FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » tirsdag, 13. mar, 2018 11:45

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:Ingen grund til bekymring. Omsætningen stiger hurtigere end gælden. Det meste af gælden er lånt til meget lav rente, og lånt hos ejerne, og de saver vel ikke den gren over de selv sidder på :)
Lige præcis. Det er financieringen af stadionudvidelsen som FSG har lånt til Liverpool FC på favorable vilkår. Det kan således på ingen måde sammenlignes med Gøg og Gokkes gældsætning i slutningen af 00'erne, som gjorde at Royal Bank of Scotland tvangssolgte klubben til FSG.
Men hvorfor låner man til sig selv?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 13. mar, 2018 11:48

Jesper skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:Ingen grund til bekymring. Omsætningen stiger hurtigere end gælden. Det meste af gælden er lånt til meget lav rente, og lånt hos ejerne, og de saver vel ikke den gren over de selv sidder på :)
Lige præcis. Det er financieringen af stadionudvidelsen som FSG har lånt til Liverpool FC på favorable vilkår. Det kan således på ingen måde sammenlignes med Gøg og Gokkes gældsætning i slutningen af 00'erne, som gjorde at Royal Bank of Scotland tvangssolgte klubben til FSG.
Men hvorfor låner man til sig selv?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Fordi det er forskellige selskaber, registrerert i forskellige lande. Så der skal være styr på beskatning/fradrag af renter mm. i hhv. USA og England.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. mar, 2018 12:58

Nogen der kan gennemskue om FSG reelt hiver penge ud af klubbens drift?
Eller blev der udbetalt udbytte?

Da jeg hverken vil have en oliesheik eller selv har 10-20 mia stående, så forventer jeg ikke at en ejer har andre overordnede hensigter end at drive klubben for at tjene penge.

Det er selvfølgelig essentielt at vi ikke har gøg og gokke der kostede os en lille mio kr hver dag i de år de havde klubben.
Jeg har dog hverken viden til at anklage FSG for det samme eller frifinde dem.

Det vigtigste for mig er at Klopp kan købe de spillere han har brug for. At klopp og godt købmandskab kan få begge dele til at gå op vil så bare være fantastisk.

scum har jo overskud der trækkes ud til ejerne, men har samtidig rigeligt til at betale astronomiske lønninger og høje transfers.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af sjampen » tirsdag, 13. mar, 2018 18:12

FSG har ikke hevet penge ud af klubben. Årets overskud er blevet lagt til egenkapitalen, ligesom sidste år, hvor der dog var underskud der derfor påvirkede egenkapitalen negativt. De har så vidt jeg kan se aldrig trukket penge ud til ejerne, men der har som sådan heller ikke rigtig været noget at trække ud da vi jo har kørt med underskud, eller med det samme reinvesteret overskud i klubbens infrastruktur.

FSG har som vist heller ikke postet nye penge i klubben siden de købte den. Jeg mener dog at de ydede klubben et meget fordelagtigt lån. Derfor har FSG reelt ikke tjent penge på LFC endnu, bortset fra indtægter på lånet, og den reelle mulighed for profit lige nu, findes ved at klubbens nuværende værdi er langt højere end de betalte for den. Jeg mener de købte klubben for 300 millioner pund, og klubben er ca. 1,5 millarder pund værd nu, uden det nye træningsanlæg og med samtlige opgraderinger af Anfield. Så det er jo ret indlysende at der er en relativt stor profit der ligger og venter ved salg, der gør at FSG som sådan ikke behøver at trække overskud ud, og det er jo også salg der har været spekuleret på i medierne. Men FSG kunne nu sagtens så småt begynde at trække nogle penge ud, såfremt de begynder at køre med kontinuerlige overskud.

Der er jo ikke noget galt med at FSG trækker 50% af overskuddet ud. Det er vel fuldt fortjent at ejeren også skal have betaling for sit arbejde, og det ændrer sig jo ikke selvom den ene virksomhed er Tømrer A/S og den anden er LFC A/S. En af grundende til at Scums ejere jo sagtens kan tillade sig at hive overskud ud, er jo netop at det tydeligvis ikke sker på bekostning af fodbolden, primært transfer og lønbudgettet. Derfor tror jeg også det er meget klogt af FSG, at de ikke trækker overskud ud, når vi med al tydelighed ikke er i stand til at smide samme summer uden at blinke med øjenene. Klubbens økonomi er jo i hvert fald stabiliseret, så det bliver spændende at se om vi til sommer kan spille med de nye økonomiske muskler, hvis de altså er så store som der tit meldes ud.

