CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 11. jun, 2019 22:55

Alisson
48
34%
Alexander-Arnold
5
4%
Matip
10
7%
Van Dijk
38
27%
Robertson
4
3%
Fabinho
2
1%
Henderson
12
8%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
8
6%
Salah
1
1%
Firmino
0
Ingen stemmer
Origi
14
10%
Milner
0
Ingen stemmer
Gomez
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 142

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

CL-Finalen 2019 >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » torsdag, 09. maj, 2019 10:10

Hvornår:
Lørdag d. 1. juni, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, FINALE

TV-kanal:
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 09. maj, 2019 10:55

Ja må starte med at sige jeg er mega ærgelig over at vi ikke fik Ajax, primært fordi som man så i går, de efterlader så meget plads på kanterne, det ville have været guf for Mane, Salah, Robertson og TAA.

Tilgengæld er Tottenham skidt kørende og har kun vundet 6 af de sidste 16 i alle turneringer, men nu er det en finale og alt er ikke som det plejer, Liverpool bør dog kunne udnytte erfaringer fra de sidste år og være mere rolige og i år siger siger alle at vi er favorit til at vinde.

Selvom jeg ved Kane kan gøre ondt på os, så håber jeg han bliver klar til finalen ligesom jeg håber Robortson, Fimino og alle de andre der render rundt med skavanker bliver 100% til finalen, i finalen vil jeg se de bedste spillere på banen, læste at Henderson spillede anden halveg på piller og indsprøjtning, det var altså en monster anfører præstation, og hvis han er klar så skal han 100% starte inde i finalen - hvis alle mand er klar giver holdopstilling sig selv imø

Becker, TAA, Matip, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Henderson, Winjaldum, Salah, Mane, Firmino og så er det guld værd at Origi og Shaqiri lige har tanket lidt selvtillid med mål og assist.

Den ælsdste spillere i den startopstilling er 28 år - det er en godt tid at holde med de røde.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 10:58

Fantastisk :clap:

Det var faktisk i dén sæson med købet af Villa og Ardilles samt naturligvis Hoddle op holdet, at Spurs blev min klub nr. 2 i England. Det var jo en kamp om ugen i TV dengang, og jeg har altid skulle have et hold at holde med, selvom ingen naturligvis nåede Liverpool til sokkeholderne, og Spurs holdt jeg altid med, når de altså ikke mødte Liverpool :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 11:05

Redtothebone skrev:Ja må starte med at sige jeg er mega ærgelig over at vi ikke fik Ajax, primært fordi som man så i går, de efterlader så meget plads på kanterne, det ville have været guf for Mane, Salah, Robertson og TAA.

Tilgengæld er Tottenham skidt kørende og har kun vundet 6 af de sidste 16 i alle turneringer, men nu er det en finale og alt er ikke som det plejer, Liverpool bør dog kunne udnytte erfaringer fra de sidste år og være mere rolige og i år siger siger alle at vi er favorit til at vinde.

Selvom jeg ved Kane kan gøre ondt på os, så håber jeg han bliver klar til finalen ligesom jeg håber Robortson, Fimino og alle de andre der render rundt med skavanker bliver 100% til finalen, i finalen vil jeg se de bedste spillere på banen, læste at Henderson spillede anden halveg på piller og indsprøjtning, det var altså en monster anfører præstation, og hvis han er klar så skal han 100% starte inde i finalen - hvis alle mand er klar giver holdopstilling sig selv imø

Becker, TAA, Matip, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Henderson, Winjaldum, Salah, Mane, Firmino og så er det guld værd at Origi og Shaqiri lige har tanket lidt selvtillid med mål og assist.

Den ælsdste spillere i den startopstilling er 28 år - det er en godt tid at holde med de røde.
Meget enig i det hele, selvom det er svært at forholde sig til en start 11 i en CL finale uden Milner, som vi måske ikke har mere efter denne sæson...

Han kan - som Gini var det mod Barca - til gengæld også være kanon at have som indskifter, som vi så, da vi lavede en dobbelt indskiftning med Hendo og Milner mod Soton. Dér skete der altså noget :lol:
Senest rettet af Niels K torsdag, 09. maj, 2019 11:07, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 11:06

Jeg hiver lige mit indlæg fra "Dagens kampe" tråden herover:

Uanset hvem, der gik til finalen, så kan vi ikke andet end at være tilfredse. Ajax havde bestemt fortjent det over 2 kampe, men til gengæld fik vi lige øjnene op for, at Spurs har spillerne til at afgøre kampene, selvom de spillet ud af banen og ser gumpetunge ud.
Alli kan altid slå en afgørende aflevering lige som Eriksen, og vi har selv prøvet at slå os på Son lige som Moura også var deres farligste mand mod os sidst.

Dvs. lige som vi skulle have passiviseret Barca's offensive spillere, så skal Spurs' også forhindres afleveringsmuligheder, markeres tæt og tvinges til at aflevere bagud.

Det kræver som altid en kollektiv indsats fra vores side, og kollektivt er vi altså min. et hak bedre end Spurs pt., hvilket deres generelle formbarometer understreger, og man kan se det på banen. De virker trætte og slidte, når du ser ned over hele banen, men de har nogle dygtige individualister forrest.

Jeg tror, at vores sult er størst, vi har en kæmpe hævntørst efter sidste års finale, og så har vi langt mere erfaring end Spurs ift. at stå i finaler og i det hele taget spille afgørende kampe på den helt store scene.

Den skal simpelthen være vores.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. maj, 2019 11:22

Redtothebone skrev:...... hvis alle mand er klar giver holdopstilling sig selv imø

Becker, TAA, Matip, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Henderson, Winjaldum, Salah, Mane, Firmino og så er det guld værd at Origi og Shaqiri lige har tanket lidt selvtillid med mål og assist.
Klopp kommer helt sikkert til at skuffe nogen, men én af hans største styrker er jo netop mandskabsplejen, og at holde folk mentalt i gear, så de kæmper for "Gud, Konge og Fædreland" når der bliver kaldt på dem. Origi og Milner har jo på ingen måde spillet sig af holdet. Wijnaldum og Hendo åd i den grad sig selv i sidste kamp og fortjener også at være med, men det samme kan siges om Fabinho. De bagerste 4 kan der dog ikke være tvivl om. Vi skal selvfølgelig have "Assists Incorporated - Unlimited Company" på back-pladserne, og Matip spiller jo på højde med Van Dijk efter at have fået pladsen fast i en periode. Lovrens bud på en plads i startopstillingen faldt helt til jorden i lørdags i Newcastle.
....og hvis ellers Firmino og Salah bliver klar, er de ligeså urørlige i start-11'eren som Matip og TAA + Robbo.

Hvad angår selve finalen, har jeg pålagt mig selv et forbud mod at tage til finalen, eftersom jeg nu har været afsted to gange, og har tabt alle med 3-1, hhv i Basel og Kiev.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 09. maj, 2019 12:51

Når jeg kikker på Spurs, så ser jeg max 2-3 spillere, der ville kunne komme i betragtning til en startplads hos os, nemlig Eriksen, Kane når han ellers er skadesfri og i form samt måske Dele Alli. Son og Moura er gode, ikke bedre end det vi har i forvejen, men de ville være stærke forbedringer af vores bredde.

Lloris er god på sine gode dage, men alt for ustabil. Vertonghen og Alderweireld er gode, men ikke på niveau med VvD og Matip/Gomez. Og Robbo/Trent contra Trippier/Rose? Not even close. Jeg har svært ved at se hvordan sådan et Spurs-forsvar skal dæmme op for et toptrimmet og topmotiveret Mané/Salah/Firmino angreb med Robbo og Trent ræsende op og ned ad kanterne. Og når VvD og co., herunder en tændt Gini og en Hendo, der vel næppe har været bedre end han er p.t., kan lukke ned for Barcas angreb kan de vel også holde Spurs fra livet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af AJJ » torsdag, 09. maj, 2019 12:54

Sledgehammer skrev:Når jeg kikker på Spurs, så ser jeg max 2-3 spillere, der ville kunne komme i betragtning til en startplads hos os, nemlig Eriksen, Kane når han ellers er skadesfri og i form samt måske Dele Alli. Son og Moura er gode, ikke bedre end det vi har i forvejen, men de ville være stærke forbedringer af vores bredde.

Lloris er god på sine gode dage, men alt for ustabil. Vertonghen og Alderweireld er gode, men ikke på niveau med VvD og Matip/Gomez. Og Robbo/Trent contra Trippier/Rose? Not even close. Jeg har svært ved at se hvordan sådan et Spurs-forsvar skal dæmme op for et toptrimmet og topmotiveret Mané/Salah/Firmino angreb med Robbo og Trent ræsende op og ned ad kanterne. Og når VvD og co., herunder en tændt Gini og en Hendo, der vel næppe har været bedre end han er p.t., kan lukke ned for Barcas angreb kan de vel også holde Spurs fra livet.
Rigtigt på papiret. Ligesom City på papiret også skulle have kørt Spurs over i kvartfinalen.

Det bliver en tæt kamp - det ved man bare.

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Icipher » torsdag, 09. maj, 2019 13:00

Ja, Ajax ville være et bedre hold for os at møde - men jeg tror nu at vi alle ville have givet vores højre arm for at møde Spurs i en CL finale før sæsonen. Så det er næsten lidt af en drømmemodstander. Men det ville da være max nedtur at tabe til Spurs, det vil godt nok tage længe at komme over. Når det så er sagt, så har vi et langt bedre hold, mere erfaring og måske en vilje til at revancerer sidste års finale. Jeg tror alle mand nok skal blive klar, det er trods alt en CL finale!

Jeg er i Rio de Janeiro på det tidspunkt, så tror jeg finder en bar i nærheden af Copacabana og ser kampen. Går det helt galt så drikker vi os helt i hegnet og glemmer alt om fodbold.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 09. maj, 2019 14:25

Corner taken quickly...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Jesper » torsdag, 09. maj, 2019 14:36

Jeg tror en af de bedst skrivende skribenter på det her forum - RGF - var ude med riven over kvaliteten i PL, blandt andet fordi mange hold spillede defensivt. Det skyldes måske at niveauet er så højt hos de bedste. Nu hvor de bedste hold i denne sæson spiller mod hinanden i de store europæiske turneringer. Og City er endda ude af spillet, så har PL europæisk vist et skyhøjt niveau.
Det synes jeg faktisk vi især så i knockout fasen. De engelske moser og maser de andre hold. Og set over to kampe bliver tempo og fysik for meget.
Det er de samme dyder både Tottenham og os selv har at gøre godt med. Plus individuel kvalitet.
Jeg ser dog en stor forskel: midtbanen. Specielt den defensive midtbaneplads. Her har vi i de sidste kampe mod spurs vist, at vi næsten hele tiden får overtaget og dermed kontrol over kampen. Det samme vil forhåbentlig ske til finalen.
I øvrigt har jeg en fornemmelse af at Milner spiller. Hans rutine, lederskab og evne til at gå forrest vil give ham en startplads. Omvendt skal man så sætte enten kaptajnen eller årets næstbedste spiller af i form af Wijnaldum. Jeg anser Fabinho for givet. Ikke let!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af AJJ » torsdag, 09. maj, 2019 16:04

Jesper skrev:Jeg tror en af de bedst skrivende skribenter på det her forum - RGF - var ude med riven over kvaliteten i PL, blandt andet fordi mange hold spillede defensivt. Det skyldes måske at niveauet er så højt hos de bedste. Nu hvor de bedste hold i denne sæson spiller mod hinanden i de store europæiske turneringer. Og City er endda ude af spillet, så har PL europæisk vist et skyhøjt niveau.
Det synes jeg faktisk vi især så i knockout fasen. De engelske moser og maser de andre hold. Og set over to kampe bliver tempo og fysik for meget.
Det er de samme dyder både Tottenham og os selv har at gøre godt med. Plus individuel kvalitet.
Jeg ser dog en stor forskel: midtbanen. Specielt den defensive midtbaneplads. Her har vi i de sidste kampe mod spurs vist, at vi næsten hele tiden får overtaget og dermed kontrol over kampen. Det samme vil forhåbentlig ske til finalen.
I øvrigt har jeg en fornemmelse af at Milner spiller. Hans rutine, lederskab og evne til at gå forrest vil give ham en startplads. Omvendt skal man så sætte enten kaptajnen eller årets næstbedste spiller af i form af Wijnaldum. Jeg anser Fabinho for givet. Ikke let!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Sådan som jeg husker indlægget så handlede det primært om, hvorfor midter/bundholdene i PL primært prioriterer spillere med fart og fysik på bekostning af teknik og taktiske evner. Og det er da egentlig en relevant diskussion. I Spanien gider man fx ikke se på hold bestående af lutter boldmongoler. Så kan man jo lige tage Wolverhampton som det gode eksempel på en klub i det segment, som rent faktisk har prioriteret at have nogle boldspillere på midtbanen. Stoke forsøgte under Hughes, men det gik jo ikke så godt.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af AJJ » torsdag, 09. maj, 2019 16:19

Vertonghen er måske tvivlsom https://www.plbold.dk/nyhed/er-finalen- ... aa-krykker

I så fald bliver det vel Sanchez (I ved Cynwals gamle crush, som vi skulle have faret ud og brugt VvD-pengene på :-)) i stedet. Han kan nemt forvandles til en hovedløs høne.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Jesper » torsdag, 09. maj, 2019 16:38

AJJ skrev:
Jesper skrev:Jeg tror en af de bedst skrivende skribenter på det her forum - RGF - var ude med riven over kvaliteten i PL, blandt andet fordi mange hold spillede defensivt. Det skyldes måske at niveauet er så højt hos de bedste. Nu hvor de bedste hold i denne sæson spiller mod hinanden i de store europæiske turneringer. Og City er endda ude af spillet, så har PL europæisk vist et skyhøjt niveau.
Det synes jeg faktisk vi især så i knockout fasen. De engelske moser og maser de andre hold. Og set over to kampe bliver tempo og fysik for meget.
Det er de samme dyder både Tottenham og os selv har at gøre godt med. Plus individuel kvalitet.
Jeg ser dog en stor forskel: midtbanen. Specielt den defensive midtbaneplads. Her har vi i de sidste kampe mod spurs vist, at vi næsten hele tiden får overtaget og dermed kontrol over kampen. Det samme vil forhåbentlig ske til finalen.
I øvrigt har jeg en fornemmelse af at Milner spiller. Hans rutine, lederskab og evne til at gå forrest vil give ham en startplads. Omvendt skal man så sætte enten kaptajnen eller årets næstbedste spiller af i form af Wijnaldum. Jeg anser Fabinho for givet. Ikke let!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Sådan som jeg husker indlægget så handlede det primært om, hvorfor midter/bundholdene i PL primært prioriterer spillere med fart og fysik på bekostning af teknik og taktiske evner. Og det er da egentlig en relevant diskussion. I Spanien gider man fx ikke se på hold bestående af lutter boldmongoler. Så kan man jo lige tage Wolverhampton som det gode eksempel på en klub i det segment, som rent faktisk har prioriteret at have nogle boldspillere på midtbanen. Stoke forsøgte under Hughes, men det gik jo ikke så godt.
Jo jo, det er jeg godt klar, men netop fart og fysik synes at gøre en forskel i Europa og blandt topholdene, så min pointe var således bare at der netop var en grund til at disse fysiske fortrin foretrækkes. Så vil det bare være sådan, at bundholdene kun kan få spillere fra anden række, og så vil taktikken jo ofte være at være henholdende, idet de alligevel ikke kan matche de bedste holds spillere.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: CL-Finalen - Warm Up til Spurs pøllebank!!

Indlæg af Cynwal » torsdag, 09. maj, 2019 23:11

AJJ skrev:Vertonghen er måske tvivlsom https://www.plbold.dk/nyhed/er-finalen- ... aa-krykker

I så fald bliver det vel Sanchez (I ved Cynwals gamle crush, som vi skulle have faret ud og brugt VvD-pengene på :-)) i stedet. Han kan nemt forvandles til en hovedløs høne.
Ouchhhh - :oops:
Jeg indrømmer, at mine øjne så meget mere i Davinson Sanchez, end hans talent har kunnet bære i hvertfald her i hans første PL sæson.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar