Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 26. apr, 2018 08:36

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Ja, eller Mourinho. Men vi må jo nøjes med Klopp.

Måske vi bare skulle hejse det hvide flag allerede nu og meddele UEFA, at vi ikke spiller videre i dette års CL.

Så kan vi også koncentrere os 100 pct. om top-4 og kvalifikation til næste års CL...

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 26. apr, 2018 08:54

Ja, lad os bare lægge os ned på forhånd. En kammerat (og bitter scum-fan) påpegede, at RM er bedre end os på 10 ud af 11 pladser og at vi ville blive knust.

Men sagen er jo den, at fodbold er meget mere end summen af enkeltdelene. Det er en holdsport. Det var derfor vi kunne dukke Man C og WBA kunne vinde i askebægeret.

Men lad os nu glemme alt om RM og Bayern. Der er et stykke arbejde, der endnu ikke er gjort færdigt. Det kræver fuld fokus.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 26. apr, 2018 09:14

Jeg ser absolut ingen grund til at være så pessimistisk ift vores chancer mod hverken BM eller RM i en evt. finale. Jeg faldt simpelthen i søvn i halvlegen, og det må have skyldtes det kedelige/dårlige/langsomme spil i 1. halvleg, hvor jeg slet ikke var imponeret af BM, og hvor den eneste som skilte sig lidt positivt ud var James Rodriguez. I øvrigt var det en god idé, at RM sørgede for, at BM spillede bolden op i deres venstre side hele tiden.
Hos RM var det kun Marcelo, der skilte sig positivt ud - særligt med hans scoring, men det var vel også ham, der kostede målet til BM, og Salah kan have en fest i rummet bag Marcelo, som vi til gengæld skal have styr på, når han er over midterlinjen.

Jeg mener, at vi har fantastiske muligheder for at vinde en evt. finale, hvis vi ellers kan have mere eller mindre vores bedste 11'er klar af de nuværende tilgængelige spillere.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. apr, 2018 09:36

AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Ja, eller Mourinho. Men vi må jo nøjes med Klopp.

Måske vi bare skulle hejse det hvide flag allerede nu og meddele UEFA, at vi ikke spiller videre i dette års CL.

Så kan vi også koncentrere os 100 pct. om top-4 og kvalifikation til næste års CL...
Nej AJJ, vi skal kæmpe, men jeg vil langt hellere møde Bayern. Real Madrid virker ufattelig stærke. Men hvis Mané og Salah kan holde bredden, så er der rum bag deres backs.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. apr, 2018 09:57

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Punkt 1: Semifinale bjørnen er godt nok såret, men lad os nu vente med at pelse den, til den er helt død, hvilket forhåbentlig sker på onsdag.

Punkt 2: Kommer vi i finalen, skal vi spille vores eget spil. Det er holdet bedst til, og det er det spil, som i den grad vinder os nye fans worldwide. Se bare Jesper Grønkjærs udtalelse i studiet om, at han ikke har noget fanforhold til nogen klubber, men synes om dem = Liverpool, som spiller mest underholdende og spændende. Jeg vil hellere, at vi dør med støvlerne på i en eventuel finale, end at vi pludselig prøver at "Mourinho'e den"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. apr, 2018 10:04

@Cynwal:

Jeg mener vi har tabt de seneste to finaler, hmmm, tænke, tænke, vi tabte til Sevilla, Man C og den sidste vi har vundet var den mod Cardiff, ikk'?

Jeg vil bare vinde Champions League. Jeg er ligeglad med om vi vinder 10-0, 1-0, om Salah scorer hattrick, eller om vi vinder på et selvmål. Det trofæ skal bare til Merseyside!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 26. apr, 2018 10:18

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Punkt 1: Semifinale bjørnen er godt nok såret, men lad os nu vente med at pelse den, til den er helt død, hvilket forhåbentlig sker på onsdag.

Punkt 2: Kommer vi i finalen, skal vi spille vores eget spil. Det er holdet bedst til, og det er det spil, som i den grad vinder os nye fans worldwide. Se bare Jesper Grønkjærs udtalelse i studiet om, at han ikke har noget fanforhold til nogen klubber, men synes om dem = Liverpool, som spiller mest underholdende og spændende. Jeg vil hellere, at vi dør med støvlerne på i en eventuel finale, end at vi pludselig prøver at "Mourinho'e den"
Meget enig. Det virkede fint i semi'en 2012 mod RM med Mourinho i spidsen:

https://www.joe.co.uk/sport/its-five-ye ... rid-174709

Klopp har gjort det fint mod RM/Mourinho:

http://www.teamtalk.com/news/jurgen-klo ... rd-for-fri

Liverpool vs. Real Madrid: 3-0-2:

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... encounters

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » torsdag, 26. apr, 2018 11:16

Niels K skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Punkt 1: Semifinale bjørnen er godt nok såret, men lad os nu vente med at pelse den, til den er helt død, hvilket forhåbentlig sker på onsdag.

Punkt 2: Kommer vi i finalen, skal vi spille vores eget spil. Det er holdet bedst til, og det er det spil, som i den grad vinder os nye fans worldwide. Se bare Jesper Grønkjærs udtalelse i studiet om, at han ikke har noget fanforhold til nogen klubber, men synes om dem = Liverpool, som spiller mest underholdende og spændende. Jeg vil hellere, at vi dør med støvlerne på i en eventuel finale, end at vi pludselig prøver at "Mourinho'e den"
Meget enig. Det virkede fint i semi'en 2012 mod RM med Mourinho i spidsen:

https://www.joe.co.uk/sport/its-five-ye ... rid-174709

Klopp har gjort det fint mod RM/Mourinho:

http://www.teamtalk.com/news/jurgen-klo ... rd-for-fri

Liverpool vs. Real Madrid: 3-0-2:

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... encounters
Nu så jeg ikke kampen, men jeg kan læse mig til at Bayern vel nærmest burde havde vundet 10-0. Så spørgsmålet er, om det overhovedet bliver Real vi skal møde i finalen (Når altså vi har tævet Roma igen) Ja ja. de skal score to for at gå videre. Men det burde heller ikke være umuligt for dem på en god dag.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 26. apr, 2018 11:29

Bojangles skrev:
Niels K skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Real er bare super dygtige på udebane her i knock out fasen. De har slået PSG og Juve ude, og nu fører de ude mod Bayern.
De er kyniske og dygtige. Svært at forestille sig de ikke tager titlen. Men et mål eller to i finalen ville det være fedt, hvis vi kunne lave..
Kan vi ikke bare i den ene kamp få Rafa ind. Han kan sætte en taktik, som vil gøre det vanskeligt for Real.

Vi skal vel håbe på standardsituationer.
Punkt 1: Semifinale bjørnen er godt nok såret, men lad os nu vente med at pelse den, til den er helt død, hvilket forhåbentlig sker på onsdag.

Punkt 2: Kommer vi i finalen, skal vi spille vores eget spil. Det er holdet bedst til, og det er det spil, som i den grad vinder os nye fans worldwide. Se bare Jesper Grønkjærs udtalelse i studiet om, at han ikke har noget fanforhold til nogen klubber, men synes om dem = Liverpool, som spiller mest underholdende og spændende. Jeg vil hellere, at vi dør med støvlerne på i en eventuel finale, end at vi pludselig prøver at "Mourinho'e den"
Meget enig. Det virkede fint i semi'en 2012 mod RM med Mourinho i spidsen:

https://www.joe.co.uk/sport/its-five-ye ... rid-174709

Klopp har gjort det fint mod RM/Mourinho:

http://www.teamtalk.com/news/jurgen-klo ... rd-for-fri

Liverpool vs. Real Madrid: 3-0-2:

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... encounters
Nu så jeg ikke kampen, men jeg kan læse mig til at Bayern vel nærmest burde havde vundet 10-0. Så spørgsmålet er, om det overhovedet bliver Real vi skal møde i finalen (Når altså vi har tævet Roma igen) Ja ja. de skal score to for at gå videre. Men det burde heller ikke være umuligt for dem på en god dag.
Ikke ud fra, hvad jeg så i 1. halvleg da. Det gik så langsomt, og BM-spillerne lignede jo nogle, der havde slidgigt i hofterne allesammen. Jeg så en overskrift med, at BM blev "snydt" for 3 straffespark, men ellers har de da haft gang i et helt andet tempo i 2. halvleg, som jeg dog ikke kunne læse mig frem til i Echo's fremlægning:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... d-14577958

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 26. apr, 2018 11:53

Niels K skrev:Jeg ser absolut ingen grund til at være så pessimistisk ift vores chancer mod hverken BM eller RM i en evt. finale. Jeg faldt simpelthen i søvn i halvlegen, og det må have skyldtes det kedelige/dårlige/langsomme spil i 1. halvleg, hvor jeg slet ikke var imponeret af BM, og hvor den eneste som skilte sig lidt positivt ud var James Rodriguez. I øvrigt var det en god idé, at RM sørgede for, at BM spillede bolden op i deres venstre side hele tiden.
Hos RM var det kun Marcelo, der skilte sig positivt ud - særligt med hans scoring, men det var vel også ham, der kostede målet til BM, og Salah kan have en fest i rummet bag Marcelo, som vi til gengæld skal have styr på, når han er over midterlinjen.

Jeg mener, at vi har fantastiske muligheder for at vinde en evt. finale, hvis vi ellers kan have mere eller mindre vores bedste 11'er klar af de nuværende tilgængelige spillere.
Helt enig. Uanset hvem vi kommer til at møde i en evt. finale, så vil vedkommende alene i kraft af rutinen på det her plan være favoritter, men i en knald-eller-fald kamp kan alt under alle omstændigheder ske, så længe bolden er rund. Kan vi stille i (noget der ligner) stærkeste opstilling, og rammer vi dagen, så er der ingen, som vi ikke som minimum kan give kamp til stregen. Siden kan det så komme an på marginaler som stolpe-ind/stolpe-ud, dommerkendelser i 50/50 situationer osv., hvem er trækker det længste strå, men chanceløse, det er vi under ingen omstændigheder.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 26. apr, 2018 21:18

Lige nu ligner det at det bliver mod Real Madrid, vi møder i finalen (hvis). Jeg fik det indtryk af Bayern i går at der var flere spillere, der har masser af kvalitet, men tempoet var lavt. Måske grundet at de til daglig ikke helt kommer op i tempo, måske fordi nogle af de røde ikke er helt unge længere.
Madrid er et underligt hold. I ligaen har de virket uinspirerede og en del spillere har underpræsteret. I CL derimod er de et andet hold. Her virker de anderledes tændte og som et anderledes potent hold.
Utroligt afhængige af Ronaldo i kritiske momenter dog.
Baseret på første omgang i semifinalerne, så er vi i hvert fald ikke chanceløse, hvilket jeg faktisk frygtede. Vores tempo er vores vigtigste våben. Kan vi vinde midtbanen, så kan vi sætte Real under pres, specielt ved omstillinger, hvor Marcelo ofte fanges langt fremme.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 26. apr, 2018 22:50

A. Madrid med 10 mand, og så lykkes det alligevel griezmann at score - alene med to-tre forsvarere, der klovner rundt.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 28. apr, 2018 18:20

Roma stiller i stærkeste opstilling mod Et bundhold fra italien da de også er presset af inter milan for champions league spot.

De tæver dem dog ser det ud til. rimlig nemt.

stadion er kun 50 % fyldt. lidt mærkeligt når de har en så god season
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » lørdag, 28. apr, 2018 18:34

1-0 til Chelsea efter 3 minutter....
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 28. apr, 2018 18:45

YNWA! skrev:1-0 til Chelsea efter 3 minutter....
Pis pis pis

Besvar