27 - Divock Origi

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. jun, 2019 15:33

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Liverpool sælger ikke Origi og lader kontrakten løbe ud, hvis han ikke ønsker at forlænge inden januar måned. Han virker ellers som en sympatisk fyr, og lad os da håbe, at der bliver et tilfredsstillende antal kampe og minutter til ham denne sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/6 ... -i-sommer/
Det vel også meget fornuftigt, ihvertfald så længe vi ikke har hentet en anden spiller. selv hvis vi i vores dystre indre gerne ville cashe ind på at han har lavet nogle spektakulære indsatser (selvom vi nok også er bange for at Origi har overpræsteret sin minutter/mål-statistik i denne sæson). Så er der jo ingen grund til at fortælle nogle at vi er desperate for at sælge fordi vi vil have plads til Brewster eller Werner(eksempel).

kommer der et bud flyvende på 50 millioner pund, så skal Klopp/Edwards jo nok sætte sig ned med hovedpersonen og tale om hvad han gerne vil, ihvertfald hvis vi også har mulighed for at hente et alternativ.
Hvis du prøver at se videoer af hans mål denne sæson, så ligner det ikke en overpræstation, selvom det naturligvis er helt vildt, at han scorer på så mange af hans afslutninger. Der er jo ingen af hans mål, der virker tilfældige, er vilde afretninger eller noget i dén stil. Jeg er ret begejstret for, når han trækker ind fra venstre og tager sig sin tid til at vente på (med modstandere omkring sig), at den rigtige åbning er der til at sætte den ind i det korte hjørne, hvor den er så svær at nappe for målmanden.
Det ser også usvigeligt sikkert ud, når han vælger at curle den ind i det lange hjørne, og han er jo ustoppelig i hovedspillet grundet hans fysik og springstyrke.
Der er en enkelt tap-in på en retur fra Hendo, men der står han jo også lige som, han skal og mon ikke, at Origi's tilstedeværelse lige i Pickford's fjæs giver ham ekstra noia på, og det er måske den eneste situation, som man ikke oplever hver sæson, selvom vi ofte har et udbytte af at stresse modstandernes forsvar inkl. deres målmænd ?
Jeg har hele tiden været pro-Origi, det var ikke for at tale ham ned. med overpræstation mente jeg lige så meget om han har været et sted mentalt man ikke kan reproducere, f.eks. da han kommer ind mod Everton er han helt fri for forventningspres, så derfor kan han bare klø på og det var med til at sende ham ind i en rytme som kulminerede i CL finalen. Men han er jo også en del gange kommet ind når vi har jagtet og hvis han får mere spilletid, vil mere af den også komme i perioder hvor vi ikke angriber modstanderne ret meget og dermed kan hans minutter/mål statistik jo hurtigt falde ned på et mere menneskeligt niveau.

edit:
men ja generelt er han jo en rigtig god kombination af tekniske og atletiske evner og har et kæmpe talent inden for de to områder og samtidig arbejder han også hårdt på banen. Klopp har også brugt ham til at komme ind og skabe kaos i nogle kampe, hvor Shaqiri og Sturridge mere er kommet ind når nogen skal holde på bolden.

Jeg håber meget at han forlænger for lige nu har han chancen for at bygge videre og arbejde hen imod noget stort.
Hvis jeg husker rigtigt, så minder hans stats hvad angår mål/assists pr. spillede minut vist ret så meget om den netop overståede, så det er da en form for kontinuitet, men jeg er også med på, at man mangler noget mere farlighed set over hele kampen, når han er med fra start. Indtil videre har han været klart bedst som indskiftnings/impact spiller, så der er stadig noget at arbejde med for Origi.
Nu er det min tur; Han var rigeligt farlig da han startede inde i en CL finale imod Barcelona 8-)

Jeg kan egentlig også godt lide dynamikken imellem Shaqiri og Origi,
Origi tager mange løb og kommer i farlige positioner og hans fysik kombineret med fart gør ham vildt irriterende at dække op
Shaqiri søger mere bolden og søger afleveringerne til spillerne der løber.

Så det er fine muligheder fra bænken.

Men vi risikerer lidt at det bliver endnu en Emre Can situation, hvor vi først forsøger at forlænge med ham efter at han har overbevist os om at han er god nok, men det har også gjort at hans kontrakt er løbet ned og andre klubber har fået øjnene op for ham.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » søndag, 30. jun, 2019 12:12

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Liverpool sælger ikke Origi og lader kontrakten løbe ud, hvis han ikke ønsker at forlænge inden januar måned. Han virker ellers som en sympatisk fyr, og lad os da håbe, at der bliver et tilfredsstillende antal kampe og minutter til ham denne sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/6 ... -i-sommer/
Det vel også meget fornuftigt, ihvertfald så længe vi ikke har hentet en anden spiller. selv hvis vi i vores dystre indre gerne ville cashe ind på at han har lavet nogle spektakulære indsatser (selvom vi nok også er bange for at Origi har overpræsteret sin minutter/mål-statistik i denne sæson). Så er der jo ingen grund til at fortælle nogle at vi er desperate for at sælge fordi vi vil have plads til Brewster eller Werner(eksempel).

kommer der et bud flyvende på 50 millioner pund, så skal Klopp/Edwards jo nok sætte sig ned med hovedpersonen og tale om hvad han gerne vil, ihvertfald hvis vi også har mulighed for at hente et alternativ.
Hvis du prøver at se videoer af hans mål denne sæson, så ligner det ikke en overpræstation, selvom det naturligvis er helt vildt, at han scorer på så mange af hans afslutninger. Der er jo ingen af hans mål, der virker tilfældige, er vilde afretninger eller noget i dén stil. Jeg er ret begejstret for, når han trækker ind fra venstre og tager sig sin tid til at vente på (med modstandere omkring sig), at den rigtige åbning er der til at sætte den ind i det korte hjørne, hvor den er så svær at nappe for målmanden.
Det ser også usvigeligt sikkert ud, når han vælger at curle den ind i det lange hjørne, og han er jo ustoppelig i hovedspillet grundet hans fysik og springstyrke.
Der er en enkelt tap-in på en retur fra Hendo, men der står han jo også lige som, han skal og mon ikke, at Origi's tilstedeværelse lige i Pickford's fjæs giver ham ekstra noia på, og det er måske den eneste situation, som man ikke oplever hver sæson, selvom vi ofte har et udbytte af at stresse modstandernes forsvar inkl. deres målmænd ?
Jeg har hele tiden været pro-Origi, det var ikke for at tale ham ned. med overpræstation mente jeg lige så meget om han har været et sted mentalt man ikke kan reproducere, f.eks. da han kommer ind mod Everton er han helt fri for forventningspres, så derfor kan han bare klø på og det var med til at sende ham ind i en rytme som kulminerede i CL finalen. Men han er jo også en del gange kommet ind når vi har jagtet og hvis han får mere spilletid, vil mere af den også komme i perioder hvor vi ikke angriber modstanderne ret meget og dermed kan hans minutter/mål statistik jo hurtigt falde ned på et mere menneskeligt niveau.

edit:
men ja generelt er han jo en rigtig god kombination af tekniske og atletiske evner og har et kæmpe talent inden for de to områder og samtidig arbejder han også hårdt på banen. Klopp har også brugt ham til at komme ind og skabe kaos i nogle kampe, hvor Shaqiri og Sturridge mere er kommet ind når nogen skal holde på bolden.

Jeg håber meget at han forlænger for lige nu har han chancen for at bygge videre og arbejde hen imod noget stort.
Hvis jeg husker rigtigt, så minder hans stats hvad angår mål/assists pr. spillede minut vist ret så meget om den netop overståede, så det er da en form for kontinuitet, men jeg er også med på, at man mangler noget mere farlighed set over hele kampen, når han er med fra start. Indtil videre har han været klart bedst som indskiftnings/impact spiller, så der er stadig noget at arbejde med for Origi.
Nu er det min tur; Han var rigeligt farlig da han startede inde i en CL finale imod Barcelona 8-)

Jeg kan egentlig også godt lide dynamikken imellem Shaqiri og Origi,
Origi tager mange løb og kommer i farlige positioner og hans fysik kombineret med fart gør ham vildt irriterende at dække op
Shaqiri søger mere bolden og søger afleveringerne til spillerne der løber.

Så det er fine muligheder fra bænken.

Men vi risikerer lidt at det bliver endnu en Emre Can situation, hvor vi først forsøger at forlænge med ham efter at han har overbevist os om at han er god nok, men det har også gjort at hans kontrakt er løbet ned og andre klubber har fået øjnene op for ham.
Kombi'en af Shaq og Divock får vi forhåbentligt at se i finetunet udgave i de ca. 4 første kampe, hvor vores afrikanske spillere sikkert ikke er klar til kamp endnu, og jeg mener egentlig, at det bør være lovning nok fra Klopp til Divock, da profesionelle spillere i dén alder ved, at det er en stor mulighed at gribe for at overbnevise træneren om, at de sagtens kan starte med dem i løbet af sæsonen. Hvis han ikke mener, at det er garanti nok for spilletid, så tvivler han jo et eller andet sted på sine egne evner, og det er ikke et godt udgangspunkt:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... k-17281515

John W. Henry prøver også at gøre sit til, at Divock underskriver en ny aftale :)

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... eason.html

Brewster er sikkert lovet spilletid i retning af de hjemlige cups og som indskiftningsspiller i øvrigt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 09. jul, 2019 14:12

https://www.espn.co.uk/football/soccer- ... l-contract
Sources: Origi set to extend Liverpool contract
Melissa Reddy siger at Origi er ved at være der.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af YNWA! » onsdag, 10. jul, 2019 19:06



Divock Origi has committed his future to the Reds.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. jul, 2019 07:39

Det er fedt. Jeg tror han kan blive rigtig god med sin nyfunde selvtillid. I elite sport kan meget små forskelle jo se store ud på banen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » fredag, 26. jul, 2019 11:06

Jeg tror på en rigtig god sæson for Divvy:

– Visste at muligheten ville dukke opp

Divock Origi forklarer hvorfor han ble værende tross den lille spilletiden.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/7 ... dukke-opp/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » søndag, 28. jul, 2019 11:08

Prøv at se video af hans mål 2015/16. Fedt, hvis han er tilbage så skarp, hvilket afslutningen på sidste sæson vel viste og så i en mere moden fodboldalder:

– Divock er tilbake!

Jürgen Klopp tror folk nå får se versjonen av Divock Origi som en hel verden vil ønske seg.

27.07.2019 kl 21:41 Odd Sindre Tonning

Divock Origi var inne i sitt livs form. Det var 20. april 2016, og hadde akkurat scoret sitt femte mål på fem kamper i møtet med Everton. Blant annet hadde han vært svært delaktig i at Borussia Dortmund ble slått ut av Europa Leagues kvartfinale, og at Liverpool gikk hele veien til finalen. Men så skulle det skje, det som forandret hele karrieren til belgieren.

Funes Mori kom inn alt for sent i en takling på Origi og stemplet spissen i ankelen som ble vridd i en unaturlig vinkel. Etter dette kom Origi aldri helt tilbake fra skaden han pådro seg, ikke før mot slutten av forrige sesong.

– Glemmer aldri den situasjonen

Jürgen Klopp husker den skaden svært godt.

– Jeg kommer aldri til å glemme situasjonen i Everton-kampen (i 2016), med den stygge taklingen og det røde kortet til Funes Mori. Divock var i sitt livs form og alle var så positive med tanke på hans fremtid, og så skjer ting som dette i fotballen, sa tyskeren etter at Origi signerte en ny kontrakt tidligere i sommer.

– Siden den skaden har vi bare fått se noen glimt her og der. Men så, når vi var på trening, kunne du se det – Divock er tilbake! Det er den Divock Origi som hele verden ønsket seg, sier Klopp til Liverpool Echo.

Forrige sesong avsluttet Origi med stil, da han først var svært delaktig i comebacket mot Barcelona, for så å avgjøre Champions League-finalen mot Tottenham med sin sene 2-0 scoring. Nå tror Klopp at Origi snart blir en svært ettertraktet spiller igjen.

– Dersom du hadde spurt klubbene rundt om i verden like etter bortekampen mot Dortmund i 2016: «Divock Origi, vil du ha han?», så ville mange klubber svart «Ja!».

– Det er situasjonen igjen nå. Nå må vi hjelpe han. Han ser veldig bra ut, han har signert en ny kontrakt og alt er bra. Det er en ny signering.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. okt, 2019 10:13

Divock Origi pulled off a flip-flap and now we believe anything is possible

https://www.planetfootball.com/trending ... -possible/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. dec, 2019 08:36

Origi mot Everton:

Dyp fortvilelse og enorm glede

Divock Origis møter med Everton er en historie for seg selv.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... orm-glede/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jan, 2020 20:26

Alt er alltid fint på «Planet Origi»

James Milner beskriver lagkameraten som sin rake motsetning - men er mildt sagt fascinert av Divock Origi.

https://www.liverpool.no/innsikt/2020/1 ... net-origi/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » torsdag, 16. jul, 2020 20:33

Én ny klubbekord ble satt på onsdag

Divock Origi er nå klubbens mest brukte innbytter

Divock Origi har ikke planer om å forlate Liverpool denne sommeren.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/7 ... innbytter/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. jul, 2020 09:42

‘HE’S OFF, BETTER NOT BE A GOODBYE’: LIVERPOOL FANS WORRIED BY WHAT 25-YEAR-OLD DID AFTER GAME

https://www.hitc.com/en-gb/2020/07/23/h ... fter-game/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. jul, 2020 14:43

Niels K skrev:
torsdag, 23. jul, 2020 09:42
‘HE’S OFF, BETTER NOT BE A GOODBYE’: LIVERPOOL FANS WORRIED BY WHAT 25-YEAR-OLD DID AFTER GAME

https://www.hitc.com/en-gb/2020/07/23/h ... fter-game/
Det kan jo lige så godt være fordi han bare gerne ville nyde scenen alene.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. jul, 2020 19:36

Tænkte jeg også som den anden mulighed. Han var dog den eneste, der fik dén idé, og det kan da godt give anledning til, at nogle tror, at det kan være en farveller. Vi får se.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 24. jul, 2020 08:43

Niels K skrev:
torsdag, 23. jul, 2020 19:36
Tænkte jeg også som den anden mulighed. Han var dog den eneste, der fik dén idé, og det kan da godt give anledning til, at nogle tror, at det kan være en farveller. Vi får se.
Ja, det er det, men vi ved jo at Lallana er på vej videre og han fik heller ikke den ide...

Men jo, tror da at Origi er til salg for den rette pris, det er alle selvfølgelig, men van Dijk er jo nok til salg for noget der minder mere om Saudi Arabiens BNP end Origi's rette pris ;) .


Vi får se, kan godt være at Oririgi allerede har noget klar.

Besvar