igen som vi har nævnt før herinde; Klopp bruger ikke defensive midtbanespillere i Liverpool. Og af alle de spillere der har været rygtet seriøst og ikke linket, men hvor man har fornemmet at det har været tæt på, der har vel ikke været en eneste decideret defensiv midtbanespiller.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 14. nov, 2017 15:39

Hendo skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?
Ham var jeg totalt solgt på, da han var i Monaco. Har mistet indblik i hans niveau, siden han skiftede til Italien. Kan forstå, at han er på udlån til Valencia.

Vurderet ud fra, det niveau jeg så ham spille, så ja tak. Men min logik siger mig, at hans niveau er faldet, siden han er på udlån fra Inter.
Meget enig. Så ham også gerne i Liverpool da han var i Monaco. Men han blev vist bl.a. ramt af Inters rod. En for stor trup med elendig stemning, klikedannelse osv. og røg helt ud. Han var helt håbløs i de kampe jeg så med ham. Uden at kende Gabigol så lugter det lidt af det samme. En dyr spiller købes, men uden en plan for at spille med vedkommende. Måske købt uden træneren ville have pågældende spiller? Synes Kondogbia lignede en anden spiller end da han var dominerende i Monaco. Han skulle have spillet sig gevaldigt op i Valencia. Men har ikke set ham spille for dem. Men igen som vi har nævnt før herinde; Klopp bruger ikke defensive midtbanespillere i Liverpool. Og af alle de spillere der har været rygtet seriøst og ikke linket, men hvor man har fornemmet at det har været tæt på, der har vel ikke været en eneste decideret defensiv midtbanespiller.
hvis Klopps ønskeseddel over forsvarspillere lød:
Van Dijk
Sessegnon
Robertson(?)

og
angribere:


og kanter:
Salah
Lemar
Oxlade

Midtbanespillere:
Naby Keita

Er det så helt utænkeligt at Klopp bare ikke har forelsket sig i en defensiv midtbanespiller endnu?
Jeg ved ikke om Klopp syntes at Henderson bare er den perfekte løsning eller om han ikke vil ændre på den plads før han har fået spillet et mere boldstærk forsvar sammen, men jeg tror da helt bestemt ikke at Klopp bare afviser at spille med defensiv midt af princip.

Jeg syntes egentlig at Kondogbia er et godt bud, han er en spiller jeg tror Klopp vil kunne gøre det godt med og udvikle på.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 14. nov, 2017 15:50

Filos of Isk skrev:
Hendo skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?
Ham var jeg totalt solgt på, da han var i Monaco. Har mistet indblik i hans niveau, siden han skiftede til Italien. Kan forstå, at han er på udlån til Valencia.

Vurderet ud fra, det niveau jeg så ham spille, så ja tak. Men min logik siger mig, at hans niveau er faldet, siden han er på udlån fra Inter.
Meget enig. Så ham også gerne i Liverpool da han var i Monaco. Men han blev vist bl.a. ramt af Inters rod. En for stor trup med elendig stemning, klikedannelse osv. og røg helt ud. Han var helt håbløs i de kampe jeg så med ham. Uden at kende Gabigol så lugter det lidt af det samme. En dyr spiller købes, men uden en plan for at spille med vedkommende. Måske købt uden træneren ville have pågældende spiller? Synes Kondogbia lignede en anden spiller end da han var dominerende i Monaco. Han skulle have spillet sig gevaldigt op i Valencia. Men har ikke set ham spille for dem. Men igen som vi har nævnt før herinde; Klopp bruger ikke defensive midtbanespillere i Liverpool. Og af alle de spillere der har været rygtet seriøst og ikke linket, men hvor man har fornemmet at det har været tæt på, der har vel ikke været en eneste decideret defensiv midtbanespiller.
hvis Klopps ønskeseddel over forsvarspillere lød:
Van Dijk
Sessegnon
Robertson(?)

og
angribere:


og kanter:
Salah
Lemar
Oxlade

Midtbanespillere:
Naby Keita

Er det så helt utænkeligt at Klopp bare ikke har forelsket sig i en defensiv midtbanespiller endnu?
Jeg ved ikke om Klopp syntes at Henderson bare er den perfekte løsning eller om han ikke vil ændre på den plads før han har fået spillet et mere boldstærk forsvar sammen, men jeg tror da helt bestemt ikke at Klopp bare afviser at spille med defensiv midt af princip.

Jeg syntes egentlig at Kondogbia er et godt bud, han er en spiller jeg tror Klopp vil kunne gøre det godt med og udvikle på.
Det er ikke utænkeligt, men det virker vel mindre og mindre sandsynligt? Der er masser af defensive midtbanespillere derude. Alle kan se de massive defensive problemer. Og alle kan se at truppen ikke har en eneste decideret defensiv midtbanespiller. En ægte DM. Og det er efterhånden flere transfervinduer i træk. Så hvis Klopp mener at en DM er vigtig at have, så ville han vel formentligt have hentet en, eller været tæt på at hente en. Og hvis han mener en DM er vigtig havde han vel stadig hentet en, også selvom han evt. ikke kunne få den "perfekte" DM. Det bliver man jo nødt til sommetider for helhedens skyld. Hvis man ikke kan få stjernespilleren/den perfekte løsning må man vel hente en der kan få trænerens ide om helheden til at klikke, uanset hvilken plads og rolle man taler om. Hvis man altså finder den plads / rolle vigtig. Det er vel en del af det at bygge en trup. Hvis Klopp ser en DM som vigtig, for at få sit system/stil til at klikke, så forekommer det meget gamblet at "ofre" sæsoner, fordi man evt. venter på den "perfekte" løsning? Klopp prioriterer nok bare anderledes mht. den plads ser det ud til, pga. sin måde at spille på og det er jo fair nok. Flere ting tyder på at Klopp virker til at have har lagt sig meget fast på ikke at bruge en DM i Liverpool. Før havde man Lucas som var fantastisk at have i truppen, men som alle også kunne se havde toppet. Det "sjove" er så at Klopp tit spillede med en DM i Dortmund.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. nov, 2017 17:13

Hendo skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:@texy: Hvad med en spiller som Kondogbia ?
Ham var jeg totalt solgt på, da han var i Monaco. Har mistet indblik i hans niveau, siden han skiftede til Italien. Kan forstå, at han er på udlån til Valencia.

Vurderet ud fra, det niveau jeg så ham spille, så ja tak. Men min logik siger mig, at hans niveau er faldet, siden han er på udlån fra Inter.
Meget enig. Så ham også gerne i Liverpool da han var i Monaco. Men han blev vist bl.a. ramt af Inters rod. En for stor trup med elendig stemning, klikedannelse osv. og røg helt ud. Han var helt håbløs i de kampe jeg så med ham. Uden at kende Gabigol så lugter det lidt af det samme. En dyr spiller købes, men uden en plan for at spille med vedkommende. Måske købt uden træneren ville have pågældende spiller? Synes Kondogbia lignede en anden spiller end da han var dominerende i Monaco. Han skulle have spillet sig gevaldigt op i Valencia. Men har ikke set ham spille for dem. Men igen som vi har nævnt før herinde; Klopp bruger ikke defensive midtbanespillere i Liverpool. Og af alle de spillere der har været rygtet seriøst og ikke linket, men hvor man har fornemmet at det har været tæt på, der har vel ikke været en eneste decideret defensiv midtbanespiller.
Han har bare masser af fysik, men er teknisk stærk også, og han kan jo spille som en 8'er, hvis det er påkrævet.
Når han har vist sit store potentiale tidligere, så er det jo ikke bare blevet væk, så det kan naturligvis frembringes igen i kyndige trænerhænder. Han er blot 24 år, så der er masser at arbejde med, og han koster sikkert heller ikke en bondegård pt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 15. nov, 2017 10:04

Hendo skrev:.
Der er dobbelt så mange centrale forsvarsspillere i forhold til defensivemidtbaner og alligevel var VvD den eneste mulighed for Klopp...
Jeg tror dels at Klopp har valgt og vente at se hvor langt Can og Henderson kan drive det og til dels har han fokuseret mere på venstre back, midterforsvar og kantangriber. Og så Keita tilsyneladende ud fra en vurdering af ren klasse.

Henderson som DM har løst et kæmpe problem for os i forhold til vores opspil fordi han er så god med bolden og slår nogle gode lange afleveringer. Vi er nødt til at få en teknisk bedre enhed i målmand-2CB før vi kan flytte Hendo væk fra pladsen og hente en defensivt stærkere spiller ind.

Fordi Henderson er blevet flyttet længere tilbage og har haft skader så er han tilbage i en udviklingsrolle og det betyder at Klopp regner med/håber på, at Henderson er en markant bedre spiller i april end han var i september.
Can er også ved lidt af en skillevej, mulighed for klubskifte, han skal finde sin plads på fodboldbanen og han er trods alt stadig kun en ung mand.
Så i både Can og Henderson tror jeg Klopp ser spillere der har et rimeligt højt niveau uden at de helt oppe og ringe og som bliver bedre på pladsen som sæsonen(og evt. Næste) skrider frem. Når man har med sportsudøvere på det niveau at gøre tror jeg egentlig at selv meget små forskelle kan komme til at se store ud:
Henderson mangler bare en lille smule mere fysisk overskud for at kunne give den der ekstra tand i taklingerne
Can mangler bare lidt mere mentalt overskud for at kunne overskue spillet bedre og blive markant mere effektiv i sine placeringer.

Derfor tror jeg kun at han har været villig til at bruge penge på en rigtig DM hvis muligheden for et scoop bød sig.

Men det er jo bare min ide. Kan godt se hvorfor man tolker det den anden retning.
Det er lidt det samme jeg tror der er sket med angriberen: Firmino er en rigtig god fodboldspiller og Klopp tror på at han også kan blive en rigtig god angriber hvis holdet omkring ham har den rette struktur. Til at hjælpe med den struktur gik man ben hårdt efter Keita og man har hentet to ekstra hurtige kanter så Markovic ikke skulle få 24 PL kampe for os på en plads der lige er en tand for krævende for ham.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. nov, 2017 12:23

Ifølge altid pålidelige Diario Gol vil Suarez forlade Barca, hvis de signer Griezmann.

Jeg er sikker på, at Milner gerne giver trøjen tilbage :P

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 16. nov, 2017 13:18

AJJ skrev:Ifølge altid pålidelige Diario Gol vil Suarez forlade Barca, hvis de signer Griezmann.

Jeg er sikker på, at Milner gerne giver trøjen tilbage :P
Som med Mascherano, så har jeg det generelt dårligt med at hente gamle koryfæer tilbage for at give dem en ekstra tur i vores manege. Hvis vi skal lege med tanken i forhold til Suarez, så ser jeg to spørgsmål, der skal besvares.

1: Suarez ikke ikke haft en særlig god sæson i Barca foreløbig og han fylder snart 31 år. Tror vi, at han har ramt bakken og nu tumler hastigt ned ad den, eller tror vi på, at han stadig kan have 2-3 sæsoner på højeste niveau i sig?

2: Vil vi være stærkere med Suarez end Coutinho?

Spørgsmål to afhænger helt naturligt af spørgsmål 1. Coutinho er bedre end han var i 2014. Meget bedre. Og han kan blive endnu bedre. Omvendt, hvis Suarez stadig har sit 2014-niveau i sig, så er han blandt verdens bedst på pladsen - og så betyder det nok ikke så meget, at han ikke kan forbedre sig.

Hvis konklusionen på spørgsmål 1 er, at vi er sikre på, at Suarez stadig har det i sig, så vil vi i mine øjne blive forstærket. Vi er godt dækket ind på kanterne, når Mané og Salah er klar. Og Lallana på den offensive midtbane er en fryd for øjet på et Klopp-hold. Alternativt kunne Firmino få en slags 10er rolle.

Så hvis Suarez var interesseret, og hvis Barca vil være indforståede med, at der skal penge fra deres side oveni et bytte (på grund af alder og foreløbige niveau i sæsonen), så ville jeg nok gå på kompromis med min holdning om, at man ikke skal hente de tidligere helte tilbage.

Men jeg kan helt ærligt ikke se Suarez forlade Spanien, før han engang rejser hjem til Uruguay.
Kloppite

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jørgen lk » torsdag, 16. nov, 2017 14:46

Det vil være højst overraskende hvis Suarez vender tilbage, lige nu forsøger han at lokke Coutinho til Barcelona.
http://www.espnfc.com/story/3263150/liv ... uis-suarez

Og så har Suarez været ramt af knæskade, forlydende var at han skulle opereres i disse dage med landsholdskampene, men det har vist ikke været nødvendigt. Jeg tror ikke Suarez har spillet for fulde gardiner.
http://www.sport-english.com/en/news/ba ... ee-6343804
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 17. nov, 2017 12:30

Ift. Suarez så ligger en ting i hvert fald fast. Den mand er så ærgerrig og har så stor en vindermentalitet, at han altid vil give sig 100%. Han vil ikke komme tilbage som en afdanket og umotiveret "has been". Så kan det godt være, at det ikke er 2014-niveau, men mindre kan også gøre det.

Men ellers så er jeg enig med Texy ift. at hente gamle koryfæer.

Noget andet er så, at jeg heller ikke tror, at Klopp er interesseret...

Besvar