FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 07. jan, 2018 12:47

nikand skrev:Denne tråd skal nok i gang igen. FSG var i sommers ambitiøse holdte på Cou mod Barcelona, hentede spillere til klubben som koste hvad det ville Salah, Ox, Keita. VvD forleden, koste hvad det ville. Ambitiøst og forandret, ikke mere i samme båd som spurs og Arsenal. Men i samme båd som Man U, Chelsea der kan sige nej til de spanske klubber selv om Fx De Gea gerne vil afsted.
Al denne store forandring er lidt et stort og muligvis for stort knæk ift at være en fast topklub. Æv.

Måske FSG har en plan for en afløser eller for at vise fortsat store ambitioner. Men tvivler.
Der er jo den store forskel på Cou og de Gea at Cou er offensiv spiller. Det tæller altså markant højere i bogen i det spanske. Da Christina brokkede sig endte han også i Spanien og det var endda i en periode hvor Scum gjorde det noget bedre i forhold til trofæer og ligaplaceringer end vi har gjort imens Coutinho har været hos os.

Det er drøn ærgerligt det her, men lad os nu se om ikke vi kan komme ud på den anden side på en god måde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » søndag, 07. jan, 2018 12:59

nikand skrev:Denne tråd skal nok i gang igen. FSG var i sommers ambitiøse holdte på Cou mod Barcelona, hentede spillere til klubben som koste hvad det ville Salah, Ox, Keita. VvD forleden, koste hvad det ville. Ambitiøst og forandret, ikke mere i samme båd som spurs og Arsenal. Men i samme båd som Man U, Chelsea der kan sige nej til de spanske klubber selv om Fx De Gea gerne vil afsted.
Al denne store forandring er lidt et stort og muligvis for stort knæk ift at være en fast topklub. Æv.

Måske FSG har en plan for en afløser eller for at vise fortsat store ambitioner. Men tvivler.
Det bliver i hvert fald spændende at se om de reagerer i vinduet her. Faktum er, at vi nu med salget af Coutinho har et plus på 500 millioner i forhold til spillerhandler under Klopp. Med andre ord mangler vi stadig at se FSG punge ud. Det er i mine øjne ikke særligt ambitiøst og bestemt ikke "aggressive progression" som Klopp snakker om i sit Coutinho-statement.

Thomas
Indlæg: 7
Tilmeldt: søndag, 07. jan, 2018 14:30

Re: FSG

Indlæg af Thomas » søndag, 07. jan, 2018 17:42

Hej med jer

Hermed mit debutindlæg, jeg har fulgt med et par år fra sidelinjen og tænkte, at det nu var på tide at blande sig ;)

Jeg synes det er for unuanceret at kalde det uambitiøst, at vi har et plus på transfer ind/ud under Klopp på 500 mill (Jeg aner ikke om det er det korrekte beløb). Jeg synes det er langt mere interessant, at diskutere om truppen er stærkere nu end da Klopp overtog holdet. Det vil altid være en smagssag, men min holdning er, at truppen er langt stærkere nu end da Klopp kom til, og det er altså gjort selvom vi har et overskud på transferkontoen.

Bare for at sammenligne:

Forsvar

Skrtel < Matip
Sakho < Van Dijk
Toure < Klavan
Lovren er her stadig ;)

Midtbane

Joe Allen < Wijnaldum
Lucas < Can ( Jeg anerkender han var i truppen, men han blev mest brugt som CB)
Lallana, Hendo, Milner er her fortsat og Oxelade er kommet til. Her er vi breddemæssigt væsentligt styrket, selvom jeg frygter vi kommer til at mange Cou10´s topniveau. Til sommer kommer Keita og det ser jeg som en markant forstærkning.

Angreb

Benteke < Salah
Ibe < Mané
Vi har fortsat Firmino og Sturridge og Solanke er kommet til. Også her mener jeg vi er væsentlig styrket, selvom vi kan komme til at mangle Cou10`s topniveau.

Jeg synes derfor ikke det er et problem, at vi har overskud på transferkontoen fordi jeg synes, at vi rent faktisk er væsentlig styrket når vi sammenligner de to trupper. Derudover tror jeg fortsat på, at Klopp har en plan for truppen og det skal FSG nok bakke ham op i, det synes jeg de sidste par vinduer har bevist.

Lad os i stedet glæde os over, at vi har nogle ejere som driver en rentabel forretning og bygger tingene ordentligt op, i stedet for at vi finansierer det hele med lånte penge. Vi bør have lært af historien...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: FSG

Indlæg af AJ » søndag, 07. jan, 2018 18:44

Hej Thomas, velkommen til

I essensen er jeg enig med dig. Klopps indkøb har været virkelig gode. Indtil videre er der ingen grund til at betvivle hans evner på transfermarkedet. Can blev godt nok hentet i 2014 under Rodgers, men det ændrer ikke konklusionen.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 20:16

Thomas skrev:Hej med jer

Hermed mit debutindlæg, jeg har fulgt med et par år fra sidelinjen og tænkte, at det nu var på tide at blande sig ;)

Jeg synes det er for unuanceret at kalde det uambitiøst, at vi har et plus på transfer ind/ud under Klopp på 500 mill (Jeg aner ikke om det er det korrekte beløb). Jeg synes det er langt mere interessant, at diskutere om truppen er stærkere nu end da Klopp overtog holdet. Det vil altid være en smagssag, men min holdning er, at truppen er langt stærkere nu end da Klopp kom til, og det er altså gjort selvom vi har et overskud på transferkontoen.

Bare for at sammenligne:

Forsvar

Skrtel < Matip
Sakho < Van Dijk
Toure < Klavan
Lovren er her stadig ;)

Midtbane

Joe Allen < Wijnaldum
Lucas < Can ( Jeg anerkender han var i truppen, men han blev mest brugt som CB)
Lallana, Hendo, Milner er her fortsat og Oxelade er kommet til. Her er vi breddemæssigt væsentligt styrket, selvom jeg frygter vi kommer til at mange Cou10´s topniveau. Til sommer kommer Keita og det ser jeg som en markant forstærkning.

Angreb

Benteke < Salah
Ibe < Mané
Vi har fortsat Firmino og Sturridge og Solanke er kommet til. Også her mener jeg vi er væsentlig styrket, selvom vi kan komme til at mangle Cou10`s topniveau.

Jeg synes derfor ikke det er et problem, at vi har overskud på transferkontoen fordi jeg synes, at vi rent faktisk er væsentlig styrket når vi sammenligner de to trupper. Derudover tror jeg fortsat på, at Klopp har en plan for truppen og det skal FSG nok bakke ham op i, det synes jeg de sidste par vinduer har bevist.

Lad os i stedet glæde os over, at vi har nogle ejere som driver en rentabel forretning og bygger tingene ordentligt op, i stedet for at vi finansierer det hele med lånte penge. Vi bør have lært af historien...
Jeg synes, at det er lang mere relevant i en tråd om FSG, at se på klubbens ageren under dem. Og der har været et par defensive downgrades kombineret med at frasalg af vores mest indflydelsesrige offensive spillere.

Sakho > Klavan
Sterling > Oxelade
Suarez > Firmino (og i øvrigt > alle andre i truppen)
Coutinho > Mané (og i øvrigt > alle andre i truppen)

Og på det tidspunkt man lod dem gå, gjaldt det også at:

Torres > Carroll (og i øvrigt alle andre i truppen)
Agger > Skrtel

I starten var det til at forstå. Man troede, at de forsøgte sig med en slags moneyball i fodbold, selvom det nok var en temmelig naiv indgang til at drive en top fodboldklub.

I FSG's nu godt 7 års ejerskab af Liverpool FC har vi vel haft 4 absolutte verdensstjerner. Tre af dem er blevet solgt på trods af, at de havde flere år tilbage af deres kontrakter. Den sidste (Gerrard) løb tiden desværre bare fra. Derudover har man skilt sig af med et af Englands mest lovende offensive talenter. Igen med flere år tilbage på kontrakten, og i øvrigt med en uhyre lav løn.

I alle 4 salgs-tilfælde (Torres, Suarez, Sterling og Coutinho) har man honoreret eller givet efter for (alt afhængig af hvordan man ser på det) ekstremt dårlig opførsel. Når man tydeligt kan se, at den slags virker, så er det jo ikke underligt, at andre klubber opfordrer vores spillere til at agere på den måde. Og det gør det svært at tro på, at vi under FSG nogensinde vil få et hold, hvor vi har bedre stjernespillere end dem, som vi gerne vil slå i PL og CL.

FSG har købt dyre spillere. Men aldrig dyrere, end spillere de har solgt. Det er naturligvis godt købmandsskab. Men kan man indfri sportlige ambitioner på den måde?

Foreløbig under FSG har vi vist os som en højt profileret feeder club.
Kloppite

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » søndag, 07. jan, 2018 21:19

Torres: var allerede på vej ned i niveau også i Liverpool da vi solgte ham.
Suarez: her havde vi allerede "bøjet" reglerne ved at afvise et bud fra Arsenal. Han peakede der og har spillet godt, men ikke lige så godt i Barca siden.
Sterling: Det tog yderligere 2 år før han har vist et niveau vi ville have savnet.

Så 3 ud af 4 er måske ikke helt skidt hvis de var enten på vej ned eller ikke leverede alligevel til samme niveau.

Noget andet er at se på andet end det sportslige. Vi har været i en stor opbygning af klubben siden FSG overtog. Uden ag gå i detaljer, så har de over en bred kam gjort det rigtigt flot. Selvom de har lavet fejl, så er det konspiratorisk at mene de ikke har sportslige ambitioner.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. jan, 2018 00:07

FSG prøvede at låne Cou tilbage resten af sæsonen. Barca sagde selvfølgelig nej.

Tænk, med alle de trumfer på hånden, så taber de spillet. FSG skal tage sig sammen!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: FSG

Indlæg af Valdemax » mandag, 08. jan, 2018 03:16

Hr. Drejer skrev:FSG prøvede at låne Cou tilbage resten af sæsonen. Barca sagde selvfølgelig nej.

Tænk, med alle de trumfer på hånden, så taber de spillet. FSG skal tage sig sammen!
Jeg er overrask så negativt du ser på det, og kun tænker på den kort bane.
Hvad tror du der vil ske på den lange bane. hvis ikke vi vil la Coutinho gå. med alle de penge der var på bord. ?
Vi vil begynde at få svært ved at få store spiller til klubben, De vil ikke tage chance for at de aldrig vil kunne komme videre til en anden klub hvis de ønske det.
Bare se problemet vi har med Can nu. han vil ikke lave en ny aftale med os, fordi han ikke kan få en frikøbs aftale med i en ny aftale.
Ja det er surt at Coutinho heller vil til Barcelona, frem for at være os hos. Med jeg synes at det var godt FSG ikke blev til grine i sommers da Barcelona en joke af et tilbud for Coutinho.
Nu har vi fået en god sum penge. så vi kan gøre vores hold bedre, på nogle af de steder vi mangler spiller, ikke mindst en god målmand.

Så prøve og være positivt og se fremad, hvem ved måske bliver vi et bedre hold.

Thomas
Indlæg: 7
Tilmeldt: søndag, 07. jan, 2018 14:30

Re: FSG

Indlæg af Thomas » mandag, 08. jan, 2018 06:35

Jeg synes, at det er lang mere relevant i en tråd om FSG, at se på klubbens ageren under dem. Og der har været et par defensive downgrades kombineret med at frasalg af vores mest indflydelsesrige offensive spillere.

Sakho > Klavan
Sterling > Oxelade
Suarez > Firmino (og i øvrigt > alle andre i truppen)
Coutinho > Mané (og i øvrigt > alle andre i truppen)

Og på det tidspunkt man lod dem gå, gjaldt det også at:

Torres > Carroll (og i øvrigt alle andre i truppen)
Agger > Skrtel

I starten var det til at forstå. Man troede, at de forsøgte sig med en slags moneyball i fodbold, selvom det nok var en temmelig naiv indgang til at drive en top fodboldklub.

I FSG's nu godt 7 års ejerskab af Liverpool FC har vi vel haft 4 absolutte verdensstjerner. Tre af dem er blevet solgt på trods af, at de havde flere år tilbage af deres kontrakter. Den sidste (Gerrard) løb tiden desværre bare fra. Derudover har man skilt sig af med et af Englands mest lovende offensive talenter. Igen med flere år tilbage på kontrakten, og i øvrigt med en uhyre lav løn.

I alle 4 salgs-tilfælde (Torres, Suarez, Sterling og Coutinho) har man honoreret eller givet efter for (alt afhængig af hvordan man ser på det) ekstremt dårlig opførsel. Når man tydeligt kan se, at den slags virker, så er det jo ikke underligt, at andre klubber opfordrer vores spillere til at agere på den måde. Og det gør det svært at tro på, at vi under FSG nogensinde vil få et hold, hvor vi har bedre stjernespillere end dem, som vi gerne vil slå i PL og CL.

