LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side 10]

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 18. maj, 2019 00:24

Alisson
20
14%
Alexander-Arnold
20
14%
Matip
8
6%
Van Dijk
2
1%
Robertson
0
Ingen stemmer
Henderson
28
20%
Milner
0
Ingen stemmer
Fabinho
5
4%
Mane
4
3%
Shaqiri
1
1%
Origi
25
18%
Wijnaldum
28
20%
 
Afgivne stemmer: 141

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 08. maj, 2019 23:34

ThunderZtorm skrev:
Fowler89 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
sjampen skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Men Buvac..... Burde ingen nogensinde sige igen.
Vi spillede stort set hele februar uden at have et skud på mål fordi vores stjernespillere havde en formnedgang og vi ikke havde nogen bredde. Uagtet hvor imponerende City og deres run er, så ligner det i skrivende stund at det betød et tabt mesterskab. Nogle forfærdelige langgabere af nogle lortekampe mod West Ham og Leicester så vidt jeg husker. Også I øvrigt 2 hurtige exits fra begge cupturneringer, omend den ene skyldes Eden Hazard.

Bare fordi vi laver et mirakuløst comeback mod Barca, betyder det jo ikke at vi bare kan ignorere, at vi stadig har kampe hvor vi kæmper med at skabe kampen mod dybe modstandere, at vi stadig ikke har erstattet Coutinho som det kreative udgangspunkt eller at vi stadig er sårbare på bredden naturligvis navnlig sammenlignet med City, som vi jo gerne skulle overhale. Også selvom Origi spiller en fremragende kamp og laver 2 mål eller snyder Everton på Anfield.

Jeg håber godt nok ikke at vi lader stå til, navnligt når vi nu har så gode erfaringer med rent faktisk aggressivt at løse langvarige problemer med Alisson og VVD. Og derfor kan man sagtens sige at vi skal udvikle vores taktik og spillestil så vi bliver endnu bedre mod defensivt orienterede modstandere i udekampe. Om Pep Lijnders er løsningen på det sådan som Buvac var i mange år, må Klopp som sådan gerne have tillid til, men løsningen skal findes. Jeg stillede spørgsmålstegn ved Lijnders, fordi hans ufatteligt ringe NEC Nijmenen havde præcist samme problemer som vi til tider ser for Liverpool, bare uden Salah, Mané og hvem vi ellers har. Derfor kan han godt være løsningen i LFC. Det må han hellere end gerne. Vi skal bare blive bedre.
- I fremhævningen af Coutinho overser du en vigtig faktor i Klopp’s koncept. Det er tanken, at det chanceskabende element primært opstår via wing backs, når Liverpool er på bolden. Det samme gjorde sig gældende i Dortmund, hvor Schmelzer og Pizcek agerede wing-backs. Den centrale midtbane søger i højere grad at kontrollere kampene, og iscenesætte de tre forreste i de situationer, hvor midtbanen kan bryde bolden højt og fange modstanderen ude af position. Deraf indkøbet af Fabinho og Keita, der begge forsvarer aggressivt med afsæt i at bryde bolden. Dette står også beskrevet i artiklen ovenfor. Personligt kan jeg også bedst lide at se fodbold, når spillet orkestreres af en fremragende offensiv 10’er alla Laudrup og senest Iniesta. Men dette er ikke Klopp’s stil, selvom han ved købet af Fabinho og Keita har en mere boldfast midtbane.
Jeg hører hvad du siger, men du har selv skrevet i 'hvem skal ind' tråden, at vi mangler denne kreative/chanceskabende midtbanespiller. Klopp spiller også 4-2-1-3 engang imellem istedet for 4-1-2-3 hvilket gør at Firmino skal rykkes ned til offensiv midt og Salah kommer på spidsen. Det pointerer lidt, at Klopp gerne vil rotere taktikken fra tid til tid og her er det essentielt, at vi har en rigtig 10'er som vi kan stole på istedet for den falske 9'er som Firmino er.

Jeg føler, at vi alle er enige om at vi stadig mangler offensive forstærkninger til klubben. Her er det absolut vigtigt at denne 10'er position bliver dækket og at den målscorende spidsangriber bliver hentet, så der kan roteres mellem ham og Firmino, hvilket vil give Klopp evnen til at lave taktisk manøvre efter behov.
Kunne man ikke forestille sig at netop Ox ville være løsningen på 10'er positionen? Jeg tænker lidt det egentlig var planen da man købte ham. Og samtidig kan han velsagtens i nødstilfælde træde til ude på kanterne også, omend han ikke er nær så målfarlig som dem vi har.
Jeg vil mene, at Ox absolut har kvaliteten til at være 10'er. Problemet er bare hans skadeshistorik, jeg har det også på samme måde med Gomez. Begge er fremragende spillere men når de først bliver skadet er de ude i flere måneder, på baggrund af det, mener jeg bestemt at truppen skal forstærkes på disse to fronter.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. maj, 2019 15:31

Most incredible comeback & Gini’s unbelievable impact – 5 talking points from Liverpool 4-0 Barcelona

Karl Matchett

Liverpool have completed the most incredible, unbelievable and improbable comeback in the Champions League, smashing Barcelona 4-0 to reach the final.

Liverpool 4-0 Barcelona (4-3 agg)

UEFA Champions League Semi-Final, Second Leg, Anfield
May 7, 2019

Goals: Divock Origi 7′ 79′, Gini Wijnaldum 54′ 56′

Hope, Rekindled

All we wanted was the chance to believe again, the opportunity to reignite that flame of hope beneath every Liverbird on the chest.

Seven minutes in, Divock Origi gave exactly that to tens of thousands inside the stadium and many more outside.

A fast press, quick runners in transition and getting a shot away: everything, in short, to perfectly sum up this Liverpool team’s approach under Jurgen Klopp.

The names involved after Sadio Mane‘s initial intervention might not have been the usual or expected ones—Jordan Henderson breaking into the area, Origi following up his effort—but this was already a night when it was clear the squad, not the usual team, would play the biggest role.

And in one sense, the names don’t matter, the backing does: the Anfield faithful have long gone down in folklore, but even so this was special.

This was a tidal wave of red which drowned out Barcelona support, Barcelona hope and Barcelona spirit.

The Liverpool supporters will always believe, will always back the team—but a single early goal here ignited the blaze which Klopp has kindled, and which this time would not be put out.

Sadio Mane, Liverpool’s Own Messi

Last man standing out of the regular trio, but Mane carried the threat as if he had loaned Bobby Firmino’s work rate, Mo Salah‘s dribbling intent and kept all of his own individual brilliance.

There was one No. 10 on the pitch as far as fearing defences went and he was celebrating at the end.

Lionel Messi picked a few gorgeous passes in the game, for sure. He was Barca’s main man, but there was very little of the clustering panic around him by Red defenders as there was in the first leg.

Mane harassed, closed down, took on, schemed around and did everything else besides. Had he scored it might have been the most deserved goal of the season; as it was, Klopp owes him one almighty bear hug.

Full props to the Reds’ biggest smiler, enormous in performance and in spirit.

GINI FUCKING WIJNALDUM

Pick your moment: his first, his second, that incredible exhibition of strength and skill to evade three Barcelona midfielders on the halfway line, or his tackle on the edge of the box in stoppage time.

Has a 45-minute appearance ever meant so much, offered so much, been needed so much?

Liverpool were exceptional in the first half, by and large, but Gini Wijnaldum came on at the break as an enforced change and made the Reds even better.

He was enormous. He was a force of nature, a brute, a bully, a brilliant bombardier.

Wijnaldum’s performance was great in isolation, but measured in context—brought in from cold against a Barcelona midfield, needing to add steel and attacking threat and yet without compromising defensive duty—it was the very best he has had in red.

All season long he has been under-utilised in terms of his attacking prowess; here he was unleashed in all his fury and all his glory.

And the response, the reward, was immense.

Heroes, Inspiration for Songs, Men at Arms

Alisson, saving from Suarez, saving from Messi. Fabinho, winning possession over and over, making countless tackles despite a yellow card obtained early on.

Trent Alexander-Arnold; the out-ball, the dogged and diligent tracker-back and stopper-of-crosses in chief. The delivery route of the most incredible, insane and glorious corner kick many a fan will have ever witnessed in their lives.

Joel Matip and his brilliant challenges, Milner filling in at left-back once again, Xherdan Shaqiri, run into the ground after barely playing in 2019 and a superb assist for the all-important third.

Every single one of those players contributed enormously to putting Barca off, turning them back, keeping them out.

And beating them down at the other end.

Klopp’s subs, those players who were hurt and got back up, the players who gave the ball away or lost possession but went again, and again, and again.

Songs, memories, the perfect blend of atmosphere and belief and goals and timing and everything, everything about Liverpool. Every single red got what they deserved.

Every Possible Obstacle

Seriously, if Klopp was to write a list of things he hoped to not see happen to his team on the night…

Everything went against Liverpool.

Main forward and tactical component injured, star goalscorer injured, potential goalscoring threats from midfield injured. Check, check, check.

Andy Robbo, a key outlet and delivery of ammunition, effectively off before the break. A referee who was determined to give talking points at half-time, as if the fixture needed any more of those.

Add in to all that the mental blow of another late Man City winner just 24 hours previous, effectively ending the Reds’ Premier League hopes—oh, and the small matter of needing to overturn a 3-0 deficit.

And all of this, against Barcelona, Luis Suarez, Philippe Coutinho, Lionel Messi. On the counter-attack alone, those names tend to guarantee a goal.

Liverpool needed to be perfect in almost every regard, and, against all odds, were.

A trophy remains in Liverpool’s own hands, there to seize as recompense for the very least they deserve this season.

Finish the job, with the same hunger, anger and ingenuity as was the case here at Anfield tonight.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af STMO » fredag, 10. maj, 2019 05:36

Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » fredag, 10. maj, 2019 08:58

STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Næste år kommer vi formentlig til at slutte i 1. lag. Det kræver blot et enkelt af de to trofæer. Og vi slutter som minimum i 2. lag.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Kasper88 » fredag, 10. maj, 2019 09:28

STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Det synes jeg så heller ikke gav/giver særligt meget mening, for det bliver vel ikke ændret i reglementet.
Corner taken quickly...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » fredag, 10. maj, 2019 10:48

Kasper88 skrev:
STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Det synes jeg så heller ikke gav/giver særligt meget mening, for det bliver vel ikke ændret i reglementet.
Hvad mener du med reglementet?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. maj, 2019 11:26

STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Det fortæller jo bare noget om hvor meget vi har flyttet os i de senere år. Er det fem år seedningsudregningen går tilbage?

Napoli-folkene var også godt utilfredse med at vi var i 3. lag kan jeg huske :lol: .

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Kasper88 » fredag, 10. maj, 2019 11:32

AJ skrev:
Kasper88 skrev:
STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Det synes jeg så heller ikke gav/giver særligt meget mening, for det bliver vel ikke ændret i reglementet.
Hvad mener du med reglementet?
Det var også et måske dårligt ordvalg. Vi kan også kalde det strukturen. Det er måske et bedre ord. Pt. er der jo snak om, at Champions League skal laves helt om i 2024, hvis forslaget vedtages. For et eller andet sted, virker det jo absurd, at man som finalist og dermed toer alligevel kan ende i tredje seedningslag.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Kasper88 » fredag, 10. maj, 2019 11:45

Billede

Som et spil skak...
Corner taken quickly...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » fredag, 10. maj, 2019 12:00

Kasper88 skrev:Det var også et måske dårligt ordvalg. Vi kan også kalde det strukturen. Det er måske et bedre ord. Pt. er der jo snak om, at Champions League skal laves helt om i 2024, hvis forslaget vedtages. For et eller andet sted, virker det jo absurd, at man som finalist og dermed toer alligevel kan ende i tredje seedningslag.
Forstår stadig ikke, hvad dit spørgsmål gik på. Koefficienten udregnes jo på baggrund af fem års resultater. Faktisk har man trods alt lempet lidt for et par siden ved at de forsvarende mestre, samt vinderne af EL, og mestrene i de 6-8 stærkeste ligaer er sikret en plads i 1. seedningslag. En sjældent set god ændring efter min mening.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Kasper88 » fredag, 10. maj, 2019 12:03

Det var som sagt bare det absurde i, at en finalist kan ryge i tredje seedningslag, jeg istemte STMO. Det giver jo god mening, men det er stadig lidt absurd på en måde. Og ja, vinderne bør være i første seedningslag, for i forvejen er titlen Champions League et ikke sådan 100% sandfærdigt navn på turneringen. Der er trods alt hold med, som ikke er champions (os og Spurs bl.a.)
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af texy » fredag, 10. maj, 2019 12:16

AJ skrev:
STMO skrev:Jeg kom til at tænke på det absurde i, at vi startede turneringen op i 3. seedningslag.
Næste år kommer vi formentlig til at slutte i 1. lag. Det kræver blot et enkelt af de to trofæer. Og vi slutter som minimum i 2. lag.
Jeg tror, at vi får meget svært ved at spille os op i 1. lag næste år. Vi skiller os af med en pointmæssigt dårlig sæson, og har dermed fin mulighed for at forbedre vores koefficient. Men fordi vi stadig har 16/17 sæsonen uden europæisk fodbold med i vores regnskab, tror jeg ikke, at vi kan komme op i lag 1, før vi slipper af med den i regnskabet.

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » fredag, 10. maj, 2019 12:36

texy skrev:Jeg tror, at vi får meget svært ved at spille os op i 1. lag næste år. Vi skiller os af med en pointmæssigt dårlig sæson, og har dermed fin mulighed for at forbedre vores koefficient. Men fordi vi stadig har 16/17 sæsonen uden europæisk fodbold med i vores regnskab, tror jeg ikke, at vi kan komme op i lag 1, før vi slipper af med den i regnskabet.

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019
Vinder man CL eller PL, kommer man uanset hvad i lag 1.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. maj, 2019 13:01

AJ skrev:
texy skrev:Jeg tror, at vi får meget svært ved at spille os op i 1. lag næste år. Vi skiller os af med en pointmæssigt dårlig sæson, og har dermed fin mulighed for at forbedre vores koefficient. Men fordi vi stadig har 16/17 sæsonen uden europæisk fodbold med i vores regnskab, tror jeg ikke, at vi kan komme op i lag 1, før vi slipper af med den i regnskabet.

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019
Vinder man CL eller PL, kommer man uanset hvad i lag 1.
Som jeg husker det så skal man have vundet en turnering for at komme i 1. lag, en af de store ligaer eller CL, måske og UEFA Cup. De kalder den endda Champions pot. Nogle år kan man nøjes med at blive russisk mester afhængig af om der er nogen der vinder the Double.

sidste års :
Pot 1
Real Madrid(CL)
Atletico Madrid(EL)
Barcelona(La Liga)
Bayern Munich(BL)
Manchester City(PL)
Juventus(SA)
Paris Saint-Germain(L1)
Lokomotiv Moscow(Russisk liga)

havde vi haft en dobbelt vinder, så tror jeg bare der var kommet en ekstra national mester med.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: LFC - FC Barcelona >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af AJ » fredag, 10. maj, 2019 13:05

Filos of Isk skrev: Som jeg husker det så skal man have vundet en turnering for at komme i 1. lag, en af de store ligaer eller CL, måske og UEFA Cup. De kalder den endda Champions pot. Nogle år kan man nøjes med at blive russisk mester afhængig af om der er nogen der vinder the Double.

sidste års :
Pot 1
Real Madrid(CL)
Atletico Madrid(EL)
Barcelona(La Liga)
Bayern Munich(BL)
Manchester City(PL)
Juventus(SA)
Paris Saint-Germain(L1)
Lokomotiv Moscow(Russisk liga)

havde vi haft en dobbelt vinder, så tror jeg bare der var kommet en ekstra national mester med.
Helt korrekt. Der kan således komme 6-8 nationale mestre i lag 1.

Det hedder til gengæld ikke længere Uefa Cup'en ;)

Besvar