Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » torsdag, 17. maj, 2018 14:28

Niels K skrev:Fantastisk artikel og en der bør læses. Vi er mega heldige, at vi har Klopp:

https://www.joe.co.uk/sport/the-inside- ... nal-178445
Ja, det er en fremragende læsning. Lige nøjagtigt dette, tror jeg er en yderst rammende beskrivelse af manden.

"The storyline is dictated by the hugs, fist pumps and rantings, but should be about the composed leader, who is able to read the room and never ducks a big call."
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. maj, 2018 09:11

Lidt om Klopp's opvækst:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... te-penger/

Nogle af årsagerne til, at han valgte Liverpool fremfor bl.a. scum:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-12586718

Scherwin

Indlæg af Scherwin » lørdag, 21. jul, 2018 20:04

Total transfer kost:
VVD £70.92m
Salah £37.80m
Alex Oxlade £34.20m
Dominic Solanke £3m
Alisson £56.25m
Naby Keïta £54.00m
Fabinho £40.50m
Xherdan Shaqiri £13.23m
Sadio Mané £37.08m
Georginio Wijnaldum £24.75m
Total: £372m

Sælg 14 deadwood players (og coutinho) og køb 7 stjernespiller 2 god spiller og en backup angriber for £90m
I'll take that any fucking day.

(https://www.transfermarkt.co.uk/fc-live ... /verein/31)

unreal hvordan Klopp og hans team har forvandlet vores klub fra en subtop klub til en europæisk topklub

PÅ 3 ÅR
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. jul, 2018 17:03

Ifølge denne har Klopp et net spend på ca. 115 mio. £ på 6 vinduer, hvilket kun er 19 netto pr. transfervindue:

https://www.anfield-online.co.uk/stats/ ... nings.html

Vi forventer tilsyneladende at sælge perifære spillere for ca. det samme beløb i dette vindue, så det er da intet mindre end fremragende arbejde af Klopp & Liverpool FC.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » lørdag, 28. jul, 2018 09:47

Please stay forever. and ever.

Jürgen er ved at bygge noget specielt op i Liverpool, og alle ved det.
Alle de andre top 6 klubber tale kun om liverpool her og der, og prøver at delude dem selv.
Fact er at de er alle sammen pisse bange for hvad Liverpool og Klopp har gang i.

I mens så synger vi bare videre:

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 31. jul, 2018 10:18

Klopp: "I want Scousers in my team":

http://www.goal.com/en-gb/news/i-want-s ... x3luslox4k

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 31. jul, 2018 13:59

I sommerferie-lummerheden kan det anbefales at genlæse Klopp-tråden igen:
Fra eufori ved ansættelsen over diverse tvivlsperioder (allerede omkring juletid 2015, to kampe inde i 2016/17-sæsonen og ikke mindst januar 2017...og vel også samme måned i 2018 efter Cout-salget uden afløser...) til nu, hvor begejstring og fremskridtsperspektiverne vel aldrig har været større!

Der er mange fine citat-nedslag mulige, men i kølvandet på scum-massakren og kommunikationsforskellene mellem vores to trænere faldt jeg over følgende iagttagelse fra Texy, der har små to år på bagen:
Texy:
"Mit indlæg var bestemt ikke sigtet imod nogen specielt (så skulle det da mest af alt være Carra og Souness). Det var mere affødt af en observering af, hvor dramatisk stemningen har ændret sig i løbet af meget få reelle kampe. Jeg savner "den gamle" stemning. Den hvor alle var glade for Klopp og sikre på succesen. Den som Man Utd fans foreløbigt har i forhold til Mourinho og Zlatan. For jeg tror helt oprigtigt på, at stemningen omkring klubben og personer i klubben også kan have indflydelse på spil og resultater."
Lige pt. passer slutlinjerne fremragende på de to nævnte klubbers retninger....og heldigvis med ganske omvendt fortegn i forhold til efter 2. spillerunde i 2016/17 :mrgreen: :laughin:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. aug, 2018 12:41

Mon ikke de fleste spillere i dag tænker som Fabinho, når Klopp ringer ?

‘Massive Club’ Liverpool Too Good To Turn Down, Says Fabinho

By Tim Stillman 2018-08-15 12:28:28

Liverpool’s new Brazilian midfielder Fabinho says that Liverpool was too good an offer to turn down when he heard of their interest. The player joined from Monaco in May for a fee totalling £55m.

The player said many clubs in Spain were also interested, but once Liverpool got in touch, his mind was made up very quickly.

“When the opportunity came about to join Liverpool, I spoke to the coach and that gave me the certainty that it was the right decision which has been confirmed by being here,” he told Sky Sports.

“I’d been at Monaco for many years, and I believe it was time for a change. I wanted to move to a massive club with ambition that are fighting for titles. It was between the English league and the Spanish league

“This is a massive club, and if this is not the best league in the world, it’s one of the two biggest championships in the world.”

“We are looking very strong. The preparations have been great and looking at all the elements, not just the first team, we have a great squad. We will be fighting for the title.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 16. aug, 2018 23:37

Der er forskel på Klopp's og Mourinho's 3. sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... g-syndrom/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 17. aug, 2018 12:52

JURGEN KLOPP RIGHTLY PUTTING FAITH IN LIVERPOOL YOUTH SETUP AS KLAVAN HEADS TO ITALY
SEAN RAYMOND - 11:15, 17 Aug 2018

Liverpool have been criticised in some quarters for the amount of money they have spent recently but Jurgen Klopp continues to give young players a pathway to the first team.
The German Manager has proven his ability to integrate youth players into the first team throughout his career and that has continued at Liverpool over the last few years.

Trent Alexander-Arnold is the most obvious example of this with the young right-back given the opportunity to play in the absence of Nathaniel Clyne last year and taking that opportunity with both hands. Joe Gomez has started the season at centre-back and looks set to keep his place in the team, whilst Dominic Solanke has been given his chance to impress up front since moving to Chelsea in the search of first team football.

That trend looks set to continue this season with Liverpool happy to let Ragnar Klavan leave the club.
The experienced Estonian has offered a solid back up option for Klopp in the centre of defence but the former German Manager has managed to take a look at some of his youth players in that position and clearly likes what he sees.
The likes of Klavan are exactly the sort of player stopping young talent getting their chance in the first team with with Managers more comfortable bringing in a solid experienced option than taking a risk on some fresh blood.

Not for Jurgen Klopp though with Nat Phillips taking his chance to impress on the recent tour to the States.
With Dejan Lovren late back from the World Cup and Joel Matip injured, the 21-year-old was given the chance to play for the first team and managed to stake his claim in excellent fashion.
With Klavan now set to leave the club for Cagliari and Messrs Matip and Lovren both starting the campaign with injuries, there is now a clear pathway to the first team for Phillips. The safer option would have been to keep the Estonian in case of emergencies given the amount of football facing the Anfield club this term, but credit to Klopp for not taking the easy route.

Too often in the Premier League we see benches packed with international talent blocking the path for youngsters but clubs like Liverpool are beginning to change the way they are thinking. Young Rhian Brewster is another one who is hoping to make the breakthrough to the Liverpool first team squad once he returns from injury and with Danny Ings already sold and Divock Origi likely to follow him out of the door, there is another example of an academy talent being given genuine hope.

The message from Anfield is loud and clear...if you're good enough, you will get your chance.

David Maddock
@MaddockMirror

Klopp sanctioned move for Klavan to Cagliari, despite injuries to Lovren and Matip, because of strong desire to offer route into squad for young players. Nat Phillips has big potential and #LFC boss keen to encourage and develop him.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 21. aug, 2018 15:39

Gad vide om vi ser Clyne og Moreno i startopstillingen mod Brighton ?

https://live4liverpool.com/2018/08/lfc- ... nd-moreno/

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » tirsdag, 21. aug, 2018 16:02

Niels K skrev:Gad vide om vi ser Clyne og Moreno i startopstillingen mod Brighton ?

Forhåbentlig ikke. De fire der spiller nu skal bare spilles sammen og blive en stærk enhed.
"We're not racist, we only hate the mancs"

MP

Indlæg af MP » tirsdag, 21. aug, 2018 16:17

Emmy skrev:
Niels K skrev:Gad vide om vi ser Clyne og Moreno i startopstillingen mod Brighton ?

Forhåbentlig ikke. De fire der spiller nu skal bare spilles sammen og blive en stærk enhed.
Hvis vi efter 2 kampe har en målscore på 6-0 og begge backs kan spille 70-80% bedre, så synes jeg egentlig også bare de skal fortsætte ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 21. aug, 2018 17:08

MP skrev:
Emmy skrev:

Hvis vi efter 2 kampe har en målscore på 6-0 og begge backs kan spille 70-80% bedre, så synes jeg egentlig også bare de skal fortsætte ;)

Også her, men det må da være udtryk for pæn utilfredshed fra Klopp's side, hvis de lå så meget under forventet niveau. Det er stadig tidligt på sæsonen, så der kommer snart mere flow og flere automatismer ind i spillet

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 21. aug, 2018 17:47

Niels K skrev:
MP skrev:
Emmy skrev:

Også her, men det må da være udtryk for pæn utilfredshed fra Klopp's side, hvis de lå så meget under forventet niveau. Det er stadig tidligt på sæsonen, så der kommer snart mere flow og flere automatismer ind i spillet
Er det dig, Morten? :lol:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar