FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side 11]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 12. maj, 2019 03:10

Alisson
1
2%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
8
15%
van Dijk
2
4%
Robertson
10
19%
Wijnaldum
1
2%
Keita
2
4%
Fabinho
6
11%
Milner
6
11%
Salah
9
17%
Mane
6
11%
Henderson
2
4%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Re: FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2019 15:04

Cynwal skrev:
AJJ skrev:Men lige nu er folk så skuffede, at de kun kan se glasset som halvt fyldt.
Den får du så citeret 180 grader forkert da:

Pessimister ser glasset som halvt tomt
Optimister ser glasset som halt fyldt
Måske mener han det. I den forstand, at vi burde se glasset som langt mere end blot halvt fyldt ;)

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. maj, 2019 15:13

Cynwal skrev:
AJJ skrev:Men lige nu er folk så skuffede, at de kun kan se glasset som halvt fyldt.
Den får du så citeret 180 grader forkert da:

Pessimister ser glasset som halvt tomt
Optimister ser glasset som halt fyldt
Ja det gik for stærkt :)

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » torsdag, 02. maj, 2019 15:59

Jesper skrev:Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst? Jeg synes det har været en gennemgående tendens i de 5-6 helt afgørende kampe, at vi enten mangler det sidste eller at vi spiller ok, men ikke slår til.
I går burde kampen være endt uafgjort jf chancer.
Jeg deler ikke den her positivisme i tråden, for det er da fint nok at vi år efter år er lige ved en titel, men jeg vil sgu vinde titler. Jeg er ikke efter Klopp, klub mv, for alt rykker i den rigtige retning. Jeg er bare ude efter mentaliteten, den næsten danske, hvor en hæderkronet 2. plads er fint, hvis man bare har gjort det godt undervejs. Det passer ikke til min personlige mentalitet.
For HVIS vi lige får tilført en profil, så NÆSTE sæson.... Sådan har det bare lydt siden slut 80erne.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Er stort set alle kampe ikke afgørende i knock-out fasen af cup-turneringer? Og det her lader så til at blive første gang, at Klopp samlet set taber sådan en?

Så nej. Jeg synes bestemt ikke, at denne kamp viste, hvorfor vi ikke har vundet noget under Klopp. Jeg synes, at den viste, at vi under Klopp er blevet et af verdens 3 bedste mandskaber. At vi taber, selvom vi kører Barca ud af banen i 80% af kampen hører efter min overbevisning under "stolpe-ud" forklaringen. Klopps træning, mandskabsbehandling og taktiske evner satte os i en position, hvor vi burde have slået Barcelona ude. Jeg tror ikke et sekund på, at det er på grund af en eller anden fejl i Klopps mentale arbejde med truppen, at Mané, 2xMilner og Salah ikke scorer på deres gigantiske chancer. Det sker bare engang imellem i fodbold.

Og ja, lige siden 1990 har Liverpool fans sagt "næste sæson". Og gudskelov for det. Det betyder, at vi konstant tror på det. Skulle vi true med, at hvis det ikke bliver denne sæson, så skrider vi? Skulle vi true Klopp med, at hvis det ikke bliver denne sæson, så ryger han? Hvad skulle nogen af delene hjælpe, når vi lige nu fungerer så fænomenalt sammen og oplever så fede rutcheture sammen?

Jeg ønsker bare mere. Mere af dette spil. Mere af disse sæsoner, hvor vi er med helt til sidst. Mere af Klopps smittende energi. Mere af denne trup, der ser ud til at holde af hinanden og klubben. Mere af det hele. Så tror jeg også, at titlerne kommer. Men den garanti kan man desværre aldrig få, true sig til eller tude sig til. Man må agere indenfor det mulige og håbe. Og håbet for Liverpool er "edermame" lysegrønt.
Senest rettet af texy torsdag, 02. maj, 2019 16:57, rettet i alt 1 gang.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 02. maj, 2019 16:02

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Men Jesper har en pointe med, at vi ikke lykkes når det gælder. Det skal vi forbedre.
Helt enig. Men det skyldes manglende kvalitet, selvom det kan lyde helt vildt, når man tænker på hvor gode Mané og Salah er. Som du selv har været inde på, så er de ikke kliniske nok. Messi havde scoret på de to chancer, som vores to stjerner brænder. Det kan simpelthen ikke være Klopps ansvar.
Jeg giver ikke decideret Klopp skylden. Jeg brugte bare betegnelsen "Klopps regeringstid ", for at belyse at vi i den periode ikke har vundet noget. Det er MANGES ansvar, men det for at angive en tidsperiode.
Og det er ikke for at være en sur mokke, men jeg synes at vi som klub og dermed også fanbase indimellem godt må se indad og fremad. Hvad skal der til for at komme det sidste stykke?
For jeg synes ikke resultaterne samlet set er gode nok. Det er vanvittigt hårde krav, det ved jeg, men jeg synes man hele tiden skal bestræbe sig på at forbedre sig.
Vi ender endnu en sæson med intet og hvad skal der så ske? Det der med "næste sæson ", det er jeg SÅ træt af.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 02. maj, 2019 16:45

texy skrev:
Jesper skrev:Viste den her kamp alligevel ikke også hvorfor vi under Klopps regeringstid ikke har vundet noget som helst? Jeg synes det har været en gennemgående tendens i de 5-6 helt afgørende kampe, at vi enten mangler det sidste eller at vi spiller ok, men ikke slår til.
I går burde kampen være endt uafgjort jf chancer.
Jeg deler ikke den her positivisme i tråden, for det er da fint nok at vi år efter år er lige ved en titel, men jeg vil sgu vinde titler. Jeg er ikke efter Klopp, klub mv, for alt rykker i den rigtige retning. Jeg er bare ude efter mentaliteten, den næsten danske, hvor en hæderkronet 2. plads er fint, hvis man bare har gjort det godt undervejs. Det passer ikke til min personlige mentalitet.
For HVIS vi lige får tilført en profil, så NÆSTE sæson.... Sådan har det bare lydt siden slut 80erne.

Er stort set alle kampe afgørende i knock-out fasen af cup-turneringer? Og det her lader så til at blive første gang, at Klopp samlet set taber sådan en?

Så nej. Jeg synes bestemt ikke, at denne kamp viste, hvorfor vi ikke har vundet noget under Klopp. Jeg synes, at den viste, at vi under Klopp er blevet et af verdens 3 bedste mandskaber. At vi taber, selvom vi kører Barca ud af banen i 80% af kampen hører efter min overbevisning under "stolpe-ud" forklaringen. Klopps træning, mandskabsbehandling og taktiske evner satte os i en position, hvor vi burde have slået Barcelona ude. Jeg tror ikke et sekund på, at det er på grund af en eller anden fejl i Klopps mentale arbejde med truppen, at Mané, 2xMilner og Salah ikke scorer på deres gigantiske chancer. Det sker bare engang imellem i fodbold.

Og ja, lige siden 1990 har Liverpool fans sagt "næste sæson". Og gudskelov for det. Det betyder, at vi konstant tror på det. Skulle vi true med, at hvis det ikke bliver denne sæson, så skrider vi? Skulle vi true Klopp med, at hvis det ikke bliver denne sæson, så ryger han? Hvad skulle nogen af delene hjælpe, når vi lige nu fungerer så fænomenalt sammen og oplever så fede rutcheture sammen?

Jeg ønsker bare mere. Mere af dette spil. Mere af disse sæsoner, hvor vi er med helt til sidst. Mere af Klopps smittende energi. Mere af denne trup, der ser ud til at holde af hinanden og klubben. Mere af det hele. Så tror jeg også, at titlerne kommer. Men den garanti kan man desværre aldrig få, true sig til eller tude sig til. Man må agere indenfor det mulige og håbe. Og håbet for Liverpool er "edermame" lysegrønt.
Jeg er enig. Som Jesper - og alle andre formentlig - er jeg også røvtræt af "nærved og næsten", men jeg KAN simpelthen ikke se resultatet i aftes som en del af en "tendens", dvs. andet end udslag af marginaler, der simpelthen tipper den forkerte vej. Der er INGEN angribere i verden, der scorer på 100% af deres tilbud, og ingen skal bilde mig ind, at Salah ikke scorer på den store chance 8 eller 9 gange ud af 10. At lige præcis i aftes så er 1/10 er i min bog intet andet end uheld. Milners chance, havde han bare fået placeret bolden 30 cm. til højre eller venstre for ter Stegen, havde han - ter Stegen - ikke nået at blinke med øjnene.

Og ham der Messi, hvad skal man sige til ham? Han er fænomenal, hans frispark er der ingen keeper i verden der kommer i nærheden af, og når han så også har heldet på sin side, når bolden popper fra overliggeren lige ned for fødderne af ham, så er han jo nærmest umulig at dæmme op for (okay, man kan selvfølgelig sige at Messi´s held udligner Suarez´ uheld, han kunne lige så vel have lobbet bolden i mål)

Det bliver uhyre vanskeligt at nå finalen, men vi må ikke opgive håbet. Alt havde set meget bedre ud med bare en enkelt basse i aftes, men vi kan "sagtens" score 3 gange eller mere på Anfield; problemet bliver om vi kan holde Messi og Suarez fra fadet. Men en tidlig scoring, en anden lige før eller efter pausen, så er alt åbent igen, og Barca er før kollapset på udebane. Og uanset om det lykkes eller ej, så er der fortsat 100% opbakning til både Klopp og resten af holdet fra min side. Det var en strålende indsats i aftes, resultatet stod bare ikke mål med præstationen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2019 18:25

Hvis man ikke synes, at resultaterne er gode nok, så er man, undskyld mig, for virkelighedsfjern.

Vi er i semifinalen i CL og får mindst 91 point i PL. Det er mere end godt nok.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 02. maj, 2019 19:50

AJ skrev:Hvis man ikke synes, at resultaterne er gode nok, så er man, undskyld mig, for virkelighedsfjern.

Nej, det er ej, barren er bare sat højere. Og vi har tabt alle finaler med Klopp og gårsdagens moralske finale blev også tabt.
Det er min evaluering helt uden nuancer - og det er dem der er de interessante - for vores klub skal ikke være lige ved og næsten.

Sent from my iPad using Tapatalk

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. maj, 2019 20:17

Jesper skrev:
AJ skrev:Hvis man ikke synes, at resultaterne er gode nok, så er man, undskyld mig, for virkelighedsfjern.

Nej, det er ej, barren er bare sat højere. Og vi har tabt alle finaler med Klopp og gårsdagens moralske finale blev også tabt.
Det er min evaluering helt uden nuancer - og det er dem der er de interessante - for vores klub skal ikke være lige ved og næsten.

Så nu skal det, at Klopp på mirakuløs vis fik samlet stumperne efter det rod, Rodgers efterlod, og bragt os i to finaler lige skrives ind i en negativ historie om, at Klopp er en lige ved og næsten træner. Stop nu dig selv om kom igen, når skuffelsen har lagt sig.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 02. maj, 2019 20:59

AJJ skrev:
Jesper skrev:

Så nu skal det, at Klopp på mirakuløs vis fik samlet stumperne efter det rod, Rodgers efterlod, og bragt os i to finaler lige skrives ind i en negativ historie om, at Klopp er en lige ved og næsten træner. Stop nu dig selv om kom igen, når skuffelsen har lagt sig.
Jeg vil nu også mene Klopp har ydet nærmest over evne. Han har genrejst os på ganske få år og nærmest skiftet hele holdet ud. Om han kan få os det sidste stykke af vejen må tiden vise.
Men håber da ikke vi ender, som et lige ved og næsten hold ala Tottenham og Arsenal under Klopp...

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 02. maj, 2019 21:09

Jesper skrev:

Du har helt ret. Det er en evaluering uden nuancer og ja, det er ofte dem, der er interessante!
Vi har i PL smadret alle andre hold til pindebrænde; undtagen den dyrest sammensatte stjernetrup i engelsk historie med vores generations mest talentfulde træner og en hulens masse stjernespillere til rådighed, der er igang med at gennemføre de to bedste sæsoner pointmæssigt i engelsk fodboldhistorie, og dem følger vi helt til dørs (som minimum :twisted: ) med en trup, hvor vi indkøbsmæssigt gik i nul i Klopp-perioden indtil dette sommervindue! På vej mod den tredjebedste sæson nogensinde....
Samtidig med at vi går videre fra en pulje med psg og napoli, som vi begge besejrer, og efterfølgende slår en bundrutineret europæisk gigant som bayern ud, og nu presser barca på hjemmebane til at justere opstillingen for at imødegå vores pres og dominans....

Men det er ganske rigtigt; målt på trofæer er vores 2012-sæson med 52 points på 8-pladsen og en carling cup-finalesejr i straffesparkskonkurrence mod et hold uden for PL og uden udmattende CL-run ved siden af en bedre sæson end denne :doh1:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 02. maj, 2019 21:51

Jeg vil forsøge at uddybe mit synspunkt. Jeg er ikke en sur mokke, men jeg finder det interessant at diskutere, hvorfor vi ikke har pokaler i skabet. Jeg er nysgerrig på den diskussion.
Jeg vil mene, at under Klopp har vi nu spillet 5 helt monumentale, definerende kampe. Kampe, der har kunnet gøre, at vi ville stå med pokaler i skabet eller ej. Man kan sammenligne det med en cykelrytter, der kører 200 km på en bjergrig etape og spørgsmålet er om han formår at vinde spurten eller ej.
De 5 kampe er ligacupfinalen. EL-finalen. CL-finalen. Kampen mod City på Ethiad i år. En kamp, der kunne medføre et 10 point forspring eller et forspring på 4. Og den moralske finale, vi spillede første sæt af i går.
Vi tabte dem alle. Havde vi vundet havde vi stået med 5 titler (jeg ved godt der er en teoretisk chance endnu i denne sæson, men det er kun teori i min optik).
Jeg er nysgerrig på, hvorfor vi ikke nu står som en klub, der ikke er defineret som en klub med vinderkultur. En klub der vinder noget.
Lige nu er vi brandet for positivisme, lir og godt spil. Og masser af drama.
Man kan være begejstret for rejserne undervejs. Man kan håbe på næste sæson, næste puslespilsbrik.
Men det er jeg ikke længere.
Som skrevet før, så rykker vi os på faktisk alle parametre fremad. Spørgsmålet er hvordan vi kommer til at tage næste skridt. Hvis vi nogensinde gør det.
Jeg håber det giver mening. Jeg vil følge min klub til jeg dør, men jeg vil til stadighed være ligeglad ift den store fortælling om vi har været gode de 199 km, hvis vi ikke også bare en gang i mellem laver en Fuglsang.
Jeg håber det giver mening!?

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 02. maj, 2019 22:36

Vi laver jo netop en Fuglsang i år. Men der er sneget sig en Lance Armstrong på massiv bloddoping med i løbet.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 02. maj, 2019 22:43

Robbie_God_Fowler skrev:Vi laver jo netop en Fuglsang i år. Men der er sneget sig en Lance Armstrong på massiv bloddoping med i løbet.
Hvis vi skal blive ved den lidt sørgelige metafor, så har du måske nok ret. Om end de ikke er dømt endnu. Hvis de bliver det.
Min pointe er: hvad skal der til for at vi tager det næste skridt? Hvis vi er i stand til at tage det.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » torsdag, 02. maj, 2019 22:48

Jesper skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Vi laver jo netop en Fuglsang i år. Men der er sneget sig en Lance Armstrong på massiv bloddoping med i løbet.
Hvis vi skal blive ved den lidt sørgelige metafor, så har du måske nok ret. Om end de ikke er dømt endnu. Hvis de bliver det.
Min pointe er: hvad skal der til for at vi tager det næste skridt? Hvis vi er i stand til at tage det.

At mållinierne bliver 12 mm smallere?

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. maj, 2019 23:46

Jesper skrev:

Man City har spillet sammen en del år og har uendeligt med midler. Real Madrid og Barca har i nærmest årtier kunnet handle på øverste hylde i alle klubber i verden, og de har sikret sig generationstalenterne, og så har disse 2 klubber enorm erfaring i at vinde kontinuerligt, de får den træner, de vil have osv, osv. Klopp har fået os op på siden af disse klubber på rekordtid, og FSG har givet os efterhånden sammenlignelige økonomiske muskler bygget på en sund forretning, som ingen af de 3 klubber vist nogensinde har været.

Vi har jo indtil for ganske nyligt været en sælgende klub, hvor vores direkte konkurrenter i de 2 store turneringer har nappet vores største talent og bedste spillere i Sterling, Suarez og Coutinho, så vi er jo slået bagud på brættet nogle gange efterhånden, men Klopp har bygget gode spillere op til verdensklasse, så alligevel kan bide skeer med dem. Se hvordan det går Real Madrid uden Ronaldo og forestil dig Barca uden Messi...

Vi kunne denne sæson ikke stille med fuldblodsmandskaber i alle vores 4 turneringer, som de nævnte 3 klubber kan, da vi faktisk ikke har den fornødne bredde endnu, så der er stadig noget at arbejde videre med.

Jeg tror, at vi skal have 2-3-4 sæsoner med de nuværende spillere suppleret med få men rigtig stærke indkøb, for Klopp ønsker dybest set at arbejde med sine spillere fremfor at købe nyt, da han mener, at det giver størst udbytte.

Vi har hentet nogle og tyve point på Man City denne sæson, så der kun mangler et enkelt, så der skal jo ikke meget mere fremgang til, før den tipper til vores fordel. Sidste sæson nakkede vi Man City i CL, men de kom bedre ud af PL mod os i år, selvom de vel aldrig har spillet mere defensivt end mod os, som vi så Barca i onsdags, og som scum gør hver gang nu.

Vi er jo med helt fremme, hvor det er neglebidende spændende, og hvor det kan gå den ene eller den anden vej, men hvis vi fortsætter fremgangen, så synes jeg faktisk, at næste sæson tegner særdeles lovende, uden at det bliver en floskel.

Besvar