Men altså kort sagt: FSG trækker ikke penge ud og koster heller ikke klubben penge. De investerer heller ikke i klubben. Det er vidst endnu uvist om vi reelt har penge nok til at købe de spillere Klopp gerne vil have. Kan vi det, kan FSG efter min mening som sådan godt begynde at få noget afkast af deres investering uden at det skal komme ved et salg.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. mar, 2018 07:38

Man kan vel godt sige, at de investerer i klubben, når de yder klubben lån og til meget favorable vilkår, så vi nærmest ikke belastes af renteudgifterne ?
Er de også långiverne til det nye træningsanlæg og endnu en udbygning på samme vilkår, så må det være en god forretning for klubben.
Kan vi holde på vores spillere, og er vi kommet dertil, hvor vi kun skal have få tilførsler til truppen hver sommer, så skal vi sikre os CL deltagelse langt oftere, end det har været tilfældet tidligere, og vi vil have god mulighed for at få afviklet gælden på en relativ kort periode.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af sjampen » torsdag, 15. mar, 2018 09:27

Altså, lån er lån, favorable lånevilkår eller ej, men det er selvfølgelig klart at med den størrelsesorden er det relativt mange penge der går i renter og afdrag, som eventuelt bliver sparet. Men et lån er stadig defineret ved at man låner et beløb ud og får det samme beløb igen over en årrække. Men det er selvfølgelig den afgørende forskel på FSG og H&G. Den ene part er nogle gode ejere, der stille og roligt stabilisere og udvikler klubben og navnligt dens økonomi, og hvor kritikpunktet primært er om de gør nok, om de vil klubben nok. Hvorimod den anden part var katastrofale og satte klubbens eksistensgrundlag i fare, ved at køre os økonomisk i sænk.

Jeg kan ikke helt snuse mig frem til hvordan det nye træningsanlæg finansieres. Det er jo kun i planlægningsfasen, så det har ikke rigtig haft effekt på årsregnskabet endnu. Jeg læser nogle steder at FSG finansiere det, men også at man regner med at kunne hente 8/50 millioner pund ved salg af ejendomme og land der hører til Melwood, samt at klubben selv skal spytte i kassen. Det bliver nok nogenlunde et blandingsprojekt, som vi så med renovationerne og udbygningen af Anfield. Der gav FSG i hvert fald et rentefrit lån, men samtidig var 2016s underskud jo meget påvirket af at klubben også for egne midler skulle bidrage. Der var nok genereret et overskud uden byggeprojektet. Det nye træningsanlæg er jo en lidt mindre økonomisk udfordring, så det positive er i hvert fald at klubben måske reelt selv kunne betale for hele fejemøget. Det ville selvfølgelig nok have indflydelse på vores muligheder andre steder, læs transferbudget. De var så vidt jeg husker I de situationer hvor Chelsea havde brugt for mange penge på transfers og at Abramovich så bare gik ind og tilførte penge til klubben for at dække underskudet. Det kan man så også mene sit om. Det er svært at sige noget om vores rentebærende gæld, navnligt hvis lånevilkår er favorable, men umiddelbart ser vores gældsposter gode ud.

Men ja, vi nærmer os helt sikkert det punkt hvor FSGs stabile tilgang til økonomien efterhånden begynder at skulle give noget afkast. Både rent sportsligt, hvor vi gerne skulle øge indtjeningen ved kontinuerlig CL. Den mangel koster så vidt jeg kan læse mig til virkelig Arsenal lige nu. Deres regnskaber er vist ikke så flotte som de har været og det skyldes navnligt manglende CL indtjening. Men selvfølgelig også rent økonomisk, hvor vi gerne skulle se at vi i første omgang kan holde på egen spillere medmindre der sker helt vanvittige situationer som der f.eks. skete med Neymar. Det ville i hvert fald være fedt hvis vi ikke solgte spillere for mere end vi købte, set i det perspektiv at man jo som regel bliver bedre af at købe spillere, ikke af at sælge dem. Forhåbenligt kan vi på længere sigt også se at vi kan bide skeer med de hold vi gerne vil konkurrere med. Der var lidt gode tegn med VVD, men det kan selvfølgelig afhænge af Coutinho, der selvfølgelig tæller imod at vi er ved at være hvor vi skal.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. mar, 2018 10:24

http://bleacherreport.com/articles/2458 ... ubs-future

En meget hurtig google søgning afslører at Abramovic også giver Chelski lignende lån. Så jeg tror det er måden man investerer i en klub på. Jeg tror altså også at FSG lånet de facto er rentefrit, sådan omtaler de det da i ECHO.

Hvis vi skal være kyniske så er det også en måde for FSG og Roman Abromovic at sikre at de kan få pengene tilbage, altså istedet for at give en masse penge til klubben og så senere tjene overskud, så låner de penge og får betaling for det og på den måde kan de hive en smule penge ud af klubben hvert år uden at de hæver overskud og gør fans sure. Men det er jo stadig klubben der får den gode forretning her, de kan øge indtjeningsgrundlaget før de har tjent pengene til det og behøver ikke at betale en masse af overskuddet til en bank.