FSG har købt dyre spillere. Men aldrig dyrere, end spillere de har solgt. Det er naturligvis godt købmandsskab. Men kan man indfri sportlige ambitioner på den måde?

Foreløbig under FSG har vi vist os som en højt profileret feeder club.
Når du sammenligner Sakho med Klavan og Agger med Skrtel, så kan jeg godt forstå, at du synes vi har lavet defensive nedgraderinger, men hvad så med Matip og Van Dijk? De er da også købt under FSG (Matip gratis, men det gør jo ikke handlen dårligere). Lovren er her også, så samlet set, så står vi altså stærkere, uagtet at Sakho eksempelvis blev solgt. Det ville, i min verden, være dårlig købmandsskab at have en dyr Sakho rendende i truppen, når nu Klopp ikke kunne bruge ham. Det samme gælder iøvrigt for Skrtel. Så ja, når du sammenligner øjebliksbilleder undervejs, så har vi nedgraderet, men det vigtige for mig er, at vi hele tiden bevæger os frem ad og at vi i dag står stærkere.

Du har ret i, at vi har solgt 4 dygtige spillere. Torres var fantastisk for os, men hans tid i Chelsea viste at hans tid desværre var forbi, og med salget af ham fik vi Suarez (og Carrol men ham prøver jeg desperat at glemme ;) )og det viste sig at være en opgradering? At kalde Sterling en verdensstjerne da vi solgte ham er tæt på en overdrivelse. Han var et stort talent, men det er først i denne sæson at han virkelig begynder at levere, så skulle vi ikke lade ham gøre det over en længere periode før vi kalder ham en verdensstjerne? Fælles for salgene af Torres, Suarez og Sterling er at de har været med til at finansiere at truppen samlet set er blevet stærkere og det synes jeg er godt købmandsskab af FSG.

Jeg har absolut intet problem med, at FSG driver det som en forretning der skal sikre rentabillitet, så længe de hele tiden viser, at de ved at en rentabel forretning bedst drives ved at vi er med i toppen af PL og CL. Og jeg har ikke set beviser for det modsatte endnu.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 08. jan, 2018 07:25

Jeg er meget enig med dig, Thomas.

Der har været nogle bump på vejen, men hvor vi ikke kender detaljerne og mellemregningerne undervejs. Hvad er der indgået af aftaler med spillerne, når nu vi fx ikke accepterer frikøbsklausuler på vores spillere osv ?

Jeg synes bestemt også, at det går den rigtige vej, men Klopp har en stor opgave foran sig uden Coutinho, men jeg tror, at han har forberedt sig på den længe.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » mandag, 08. jan, 2018 08:46

Valdemax skrev: Hvad tror du der vil ske på den lange bane. hvis ikke vi vil la Coutinho gå. med alle de penge der var på bord. ?
Vi vil begynde at få svært ved at få store spiller til klubben, De vil ikke tage chance for at de aldrig vil kunne komme videre til en anden klub hvis de ønske det.
1: Der ville vel ske det, at vi ville have det stærkeste hold med den bedste mulighed for at vinde PL og CL, som vi har haft MEGET længe.

2: Jeg tror ikke et sekund på, at vi ikke ville kunne få store spillere til klubben. Og spillere ville vide, at LFC er endestationen og ikke trinbrættet, hvilket vel er et af vores mål?

Ja, jeg er meget negativ. Men det er for det første, fordi vi har set denne slags salg flere gange, og vi har aldrig været i stand til at forbedre os eller bare holde niveau i perioden efter. Og for det andet, så finder jeg det utilgiveligt, at gamble med en igangværende sæson, når det på ingen måde er nødvendigt. Det her burde ikke have været en forhandling. Det burde være os, der dikterede "terms".

Jeg har stor tiltro til Klopp, hvilket man også vil vide, hvis man har fulgt med på dette forum igennem hele hans periode. Og jeg har stadig store forhåbninger om, at han bliver manden, der fører PL trofæet til Anfield. Men de forhåbninger har fået et par buler i dette vindue. For i mine øjne er sanktioneringen af et salg af Coutinho i januar Klopps første store fejl.

Naturligvis er der fordele ved at have positiv stemning i omklædningsrummet. Jeg har med sikkerhed selv argumenteret for vigtigheden af dette. Men mange af de titel-vindende mandskaber har i store perioder utilfredse stjerner i truppen. Ronaldo, Bale og Benzema er fine eksempler i Real. Neymar i Barca. Aguero i Man City. Costa i Chelsea. Cavani i PSG. Zlatan da han var i Barca. Store egoer er svære at holde konstant tilfredse. Men de er tæt på at være en nødvendighed, hvis man vil vinde.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. jan, 2018 09:37

De spillere vi har solgt, har enten gjort alt de kunne for at komme væk (Suarez, Coutinho, Sterling, Torres), eller også har vores trænere ikke ville bruge dem (Sakho) eller vores trænere har ageret dumt og skubbet dem ud på den måde (Alonso) eller spilleren har ikke haft nosser nok til at indse, at de ikke garenteret start 11'er (Agger)

Der er ingen af de spillere der er blevet solgt, som FSG har solgt over hovedet på træneren.

At de så imø burde kunne skrue en aftale sammen til Can med en frikøbsklausul. At de burde havde tilbudt Sterling en ordentlig voksenkontrakt, der afspejlede at han var en af vores bedste spillere er så en anden sag. - Men når man tilbyder Coutinho anførerbindet, tilbyder ham endnu en fornyet og forbedret kontrakt, der uden sammenligning ville have gjort ham til den bedst betalte spiller i Liverpool nogensinde, man køber stærkt ind til holdet, og holdet generelt viser, at vi er med helt i toppen - men han stadig vil væk, og tilmed betaler et højt beløb selv, for at det kan lade sig at gøre, så er der ikke meget tilbage at gøre der.

FSG kunne selvfølgelig godt løbe ud og købe en Sjevtjenko/Balotelli imod Klopps ønsker bare for at please os fans. Det kunne da være sjovt at smide pengene ud på den måde igen...?

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af Surf » mandag, 08. jan, 2018 10:05

Ja det er en mærkelig besættelse fans har med nettoforbrug i transfervinduer. Specielt når vi har en træner, der er kendt for ideelt set at ville gå imod markedet (ja, som sågar har talt om Marx' indflydelse på hans opvækst). Truppen er samlet set stærkere nu, end den har været siden Rafa. Det mener jeg ikke man kan betvivle. Samtidig er man u et levende bevis på, at mange penge brugt ikke er ensbetydende med succes. Og lur mig, om de ikke kommer til at kæmpe endnu mere når Mourinho forlader dem inden for et par år.

FSG havde store vanskeligheder til at begynde med. Men klubben har stadig bevæget sig meget fremad siden de overtog med en Hodgson ved roret. Måske skal vi lige opfriske hvad der er sket siden Klopp kom til.

2015: FSG henter Klopp ind for Rodgers, der var gået i stå.
2016: To cup-finaler, desværre nederlag i begge.
2017: Klopps første fulde sæson giver en CL-plads. Det er blot anden gang siden 2009. Derefter kvalificerer Liverpool sig til play-off runden som 1'er i sin pulje. Det er første gang siden 08/09-sæsonen, at Liverpool går videre.
2018: I begyndelsen af 2018 ligger Liverpool nummer 4 i PL efter at have klaret sig igennem juleprogrammet bedst sammen med to andre hold. Der er lige så langt til 2. pladsen, som der er til 5. pladsen (3 point). Førstepladsen er kun uden for rækkevidde fordi City har en freak-sæson. Vi er det næst-mest scorende hold i ligaen (igen pga. City's freak-sæson). Vi er videre i FA-cuppen efter en Derby-sejr. Og, ikke uvæsentligt for Liverpool: Vi har hele to (to!) kompetente venstre backs, sågar hvor den ene er skotte!

Det jeg er mest glad for ved Klopp, på trods af hans fejl, er at han har de lange briller på. Da han begyndte talte han om "6 years from now". Han gider ikke panikkøb, fordi han har tid til at samle det optimale hold, og han er her længe nok til at høste frugterne af at udvikle spillere. Unge såvel som de lidt ældre. Det indebærer at vente 6 måneder på sin drømmespiller. Tag Mourinho, der aldrig tænker så langt, og derfor ikke er med til at udvikle de klubber, han er i. Det gad jeg ikke have.

Jeg fortvivles faktisk lidt over den store negativitet der hersker. Jeg forstår det simpelthen ikke. Så med dette indlæg tager jeg en pause fra forum (hvilket nok også er meget godt for min specialeskrivning..). Mest af alt ud af uforståelighed over for al den pessimisme, som strømmer ikke blot fra de sædvanlige syndere, men også skribenter jeg som regel nyder at følge. Selvom man er kritisk overfor salget af Coutinho, så synes jeg man lader det fylde så meget i sin vurdering af klubben, truppen, træner og ejere, at jeg har svært ved at blive stimuleret af at deltage i debatten. Der er tale om sortsyn. Der er tale om indlæg, der beskriver hvordan et FA-cup derby mod Everton føles ligegyldigt efter et spillersalg. Det er svært for mig at forstå. Måske sortsynet viser det sig at være berettiget når sæsonen er slut. Men indtil da nægter jeg at lade mig overvælde af det. Klubben har ikke været en fast del af top-4 kampen i årevis (13/14 var en outlier). Nu kan vi få CL-bold to sæsoner i træk! Og jeg tror fuldstændig på, at vi får minimum en fjerdeplads. Og jeg tror på, at vi spiller minimum én runde mere i CL. Og jeg tror på, at vi når til minimum til semi-finalen i FA-cuppen. Vi ses i en semi-finale-kamptråd. Kom så de RØDE!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: FSG

Indlæg af Mads T. » mandag, 08. jan, 2018 10:23

texy skrev:
Valdemax skrev: Hvad tror du der vil ske på den lange bane. hvis ikke vi vil la Coutinho gå. med alle de penge der var på bord. ?
Vi vil begynde at få svært ved at få store spiller til klubben, De vil ikke tage chance for at de aldrig vil kunne komme videre til en anden klub hvis de ønske det.
1: Der ville vel ske det, at vi ville have det stærkeste hold med den bedste mulighed for at vinde PL og CL, som vi har haft MEGET længe.

2: Jeg tror ikke et sekund på, at vi ikke ville kunne få store spillere til klubben. Og spillere ville vide, at LFC er endestationen og ikke trinbrættet, hvilket vel er et af vores mål?

Ja, jeg er meget negativ. Men det er for det første, fordi vi har set denne slags salg flere gange, og vi har aldrig været i stand til at forbedre os eller bare holde niveau i perioden efter. Og for det andet, så finder jeg det utilgiveligt, at gamble med en igangværende sæson, når det på ingen måde er nødvendigt. Det her burde ikke have været en forhandling. Det burde være os, der dikterede "terms".

Jeg har stor tiltro til Klopp, hvilket man også vil vide, hvis man har fulgt med på dette forum igennem hele hans periode. Og jeg har stadig store forhåbninger om, at han bliver manden, der fører PL trofæet til Anfield. Men de forhåbninger har fået et par buler i dette vindue. For i mine øjne er sanktioneringen af et salg af Coutinho i januar Klopps første store fejl.

Naturligvis er der fordele ved at have positiv stemning i omklædningsrummet. Jeg har med sikkerhed selv argumenteret for vigtigheden af dette. Men mange af de titel-vindende mandskaber har i store perioder utilfredse stjerner i truppen. Ronaldo, Bale og Benzema er fine eksempler i Real. Neymar i Barca. Aguero i Man City. Costa i Chelsea. Cavani i PSG. Zlatan da han var i Barca. Store egoer er svære at holde konstant tilfredse. Men de er tæt på at være en nødvendighed, hvis man vil vinde.
1. Ja eller flere af vores spillere var forsvundet på en fri transfer fordi de ikke vil forlænge med os. Vi ville aldrig kunne lave 5-årige kontrakter med en spiller, hvis vi holdt på dem mod deres vilje. Resultatet ville være kortere kontrakter og spillere der forlader klubben på en fri transfer. Formentlig også en generel utilfredshed, hvis klubben kontstant nægter spillere at forlade klubben. Jeg tror absolut ikke på den løsning som værende hverken sportslig eller økonomisk fordelagtig.

2. Hvor mange 20-24 årige spillere ville så vælge at flytte til Liverpool? Klopp ynder at købe spillere som stadig kan udvikles og formes. De ville ikke vælge en klub som bondefanger dem til at blive i klubben mod deres ønske.

Det handler sgu også om menneskelig respekt. Hvis en spiller ikke trives i klubben eller ønsker at flytte til en anden klub i og med at det er spillerens allerstørste ønske, så synes jeg ikke man skal stå i vejen med mindre man kan blive enige om det (som med Suarez der gav os et år ekstra). Ja Coutinho havde en 5 årig kontrakt, men længden af kontrakten er jo også med til at gøre, at vi kan sælge Coutinho for det beløb vi gjorde. Havde vores historie vist, at vi ikke solgte spillere der vil væk, så havde Coutinho formentlig aldrig skrevet under på en aftale der var mere end maks 3 år.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: FSG

Indlæg af Mambo » tirsdag, 09. jan, 2018 12:04

Surf skrev:Ja det er en mærkelig besættelse fans har med nettoforbrug i transfervinduer. Specielt når vi har en træner, der er kendt for ideelt set at ville gå imod markedet (ja, som sågar har talt om Marx' indflydelse på hans opvækst). Truppen er samlet set stærkere nu, end den har været siden Rafa. Det mener jeg ikke man kan betvivle. Samtidig er man u et levende bevis på, at mange penge brugt ikke er ensbetydende med succes. Og lur mig, om de ikke kommer til at kæmpe endnu mere når Mourinho forlader dem inden for et par år.

FSG havde store vanskeligheder til at begynde med. Men klubben har stadig bevæget sig meget fremad siden de overtog med en Hodgson ved roret. Måske skal vi lige opfriske hvad der er sket siden Klopp kom til.

2015: FSG henter Klopp ind for Rodgers, der var gået i stå.
2016: To cup-finaler, desværre nederlag i begge.
2017: Klopps første fulde sæson giver en CL-plads. Det er blot anden gang siden 2009. Derefter kvalificerer Liverpool sig til play-off runden som 1'er i sin pulje. Det er første gang siden 08/09-sæsonen, at Liverpool går videre.
2018: I begyndelsen af 2018 ligger Liverpool nummer 4 i PL efter at have klaret sig igennem juleprogrammet bedst sammen med to andre hold. Der er lige så langt til 2. pladsen, som der er til 5. pladsen (3 point). Førstepladsen er kun uden for rækkevidde fordi City har en freak-sæson. Vi er det næst-mest scorende hold i ligaen (igen pga. City's freak-sæson). Vi er videre i FA-cuppen efter en Derby-sejr. Og, ikke uvæsentligt for Liverpool: Vi har hele to (to!) kompetente venstre backs, sågar hvor den ene er skotte!

Det jeg er mest glad for ved Klopp, på trods af hans fejl, er at han har de lange briller på. Da han begyndte talte han om "6 years from now". Han gider ikke panikkøb, fordi han har tid til at samle det optimale hold, og han er her længe nok til at høste frugterne af at udvikle spillere. Unge såvel som de lidt ældre. Det indebærer at vente 6 måneder på sin drømmespiller. Tag Mourinho, der aldrig tænker så langt, og derfor ikke er med til at udvikle de klubber, han er i. Det gad jeg ikke have.

Jeg fortvivles faktisk lidt over den store negativitet der hersker. Jeg forstår det simpelthen ikke. Så med dette indlæg tager jeg en pause fra forum (hvilket nok også er meget godt for min specialeskrivning..). Mest af alt ud af uforståelighed over for al den pessimisme, som strømmer ikke blot fra de sædvanlige syndere, men også skribenter jeg som regel nyder at følge. Selvom man er kritisk overfor salget af Coutinho, så synes jeg man lader det fylde så meget i sin vurdering af klubben, truppen, træner og ejere, at jeg har svært ved at blive stimuleret af at deltage i debatten. Der er tale om sortsyn. Der er tale om indlæg, der beskriver hvordan et FA-cup derby mod Everton føles ligegyldigt efter et spillersalg. Det er svært for mig at forstå. Måske sortsynet viser det sig at være berettiget når sæsonen er slut. Men indtil da nægter jeg at lade mig overvælde af det. Klubben har ikke været en fast del af top-4 kampen i årevis (13/14 var en outlier). Nu kan vi få CL-bold to sæsoner i træk! Og jeg tror fuldstændig på, at vi får minimum en fjerdeplads. Og jeg tror på, at vi spiller minimum én runde mere i CL. Og jeg tror på, at vi når til minimum til semi-finalen i FA-cuppen. Vi ses i en semi-finale-kamptråd. Kom så de RØDE!
Det er jo den gode gamle progressionssnak. Ender vi med at nuppe en plads i top fire, ja, så er der utvivlsomt progression, omend det ikke går hurtigt. Ender vi uden for top fire, så er vi i den altså stadig i den kategori, som vi har været i i al den tid FSG har været ved roret. Nemlig som en subtopklub der befinder sig et sted mellem Premier Leagues fjerde og sjette bedste hold, og som man derfor kan formode med jævne mellemrum tager en Champions League-plads. Som vi gjorde under Rodgers og som vi gjorde sidste sæson, dog i langt mindre overbevisende stil end i 13/14. Jeg mangler stadig at blive overbevist om denne progression, men resultatet af denne sæson vil være et rigtigt godt fingerpreg!

Jeg er fuldstændigt enig i, at truppen er bedre end i mange år, og nok den bedste på papiret siden 2009. Derfor er det da også bemærkelsesværdigt, at vi spillede langt bedre i 13/14. Det skyldes i mine øjne, at vi relativt ikke er blevet bedre i forhold til vores konkurrenter. Og her kommer nettoforbruget ind. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man ikke kan se, at det sætter os tilbage og derfor er ekstremt uambitiøst, at ledelsen ikke bruger penge. Der må være nogen der simpelthen har sat sig for, at FSG bare er the good guys, og at der ikke kan rykkes ved det.
Lige nu vinder vi på, at vi har en god manager, som er god og stædig i forhold til at finde de rigtige spillere. Men i disse vanvittige transfer-tider, så rykker klubber fra os, fordi de bruger penge og vi ikke gør. Vi holdte næsten trit med City sidste sæson og dem er vi ikke i nærheden af! Vi endte over Man Utd og også de har overhalet os. Det er to klubber der har været enormt ambitiøse på transfermarkedet.
Bevares, vi havde et ok vindue i sommer. Salah var et scoop - og han har været en succes, som ingen havde forudset. Ox er en okay breddespiller, som bliver bedre og bedre. Men vi valgte ikke at købe en centerforsvarer. Ham har vi fået nu, men i den halvsæson der er gået, har vi mistet mange point på den manglende usikkerhed og lederskab i forsvaret. Og det er jo en beslutning man tager, at man ikke vil smide de ekstra penge.

Nogle vil sige, at spillerkøb og store udgifter ikke er alt. Og nej, det er det ikke. Det viser Klopp i den grad. Men man må også forstå, at priserne ikke er grebet ud af den blå luft. De penge en spiller koster afspejler jo en vurdering af hans spillemæssig værdi. Det er jo simpel logik, at store udgifter, betyder indkøb af stor spillemæssig værdi (Og ja, der er en risiko for at en spiller fejler eller ikke passer ind i klubben. Men vi taler i det store billede her.). Når man så konsekvent går efter at have ingen eller små udgifter, eller som under Klopp have et plus på spillersalgssiden, så betyder det groft sagt også, at vi bliver nødt til at gå af med spillemæssig værdi for at få spillemæssig værdi ind. Det er derfor, at der helt sort på hvidt findes statistikker, der viser at lønbudget i det store billede vil afspejle sig i klubbernes gennemsnitlige placering. Og her er det altså en voldsomt svær disciplin og et stort handikap, at vi skal forsøge at hæve holdets samlede spillemæssige værdi, uden at hæve den økonomiske værdi. Og det er derfor, at jeg har min tvivl ved, at FSGs projekt fører os derhen hvor jeg personligt godt vil have os - som en fast titeludfordrer. For de er tydeligvis ikke i stand til at spille med de økonomiske muskler, så kræver det en form for kompetence i at "snyde systemet", som jeg mangler at se FSG besidder. Klopp er måske netop manden der kan "snyde systemet". Det bliver spændende at se og selvom jeg tvivler på FSGs projekt, så skal der ikke herske tvivl om, at jeg tror på Klopp.

Jeg er som Surf også fan af, at Klopp har de langsigtede briller på og snakker om 6 år frem og så videre. Men jeg tror ikke det holder i den moderne fodboldverden. Den form for tålmodighed findes ikke. Altså der skulle jo ikke mere end én dårlig sæsonstart til, at dele af fangruppen begyndte at snakke om fyring og så tvivl om Klopps projekt. Derfor tør jeg ikke tænke på, hvad eksempelvis en dårligt run op til sæsonafslutning og en plads uden for top fire vil have af konsekvenser. Derfor frygter jeg, at Klopp på et tidspunkt bliver et offer for FSGs projekt. At han ikke er i stand til at levere, fordi han skal arbejde under omstændigheder, hvor det er nærmest umuligt at få succes i dagens fodboldverden. I sidste ende vil det altid være Klopps eller Rodgers eller Dalglishs skyld når det går nedad. FSG skal i hvert fald nok undgå kritik.

Besvar