Newcastle - LFC >> Kamptråden [Efter: side 7]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 14. maj, 2019 22:31

Alisson
6
10%
Alexander-Arnold
16
25%
Lovren
0
Ingen stemmer
Van Dijk
10
16%
Robertson
9
14%
Fabinho
4
6%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Henderson
2
3%
Mane
1
2%
Salah
10
16%
Sturridge
0
Ingen stemmer
Shaqiri
1
2%
Origi
4
6%

Afgivne stemmer: 63

STMO

Re: Newcastle - LFC >> Kamptråden [Efter: side 7]

Indlæg af STMO » lørdag, 04. maj, 2019 23:05

Det er underligt usammenhængende med Sturridge. Og Origi, mål eller ej, er ikke i nærheden af Salah. Vores bænk skal vi have styrket.
Jeg tror, Salah har fået hjernerystelse. Det er meget voldsomt målmandsspil.
Nu håber vi alle på Leister.

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 04. maj, 2019 23:08

Der skal altså kigges på den "regel", der gør, at målmand bare tankeløst må jorde forsvarsløse markspillere. Det er fuldstændig uden hensyn til sin modstander det Dubravka laver og ikke nok med det, så er der en Newcastle-spiller, der sætter to hænder i ryggen på Salah inden og skubber ham ind i Dubravka. Potentielt kunne Salah have brækket nakken ved den kollision. Hovedløst at målmænd skal have ret til den slags indgreb uden manglende hensyntagen til andre på banen.
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » lørdag, 04. maj, 2019 23:08

Ponzac skrev:Med Salah og Firmino ude mod Barcelona bliver det en alternativ opstilling. Jeg håber på:

Moreno - Shaqiri - Mane

Milner - Fabinho - Wijnaldum

Robertson - VVD - Matip - TAA/Gomez

Becker

Selvom Origi er involveret i det afgørende mål synes jeg bare ikke han er en trussel. Det samme med Sturridge som er LANGT væk fra hans tidligere skarphed. Moreno er sikkert også langt væk, men hvis han bare laver de dybdeløb som han plejer kunne han være en god trussel. Tror dog ikke det bliver sådan og det ville formentlig også være et stort sats. Det ville bare være den bedste løsning syntes jeg, selvom jeg har INGEN idé om hvordan han spiller til træning pt.
Dit Moreno crush er vildt. Han skal selvfølgelig ikke spille.

Gomez skal spille ved siden af Virgil og TAA og Robertson på deres backs. Fabinho, Milner og Hendo på midten. Mane, origi og Shaq oppe foran. Ox kan være jokeren, enten på midten eller som hængende 9'er. Men jeg tror ikke han er klar til en startplads desværre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » lørdag, 04. maj, 2019 23:09

Kasper88 skrev:Der skal altså kigges på den "regel", der gør, at målmand bare tankeløst må jorde forsvarsløse markspillere. Det er fuldstændig uden hensyn til sin modstander det Dubravka laver og ikke nok med det, så er der en Newcastle-spiller, der sætter to hænder i ryggen på Salah inden og skubber ham ind i Dubravka. Potentielt kunne Salah have brækket nakken ved den kollision. Hovedløst at målmænd skal have ret til den slags indgreb uden manglende hensyntagen til andre på banen.
Absolut enig. Men der skal nok desværre et meget grimt uheld til førend der ændres i reglerne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 04. maj, 2019 23:14

Mam bliver sgu stolt over sine spillere sådan en dag! Og sin klub. Og fedt interview med Klopp bagefter!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 04. maj, 2019 23:24

Lige et sidespring.

De diskuter i studiet hvem der er verdens bedste fodboldspiller nogensinde.

GERRARD and i'm serious

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » lørdag, 04. maj, 2019 23:28

I øvrigt nogen der lagde mærke til den her detalje, hvor VVD beordre Shaqiri til at tage det afgørende frispark?

Brugeravatar
Kasper88

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 04. maj, 2019 23:35

Mads T. skrev:

I øvrigt nogen der lagde mærke til den her detalje, hvor VVD beordre Shaqiri til at tage det afgørende frispark?

Det siger altså også lidt om, hvor meget magt big Virg har. Han er anføreren også når han ikke bær det visuelt.

God bedring Mo!
Flovt førstemedlem af gruppen for dem, der tvivlede på Alex Oxlade-Chamberlain.

Brugeravatar
LR75
Geografisk sted: Gylling
Alder: 44

Indlæg af LR75 » lørdag, 04. maj, 2019 23:36

Mads T. skrev:

Jeg så det godt, men jeg var ikke helt sikker på, hvad det var, Big Virg prøvede at forklare :-) Men den fangede Trent og Shaq heldigvis. På et frispark i den position vil jeg altid foretrække et indadskruet spark. Og det var nok også dét, Virg prøvede at forklare. Han er godt nok den bedste CB i verden lige nu - med afstand. Tænk sig, hvis han kan få lokket de Ligt med til LFC. Så sælger vi Lovren, og med Matip og Gomez i truppen også, så er vi godt stillet mange år frem i forsvaret.

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 30

Indlæg af Ponzac » søndag, 05. maj, 2019 01:03

Emmy skrev:
Ponzac skrev:Med Salah og Firmino ude mod Barcelona bliver det en alternativ opstilling. Jeg håber på:

Moreno - Shaqiri - Mane

Milner - Fabinho - Wijnaldum

Robertson - VVD - Matip - TAA/Gomez

Becker

Selvom Origi er involveret i det afgørende mål synes jeg bare ikke han er en trussel. Det samme med Sturridge som er LANGT væk fra hans tidligere skarphed. Moreno er sikkert også langt væk, men hvis han bare laver de dybdeløb som han plejer kunne han være en god trussel. Tror dog ikke det bliver sådan og det ville formentlig også være et stort sats. Det ville bare være den bedste løsning syntes jeg, selvom jeg har INGEN idé om hvordan han spiller til træning pt.
Dit Moreno crush er vildt. Han skal selvfølgelig ikke spille.

Gomez skal spille ved siden af Virgil og TAA og Robertson på deres backs. Fabinho, Milner og Hendo på midten. Mane, origi og Shaq oppe foran. Ox kan være jokeren, enten på midten eller som hængende 9'er. Men jeg tror ikke han er klar til en startplads desværre.
Du synes Moreno har været elendig offensivt? Og at Origi og Sturridge har været imponerende? Ox er ikke klar til en startplads endnu ellers havde han klart være at fortrække.

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 05. maj, 2019 01:37

Liverpool er bedre end samtlige hold undtagen Man City i ligaen..
Lfc har rykket sig markant fra en top6 klub til at være med i top eliten.. siden VVD ankomst for 1.5 år siden. Verdensklasse!

Jeg håber dog Origi får chancen på tirsdag, da det mål må da om noget give hård på brystet og selvtillid til holdet.

Alt kan ske og selv de små hold som C Palace og Newcastle kan vinde over ManC, så er der vidst intet afgjort i Barcelona VS Liverpool.. dog bliver det rigtig svært, og vel kun noget som er sket en gang på 15 år, nede 0:3 ligesom Milan kampen i 05! Dog var det på en halvleg....

Eller Barcelonas vilde kamp mod PSG, hvor de vandt 6:1 i returkampen efter tabe 0:4 mod dem...det kan godt ske men realistisk (chancen) er vel 10% ud af 100%>

MoM VVD, efterfulgt af Robbo og Origi som må have slået Sturridge af til den reservetjans.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 05. maj, 2019 07:11

Kampen i går var en utrolig bedrift. Først en hyldest til Newcastle. Et utroligt stadion med fantastiske fans. En super manager.
De var taktisk kloge og vi var under et fysisk og mentalt pres, hvor vi gennem lederskab på banen ved VvD, Henderson og til sidst Milner fik os igennem. Og udenpå banen var Klopp eminent til at give eks TAA ro på, så det ikke blev så stresset.
En flot kamp og en årets største præstationer.
Malurt i bægeret var det dog. Op til kampen fik vi viden om at Firminos skade er lidt værre end antaget. Salah gik i stykker. Jeg har dog en fornemmelse af at skaden ikke er så slem. Jeg tror han fik et voldsomt tryk, men når det går lidt tid, håber jeg på han er hurtigt klar.
En ting forstår jeg dog intet af. Jeg forstår simpelthen ikke brugen af Sturridge. Han er jo i fysisk forfald, ingen fight og var dårlig i de få situationer han kunne have gjort en forskel.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 05. maj, 2019 07:18

Vedr Mo Salah, så er Dejan Lovren ude på Twitter og erklære, at han - Mo - er OK.

Beklager at jeg ikke kan finde ud af at kopiere tweetet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 05. maj, 2019 08:29

Puha, det var en god og lidt for spænnende kamp. Hvor ville jeg ønske at flere hold som Newcastle ville spille deres spil og chance i stedet for at grave sig ned.

Origi scorer igen et vigtigt mål, og skal vi bruge en angriber mere udover Brewster, så har jeg altså ikke noget imod at Origi bliver lidt længere.

- Trent har 2 assists, så det er jo svært at kritisere, men hans defensiv kan der virkelig godt arbejdes mere på.

- Lovren har været væk et stykke tid, så han er lidt rusten af naturlige årsager, men hvorfor skal han bringes i spil, når Matip faktisk har været rigtig god længe, og når Joe Gomez også er frisk nok til at spille kampe igen. Den forstod jeg ikke, men man kunne se, at vi var shaky, når de pressede os.

- En del af den shakyness synes jeg altså også skyldes en ikke så godt spillende Fabinho, som har en nedadgående præstationskurve imo., og det er bekymrende foran Barca kampen.

- En anden med dalende form er Gini, som igen ligger 20-25 under, hvordan han spillede den første 3/4 af sæsonen.

- Sturridge i stedet for Firmino er som nat og dag. Jeg så indledningsvist i stats før kampen, at Sturridge havde scoret mest mod Newcastele i truppen, så måske havde Klopp set det, ellers ville jeg da gå med Origi til enhver tid eller få sat lidt gang i Shaqiri.

Der var således rigtig meget, der ikke så så godt ud før Barca kampen, og alligevel scorer vi gode mål og får 3 livsvigtige point, så drengene kan gå tilfredste og opstemte ind til kampen mod Barca, og hvis Man City snubler mod Leicester, så tror jeg, at det bliver sindsygt på Anfield.

Jeg håber virkelig, at Gomez og Oxlade blev sparet til Barca kampen, og at vi har Firmino og Salah klar til kamp. Derudover har vi ikke brug for nervøse spillere på banen, når vi er bagud 3-0 men folk, der vil give 100% på alle leder og kanter, og som tror på sig selv og projektet.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 05. maj, 2019 08:31

LR75 skrev:
Mads T. skrev:

Jeg så det godt, men jeg var ikke helt sikker på, hvad det var, Big Virg prøvede at forklare :-) Men den fangede Trent og Shaq heldigvis. På et frispark i den position vil jeg altid foretrække et indadskruet spark. Og det var nok også dét, Virg prøvede at forklare. Han er godt nok den bedste CB i verden lige nu - med afstand. Tænk sig, hvis han kan få lokket de Ligt med til LFC. Så sælger vi Lovren, og med Matip og Gomez i truppen også, så er vi godt stillet mange år frem i forsvaret.
Jeg så det også godt, og det er altså super lederskab, at han faktisk insisterer flere gange, da jeg tror, at Trent tænker, at det da ikke kan passe, når han lige har lavet 2 assists, så det er helt perfekt arbejde af Virgil, og han beroliger mig ift. at Milner måske forlader os, så han kan rykkes op som vice anfører.

Besvar