Men det er jo også den eneste måde at gøre det på hvis man vil drive klubben som en fornuftig forretning og det er endda lidt snyd at give lån under markedsrenten, men det tager vi gerne med, bare ikke for Chelski, det er sindsygt usympatisk at de forvrænger markedet på den måde :aliboronz2: .

Gad vide om der ikke også er noget lovgivning der spiller ind her?

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af sjampen » torsdag, 15. mar, 2018 11:00

Jeg er nu ret sikker på at Abramovich simpelthen også bare postede penge i egenkapitalen i et par af de år hvor der var dårlige resultater. Artiklen nævner jo også at det nok ville have set anderledes ud for Chelsea med FFP, hvilket jo ikke er tilfældet med rentefri lån, men det er som sådan ligemeget. Der er jo trods alt forskel på at Chelsea skylder ejeren over 1 millard pund, og LFCs samlede gæld er lidt over 100 millioner pund, også selvom hovedgælden er til FSG. PSG og Citys indkomst kommer i hvert fald heller ikke "bare" fra rentefrie lund, men det er jo så også derfor de har sagen åbne med FFP.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. mar, 2018 11:21

sjampen skrev:Jeg er nu ret sikker på at Abramovich simpelthen også bare postede penge i egenkapitalen i et par af de år hvor der var dårlige resultater. Artiklen nævner jo også at det nok ville have set anderledes ud for Chelsea med FFP, hvilket jo ikke er tilfældet med rentefri lån, men det er som sådan ligemeget. Der er jo trods alt forskel på at Chelsea skylder ejeren over 1 millard pund, og LFCs samlede gæld er lidt over 100 millioner pund, også selvom hovedgælden er til FSG. PSG og Citys indkomst kommer i hvert fald heller ikke "bare" fra rentefrie lund, men det er jo så også derfor de har sagen åbne med FFP.
Ja, jeg kan ikke helt finde ud af om der er noget udover lånet. Men som det er nu er det jo også penge givet ud for Chelsea vil jo få svært ved at betale lånet tilbage hvis han ringer og vil have sine penge.

Det var også mere for at illustrere at FSG ikke er nærige fordi de ikke bare giver pengene væk, men fordi de låner dem ud. Jeg tænker også at der er regler der forhindrer at virksomheder modtager store pengegaver. Såsom at de skulle betale skat af dem, for at undgå skattesvindel, men når man låner penge så skal det jo ikke beskattes direkte, måske er der skat på renteindtægter og deslige.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » søndag, 29. apr, 2018 09:30

Meget godt er sket, siden FSG tog over, men mon ikke, de kan fortsætte og bidrage med den ønskede sportshal, være med omkring disse food banks, tilbyde fribilletter til børnene der lever i fattigdom bl.a. de 2000 tomme sæder fra folk, der ikke møder op på kampdagen, fritidsjobs i og omkring klubben og andre ting ?

https://www.theguardian.com/football/20 ... ld-poverty

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. maj, 2018 08:30

Liverpool med den 4. mest værdifulde spillertrup:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... tormakter/

Jeg ved ikke, hvor mange spillere, der er taget med i opgørelsen, og det kunne være sjovt at se listen med pågældende Liverpool-spillere.

Mon ikke Can trækker gennemsnittet pænt ned, da han sikkert ville vurderes højt med en længere aftale, og Studge må også være vurderet lavt ift. Studge 2013/14 ?

https://www.totalsportek.com/money/live ... -salaries/

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 08. maj, 2018 08:39

Niels K skrev:Liverpool med den 4. mest værdifulde spillertrup:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... tormakter/

Jeg ved ikke, hvor mange spillere, der er taget med i opgørelsen, og det kunne være sjovt at se listen med pågældende Liverpool-spillere.

Mon ikke Can trækker gennemsnittet pænt ned, da han sikkert ville vurderes højt med en længere aftale, og Studge må også være vurderet lavt ift. Studge 2013/14 ?

https://www.totalsportek.com/money/live ... -salaries/
Med Keita og CL triumf, så er vores værdi også steget lidt til sommer engang. ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. maj, 2018 09:39

Peter Moore håber på en ny storhedstid:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... -spesielt/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: FSG

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. maj, 2018 10:10

Niels K skrev:Peter Moore håber på en ny storhedstid:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... -spesielt/
...og det er han absolut ikke ene om :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. maj, 2018 10:21

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Peter Moore håber på en ny storhedstid:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... -spesielt/
...og det er han absolut ikke ene om :D
Bestemt ikke, og jeg synes efterhånden også, at der er noget at have håbet i :army7:

Besvar