FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side 11]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 12. maj, 2019 03:10

Alisson
1
2%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
8
15%
van Dijk
2
4%
Robertson
10
19%
Wijnaldum
1
2%
Keita
2
4%
Fabinho
6
11%
Milner
6
11%
Salah
9
17%
Mane
6
11%
Henderson
2
4%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niels K » fredag, 03. maj, 2019 11:31

texy skrev:
AJJ skrev:Havde Rafa det her mytiske "mentale dræberinstinkt"? Han tabte to finaler, endte på 2. plads i PL - og let's face it - ja, det var vildt flot i 2005 - men primært pisseheldigt...
Det giver jeg dig helt ret i. Til gengæld var vi i mine øjne klart bedst i 2007, hvor vi så endte med at tabe...
Ja, det er langtfra altid sikkert, at det bedste hold på dagen vinder, og det er jo bl.a. derfor så mange elsker denne sport.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 03. maj, 2019 11:32

Messi’s gonna Messi, but don’t overlook just how bloody good Mo Salah was

https://www.planetfootball.com/trending ... salah-was/

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 03. maj, 2019 11:33

AJJ skrev:Havde Rafa det her mytiske "mentale dræberinstinkt"? Han tabte to finaler, endte på 2. plads i PL - og let's face it - ja, det var vildt flot i 2005 - men primært pisseheldigt...
Rafa var heftigt overvurderet (ihvertfald de næste par dages tid :lol: )

Igen; vinderen fortæller historien. Rafas opstilling og taktik i 2005-finalen blev splittet til atomer i 1. halvleg, han blev tvunget til omstruktureringen i pausen da Finnan blev skadet......og de seks minutters trodsreaktion uagtet (som indskiftede Hamann næppe havde hovedaktien i), så stoppede Milans dominans jo på ingen måde; det gjorde heldigvis deres effektivitet!
Rent taktisk vil jeg snarere fremhæve 2007-finalen, hvor vi jo klart dominerer (og i princippet giver væsentligt færre chancer væk......at den væsentligt dårligere Dudek gør forskellen i forhold til den væsentligt stærkere Reina bør ikke nødvendigvis tælle på Rafataktik-skalaen :dontknow: )

På samme vis lykkes vi vel mandskabsmæssigt at dominere barca i højere grad i onsdags end ved Rafas 1-2triumf i 2007 (og igen; Robertson + Mane kombien bliver væsentligt mindre afgørende end de indiskutabelt svagere Riise+Bellamy......men er det Rafas magic touch?).
Og vi var temmelig heldige med at besejre west ham i 2006 på straffespark (ligesom Milan i 2005, selvfølgelig), mens Klopp så tabte tilsvarende mod væsentligt stærkere city!
Det er sikkert typisk Liverpool-naivt at snakke om marginaler og ikke se mønstreret for, hvad det er..........men at det nogle gange er tilfældigheder, vidner Istanbul jo også om --> for sjældent har der vel været et mentalt stærkere og mere scenevant samt rutineret mandskab samlet end Ancelottis Milan-hold i midt-00'erne, og det blev altså nakket af Traore & co.

Bare for en god ordens skyld: Jeg er også kæmpe rafa-fan :flag5:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 03. maj, 2019 19:37

AJ skrev:I næsten alle de afgørende momenter er det kommet ned til spillernes (manglende) kvalitet. Det er for søgt at forklare vores manglende titler med, at Klopp ikke formår at installere den rette mentalitet hos spillerne.

Liga Cup'en taber vi i straffesparkskonkurrence. Hvem ved, måske havde vi vundet, hvis ikke Mignolet havde droppet. Men det var nu den målmand, vi havde til rådighed. Det samme med CL-finalen, hvor vores modstander sættes i gang af en monstrøs fejl.

Det var marginaler og ikke mentalitet, der afgjorde kampen mod City i januar, og det er før set, at selv de største hold har måttet overgive sig til Messi.

Anden halvleg af EL-finalen var ganske rigtigt noget hø, men vi har jo forbedret os markant siden, og det giver for mig ikke mening at forklare nuværende hændelser med manglende mentalitet fra den gang i maj 2016. Da vi spillede mod Barca i onsdags var Gomez og Milner de eneste spillere i start 11'eren, der også var i truppen dengang (det var vores tre indskiftere dog også). Vi har nu et helt andet og langt bedre hold.
Man kan så spørge sig selv, hvorfor det er modstanderholdet, som har marginalerne på deres side. Tilfældigt, det tror jeg ikke.

Sidste års finale mod RM, sendte de Bale på banen, som afgjorde den. Det var ikke en af vores indskiftere som afgjorde finalen. Nuvel ´, det er tale om store drop, men for at få målmanden til at droppe, kræves det af man udfordre målmanden.

Straffesparskonkurrence er den ultimative mentale test. Liga cuppen, blev Klopp ganske sikpelt fuldstændigt taktisk udmanøreret af Unai.

Inden for matematikken defineres tilfældighed som fraværet af mønster eller forudsigelighed i en hændelse, eller hændelsesrække. Og efter tre tabte finaler, kan vi konstatere et mønster, og derfor vil jeg ikke sige at der er tale om tilfældighed, men enten som du skriver manglende kvalitet eller Klopps mangel på at ændre forløbet i en kamp (hvilket jeg vil sige var tilfældet med EL finalen).
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 03. maj, 2019 20:07

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:I næsten alle de afgørende momenter er det kommet ned til spillernes (manglende) kvalitet. Det er for søgt at forklare vores manglende titler med, at Klopp ikke formår at installere den rette mentalitet hos spillerne.

Liga Cup'en taber vi i straffesparkskonkurrence. Hvem ved, måske havde vi vundet, hvis ikke Mignolet havde droppet. Men det var nu den målmand, vi havde til rådighed. Det samme med CL-finalen, hvor vores modstander sættes i gang af en monstrøs fejl.

Det var marginaler og ikke mentalitet, der afgjorde kampen mod City i januar, og det er før set, at selv de største hold har måttet overgive sig til Messi.

Anden halvleg af EL-finalen var ganske rigtigt noget hø, men vi har jo forbedret os markant siden, og det giver for mig ikke mening at forklare nuværende hændelser med manglende mentalitet fra den gang i maj 2016. Da vi spillede mod Barca i onsdags var Gomez og Milner de eneste spillere i start 11'eren, der også var i truppen dengang (det var vores tre indskiftere dog også). Vi har nu et helt andet og langt bedre hold.
Man kan så spørge sig selv, hvorfor det er modstanderholdet, som har marginalerne på deres side. Tilfældigt, det tror jeg ikke.

Sidste års finale mod RM, sendte de Bale på banen, som afgjorde den. Det var ikke en af vores indskiftere som afgjorde finalen. Nuvel ´, det er tale om store drop, men for at få målmanden til at droppe, kræves det af man udfordre målmanden.

Straffesparskonkurrence er den ultimative mentale test. Liga cuppen, blev Klopp ganske sikpelt fuldstændigt taktisk udmanøreret af Unai.

Inden for matematikken defineres tilfældighed som fraværet af mønster eller forudsigelighed i en hændelse, eller hændelsesrække. Og efter tre tabte finaler, kan vi konstatere et mønster, og derfor vil jeg ikke sige at der er tale om tilfældighed, men enten som du skriver manglende kvalitet eller Klopps mangel på at ændre forløbet i en kamp (hvilket jeg vil sige var tilfældet med EL finalen).
Og inden for statistikken er 3 observationer altså ikke nok til at sandsynliggøre et mønster...

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » fredag, 03. maj, 2019 20:55

Jesper skrev: Jeg ser to scenarier: enten kan vi fortsat med ejerskab, Klopp, Edwards etc rykke de næste par bittesmå skridt. Jeg frygter bare en afmætning. At vi når til et sted, hvor troen på projektet ikke rigtigt finder sted, at vi møder modgang. Simpelthen fordi troen på projekt for klub med vores størrelse afhænger af titler.
Jeg tror at Klopp lige nu er den rette. Jeg ser det som en proces, for BR faktisk fik os rykket en smule. Jeg er bare ikke sikker på, at Klopp er den person, der vil høste frugterne. Jeg synes at spore en tendens (som jeg nok er ene om at se), at vi bare ikke helt vil slå til med ham, fordi det mentale dræberinstinkt i de her monumentale kampe ikke er tilstede. Så hele vores klub økonomi, brand, infrastruktur etc er i gang lige nu. Vi er der næsten. Vi er vel i en fase to, hvor fase et var etableringen af forudsætningerne for klubbens eksistens.
Fase tre er den kontinuerlige fastholdelse af vinderkultur. På alle stadier i klubben. Måske er det ikke med det nuværende ejerskab, det tvivler jeg faktisk på. Simpelthen fordi der skal enorme summer til for at kunne vinde i vore dage.
Desværre.
Og måske er Klopp ikke den rette til at have det afgørende dræberinstinkt. Ham der får den sidste procent frem i de afgørende kampe.
Det er dog et scenarie, jeg ikke tror sker de næste par år, for lige nu er der fortsat tro på projektet. Men jeg frygter en afmætning, hvis Klopp ikke får vundet noget. Præcis som mange i øvrigt sagde ved sæsonens start, så helt alene med mit kritiske synspunkt er jeg ikke. Forstået på den måde, at det faktisk er super, super vigtigt at vi formår at vinde den afgørende spurt, hvis jeg skal blive i cykelsproget.

Sent from my iPad using Tapatalk
Pardon Jesper, fordi jeg spørger dumt,men hvad mener du lige med afmætning? Mener du en mæthed, for det kan der vel ikke være tale om, hvis vi intet vinder. Er der overhovedet noget, der hedder afmætning eller mener du afmatning?

Jeg håber selvfølgelig ikke, at dine scenarier holder stik, men der er ingen tvivl om, at succes avler succes. Vi vinder i øvrigt Champions League næste sæson - finalen spilles i Istanbul på et eller andet stadion, der vist nok hedder Ataturk og som har været finale-stadion tidligere, kan ikke lige huske til hvilken kamp - og nåh ja, vi vinder den som forsvarende mestre selvfølgelig.
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 03. maj, 2019 22:08

Kasper88 skrev:
Jesper skrev: Jeg ser to scenarier: enten kan vi fortsat med ejerskab, Klopp, Edwards etc rykke de næste par bittesmå skridt. Jeg frygter bare en afmætning. At vi når til et sted, hvor troen på projektet ikke rigtigt finder sted, at vi møder modgang. Simpelthen fordi troen på projekt for klub med vores størrelse afhænger af titler.
Jeg tror at Klopp lige nu er den rette. Jeg ser det som en proces, for BR faktisk fik os rykket en smule. Jeg er bare ikke sikker på, at Klopp er den person, der vil høste frugterne. Jeg synes at spore en tendens (som jeg nok er ene om at se), at vi bare ikke helt vil slå til med ham, fordi det mentale dræberinstinkt i de her monumentale kampe ikke er tilstede. Så hele vores klub økonomi, brand, infrastruktur etc er i gang lige nu. Vi er der næsten. Vi er vel i en fase to, hvor fase et var etableringen af forudsætningerne for klubbens eksistens.
Fase tre er den kontinuerlige fastholdelse af vinderkultur. På alle stadier i klubben. Måske er det ikke med det nuværende ejerskab, det tvivler jeg faktisk på. Simpelthen fordi der skal enorme summer til for at kunne vinde i vore dage.
Desværre.
Og måske er Klopp ikke den rette til at have det afgørende dræberinstinkt. Ham der får den sidste procent frem i de afgørende kampe.
Det er dog et scenarie, jeg ikke tror sker de næste par år, for lige nu er der fortsat tro på projektet. Men jeg frygter en afmætning, hvis Klopp ikke får vundet noget. Præcis som mange i øvrigt sagde ved sæsonens start, så helt alene med mit kritiske synspunkt er jeg ikke. Forstået på den måde, at det faktisk er super, super vigtigt at vi formår at vinde den afgørende spurt, hvis jeg skal blive i cykelsproget.

Sent from my iPad using Tapatalk
Pardon Jesper, fordi jeg spørger dumt,men hvad mener du lige med afmætning? Mener du en mæthed, for det kan der vel ikke være tale om, hvis vi intet vinder. Er der overhovedet noget, der hedder afmætning eller mener du afmatning?

Jeg håber selvfølgelig ikke, at dine scenarier holder stik, men der er ingen tvivl om, at succes avler succes. Vi vinder i øvrigt Champions League næste sæson - finalen spilles i Istanbul på et eller andet stadion, der vist nok hedder Ataturk og som har været finale-stadion tidligere, kan ikke lige huske til hvilken kamp - og nåh ja, vi vinder den som forsvarende mestre selvfølgelig.
Undskyld stavefejlen. Afmatning mente jeg

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 44

Indlæg af Thommo » fredag, 03. maj, 2019 22:25

Det lader kort og godt til, at nogle er lavet således, at 97 point og 2. pladser er gode nok, 82 point i guld er godt for andre. Og nogle bliver hånet for at holde på forslag der ender i guld. Jeg begriber stadig ikke taber metal er så fedt, og dernæst ynkelige taber kommentarer om folk med anden holdning....

Og havde egenligt sagt til mig selv jeg ikke gad dette forum mere, men er dog stadig LFC fan, med lyst til guld, og intet til overs for sølv....og endnu mindre til overs for nedladenhed som mange er tilhænger af....Men som Hetfield synger"fight fire with fire", så prøver at være præcis så nedladende som andre er på dette forum. Bred ymer....Eller noget. Det er idioti at sige alt er så pisse fedt.......Hvis det ender med 1*sølv, og CL Semi exit. Vi har altså verden bedste på alle pladser, hvis jeg har forstået forum ret. måske Messi eller Ronaldo kunne knibe sig ind, eller nej vi har jo Bobby :lol: og Brewster er jo klar næste sæson sammen med Wilson :roll: :roll: :roll:

Hent nu en eller anden, eksempelvis Jovic. og giv ham 38 kampe fra start, og se om ikke det ender i guld. Det gik jo godt nok med at udskifte karius som var elsket af forum ud over alle grænser, så hvem ved :dontknow: Fimino kan nok også skrottes/eller bænkes uden LFC ender i league 1.
Some people have a way with words, and other people...oh, uh, not have way....

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 29

Indlæg af jensemand » lørdag, 04. maj, 2019 08:23

Nogen der ved om der bliver planlagt en busvelkomst på tirsdag til returen? Jeg tænker en af de helt store ligesom vi så mod City og Roma sidste år hvor det hele gik amok og vi for alvor formåede at intimidere og nærmest være et mål oppe før startfløjt. Det bliver der nødt til at være mod Barcelona for at give os den bedst mulige chance!

Og hvis det bliver arrangeret kunne det da være man skulle tøffe mod Liverpool for at være med når man nu alligevel har fri :)

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. maj, 2019 08:46

Thommo skrev: Jeg begriber stadig ikke taber metal er så fedt, og dernæst ynkelige taber kommentarer om folk med anden holdning....
Det er da sjældent jeg har set en sådan kanonade af sten, vel nærmest affyret indefra i dit eget glashus
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 09:44

Cynwal skrev:
Thommo skrev: Jeg begriber stadig ikke taber metal er så fedt, og dernæst ynkelige taber kommentarer om folk med anden holdning....
Det er da sjældent jeg har set en sådan kanonade af sten, vel nærmest affyret indefra i dit eget glashus
Det må man sige. Thommo, du er nød til at reflektere lidt over, måden du selv skriver og afsender på. Så får man altså igen af nogenlunde samme skuffe. At du så vælger at give den endnu en tand, må du selv ligge og rode med.

Tabermetal er et meget ladet ord, og for mig er det en kold spand vand i hovedet på alle dem i Liverpool, der har knoklet for at bringe os derhen, hvor vi er nu og bl.a. sørget for en rekord pointhøst og til alle os, der har nydt og set frem til hver en kamp henad vejen denne sæson.
Hvis det er din generelle holdning til det at være næstbedst og nedefter, så er det godt, du ikke er min chef i et salgskorps, hvor man ikke er nr. 1, eller min skolelærer eller for den sags skyld fodboldtræner osv, osv...

Vedr. Liverpool, så er det ikke så længe siden, at vi sluttede med 6. og 8. pladser.

Du er også nød til at affinde dig med, at jeg fx. er helt tosset med Firmino og ønsker ham fra start i langt hovedparten af kampene, og at jeg ville elske, hvis Rhian Brewster slog igennem og blev spilleren, der skal rotere med de 3 forreste.

Er Jovetic virkelig svaret på alle dine frustrationer ?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. maj, 2019 12:25

Gini: "Har fått mye mer respekt for Firmino"

Nå vet Wijnaldum hvor vrient det er å spille som 9-er for Liverpool.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/5 ... r-firmino/

James Pearce om samme emne:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... e-16224932

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. maj, 2019 12:27

Niels K skrev:Er Jovetic virkelig svaret på alle dine frustrationer ?
Mon ikke Thommo har researchet og set den ene semifinalekamp hvor Jovic scorede et mål for Frankfurt i Europa League semifinalen.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. maj, 2019 12:30

Cynwal skrev:
Mon ikke Thommo har researchet og set den ene semifinalekamp hvor Jovic scorede et mål for Frankfurt i Europa League semifinalen.
Jovetic kunne være rart. Men er han ikke så godt som Real Madrid spiller?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 04. maj, 2019 14:09

Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:
Jovetic kunne være rart. Men er han ikke så godt som Real Madrid spiller?
Jeg staver det lige: Jeg tror Thommo har ramt tasterne rigtigt, og faktisk mener Luka Jovic fra Eintracht Frankfurt, som bragte dem foran 1-0 på et ekvilibristisk hovedstød mod Chelsea.

Besvar