11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. sep, 2018 13:17

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:Modric vinder kun pga CL finalen, som han vandt, og WC finalen. For at vinde disse normeringer, er det min fornemmelse, at man skal vinde titler.

Salah viste højere klasser end Modric. Kun Ronaldo viste ligeså høj klasse.
true.

Men Modric spillede godt til VM, det gjorde Salah og Ronaldo ikke, eller Ronaldo startede som lyn og torden og så tog han på ferie. Jeg kan godt forstå at VM vægter så højt som det gør, også selvom jeg ikke er helt enig.

Jeg syntes også det er mærkeligt at man har årets spiller og ikke sæsonens, alt hvad du laver i efteråret og tidlig vinter er spildt arbejde hvis du gerne vil vinde individuel fodbold hæder. Da Cannavaro vandt Ballon d'Or havde han da et kedeligt efterår, men det var ligemeget. Det år var der i øvrigt ikke nogen tvivl(imø) om at Ronaldinho var niveauer over alle andre og et dårligt VM burde vel ikke have været nok til at han ikke vandt.
Enig i at Cannavaro var et underligt valg. Det var ligesom om at det skulle være en verdensmester, og så faldt valget på ham. På den anden side, så er det utrolig sjældent at en forsvarsspiller eller en målmand vinder disse kåringer. Folket vil gerne at det blive en målscorer eller en dribler, en offensiv spiller. En spiller som sælger billetter, og som viser spillet fra sin smukkeste side. De spillere som skal forhindre de andre i at score, ja, de bliver ofte henvist til sekunda placeringer i disse kåringer.

Måske er det selve formen den er galt med. Hvad nu hvis man havde en MVP ligesom i USA, og så man kårede den bedste målmand, forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber, så tror jeg kåringen vil blive mere præcis, da både en målmand, forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber kan være sit holds mest værdifulde spiller.
Det tror jeg du har ret i.

Jeg er også træt af "årets hold" kåringer fordi der altid ender med et hold uden defensivt stærke midtbaner. Og hvis Lahm har spillet venstreback hele turneringen, så ryger han på holdet på HB fordi dem der vælger holdet gerne ville undgå at vælge imellem Grosso og Lahm(ved ikke hvad der er med mig og 2006 i dag :dontknow: ).

Så lav 10-11 roller, som hver har en kåring.
Målmand
midtstopper
back(evt. højre og venstre)
Defensiv midt
box-to-box/Regista (Pirlo-Alonso type, hvis jeg husker min italienske fodbold lingo korrekt)
Offensiv midt
Kant(evt. højre og venstre)
Angriber

Det kan også være man skal lave en defensiv MVP og en offensiv MVP, det er jo trods alt også et problem de render ind i, i NFL at det måske lidt for ofte er en Half back eller Quarter back der bliver MVP.

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af And I'm Javert » tirsdag, 25. sep, 2018 14:30

Filos of Isk skrev: Det tror jeg du har ret i.

Jeg er også træt af "årets hold" kåringer fordi der altid ender med et hold uden defensivt stærke midtbaner. Og hvis Lahm har spillet venstreback hele turneringen, så ryger han på holdet på HB fordi dem der vælger holdet gerne ville undgå at vælge imellem Grosso og Lahm(ved ikke hvad der er med mig og 2006 i dag :dontknow: ).

Så lav 10-11 roller, som hver har en kåring.
Målmand
midtstopper
back(evt. højre og venstre)
Defensiv midt
box-to-box/Regista (Pirlo-Alonso type, hvis jeg husker min italienske fodbold lingo korrekt)
Offensiv midt
Kant(evt. højre og venstre)
Angriber

Det kan også være man skal lave en defensiv MVP og en offensiv MVP, det er jo trods alt også et problem de render ind i, i NFL at det måske lidt for ofte er en Half back eller Quarter back der bliver MVP.
En udfordring, ved at dele det op i forskellige positioner/roller, vil måske blive, at spillet ændrer sig så ofte og rollerne på holdet det samme. Falsk Nier, Raumdeuter, Sweeper-Keeper, man kan risikere at komme til at stå med 20 priser og et helt Academy Award Show for fodbold. I mit hoved gør ingen af delene noget som helst, da jeg synes, bedste spiller-priser af nogen art, er noget fis. Der vil altid være uenigheder om den slags.
Do not forget my name!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. sep, 2018 15:29

And I'm Javert skrev:
En udfordring, ved at dele det op i forskellige positioner/roller, vil måske blive, at spillet ændrer sig så ofte og rollerne på holdet det samme. Falsk Nier, Raumdeuter, Sweeper-Keeper, man kan risikere at komme til at stå med 20 priser og et helt Academy Award Show for fodbold. I mit hoved gør ingen af delene noget som helst, da jeg synes, bedste spiller-priser af nogen art, er noget fis. Der vil altid være uenigheder om den slags.
Ja, det er jo nemlig lige det.

Der kunne man jo dække sig ind ved at have tilstrækkeligt brede fortolkninger af positioner, men det er ikke perfekt. Men en falsk nier vil stadig falde ind under enten offensiv midt eller angriber, men der er jo ikke engang enighed om præcis hvad en falsk 9'er er. så hvis du gav den sin egen kategori ville der helt sikkert være en masse der valgte Messi som falsk 9'er og Ronaldo som angriber for at slippe for at vælge imellem dem.

Men ja fodbold er en holdsport og derfor giver det også kun i begrænset omfang mening at vurdere spillerne individuelt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. sep, 2018 20:16


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. okt, 2018 15:36

Målene skal nok komme med disse tal:

https://www.givemesport.com/1397687-liv ... toplay=off

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af YNWA! » fredag, 12. okt, 2018 21:00





Landsholdsfodbold er så pisse ligegyldigt. Afskaf det!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 13. okt, 2018 09:26

Måske det kan vise sig at være en 'blessing in discuise' ..

Mo slår mig som en type der tænker enormt meget over sit spil, når det ikke helt kære for ham er det en stor hæmsko. En periode på sidelinjen har længe været et emne på diverse debatforas for Salah og jeg tror personligt ikke det ville være en god ting for ham at blive 'sat Af grundet dårlige resultater', det vil han simpelthen kunne skumle for meget over. Mens Da han nu er 'sat af' grundet skade, efter at have vist stigende niveau og scoret et fint ligegyldigt landsholds mål - er det mere positivt - det kræver selvfølgelig han ikke er for længe skadet men maks en 2-3 kampe umiddelbart.

Det giver også kloppelop en mulighed for at få brugt shaquiri og sturridge der i den grad har banket på til Salahs (og Bobbys og vel nok også manes som i mine øjne begge har været ringere) uden at skulle skele til også at få spillet sidste års offensive es i form.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Scherwin » lørdag, 13. okt, 2018 16:23

Det Hudersfield ude og Cardiff hjemme, vi overlever nok
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. okt, 2018 00:25

Hurtigste Liverpoolspiller til at nå 50 mål:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... historisk/

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af zalcos » torsdag, 25. okt, 2018 08:05

Hvorfor jubler manden ikke længere? :dontknow:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 25. okt, 2018 09:06

zalcos skrev:Hvorfor jubler manden ikke længere? :dontknow:
Han jubler også, men han er ikke typen der kunne finde på at danse. Jeg synes det er fair nok.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af richs » torsdag, 25. okt, 2018 09:40

Tror hans manglende jubel tager afsæt i de konflikter han har/er indblandet i.

Den manglende jubel er nok desværre ikke ligefrem en fordel for ham selv og holdet.
Nu score han i dag igen , men kritikken kommer hurtigt tilbage hvis han spiller nogle dårlige kampe - måske en mand der er kommet dertil at han snart gerne vil til Real eller Barca ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. okt, 2018 09:53

zalcos skrev:Hvorfor jubler manden ikke længere? :dontknow:
Ifølge Klopp kan det være en markering overfor pressen, der hele tiden vil bore i, hvorfor han ikke scorer endnu flere mål osv, osv.:

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... elebration

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. okt, 2018 11:59


Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 25. okt, 2018 13:37

richs skrev:Tror hans manglende jubel tager afsæt i de konflikter han har/er indblandet i.

Den manglende jubel er nok desværre ikke ligefrem en fordel for ham selv og holdet.
Nu score han i dag igen , men kritikken kommer hurtigt tilbage hvis han spiller nogle dårlige kampe - måske en mand der er kommet dertil at han snart gerne vil til Real eller Barca ?
Det var da en interessant konklusion, bare udfra at han ikke har jublet.

Besvar