FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » tirsdag, 24. jul, 2018 09:22

Du fortryder ingenting Jesper og synes stadig, "kritikken var på sin plads"...

Det er meget letkøbt.

Du og andre har jo taget helt og aldeles fejl i jeres motivanalyse af FSG.

De var ikke "bare interesseret i en kortsigtet maksimering af værdien af klubben og så score på et salg"
De var ikke "ligeglade med CL, mesterskab og pokaler"

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » tirsdag, 24. jul, 2018 20:12

Man må bare håbe at vi nu kan se fremad og "glemme" den negative tilgang til hvad der kommer fra FSG og ikke tro at alt er af det onde.
Så ender vi måske også med et lidt mere nuanceret diskussion.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » tirsdag, 24. jul, 2018 23:17

AJJ skrev:Du fortryder ingenting Jesper og synes stadig, "kritikken var på sin plads"...

Det er meget letkøbt.

Du og andre har jo taget helt og aldeles fejl i jeres motivanalyse af FSG.

De var ikke "bare interesseret i en kortsigtet maksimering af værdien af klubben og så score på et salg"
De var ikke "ligeglade med CL, mesterskab og pokaler"
Så du siger de ikke har lavet fejl undervejs??
Og hvad ved du om deres fremtidige planer?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » onsdag, 25. jul, 2018 10:10

Jesper skrev:
AJJ skrev:Du fortryder ingenting Jesper og synes stadig, "kritikken var på sin plads"...

Det er meget letkøbt.

Du og andre har jo taget helt og aldeles fejl i jeres motivanalyse af FSG.

De var ikke "bare interesseret i en kortsigtet maksimering af værdien af klubben og så score på et salg"
De var ikke "ligeglade med CL, mesterskab og pokaler"
Så du siger de ikke har lavet fejl undervejs??
Og hvad ved du om deres fremtidige planer?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Selvfølgelig har de lavet fejl - det gør alle. Fx var den planlagte forhøjelse af billetpriserne en klar fejl. Men det tog man så også til efterretning efter de massive protester.

Men jeres hovedkritik har hele tiden gået på ovenstående to punkter - og den kritik er nu faldet til jorden.

Om FSG har planer om at sælge på et tidspunkt, aner jeg selvsagt ikke. De er forretningsfolk - sådan er det jo.

Men det giver i hvert fald overhovedet ikke mening at tale om kortsigtet maksimering af klubbens værdi mhp. en hurtig salgsgevinst. Det udsagn er i direkte modstrid med FSG's faktiske ageren - bl.a. ny Main Stand, de store transfers, den igangsatte flytning fra Melwood til Kirkby.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. jul, 2018 10:28

AJJ skrev:
Jesper skrev:
AJJ skrev:Du fortryder ingenting Jesper og synes stadig, "kritikken var på sin plads"...

Det er meget letkøbt.

Du og andre har jo taget helt og aldeles fejl i jeres motivanalyse af FSG.

De var ikke "bare interesseret i en kortsigtet maksimering af værdien af klubben og så score på et salg"
De var ikke "ligeglade med CL, mesterskab og pokaler"
Så du siger de ikke har lavet fejl undervejs??
Og hvad ved du om deres fremtidige planer?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Selvfølgelig har de lavet fejl - det gør alle. Fx var den planlagte forhøjelse af billetpriserne en klar fejl. Men det tog man så også til efterretning efter de massive protester.

Men jeres hovedkritik har hele tiden gået på ovenstående to punkter - og den kritik er nu faldet til jorden.

Om FSG har planer om at sælge på et tidspunkt, aner jeg selvsagt ikke. De er forretningsfolk - sådan er det jo.

Men det giver i hvert fald overhovedet ikke mening at tale om kortsigtet maksimering af klubbens værdi mhp. en hurtig salgsgevinst. Det udsagn er i direkte modstrid med FSG's faktiske ageren - bl.a. ny Main Stand, de store transfers, den igangsatte flytning fra Melwood til Kirkby.
100% enig, og det giver jo slet ikke mening at "hade" nogle for noget, de måske vil gøre engang i fremtiden, men som ingen ved en dyt om ?

Jeg synes de lytter og ligger i god tråd med fans og TLW, og det at der er solgt bærende spillere i deres tid, kan man ikke udelukkende bebrejde dem. Der må spilleren, der vil væk først og fremmest bebrejdes, hvis man vil bebrejde nogle, og Klopp har nok også haft en ord eller 2 at skulle have sagt i den forbindelse.
Til gengæld må man jo så kigge på bundlinjen og se på, hvilken klub og spillerstald, FSG overtog, og hvor vi er henne i dag, og der er godt nok en verden til forskel på alle fronter. Måske kunne det være gået hurtigere med en oliesheik, og måske kunne en sådan have give Coutinho en sådan lønforhøjelse, så han slet ikke kunne stave til Barca bagefter, men jeg ønsker ikke en oliesheik som pengemand i Liverpool, og jeg foretrækker til alle tider en markedsbaseret forretningsmodel, hvor det er af klubben genererede indtægter, der muliggør udvikling af klubben og truppen.
At klubben kan låne penge til fx infrastruktur til en favorabel rente af ejerne har jeg slet ingen problemer med, og vores ejere er da også velkomne, hvis de vil tilføre klubben midler af egen "lomme", men klubben skal kunne køre (på højeste niveau) på egne præmisser, så den aldrig vil være i fare for at stå overfor en truende konkurs fx.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: FSG

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. jul, 2018 10:46

Niels K skrev:
AJJ skrev:
Jesper skrev:
AJJ skrev:Du fortryder ingenting Jesper og synes stadig, "kritikken var på sin plads"...

Det er meget letkøbt.

Du og andre har jo taget helt og aldeles fejl i jeres motivanalyse af FSG.

De var ikke "bare interesseret i en kortsigtet maksimering af værdien af klubben og så score på et salg"
De var ikke "ligeglade med CL, mesterskab og pokaler"
Så du siger de ikke har lavet fejl undervejs??
Og hvad ved du om deres fremtidige planer?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Selvfølgelig har de lavet fejl - det gør alle. Fx var den planlagte forhøjelse af billetpriserne en klar fejl. Men det tog man så også til efterretning efter de massive protester.

Men jeres hovedkritik har hele tiden gået på ovenstående to punkter - og den kritik er nu faldet til jorden.

Om FSG har planer om at sælge på et tidspunkt, aner jeg selvsagt ikke. De er forretningsfolk - sådan er det jo.

Men det giver i hvert fald overhovedet ikke mening at tale om kortsigtet maksimering af klubbens værdi mhp. en hurtig salgsgevinst. Det udsagn er i direkte modstrid med FSG's faktiske ageren - bl.a. ny Main Stand, de store transfers, den igangsatte flytning fra Melwood til Kirkby.
100% enig, og det giver jo slet ikke mening at "hade" nogle for noget, de måske vil gøre engang i fremtiden, men som ingen ved en dyt om ?

Jeg synes de lytter og ligger i god tråd med fans og TLW, og det at der er solgt bærende spillere i deres tid, kan man ikke udelukkende bebrejde dem. Der må spilleren, der vil væk først og fremmest bebrejdes, hvis man vil bebrejde nogle, og Klopp har nok også haft en ord eller 2 at skulle have sagt i den forbindelse.
Til gengæld må man jo så kigge på bundlinjen og se på, hvilken klub og spillerstald, FSG overtog, og hvor vi er henne i dag, og der er godt nok en verden til forskel på alle fronter. Måske kunne det være gået hurtigere med en oliesheik, og måske kunne en sådan have give Coutinho en sådan lønforhøjelse, så han slet ikke kunne stave til Barca bagefter, men jeg ønsker ikke en oliesheik som pengemand i Liverpool, og jeg foretrækker til alle tider en markedsbaseret forretningsmodel, hvor det er af klubben genererede indtægter, der muliggør udvikling af klubben og truppen.
At klubben kan låne penge til fx infrastruktur til en favorabel rente af ejerne har jeg slet ingen problemer med, og vores ejere er da også velkomne, hvis de vil tilføre klubben midler af egen "lomme", men klubben skal kunne køre (på højeste niveau) på egne præmisser, så den aldrig vil være i fare for at stå overfor en truende konkurs fx.
Jeg synes da også at jeg i et opslag trak i land i forhold til tidligere indlæg år tilbage. Du/l har ret i at de to punkter i høj grad er to punkter jeg har fremhævet, men jeg vil så vove den påstand at jeg langt fra har været alene. Nu har jeg så også langt før den her opfordring til selverkendelse kom frem, netop pointeret i indlæg at FSG gjorde det rette i flere situationer.
Så derfor har jeg ren samvittighed.

Hvis man skal gå i detaljen, så tror jeg det bedste FSG har gjort, er, at de på topposter rundt omkring i klubben har ansat top kompetente folk.
Skal man - og det her er for egen regning - kritisere, så er jeg stadigvæk ikke vild med den model, man har anvendt i forhold til vedligeholdelse og udbygning af Anfield. Anfield er vores hjem og jeg synes det er et arkitektoniske makværk.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » onsdag, 25. jul, 2018 11:12

Det kan være, jeg misforstod dit indlæg så. Og nej, du har da langt fra været den eneste.

Og nej, Anfield vinder nok ikke mange arkitekturpriser....

På den anden side synes jeg det ikke-polerede og lidt skæve passer godt til klubben. Kan bare ikke se Liverpool spille på et spritnyt arkitekt-shiny stadion a la Tottenhams nye :-) Og lige pludselig er der også maskotdyr, balloner og konferencier - ligesom når Citys spillerbus ankommer til Etihad

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. aug, 2018 16:03

Værdien af Liverpool FC er ca. 5 doblet under FSG:

https://www.liverpool.no/innsikt/2018/8 ... under-fsg/

Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor vi ikke ligger nr. 2 på listen med vores fanbase, værdi af spillertrup og udbygningen af Anfield ?

Tænk at forestille sig sportslig succes med mesterskaber og CL triumf de næste 3-5 år. Så burde vi fortsætte kurven, der er sat i gang under FSG og være i pole position :dance:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. aug, 2018 09:24

Godt skriv af Simon Hughes:

"Liverpool have taken huge strides on and off the pitch – and they can go even further this season"

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 83371.html

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 10. aug, 2018 19:01

Vi har tilsyneladende grund til at være mest tilfredse med vores ejerskab i Prl, og det sætter jeg stor pris på:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ll+Feed%29

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 24. aug, 2018 08:55

Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. aug, 2018 08:58

Niels K skrev:Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/
Af nysgerrig, hvorfor er du specifikt glad for det ikke blev overnævnte købere?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » fredag, 24. aug, 2018 09:43

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/
Af nysgerrig, hvorfor er du specifikt glad for det ikke blev overnævnte købere?
I indlægget før dette, beskrives der, at vi tilsyneladende har mest grund til at være tilfredse med vores ejerskab i Prl af flere grunde bl.a. etiske og moralske. Jeg vil ikke blande TLW ind i dette, men jeg er temmelig sikker på, at fans med tættest relation til klubben som mig foretrækker den størst mulige form for "renhed" omkring klubbens ejerskab, og at det er en af "grundpillerne" i TLW.

Når vi taler om de Forenede arabiske emirater, så er der udfordringer med ligestilling, demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv, osv, og vi er lidt i samme boldgade, når vi taler Kina, så sådanne ejere vil jeg meget gerne undgå i Liverpool.

Vi er bygget nærmest perfekt op fra bunden med FSG, og dem ser jeg meget gerne fortsætte det gode arbejde med alle de dygtige folk, der er ansat i deres tid.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. aug, 2018 10:26

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/
Af nysgerrig, hvorfor er du specifikt glad for det ikke blev overnævnte købere?
I indlægget før dette, beskrives der, at vi tilsyneladende har mest grund til at være tilfredse med vores ejerskab i Prl af flere grunde bl.a. etiske og moralske. Jeg vil ikke blande TLW ind i dette, men jeg er temmelig sikker på, at fans med tættest relation til klubben som mig foretrækker den størst mulige form for "renhed" omkring klubbens ejerskab, og at det er en af "grundpillerne" i TLW.

Når vi taler om de Forenede arabiske emirater, så er der udfordringer med ligestilling, demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv, osv, og vi er lidt i samme boldgade, når vi taler Kina, så sådanne ejere vil jeg meget gerne undgå i Liverpool.

Vi er bygget nærmest perfekt op fra bunden med FSG, og dem ser jeg meget gerne fortsætte det gode arbejde med alle de dygtige folk, der er ansat i deres tid.
Nu ved jeg ikke om overnævnte eventuelle købere var modstandere af demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv. Men amerikanere er nu heller ikke for fine i den boldgade. Når vi nu er i gang med at slå alle over i en kam.

Jeg synes nu City har fungeret godt, så jeg er på ingen måde skræmt af arabiske købere.
Hvis prisen var rigtig, ville FSG nok heller ikke have været for fine til at sælge. Men som forretning er der meget mere at komme efter for dem. £2 milliarder er ikke nok.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af Bojangles » fredag, 24. aug, 2018 10:45

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Vores ejere afslog tilsyneladende at sælge klubben for 2 mia. £ i vinters, og jeg er meget glad for, at det ikke blev de nævnte interesserede købere:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... oner-pund/
Af nysgerrig, hvorfor er du specifikt glad for det ikke blev overnævnte købere?
I indlægget før dette, beskrives der, at vi tilsyneladende har mest grund til at være tilfredse med vores ejerskab i Prl af flere grunde bl.a. etiske og moralske. Jeg vil ikke blande TLW ind i dette, men jeg er temmelig sikker på, at fans med tættest relation til klubben som mig foretrækker den størst mulige form for "renhed" omkring klubbens ejerskab, og at det er en af "grundpillerne" i TLW.

Når vi taler om de Forenede arabiske emirater, så er der udfordringer med ligestilling, demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv, osv, og vi er lidt i samme boldgade, når vi taler Kina, så sådanne ejere vil jeg meget gerne undgå i Liverpool.

Vi er bygget nærmest perfekt op fra bunden med FSG, og dem ser jeg meget gerne fortsætte det gode arbejde med alle de dygtige folk, der er ansat i deres tid.
Nu ved jeg ikke om overnævnte eventuelle købere var modstandere af demokrati, menneskerettigheder, arbejdstagerettigheder osv. Men amerikanere er nu heller ikke for fine i den boldgade. Når vi nu er i gang med at slå alle over i en kam.

Jeg synes nu City har fungeret godt, så jeg er på ingen måde skræmt af arabiske købere.
Hvis prisen var rigtig, ville FSG nok heller ikke have været for fine til at sælge. Men som forretning er der meget mere at komme efter for dem. £2 milliarder er ikke nok.
Til gengæld er det, i hvert fald for mig, så meget mere tilfredsstillende, at vi er på toppen, fordi vi kører en klog og god forretning med de rigtige investeringer, hvor det er klubben selv, der har tjent til at lave de rette investeringer - og hvor vi løbende kan se, at vores klub blive bedre og bedre fremtidssikret til kontinuerligt at være med helt i toppen - istedet for en klub, der får vanvittige kunstige økonomiske indsprøjtninger, og der laves meget tvivlsomme sponsoraftaler for at kamuflere, at det er reelt er for at omgå FFP.
Ja, jeg vil også gerne snart have et PL trofæ - specielt så man kan blive fri for den der "jamen, i har jo aldrig vundet PL" Men jeg gider ærlig talt ikke have det, hvis det er fordi, at vi bare køber os til den for penge vi ikke selv har tjent. Så vil det for altid føles som et plastiktrofæ - og vi vil helt sikkert også høre for det "Ja i vandt, men i købte jer til trofæet"

Derudover - vores nuværende ejere, ved at de allerede har mangedoblet deres penge fra deres investering, så derfor kan de relativt uden risiko lave fremtidsinvesteringer i klubben uden at tabe penge - en ny ejer, vil derimod starte på 0 - og enhver investering vil være en udgift, som der ingen garanti er for at de få igen. 1.7mia pund står reelt som friværdi for vores nuværende ejere - En ny ejer, vil ikke have den friværdi.

Besvar