Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » torsdag, 08. aug, 2019 12:37

Jeg forudsætter at vi ikke køber ind.

Klopp og andre her på forummet mener vi har holdet der kan spille med om mesterskabet.

Vi har et godt hold ja , men kan det slå City ?
(Jeg forudsætter at vi trods alt stadig er bedre end de andre 4 top 6 hold, selvom de køber ind til at lukke hullet)
Vores forsvar og målmand er foran City , mens vores angreb i den foretrukne opstilling er på omgangshøjde.

City har dog en langt mere kreativ og målfarlig midtbane hvilket giver dem klare fordele.

Vores kreativitet/målfarlighed på midtbanen er ikke så udbredt. Midtbane skal steppe op og levere flere assist og mål, hvis vi skal ende som nr 1.
Dette skal nok især komme fra OX, Gini, og keita, hvor sidst nævnte stadig mangler at vise hvorfor klopp så gerne ville have ham(keita er nød til at ramme et gear højre ellers er hans plads på bænken).
Jeg er helt med op at vores spil er bygget op, med backs der levere indlæg og angribere der laver mange mål og assist til hinanden. Men kunne midtbanen blive bare lidt farligere, så bliver det vildt svært fra de andre hold - skud udfra, løb i boks og den slags.

Det er dog ikke hemmlighed at jeg gerne så et verdensklasse navn indkøbt til den kreative midtbane. jeg tror dog vi går en sæson i møde hvor vi ligger i min. Top 3 - mit gæt er at City vinder nok i den sidste ende, deres hold er mest komplet.


Af de unge glæder jeg mig til at se Brewster, som jeg syntes ligner en kommende klasse angriber.
Hitter han , kan firminino måske spille mere offensiv/kreativ midt.

Heldigvis er bolden rund og kan et par af ovenstående falde i hak og vi undgår skader.
Is i maven og glemme tæt på sæsonerne.
- så kunne den nærmest uopnåelige og forheksede PL titel måske ende hos Liverpool.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 08. aug, 2019 20:24

richs skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 12:37
Jeg forudsætter at vi ikke køber ind.

Klopp og andre her på forummet mener vi har holdet der kan spille med om mesterskabet.

Vi har et godt hold ja , men kan det slå City ?
(Jeg forudsætter at vi trods alt stadig er bedre end de andre 4 top 6 hold, selvom de køber ind til at lukke hullet)
Vores forsvar og målmand er foran City , mens vores angreb i den foretrukne opstilling er på omgangshøjde.

City har dog en langt mere kreativ og målfarlig midtbane hvilket giver dem klare fordele.

Vores kreativitet/målfarlighed på midtbanen er ikke så udbredt. Midtbane skal steppe op og levere flere assist og mål, hvis vi skal ende som nr 1.
Dette skal nok især komme fra OX, Gini, og keita, hvor sidst nævnte stadig mangler at vise hvorfor klopp så gerne ville have ham(keita er nød til at ramme et gear højre ellers er hans plads på bænken).
Jeg er helt med op at vores spil er bygget op, med backs der levere indlæg og angribere der laver mange mål og assist til hinanden. Men kunne midtbanen blive bare lidt farligere, så bliver det vildt svært fra de andre hold - skud udfra, løb i boks og den slags.

Det er dog ikke hemmlighed at jeg gerne så et verdensklasse navn indkøbt til den kreative midtbane. jeg tror dog vi går en sæson i møde hvor vi ligger i min. Top 3 - mit gæt er at City vinder nok i den sidste ende, deres hold er mest komplet.


Af de unge glæder jeg mig til at se Brewster, som jeg syntes ligner en kommende klasse angriber.
Hitter han , kan firminino måske spille mere offensiv/kreativ midt.

Heldigvis er bolden rund og kan et par af ovenstående falde i hak og vi undgår skader.
Is i maven og glemme tæt på sæsonerne.
- så kunne den nærmest uopnåelige og forheksede PL titel måske ende hos Liverpool.
Jeg har fuld forståelse for dit ønske. Jeg mente også selv, at vi skulle have en ekstra spiller tæt på Mané/Salah niveau, indtil jeg lod mig overbevise at Klopp.

Jeg synes dog, at der er en god pointe i nedenstående tweet, hvis man leder efter en positiv vinkel i forhold til beslutningen om ikke at hente forstærkninger.

Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » torsdag, 08. aug, 2019 22:10

Desværre et ufattelig dårligt og uambitiøst transfervindue. Jeg tror ikke det kommer til at betyde så voldsomt meget for vi har stadig et godt hold, men jeg tror ikke vi rykker os. Selvfølgelig kan vi udvikle os som hold og spillere kan øge deres niveau, navnlig unge spillere som får chancen. Desværre glemmer folk lidt, at det altså ikke er givet. Og modsat er det heller ikke sikkert, selvom mange fans altid angriber transfervinduet sådan, at man holder niveau hvor man var gode sidste år og forbedrer sig hvor man ikke var.

Mit umiddelbare indtryk er at vi har en trup til en slutplacering mellem nr. 2 og nr. 4. Jeg tror vi er kommet længere væk fra førstepladsen. Sidste år havde vi en unaturlig god sæson som jeg tror vi får svært ved at genskabe. Det tror jeg også City gør, også selvom de har forstærket sig og brugt penge, men vi er distanceret. Jeg synes stadigvæk vi bør være ret sikre som udfordreren og ikke falde mere end til nr. 4. Både fordi vi er gode og fordi jeg ikke tror de resterende hold har forstærket sig så markant at de henter os. Jeg tror Spurs kommer tættere på, og muligvis at en af de resterende 3 kan vise sig stærke, men ikke nok og ikke mere end en enkelt af dem. Heri medregner jeg også en nedgang i ligaen, fordi vi stadig skal levere i CL og at vi forhåbenligt ikke sælger cupturneringerne med det samme igen. Det kommer måske til at koste et par point.

Jeg er derimod ikke overbevist af Klopp og klubbens formaninger. Både fordi jeg bestemt mener der er mulighed for at forbedre truppen, selv efter så god en sæson, og fordi vi skal spille rigtig mange kampe.

Lad os bare kigge på det. Vi har ingen bredde på nogle af vores backs, bortset fra Joe Gomez der bør spille CB og leder os elegant videre til næste problem. 3 ud af 4 CBs er skadesplagede og Dejan Lovren er allerede begyndt at mugge lidt i krogene over potentielt manglende spilletid. Hvilket er forunderligt i betragtning af at han stadigvæk ikke er god nok til at være starter i Liverpool og i øvrigt aldrig har været det med hans blundere. I angrebet har vi 3 ufatteligt stærke spillere som har været bemærkelsesværdigt skadesfri. Vi må hellere håbe det forsætter, for vi er sårbare på bredden. Shaqiri og Origi er som sådan OK spillere, også selvom Origi af kultgrunde har en stor stjerne, men alle de her argumenter om at vi ikke har behov for endnu en rigtig stærkt spiller og at vi ikke kan hente en backup til 40-75 millioner pund falder til jorden. Vi har i den grad brug for ham og han vil få så meget spilletid at han ikke kan betegnes som backup. At Brewster erstatter en totalt ligegyldig Sturridge er vel OK. Jeg regnede aldrig med Studge mere, fordi han desværre er totalt ødelagt. Det gør ondt for jeg var helt vild med ham som type, både på og udenfor banen. Derudover kan Ox vel spille oppe foran og Lallana har vel stadig nøgenbilleder af Klopp så mon ikke vi skal trækkes med ham på kanten et par gange, i stedte for på reserveholdet hvor han hører hjemme. Derudover må jeg bare sige, at vores fronttrio, uanset niveau, kørte trætte i sidste sæson. På tidspunkter hvor både Shaqiri og Origi var skadesfri og enten ikke blev brugt af Klopp eller ikke leverede. Det viste sig at koste og det er surt, men vi må videre. Det kom vi bare ikke. Og nu skal vi både spille, eller har spillet, nogle af de her ligegyldige Charity Shield, Super Cup og Klub VM i december, samt som sagt forhåbenligt mere end en enkelt eller 2 kampe i FA/Carabao Cuppen. Det er sådan det rent breddemæssige.

Jeg synes stadig der var svagheder at spore sidste sæson, suveræn som den var. Selv hvis vi kan genskabe det, ændre der som sådan ikke på at vi havde vores bekomst af problemer mod hold der lod os have bolden og stod dybt, så vi skulle skabe kampen. Det har været diskuteret meget herinde. Vi har en masse gode midtbanespillere, men ingen af dem er specielt kreative. Jeg troede det blev et problem sidste sæson. Det blev det som sådan ikke, for vi fik faktisk løst det gennem hele sæsonen, selvom det desværre ikke var nok. Det ænder som dog ikke på at jeg også tror det bliver et problem i denne sæson. Vi kan ikke blive ved med at snakke om Coutinho, men faktum er at vi stadig ikke har erstattet hans kvaliteter og type, selvom vi har hentet erstatninger. Derudover vil jeg selvom jeg er uenig, påpege at andre herinde ønsker en mere målfarlig angriber. Jeg går 100% med Firmino og mener han er mere gavnlig for vores spil og giver os mere kvalitet, både på niveau og på de evner han bidrager med, men jeg synes det er en valid pointe at være uenig med mig. Derudover kunne man også snakke om vores taktiske opsæt og muligheden for at ændre i det. Det hænger lidt sammen med breddediskutionen, men tabte i betragtning hvor glad Klopp var for manøvren med at smide Salah på top med Firmino bag ham og tættere på forsvaret mod bolden og dybe som playmaker med bolden, så er vi ikke specielt godt i stand til at udføre den. Medmindre Shaqiri eller Origi hæver deres niveau markant, så er det stadig kun bredden den er gal med.

Derfor er jeg skuffet over vores transfervindue, for vi har ikke løst nogle af problemerne som truppen havde. Og det frygter jeg stadig selvom vi havde en flot sæson med samme problemer. Jeg finder det også decideret pinligt at Klopp så udtaler at vi ikke køber spillere bare for at købe spillere. Nej, men vi kunne købe en spiller der kunne hjælpe på vores kreative mangler, score mål eller bare give os endnu en topspiller, selvom det bare er endnu en Salah eller Mané. Det tager jeg altså gerne med, også selvom vi bare køber en spiller. Så løber jeg gerne risikoen for at det bliver en dårlig transfer. Også gider jeg i øvrigt ikke høre på mere bavl om at Ox og Lallana tilbage fra skader er som 2 nye spillere. Bernburg kvoten er ophørt. Jeg stoler 100 % på Klopp, men han og klubben har godt nok placeret røven i gedigen klaskehøjde hvis ikke vi leverer på et ufatteligt højt niveau og gennem hele sæsonen, ligesom vi gjorde sidste sæson. Der er ingen undskyldninger, navnligt hvis problemer kunne være løst ved ikke at have siddet på hænderne. Og løsningen behøver som sådan ikke være at betale 75 millioner pund for Nicholas Pepe eller Wilf Zaha. Men Klopp skal godt nok lade være med at nævne at vi har mange kampe og er trætte eller komme med undskyldninger når vi mangler kvalitet, for det er 100% hans og klubbens beslutninger der sætter os i de situationer. Jeg gider heller ikke se undskyldninger for at vi ryger ud i Carling Cuppen fordi bredden ikke er gode nok. Det er et valg vi har truffet og vi har tilsyneladende både nok bredde og god nok bredde til at spille med om alle trofæerne. Det er jeg ikke enig I, men hvis Klopp synes det så fair nok. Så skal vi bare også mene det hele tiden og ikke kun indtil den nye 16 årige holdlænder er skyld i at vi ryger ud af FA cuppens i første runde vi er med, fordi han bliver nødt til at spille med Lovren og Gomez skadet og VVD der skal have et hvil inden en topkamp.

Det bliver et fedt år, for vi har en stærk trup. Men jeg er skuffet over vi ikke satser mere for at blive mere grådige efter flere titler. Det er pisse fedt at være Champions of Europe. Jeg håber klubben har styr på det, for jeg har forventinger om at vi spiller med om både PL og CL, og leverer langt bedre præstationer i minimum en af de 2 nationale cups. Og jeg synes faktisk vi bør vinde et trofæ igen. Klopp og Co. har i hvert fald sat sig selv under pres, og nu handler det jo så bare om at truppen levere.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 08. aug, 2019 22:19

@sjampen, der er vel en ting, hvor det trods alt alligevel kan vise sig brugbart for os, hvis det skulle vise sig, at vi har fejlet med det her vindue (som jeg selv har argumenteret for); nemlig det forhold at køber man spillere i januar, så er de spilleberettiget til at spille CL, selv om de har spillet for en anden klub.
Det tror jeg vil give en anden dynamik i det vindue, omemd det selvfølgelig også er med til at presse priserne op.
Man kunne eksempelvis forestille sig at Robertson eller Mane fik en langtidsskade, hvor man var tvunget ud på markedet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk


Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » torsdag, 08. aug, 2019 22:31

Jesper skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 22:19
@sjampen, der er vel en ting, hvor det trods alt alligevel kan vise sig brugbart for os, hvis det skulle vise sig, at vi har fejlet med det her vindue (som jeg selv har argumenteret for); nemlig det forhold at køber man spillere i januar, så er de spilleberettiget til at spille CL, selv om de har spillet for en anden klub.
Det tror jeg vil give en anden dynamik i det vindue, omemd det selvfølgelig også er med til at presse priserne op.
Man kunne eksempelvis forestille sig at Robertson eller Mane fik en langtidsskade, hvor man var tvunget ud på markedet.
Det er en god pointe. Jeg ser det dog kun såfremt det er den situation du nævner, men en langvarig skade på en nøgleposition. Man kan sige, at det da ikke skal være negativt hvis vi ikke levere i efteråret og Klopp så reagere og køber ind. Men uanset om det så viser sig at have effekt eller ej, så kan man da godt blive irriteret over at vi skulle vente helt til Januar for at gøre noget, hvis vi så allerede er i problemer. Hvad enten det så er at være sat i ligaen, sendt ud af begge cups eller sendt i Europa League. Navnlig hvis vi snakker om bredde på backs, en kreative midtbanespille eller indkøb af en CB der er mindre skadesplaget end Gomez/Lovren/Matip og måske også er bedre end Lovren og Matip. Det er som sagt ikke nye problemer. Der ville jeg sq blive noget negativt når Klopp sidder på et pressemøde og snakker om hvor uheldigt det var at Robertson blev skadet og vi derfor mistede mange point og City er løbet afsted. Ja det var da uheldigt at Robertson blev skadet, men vi var heller ikke forberedt på situationen.

Dermed ikke sagt at vi nødvendigvis skal gøre som City der nu har købt deres 3. eller 4. back for 40+ millioner pund. Men lige nu er vores backup for Robbo vel ham Larouci der aldrig har spillet en gældende seniorkamp eller James Milner der gentagne gange sidste sæson viste at han nu havde mistet så tilpas meget fart at han ikke længere kan spille back. Jeg synes det er useriøst. Jeg siger ikke vi skulle have overbudt Barca på Junior Firpo, jeg siger bare at der altså gerne må ske noget der forbereder os på et stramt program og skader.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 08. aug, 2019 22:37

Jeg kan ikke se, hvorfor ikke skal kunne gøre det lige så godt som sidste sæson med de samme spillere og endda endnu flere, der er friske til at spille. Hvorfor tro, at vi vil gøre det dårligere, når vi hele tiden arbejder på at blive bedre ?

Jeg mener til gengæld heller ikke, at vi kan forvente, at det skal blive mere end marginalt bedre, da kun Man City's 2 sidste sæsoner gav et pointtal højere end vores historisk set. Det var en fabelagtig præstation.

Man kan godt købe en spiller til back up for fx. de 3 forreste, men normalt under Klopp tager det månedsvis at spille sig ordentligt ind på holdet, og der skal virkelig præsteres på et voldsomt højt niveau, hvis man skal kunne udrette det samme som vores normale 3 foran. Dvs. vi skulle op med +100 mio. for at være helt sikre på, at vi fik dén kvalitet, og der er ikke en så dyr spiller, der vil sidde på bænken så meget, som givetvis vil være tilfældet, hvis de 3 igen ikke render ind i skader.

Klopp stoler så på, at Origi, Shaqiri, Brewster måske Oxlade kan levere det niveau (eller mere), som en realistisk back up (ny spiller) vil kunne levere. Han kender dem, og han kender markedet, og jeg tror, at han har ret.

Det bliver en fed sæson :dance:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 08. aug, 2019 22:40

@sjampen
Jeg er komplet enig. Der er dog et lille mén. Det er hvis Klopp vitterligt tør tænke så langsigtet, at han anskuer et vindue som en del af en flerårig proces. For hvis de manglende køb betyder, at de kommende års hjemme-fostrede stjerner vitterligt får en chance, som på sigt betyder at de bliver de nye TAA'er, så er det i den her kortsigtede verden både modigt og beundringsværdigt.
Men gør han det ikke, og eksempelvis bruger en aldrende Milner som nødløsning, så handler det ikke "om at bruge truppen", som han har sagt, så er det snarere et spørgsmål om manglende rettidig omhu. Og det er sagt med den største respekt for Milner.
Og det er her jeg samtidigt undrer mig over udtagelsen til den første kamp mod City samt de mange lejeaftaler. For det peger ikke på en tiltro til de unge.
Og så er det at jeg bliver bekymret, for vi har seriøst mange spillere, der har en relativ stor skadesfrekvens.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk


Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 08. aug, 2019 22:45

Niels K, du er altid optimistisk og det beundrer jeg, men du må altså også forholde sig til, at der igennem flere år (også hos Dortmund) ligger en historik hos Klopp, hvor han har en tendens til at værne meget om få spillere i en trup, hvorpå man eks. i januar, hvor truppen er slidt, kan se tynde ud, hvilket i sidste ende kan koste point.
Det er dog samtidigt en styrke at han har tiltro til sin trup.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 08. aug, 2019 22:57

@Jesper:

Long term transfer strategy

Klopp also shed light on Liverpool's transfer policy. Rather than stockpile players in every position to ensure quality cover, the Reds boss prefers a space in which talent is allowed to breathe and develop.

If a player is good enough, they'll have a chance to prove it, with Trent Alexander-Arnold and Joe Gomez ultimate examples.

It may not, as Klopp readily admits, be what some people want to hear, but it's an approach the shimmering silverware lifted at the Wanda Metropolitano suggests more than works.

“Transfer strategy has to be long term,” he says. “It has to be long term.

“Short term covers the problem, but doesn't solve it. If someone gets an injury, and you buy someone to fill the position and three weeks later the injured player is back, then you have double quality in the same position.

“Having too much quality doesn't help with the development of players. It's good for everybody on the outside, because they can say 'well if he can't play, then he can play or he could play'.

“If you're working together all week and then three of the players (of the same quality in the same position) can't play, they won't get any better. It's not just about them staying confident in that kind of situation.

“You have to create a situation where you NEED the player, you need the boys. That's what we try. We have 100% always long-term plans. That's what is really good about this football club.”

'New players' can make an impact

A contributory factor to Klopp's reluctance to move in the market this summer is his belief in the players now available after lengthy absences during last season, even if his “new players” comment earlier this month irked those Liverpool supporters who regard themselves transfer-starved.

Chief among those returnees is Alex Oxlade-Chamberlain, who continues to build fitness after being sidelined for a year with a serious knee injury

.Liverpool won't rush Oxlade-Chamberlain. What, then, is possible for the England man this season?

“It's up to Alex,” says Klopp. “Life can sometimes be about luck, and has had a really unlucky time with the injury.

“Two seasons ago, when he got injured, he was in the shape of his life, looking so positive.

“I'm so happy with how it looks at the moment, but of course we are going to have to see.

“But Alex Oxlade-Chamberlain... come on. Fit... if that's not a new signing, then I don't know. To buy him, after the impression we got when he played for us, what do we think the price would be to buy that level of player?!?

“Rhian Brewster, Joe Gomez, Adam Lallana, it's all clear. We have these players, now we have to use them.

“If they are playing, then good. If not, then they have to push the others. That's how it should be. That's how good squads work, and that's what we believe in.”

Vi har desuden de unge spillere hjemme, som står forrest i køen til spilletid i Brewster, Elliott, Curtis, Ki-Jana, Sepp, Larouci og Lewis. Kent er stadig i klubben, ikke ?
Senest rettet af Niels K fredag, 09. aug, 2019 11:54, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Hvem skal ind?

Indlæg af Icipher » fredag, 09. aug, 2019 11:17

Niels K skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor ikke skal kunne gøre det lige så godt som sidste sæson med de samme spillere og endda endnu flere, der er friske til at spille. Hvorfor tro, at vi vil gøre det dårligere, når vi hele tiden arbejder på at blive bedre ?:
Holdene omkring os må man sige har oprustet, så jeg tror ikke det handler om at vi vil gøre det dårligere, men snarere at de andre er blevet bedre. I hvert fald på papiret, vi har selvfølgelig ikke set det i praksis endnu.

Med de antal kampe vi skal spille vil der blive drevet rovdrift på de 3 forreste gennem hele sæsonen, og dem vi har til at rotere er ikke i nærheden af at være på samme niveau.

Jeg syntes det er at spille højt spil at undlade at forstærke truppen, og direkte sælge/udleje spillere uden at hente erstatninger.


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 09. aug, 2019 12:20

Jesper skrev:
torsdag, 08. aug, 2019 22:45
Niels K, du er altid optimistisk og det beundrer jeg, men du må altså også forholde sig til, at der igennem flere år (også hos Dortmund) ligger en historik hos Klopp, hvor han har en tendens til at værne meget om få spillere i en trup, hvorpå man eks. i januar, hvor truppen er slidt, kan se tynde ud, hvilket i sidste ende kan koste point.
Det er dog samtidigt en styrke at han har tiltro til sin trup.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Enig, der ligger jo en risiko forbundet med at bruge 14-16 spillere ift. at have måske op til 18-19 spillere i gang. Jeg mener nu også, at vi har haft sæsoner u8nder Klopp, hvor vi grundet skader har været blandt de klubber, der har brugt flest spillere i løbet af en sæson, men jeg kan godt se, at Klopp nok mere går efter en utility-spiller end 2 specialister til hver plads.

Man kunne bare også i Dortmund se, hvor god Klopp var/er til at gøre unge talenter til stjernespillere, og det mener jeg, at den relativt smalle trup/få benyttede spillere også giver mulighed for i Liverpool, og det kan jeg rigtig godt lide.

Vi står måske her på forum og alle andre steder i 2 lejre, hvor den ene ønsker topkvalitet tilført som reservespillere, som det kan ske i Man City, og det koster dels voldsomt mange penge, men det spærer samtidig vejen for de unge spillere, og der vil jeg gerne se et mix men rigtig gerne, at vi oftere ser gennembrud fra de unge, og vi får højst sandsynligt ikke en bedre manager til netop dette end Klopp, så det er oplagt at gå denne vej set fra min stol.
Senest rettet af Niels K fredag, 09. aug, 2019 14:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 09. aug, 2019 12:58

Icipher skrev:
fredag, 09. aug, 2019 11:17
Niels K skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor ikke skal kunne gøre det lige så godt som sidste sæson med de samme spillere og endda endnu flere, der er friske til at spille. Hvorfor tro, at vi vil gøre det dårligere, når vi hele tiden arbejder på at blive bedre ?:
Holdene omkring os må man sige har oprustet, så jeg tror ikke det handler om at vi vil gøre det dårligere, men snarere at de andre er blevet bedre. I hvert fald på papiret, vi har selvfølgelig ikke set det i praksis endnu.

Med de antal kampe vi skal spille vil der blive drevet rovdrift på de 3 forreste gennem hele sæsonen, og dem vi har til at rotere er ikke i nærheden af at være på samme niveau.

Jeg syntes det er at spille højt spil at undlade at forstærke truppen, og direkte sælge/udleje spillere uden at hente erstatninger.
Yes, og det bekymrer bare ikke mig specielt meget. Kan vi gøre det min. lige så godt, så var det jo den 3. bedste pointhøst i den bedste engelske række nogensinde, så det kræver trods alt en helt utrolig fremgang af holdene under os, hvis de skal lykkes med det, og jeg ser dem ikke på vores niveau.

Arsenal får da ikke styrket deres i forvejen nærmest vakkelvorne forsvar af tilgang ad David Luiz ? Det er stadig Xhaka, der skal være værnet foran forsvaret, ikke ? Et køb af Pépé til 72 mille må vel betyde, at han skal starte, og hvem skal så på bænken af Özil, Auba og Lacazette ? Spiller de alle 4, så bliver det målrige opgør. Pépé skal altså også lige vise, at han kan spille mod god og hård modstand hver uge i dårligt vejr. Ceballos er også bedre fremad banen end den anden vej.

Chelsea har mistet deres absolut bedste spiller og måske den bedste i PL set over en årrække, og den skal Pulisic lige gå ind og løfte ? Kovacic var da ikke en stor spiller for dem sidste sæson ? Selvom Luiz ikke er toppen af poppen længere, så efterlader det bare Chelsea endnu tyndere bagude, og de kan ikke handle. De skal lykkes med mange unge spillere, hvis de skal i Top 4, og det er vel noget nyt, Lampard også skal have gang i som ny manager ?

scum gider jeg næsten ikke beskæftige mig med, men de fik ikke en erstatter for Lukako, så de regner så med, at Rashford skal score 20-25 mål ? Herrera fik de vel heller ikke erstattet, og Matic har jeg ikke den store fidus til. Jeg synes faktisk, at Herrera ofte var den, der ødelagde mest for os, når vi spillede mod dem. Så må vi se, om de kan få et helt nyt forsvar til at fungere i denne sæson, og om Ole Gunnar har evnerne til at få bragt orden i kaos ?

Man City ser jeg sådan set også mere eller mindre uændret styrkemæssigt ift. sidste sæson, men de har fået en lidt bedre bredde ved 2 nye ind, selvom der også røg en ud, og KDB er tilbage, hvilket sikkert skubber en af Silva'erne ud ? Sané er ude længe, så der røg lidt af bredden foran, og så undrer det mig lidt, at nærmest ingen tror, at det har nogen som helst betydning, at Kompany er væk. Det får vi at se.

Spurs ser styrkede ud, og dem har jeg også som sikre 3'ere, men de nye skal lige slå til, og hvordan er det lige med motivationen hos Eriksen, som går ind i sin sidste sæson ? De har ikke mere bredde, end vi har forrest, og de kan da ikke tåle meget fravær fra CB'erne heller ?

Vi har udlejet langt færre spillere end sidste sæson, og der ser ud til at være en håndfuld spillere på U23, vi kan trække ind i cups, og hvis det går helt galt med skader, som Klopp stoler på.

Endelig må vi ikke glemme indførelsen af VAR, som jeg tror, vil komme særligt os til gode, da vi altid står med minus på kontoen, når de afgørende dommerkendelser over sæsonen skal gøres op. Det skete også sidste sæson, og var sol og vind blevet fordelt ligeligt, så var vi endt som mestre med mere end 100 point.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 14. aug, 2019 20:12

Hmmmm - Leje Luka Jovic i Real Madrid?
Det lyder sgu da meget goddt, men det må vi vel heller ikke, når transfer vinduet lukkede 8. august:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... eb/7749910
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 15. aug, 2019 22:39

Cynwal skrev:Hmmmm - Leje Luka Jovic i Real Madrid?
Det lyder sgu da meget goddt, men det må vi vel heller ikke, når transfer vinduet lukkede 8. august:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... eb/7749910
Hvis han ikke er god nok til Real Madrid, så er han heller ikke god nok til Liverpool FC Billede(2019).
Og ja vinduet er lukket, så medmindre de fyrer ham....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 15. aug, 2019 23:13

Filos of Isk skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 22:39
Cynwal skrev:Hmmmm - Leje Luka Jovic i Real Madrid?
Det lyder sgu da meget goddt, men det må vi vel heller ikke, når transfer vinduet lukkede 8. august:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... eb/7749910
Hvis han ikke er god nok til Real Madrid, så er han heller ikke god nok til Liverpool FC Billede(2019).
Og ja vinduet er lukket, så medmindre de fyrer ham....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Liverpool ville stadig ikke kunne registrere ham til PL hvis Jovic blev fyret.

Besvar