32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » mandag, 10. jun, 2019 11:50

Fint skriv om Matip:

https://www.thisisanfield.com/2019/06/r ... on-review/

Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJ » fredag, 14. jun, 2019 16:44

Niels K skrev:Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.
What? Det er da utroligt billigt. Han er formentlig langt mere værd end det om blot et par år.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 14. jun, 2019 18:48

AJ skrev:
Niels K skrev:Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.
What? Det er da utroligt billigt. Han er formentlig langt mere værd end det om blot et par år.
Hvis Leicester får 70-80 millioner for Maguire, så er det helt rigtigt.
Men det er vel også mere lønnen og agenten honorar der er dyrt. Well i sig selv kunne vi jo sagtens, men det vil også koste lønforhøjelser til flere andre af vores bedste spillere, så vi skal tænke os om.

Og de Ligt bliver iøvrigt kun meget mere værd hvis han holder Matip og Gomez væk fra førsteholdet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Oomph242 » fredag, 14. jun, 2019 20:46

Filos of Isk skrev:
AJ skrev:
Niels K skrev:Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.
What? Det er da utroligt billigt. Han er formentlig langt mere værd end det om blot et par år.
Hvis Leicester får 70-80 millioner for Maguire, så er det helt rigtigt.
Men det er vel også mere lønnen og agenten honorar der er dyrt. Well i sig selv kunne vi jo sagtens, men det vil også koste lønforhøjelser til flere andre af vores bedste spillere, så vi skal tænke os om.

Og de Ligt bliver iøvrigt kun meget mere værd hvis han holder Matip og Gomez væk fra førsteholdet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis Matip og Gomez forsætter deres skadeshistorik som hidtil, skulle han nok kunne få en del spilletid. Men hvis løn rygtet er rigtigt, så er det vel bare at gå en stor bue uden om.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » lørdag, 15. jun, 2019 07:17

Filos of Isk skrev:
AJ skrev:
Niels K skrev:Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.
What? Det er da utroligt billigt. Han er formentlig langt mere værd end det om blot et par år.
Hvis Leicester får 70-80 millioner for Maguire, så er det helt rigtigt.
Men det er vel også mere lønnen og agenten honorar der er dyrt. Well i sig selv kunne vi jo sagtens, men det vil også koste lønforhøjelser til flere andre af vores bedste spillere, så vi skal tænke os om.

Og de Ligt bliver iøvrigt kun meget mere værd hvis han holder Matip og Gomez væk fra førsteholdet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er nogle tunge herrer i vendingerne begge 2. Vi køber forhåbentligt ikke spillere for at sælge dem igen, da han jo må være blevet bedre, hvis prisen stiger. Jeg har endnu ikke helt vænnet mig til, at vi betaler så høje priser for spillere, og jeg er ikke sikker på, at vi gør det hver gang fremover, og det er voldsomt mange penge for en 19 årig CB i den hollandske liga.

Når vi snakker priser, så er Gomez på den nye CIES liste vurderet højere end de 60 mille for de Ligt, og han har bevist sin store klasse for Liverpool og i PL, så ham vil jeg gå med, hvis han da kan tage pladsen tilbage fra en virkelig god Matip.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » lørdag, 15. jun, 2019 07:33

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:
AJ skrev:
Niels K skrev:Intet behov for CB´s i dette vindue, og 60 mille for de Ligt virker i øvrigt fuldstændigt absurd.
What? Det er da utroligt billigt. Han er formentlig langt mere værd end det om blot et par år.
Hvis Leicester får 70-80 millioner for Maguire, så er det helt rigtigt.
Men det er vel også mere lønnen og agenten honorar der er dyrt. Well i sig selv kunne vi jo sagtens, men det vil også koste lønforhøjelser til flere andre af vores bedste spillere, så vi skal tænke os om.

Og de Ligt bliver iøvrigt kun meget mere værd hvis han holder Matip og Gomez væk fra førsteholdet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis Matip og Gomez forsætter deres skadeshistorik som hidtil, skulle han nok kunne få en del spilletid. Men hvis løn rygtet er rigtigt, så er det vel bare at gå en stor bue uden om.
Matip har da ikke haft mange skader ? 1 dag med skade sæsonen før han kom til Liverpool. I 16/17 havde han problemer med anklen fra 26//11 til 08/01. Sidste sæson ser det ud til, at den ene skade udvikler sig, så det bliver en sammenhængende muskelskade fra 15/11-26/12, og så får han en hamstring, som en mia. fodboldspillere før ham, der varer 92 dage. Denne sæson har han haft en skade fra 12.12-12.01.

Det kunne dog se ud som om, at han skal roteres, når man når november, december, januar.

Skaderne ser voldsomme ud for Gomez men mig bekendt er alle hans skader opstået af noget udefra kommende, som kunne ske for alle. Han er ung, og alle der udtaler sig om Gomez og hans skader siger, at han bør komme sig 100% over det grundet hans gode fysik og unge alder. Du kunne jo også se, at før hans sidste skade var han jo kommet sig fuldstændigt over, hvad der havde været tidligere, og han var blandt de hurtigste på holdet og spillede helt, helt fantastisk ved siden af VvD.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Thommo » lørdag, 15. jun, 2019 18:16

Niels K skrev: Når vi snakker priser, så er Gomez på den nye CIES liste vurderet højere end de 60 mille for de Ligt, og han har bevist sin store klasse for Liverpool og i PL, så ham vil jeg gå med, hvis han da kan tage pladsen tilbage fra en virkelig god Matip.
Og alene derfor er det jo mystisk at overhovedet snakke CB køb, ihvertfald hvis man er enig, eller sågår bare nogenlunde enig. 22 pl kasser imod denne sæson, sidste gang det blev tangeret(af scum) var i 07/08 så hvorfor fikse noget der overhovedet ikke er i stykker, jeg fatter simpelthen ikke Ligt er til diskussion, før om måske 4-6 år(!!!!!!!!), når vi har 3 aldrene spiller, som lige nu er i deres prime :dontknow:. Ingen har mig bekendt bedt om at skifte, men i så fald skal der jo hentes ind, hvis det sker.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. aug, 2019 09:54

Tre år med Joël Matip

Han var en av de første signeringene til Jürgen Klopp, og slet lenge med å finne toppformen, men Joel Matip står nå stødigere hos Liverpool FC enn noen gang.

23.08.2019 kl 16:04 Torbjørn Flatin tflatin

Skader for både Joe Gomez og Dejan Lovren gjorde at Joel Matip kom inn på laget som partner til Virgil van Dijk fra midten av januar forrige sesong. Den langbente 28-åringen startet 20 av de 23 siste kampene i en periode hvor Liverpool gikk hele veien til seier i Champions League og fulgte Manchester City til døra i Premier League.

«Det var ikke mange som snakket om den innflytelsen Joel Matip hadde under siste tredjedel av sesongen», understreket manager Jürgen Klopp nylig etter en sesong hvor mange og fortjente rosende ord gikk i retning av kollega van Dijk.

«Jeg så ikke mange midtstoppere som var bedre i verden under den perioden, hundre prosent, etter knapt å ha gjort noen feil.»

Statistikken viste at Liverpool holdt buret rent under ni av de 17 kampene han startet i Premier League, og i fire av hans åtte kamper i Champions League.

Målgivende i Madrid

«Han kommer fra det jeg vil si er det industrielle hjerte av tysk fotball og startet i den lokale klubben SC Weitmar», sier kommentator og ekspert på Bundesliga, Derek Rae.

«Jeg kan huske under intervjuer med noen av hans trenere at han stod fram i en tidlig alder. Den kontrollen han hadde med ballen, evnen til å gjøre alle faser av spillet bra.»

«Han reiste videre til VFL Bochum og siden til Schalke, som er kjent for å ha den beste junioravdelingen i Tyskland. Joel fikk derfor en veldig god utdannelse der og det var ingen overraskelse at han raskt var inne på førstelaget.»

«Han foretrekker å spille som midtstopper, men har alltid likt å spille ut av forsvaret og kan også spille som defensiv midtbanespiller. Han var en trussel når han kom framover og på dødballer.»

Matip scoret jevnlig 3–4 mål pr. sesong i Tyskland, men etter tre år i Liverpool står han bokført kun med tre fulltreffere totalt. Forrige sesong var det kun en scoring i ligaen, samt en målgivende i Champions League som ble bokført. Det målgivende pasningen var til gjengjeld foranledning til 2–0 mot Tottenham i finalen i Madrid.

Fotballfamilie

«Måten han snakker forsiktig på, det er også slik han er som person, men bak det ligger et konkurransemenneske», understreker Rae. «Du må ha det skal du komme fram i klubber som Schalke og Liverpool.»

«Han kommer fra en familie som har beina solid plantet på jorda, og som har vært rundt SC Witmar. Hans bror Marvin har lenge vært aktiv i tysk fotball. Det er en fotballfamilie og jeg så en liten video hvor han snakket om at han etter å ha vunnet Champions League reiste tilbake til Weitmar for å være sammen med dem en dag og dele minnene fra seieren i Madrid.»

«Det forteller alt om han. Han er en som aldri vil glemme sine røtter.»

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 24. aug, 2019 20:22

Han er bedre end Maguire.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 26. aug, 2019 13:32

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 24. aug, 2019 20:22
Han er bedre end Maguire.
Som en del United fans allerede har udråbt til et bedre køb end Vidic...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJJ » mandag, 26. aug, 2019 14:43

Matip har hele tiden været klasse, når han har været skadesfri og i kampform.

Allerede i hans først halvsæson i klubben (2016) blev der skrevet en del om, hvor meget bedre forsvaret var med end uden ham.

Men også han er selvfølgelig blevet endnu bedre af at spille ved siden af VvD.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » onsdag, 11. sep, 2019 08:54

Vi har tilsyneladende udløst den 1 års forlængelse, vi havde mulighed for i kontrakten, og der arbejdes ifølge Pearce på at få strikket en ny kontrakt sammen også:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/9 ... til-matip/
Senest rettet af Niels K onsdag, 11. sep, 2019 10:44, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 11. sep, 2019 09:20

Niels K skrev:
onsdag, 11. sep, 2019 08:54
Vi har tilsyneladende udløst den 1 års forlænge, vi havde mulighed for i kontrakten, og der arbejde ifølge Pearce på at få strikket en ny kontrakt sammen også:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/9 ... til-matip/
Lyder meget fornuftigt, vi ved jo at ddet øjeblik Matip fylder 30, så kommer AC Milan og vil have ham.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 25. sep, 2019 11:42

Har han stadig skeptikere herinde? 8-) nok det mest snu køb af en midterforsvarer, LFC har begået siden Sami Hyypiä i '99. Jeg købte selvfølgelig en trøje med Matip i '16-'17 sæsonen - synes man meget hurtigt kunne se, hvor klasse han er 8-) 8-)

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 25. sep, 2019 17:20

Ja, jeg er måske efterhånden den eneste tilbage. Omend jeg anerkende fuldt ud hans flotte forår og starten på denne sæson, så er jeg slet ikke med på den hype omkring ham. Jeg er måske for hård ved ham tilsvarende, men i min verden så jeg gerne en forstærkning på hans position.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar