Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. sep, 2019 21:45

AJ skrev:
torsdag, 12. sep, 2019 19:53
AJJ skrev:Man C vil simpelthen rejse en statue af Kompany foran Emptyhad....

Gud fader bevares - barren bliver godt nok sat lavt, når man er desperat efter at vise, at man skam er en klub med "HISTORIE".

Så skal Aguero vel også have én...
Kompany kom til Man City i 2008. Før de nuværende ejere kom til. Han pandede i 2012 et hjørnespark i kassen, der reelt sikrede klubbens første mesterskab i umindelige tider. Endda mod lokalrivalen Man Utd. Han var med til at vinde titlen igen i 2014 og 2018, hvorefter han sluttede med et brag af et langskudsmål, som de facto sikrede, at holdet som det første i 10 år formåede at genvinde Premier League.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg er enig i, at han på banen har været personliggørelsen af Man City's sportslige succes de senere år, og netop langskuddet som var et one in a million skud gjorde sygt ondt på mig, da det skete, og det var med meget stor sandsynlighed den sidste afgørende forskel på, om de eller vi stod med pokalen til sidst.

Jeg har derfor også tidligere argumenteret for, at hans afgang kan betyde, at den lille forskel, der skal til, for at tippe tingene over til os, kan være hans fravær, da han har haft enorm betydning for deres hold, selvom han ikke kunne spille alle kampe.

Om man skal skal rejse en statue nu eller vente nogle år, må de jo ligge og rode med, men han har da fint fortjent en i en klub af Man City's størrelse.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » fredag, 13. sep, 2019 14:54

AJ skrev:
torsdag, 12. sep, 2019 19:53
AJJ skrev:Man C vil simpelthen rejse en statue af Kompany foran Emptyhad....

Gud fader bevares - barren bliver godt nok sat lavt, når man er desperat efter at vise, at man skam er en klub med "HISTORIE".

Så skal Aguero vel også have én...
Kompany kom til Man City i 2008. Før de nuværende ejere kom til. Han pandede i 2012 et hjørnespark i kassen, der reelt sikrede klubbens første mesterskab i umindelige tider. Endda mod lokalrivalen Man Utd. Han var med til at vinde titlen igen i 2014 og 2018, hvorefter han sluttede med et brag af et langskudsmål, som de facto sikrede, at holdet som det første i 10 år formåede at genvinde Premier League.


Sent from my iPad using Tapatalk
Legende kan man godt kalde Kompany. Ligesom vi kan kalde Gerrard for Legende. Kompany en af de bedste centrale forsvarsspillere i Premier League.

Tony Adams, John Terry, Vidic, Sol Campbell og Kompany står som de største.

Her kan vores Virgil van Dijk ikke måles sig med endnu, der skal flere sæsoners toppræstationer til. Reelt har Virgil van Dijk et halv super sæson (vi kan dog godt runde op til 1 hel sæson for lethedens skyld) for Southampton og 1½ sæson for os.

Tony Adams 10 sæsoner i Premier League, og 9 sæsoner i den gamle 1. division.

John Terry 19 sæsoner i Premier League

Nemanja Vicic kun 8 sæsoner i Premier League

Sol Campbell 18-19 sæsoner i Premier League

Rio Ferdinand 20 sæsoner i Premier League

Vincent Kompany 11 sæsoner i Premier League

Så kan man argumentere om Marcel Desailly, Jaap Stam, Ledley King og måske endda Jamie Carragher også kan betragtes på en liste over bedste i Premier Leagues historie.

Der mangler Virgil van Dijk nogle år endnu for at kunne sammeligne sig med dem. :)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 13. sep, 2019 17:43

Det må de da virkelig godt nok selv ligge og rode med hvem og hvad de bygger statuer af :aliboronz2: .. jeg finder ALT hvad Manchester City, i deres nuværende koncept, angår ufattelig uinteressant.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 17. sep, 2019 17:32

Stones er ude i 4-5 uger. Se bold. dk.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 17. sep, 2019 20:34

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 17. sep, 2019 17:32
Stones er ude i 4-5 uger. Se bold. dk.
Det er naturligvis synd for Stones, men dels er det en kort periode og dels så :dance: :lol: :dance:

John Stones injury: Nine games Manchester City defender could miss with Liverpool return possible

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 09216.html

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. sep, 2019 13:38

Man kan jo sige, at vi ligger rigtig godt mht. gennemsnitsalder, men det vil alligevel forynge tingene, hvis den hed Alisson i stedet for Adrian og Oxlade eller Keita for Milner:

KIDS ARE ALRIGHT Man United and Chelsea among Premier League teams with youngest starting XIs, as Frank Lampard and Ole Gunnar Solskjaer look to academy

https://talksport.com/football/604654/m ... r-academy/
Senest rettet af Niels K mandag, 23. sep, 2019 23:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 23. sep, 2019 22:34

Nu er det Messi, der er blevet kåret til verdens bedste af FIFA. Nu er kriterierne for de her kåringer ofte ret løse - er det sæsonens bedste, den bedste spiller, den bedste spiller over tid etc - og der er gået inflation i kåringer, når både UEFA, FIFA og Ballon d'or har kåringer. Jeg vælger dog at betragte den sidstnævnte som den fornemmeste, men det er vel en smagssag.
Til selve kåringen, som vel først og fremmest i det her smis-smask er en kåring af årest spiller, så vil jeg mene, at VvD med rette kan føle sig snydt. Messi var i perioder outstanding, det er vel uden for diskussion, men jeg mener faktisk at VvD var bedre set over en sæson.
Så er der den der evindelige og ret trættende tilføjelse, om man skal have vundet noget for at kunne få sådan en individuel pris. Nu kan man i min optik godt have været sæsonens eller turneringens bedste uden at være på vinderholdet, men dette parameter betyder åbenbart en del for mange....
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. sep, 2019 07:22

Ramos og Modric på årets hold
Da jeg så det, var jeg sikker på at jeg havde tændt for en genudsendelse fra sidste år .

Jeg er helt enig med Jesper i at Den Gyldne Bold er den vigtigste. Selvom FIFA skal have ros når de for en, desværre lidt for sjælden, gangs skyld gør noget rigtigt og gav en opsang imod racisme.

Den der om man skal vinde noget med holdet for at være bedste individuelle spiller:
jeg syntes det giver mening, hvis man spiller på et Real Madrid hold. Og jeg syntes også det giver mening at vurdere om spilleren er god for holdet eller om han er god på bekostning af holdet.
Men det er helt rigtigt at den nuance er blevet glemt lidt i simpelthedens tegn og man kan i mine øjne sagtens være verdens bedste uden at vinde noget stort.

I forhold til Messi vs. Ronaldo, så tror jeg måske også at de i årevis har producerer så mange tal og youtube videoer, at det simpelthen har været for abstrakt de spiller også på så gode hold begge to at man forventer at de fører dem til sejre, hvis de altså er verdens bedste. Og samtidig er det jo vigtigst at være god i de vigtigste kampe, og er man det så kommer der ofte pokaler i skabet.

Æv min autokorrektur var lige ved at rette til polakker i skabet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 24. sep, 2019 08:35

Har ikke meget til overs for dette FIFA årets hold. At Messi vinder bedste spiller, er for så vidt en smagssag, men selv årets hold er jo helt væk.

Marcelo, Ramos, Hazard og Modric? Hvad har de dog bedrevet i den forgangne sæson? Real Madrid og Chelsea har jo været en skygge af at være noget man kan kalde godt. Marcelo var ikke engang med på Brasiliens hold der så vandt Copa America. Ramos har gjort det godt for det spanske landshold, og Hazard båret Belgien, men Modric? Det er jo dybt godnat.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Aalen
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aalen » tirsdag, 24. sep, 2019 09:44

Jeg savner Anders og hans kammeraters 'årets hold'. :)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. sep, 2019 10:04

Det vil være double up på happiness, hvis scum får 30% mindre ud af deres sponsorat samtidig med, at vi lander den hidtil største aftale :lol:

http://www.sportspromedia.com/news/manc ... cut-clause

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. sep, 2019 10:12

Hekkem skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 08:35
Har ikke meget til overs for dette FIFA årets hold. At Messi vinder bedste spiller, er for så vidt en smagssag, men selv årets hold er jo helt væk.

Marcelo, Ramos, Hazard og Modric? Hvad har de dog bedrevet i den forgangne sæson? Real Madrid og Chelsea har jo været en skygge af at være noget man kan kalde godt. Marcelo var ikke engang med på Brasiliens hold der så vandt Copa America. Ramos har gjort det godt for det spanske landshold, og Hazard båret Belgien, men Modric? Det er jo dybt godnat.
Hazard bar ofte Chelsea og var muligvis bedste spiller i PL, men kan godt forstå hvis SIlva f'øler sig snydt.

Men holdet har jo ikke engang en højreback, det er dybt godnat at de bare smækker en central forsvarsspiller på højreback, fordi de gerne vil hædre Ramos(but why?!?!?). Det er så dybt useriøst og det sker altid når man laver året hold.

Messi, Ronaldo og van Dijk er alle så gode at det er for abstrakt for menneskehjerner at kapere. Det er fair nok at de bare har en tre-sidet terning der så lander på Messi i denne omgang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 27. sep, 2019 10:29

The shocking statistic that places Tottenham alongside Man City, Liverpool and Aston Villa

The goverment have released deprivation figures with some of the richest clubs named in the poorest areas.

https://www.football.london/tottenham-h ... e-16990157

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 27. sep, 2019 21:36

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html
Den her aftale er beskrevet flere steder og kilden er de dokumenter der ligger fremme i forbindelse med retssagen mod New Balance.
Jeg går ikke ud fra at man i Liverpool er komplet idioter, så pointen i den her aftale er vel, at sælger man x-antal trøjer mv, så vil det samlede beløb overstige den aftale man kunne få ved at have en fast betaling og ikke få del af overskuddet ved salg af trøjer.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 28. sep, 2019 08:09

Jeg har FULD tillid til at klubben og især vores øverste ledelse har styr på deres ting, jeg kan simpelthen bare ikke få tallene til at få op med den aftale.

Ifølge Daily mail solgte vi pr sidste sæson 1.13 million trøjer sidste sæson, en rekord sæson og mere en 3 gange så meget som City. Til en pris på: £60 pr trøjer giver det £67.8 millioner. 20% af det giver: £13.5 millioner. Plus de £45 millioner New Balance gav

Så hvis Nike betaler £30 mio og sælger trøjerne til samme pris som Chelsea, vanvittige £80. Kan vi forvente omkring £18millioner på træjesalg plus 20% ialt £48 millioner.....

Så skal der ederspark Peter væltemig sparkes nogle trøjer over disken.

Real Madrid skulle sælge i omegnen af 1.89 millioner trøjer, et tal vi nok ikke lige kommer op og matcher realistisk set, heller ikke selvom en rapper og en gammel tennisspiller skulle rende og fortælle folk den er virkelig rar at have på.

Med R.Madrids salgs tal, og Chelsea pris for vi £80 gange med 1.89 millioner = £151.200.000 hvor SF de 20% går til os: £30 millioner.
Det vil sige i omegnen af £60 millioner som er i niveau med Chelsea og Arsenal...

Hvor knækker mit regnestykke ? Eller forventer klubben virkelig at 3 doble salgstallene for Real Madrid ?

Jeg kan godt forstå hvis New Balance føler de kan matche det tilbud, og helt ærligt. I tilfælde af at de tal passer, hvilket jeg så ikke tror de gør da jeg som sagt stoler fuld ud på vores ledelses evner indenfor dette, jamen så så jeg faktisk helst vi blev ved New Balance

Der må være nogle fuldstændigt latterligt store præstations bonusser i spil.. det kan ikke være sutter og Bil måttet der skal levere resten af pengene
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar