Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » fredag, 20. apr, 2018 12:43

Vi skal naturligvis håbe på, at Arsenal laver en en Man U og ansætter et kæmpe mismatch således, at de kan fortsætte med at rode rundt i den nuværende elendighed.
Jeg håber personligt, at de begår den fejl at kigge på navn i stedet for type og derved ansætter en som Allegri, hvis stil slet ikke er kompatibel med hverken spillertrup eller den dna, der er i klubben.

Delvis cadeau til Wenger for at revolutionere engelsk fodbold i slut 90'er/start 00'erne, menl der skal ligeledes lyde et tak til ham for at splitte det hele af de sidste 10 år som følge af egen arrogance og stædighed.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 20. apr, 2018 15:23

Redmaniac skrev:Vi skal naturligvis håbe på, at Arsenal laver en en Man U og ansætter et kæmpe mismatch således, at de kan fortsætte med at rode rundt i den nuværende elendighed.
Jeg håber personligt, at de begår den fejl at kigge på navn i stedet for type og derved ansætter en som Allegri, hvis stil slet ikke er kompatibel med hverken spillertrup eller den dna, der er i klubben.

Delvis cadeau til Wenger for at revolutionere engelsk fodbold i slut 90'er/start 00'erne, menl der skal ligeledes lyde et tak til ham for at splitte det hele af de sidste 10 år som følge af egen arrogance og stædighed.
Well, i de sidste par år har han jo vundet FA- cuppen og kontinuerligt været CL.
Man glemmer det måske, men han var virkelig med til at revolutionere fodbolden i England og de sidste år har også været præget af omkostningerne ved at skifte stadium.
Han fortjener anerkendelsen han får i dag!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. apr, 2018 15:38

Filos of Isk skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Xick skrev:Wenger stopper som træner i Arsenal!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene
Øv, jeg synes ellers de var sådan et godt match :)

Hvem bliver ny manger? Thomas Tuchel?
Roger Schmidt og Bergkamp kunne vel også være muligheder.
Tidligere var der rygter om BR, men han er måske på vej tilbage til CHelski.

min personlige favorit er naturligvis Roy Hodgson, jeg tror virkelig han har hvad der skal til for at for at lede en klub på Arsenals niveau og samtiddig kan han bruge sine danske forbindelser til at sikre dem nogle af de mest eftertragtede FCK spillere.

Det er et svært job at overtage, uanset hvem der gør det.
BR udtalelser i en anden PL topklub kunne være god underholdning. Men tror ikke nogen tør satse på ham.

Leonardo Jardim Kunne også være et bud.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » fredag, 20. apr, 2018 16:12

Jesper skrev:
Redmaniac skrev:Vi skal naturligvis håbe på, at Arsenal laver en en Man U og ansætter et kæmpe mismatch således, at de kan fortsætte med at rode rundt i den nuværende elendighed.
Jeg håber personligt, at de begår den fejl at kigge på navn i stedet for type og derved ansætter en som Allegri, hvis stil slet ikke er kompatibel med hverken spillertrup eller den dna, der er i klubben.

Delvis cadeau til Wenger for at revolutionere engelsk fodbold i slut 90'er/start 00'erne, menl der skal ligeledes lyde et tak til ham for at splitte det hele af de sidste 10 år som følge af egen arrogance og stædighed.
Well, i de sidste par år har han jo vundet FA- cuppen og kontinuerligt været CL.
Man glemmer det måske, men han var virkelig med til at revolutionere fodbolden i England og de sidste år har også været præget af omkostningerne ved at skifte stadium.
Han fortjener anerkendelsen han får i dag!
Kontinuerlig CL deltagese og et par FA-cups er vist kun et positivt tegn set med Liverpool briller, da vi har været ude i en større sportslig deroute.

Faktum er bare, at de ikke har været i nærheden af et Premier League trofæ siden 07/08 og deres præstationer i Champions League er der vist ingen grund til at snakke om.
Hvad angår stadion affæren og de påståede manglende midler, så er den historie vist også blæst en smule ud af proportioner. I 13/14 slog de egen rekord, da de hentede Özil og det generelle narrativ de seneste 6-7 sæsoner både internt og eksternt i klubben har jo været, at pengene har været der.

Wenger har bare både forvaltet pengene dårligt samt haft større tiltro til hans egen talentmasse samt den, der har været i den franske liga.

Igen; Jeg anerkender bestemt det arbejde han lavede de første 10 år i Arsenal med fantastiske resultater og spil som følge, men de senere 10 års stagnation samt forfald kan kun tilskrives egen stædighed og arrogance.

Dermed ikke sagt, at det ikke er en kæmpe kapacitet, der forlader Premier League, men det er samtidig et farvel, der er long-overdue.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » fredag, 20. apr, 2018 23:27

Jeg har en fornemmelse af, at det bliver Joachim Löw som bliver ny manager i Arsenal. Jeg tror han sætter punktum for landsholdskarrieren med VM i Rusland og så tror jeg, at han vil passe ret godt ind i Arsenal.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 21. apr, 2018 00:17

Mads T. skrev:Jeg har en fornemmelse af, at det bliver Joachim Löw som bliver ny manager i Arsenal. Jeg tror han sætter punktum for landsholdskarrieren med VM i Rusland og så tror jeg, at han vil passe ret godt ind i Arsenal.

Ja det er også et rigtig godt bud... Men ikke meget erfaring han har med topklubfodbold.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » lørdag, 21. apr, 2018 00:27

Så længe Arsenal ikke henter Diego Simeone eller Marizio Sarri, så er jeg som sådan ligeglad hvem de henter. Udover Jürgen Klopp selvfølgelig.

Jeg tror deres bedste mulighed er at undgå de sædvanlige store. Det ser jeg ikke være den rigtige vej frem for Arsenal. Jo, de kunne da sagtens give Mancini, Ancelotti, Unai Emery eller Tuchel eller til dels Löw ind. Löw er underlig fordi han jo som sådan er et kæmpe, etableret navn, men primært på landsholdsgrundlag. Jeg tror også de skal være varsomme med Vieira og Arteta, som måske mere nævnes af nostalgiske grunde. De kan selvfølgelig imponere til en samtale, men det er satset at tro på det er klar.

Efter min mening bør de går efter netop en mand som Jardim, der ikke er så uprøvet som Arteta og Vieira, men ikke har været i en topklub. En mand som kan komme ind med helt nye, friske ideer og med et etableret spillesystem, men samtidig er med på at det bliver en mindre proces og et langvarigt projekt. Jeg har længe været Wenger Out, men det er efter min mening utopi at tro på, at de bare lige vender lortet med en mand som Ancelotti eller Tuchel. Jo, det kan de selvfølgelig godt hvis de lige smider en City transferpose eller bare er røv heldige og rammer 2 x Salah og 2 gange VVD til få penge, men deres hold er reelt ikke særlig godt. Mange rigtig svage spillere, de gode spillere på samme positioner og med samme kompetencer og vel et hold der er noget i ubalance rent typemæssigt, og fanget lidt mellem spillestile. Og hvor klar Arsenal reelt er på at indstille sig på noget nyt og ikke gå på kompromis. Man ser jo ofter klubber der vil finde noget det ligner det de havde og en mand der ikke vil lave de store ændringer. Det tror jeg ikke vil gavne Arsenal mest, men man skal samtidig være villig til at gå 100% ind til sin nye mand. Også selvom han så ikke kan bruge Aubameyang og Lacazette samtidig.

Jardim og Löw tror jeg er gode bud. Julian Nagelsmann og Lucien Favre, hvis han dog ikke tager til Dortmund som mange regner med, nogle andre. Der har lige været en rokade i spanien, så jeg ved ikke hvor realistisk han er, men Valencias Marcelino har gjort det godt. Shaktar Donetsk' træner Paulo Fonseca skulle også være et ret varmt navn på markedet.

Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror Arsenal vil fortryde hvis de vælger det store navn eller den sikre kandidat der ikke vil ændre meget og støtte sig op ad klubbens nuværende setup. Den klub trænger til en gevaldig rengøring.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. apr, 2018 08:48

Wenger's record mod Liverpool: 19-17-17

Managers i Liverpool i Wenger's æra siden 1. oktober 1996 :

*Roy Evans
*Roy Evans/Gerard Houllier
*Gerard Houllier
*Rafa Benitez
*Roy Hodgson
*Kenny Dalglish
*Brendan Rodgers
*Jurgen Klopp

Han har gjort det rigtig godt for Arsenal, og det var ham, der fik dem af med tilnavnet boring boring Arsenal, ikke ?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 21. apr, 2018 10:40

sjampen skrev:Så længe Arsenal ikke henter Diego Simeone eller Marizio Sarri, så er jeg som sådan ligeglad hvem de henter. Udover Jürgen Klopp selvfølgelig.

Jeg tror deres bedste mulighed er at undgå de sædvanlige store. Det ser jeg ikke være den rigtige vej frem for Arsenal. Jo, de kunne da sagtens give Mancini, Ancelotti, Unai Emery eller Tuchel eller til dels Löw ind. Löw er underlig fordi han jo som sådan er et kæmpe, etableret navn, men primært på landsholdsgrundlag. Jeg tror også de skal være varsomme med Vieira og Arteta, som måske mere nævnes af nostalgiske grunde. De kan selvfølgelig imponere til en samtale, men det er satset at tro på det er klar.

Efter min mening bør de går efter netop en mand som Jardim, der ikke er så uprøvet som Arteta og Vieira, men ikke har været i en topklub. En mand som kan komme ind med helt nye, friske ideer og med et etableret spillesystem, men samtidig er med på at det bliver en mindre proces og et langvarigt projekt. Jeg har længe været Wenger Out, men det er efter min mening utopi at tro på, at de bare lige vender lortet med en mand som Ancelotti eller Tuchel. Jo, det kan de selvfølgelig godt hvis de lige smider en City transferpose eller bare er røv heldige og rammer 2 x Salah og 2 gange VVD til få penge, men deres hold er reelt ikke særlig godt. Mange rigtig svage spillere, de gode spillere på samme positioner og med samme kompetencer og vel et hold der er noget i ubalance rent typemæssigt, og fanget lidt mellem spillestile. Og hvor klar Arsenal reelt er på at indstille sig på noget nyt og ikke gå på kompromis. Man ser jo ofter klubber der vil finde noget det ligner det de havde og en mand der ikke vil lave de store ændringer. Det tror jeg ikke vil gavne Arsenal mest, men man skal samtidig være villig til at gå 100% ind til sin nye mand. Også selvom han så ikke kan bruge Aubameyang og Lacazette samtidig.

Jardim og Löw tror jeg er gode bud. Julian Nagelsmann og Lucien Favre, hvis han dog ikke tager til Dortmund som mange regner med, nogle andre. Der har lige været en rokade i spanien, så jeg ved ikke hvor realistisk han er, men Valencias Marcelino har gjort det godt. Shaktar Donetsk' træner Paulo Fonseca skulle også være et ret varmt navn på markedet.

Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror Arsenal vil fortryde hvis de vælger det store navn eller den sikre kandidat der ikke vil ændre meget og støtte sig op ad klubbens nuværende setup. Den klub trænger til en gevaldig rengøring.
Benitez er vel også blandt dem som kan nævnes.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » søndag, 22. apr, 2018 10:44

Hvad med Julian Nagelsmann? Han er måske en af de mest imponerende unge trænere derude.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 22. apr, 2018 12:31

Sidste sommer brugte jeg et par måneder (ved siden af job mv selvfølgelig) på at researche til en større artikel til vores medlemsblad, hvor jeg forsøgte at gå i dybden med os selv og vores konkurrenter ift at se på forskellige parametre, der typisk udgør grundlaget for succes på banen.
Ift Arsenal, så er det måske den klub, bortset fra den der er ejet af et land, der har det største uudnyttede potentiale. Det skyldes at de har et stort forspring, da de lavede deres stadion for nogle år siden og andre klubber er først lige gået i gang med processen eller har ikke taget et spadestik endnu. Det vil sige, at de første års tunge, tunge afdrag er de færdige med og da de samtidigt tjener enormt pr spilledag, så har de et fundament, som andre klubber ikke har. De kan faktisk, som Wenger var lidt kækt ude at sige, sagtens undvære CL, da de har penge nok. Det kan scum tilsvarende ikke, da deres gældspost er helt enorm på trods af en gigantisk omsætning. Her skummer ejerne også helt bevidst fløden.
I Arsenal er problemet måske mere, at der har været flere års kapløb med at få den endegyldige magt, således at der ikke er et entydigt sport at køre efter i klubben.
Hvad vil jeg sige, jo, jeg vil sige det sådan, at jeg tror at næste træner bliver en mellemstation. Ligesom efter rødvinstuden, så kan man bare ikke efterfølge en intern og ekstern gigant. Hele klubben er formet efter hans hoved og som et hangarskib, så ændres retningen ikke bare lige med det samme. Det er bestemt ikke kun de 11 på banen det handler om. Det vil sige, at første træner efter Wenger tager tæskene, og anden træner(måske tredje) høster kornet.
Derfor tror jeg det er relativt ligegyldigt, hvem de får som træner nu - altså set med vores briller - for de får ikke succes med det samme. Succes, det får de dog, for potentialet er helt enormt. Så jeg vil spå, at om 3-4 år så er de en absolut mesterskabskandidat igen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 22. apr, 2018 12:47

Fine pointer vedrørende Arsenal. Jeg er enig i det uudnyttede potentiale - Arsenal er den største klub i London. Både med historiske briller, men så sandelig også set i et fremtidig perspektiv.

Det er dog værd at bemærke, at Arsenal allerede sidste år begyndte omstruktureringen post Wenger. Til det sportslige setup er der hentet 10+ senior personale, hvor Sven Mislintat er blandt de mest prominente navne. Jeg tror således ikke, at overgangen fra Wenger til ny succesfuld træner bliver så lang, da klubben allerede er begyndt at sadle om inden Wenger har forladt skuden. Det er således en mere proaktiv tilgang sammenlignet med Manchester Uniteds situation for 5 år siden.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » søndag, 22. apr, 2018 13:27

@Jesper

Ang. dit/jeres arbejde med div. analyser kan jeg varmt anbefale at læse Paul Tomkins. Det kan jo være du/i allerede gør det, men ellers har han mange skarpe analyser. Et lille eksempel er denne art.

https://t.co/DbpXeWPXy8?amp=1

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » mandag, 23. apr, 2018 23:53

Andre der så interviewet med skvattet okore, i onside XL(han blev interviewet pga racisme kortet han trak overfor dommeren :wall: ) jeg mener godt nok han er ynkelig og dybt pinlig ud over alle grænser. Jeg var også efter ham da han i et interview for nogen tid siden, sagde at han faktisk ikke havde lyst til livet i sin tid, bare pga korsbåndet var smuttet sig en tur. Kylling og tøsedreng ud over alle grænser. At man kan være så stort et offer, på et par minutter er imponerende. Jeg har også haft skader i bentøjet der var værre end korsbåndet, jeg glæder mig bare over velfærden i dette land, da jeg stadig har brug for hjælp af og til nu her 18 år senere.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 24. apr, 2018 15:22

Thommo skrev:Andre der så interviewet med skvattet okore, i onside XL(han blev interviewet pga racisme kortet han trak overfor dommeren :wall: ) jeg mener godt nok han er ynkelig og dybt pinlig ud over alle grænser. Jeg var også efter ham da han i et interview for nogen tid siden, sagde at han faktisk ikke havde lyst til livet i sin tid, bare pga korsbåndet var smuttet sig en tur. Kylling og tøsedreng ud over alle grænser. At man kan være så stort et offer, på et par minutter er imponerende. Jeg har også haft skader i bentøjet der var værre end korsbåndet, jeg glæder mig bare over velfærden i dette land, da jeg stadig har brug for hjælp af og til nu her 18 år senere.
Af ren nysgerrighed, hvad er så værre end korsbånd?

Besvar