Jeg går ud fra du egentlig bare er polemisk for at understrege din uenighed, men i fald af du er seriøs er sammenligningen mellem en liga og en ugedag self helt hen i vejret. Uden at forholde mig til hvad du skriver, naturligvis.ilusio skrev: ↑mandag, 25. nov, 2019 08:28Uden ellers at ville forholde mig til hvad du skriver, så mener jeg det er dybt useriøst at bruge vores transfersucces fra belgiske klubber som et argument. Du kunne lige så godt sige at vi ikke må skrive under om tirsdagen, for der er vi mere uheldige.
Der er latterligt mange gode spillere fra Belgien, så det er jo ikke et argument, men snarere hvor godt vores scouting har været.
Skulle jeg nødtvungent forholde mig til det, så er det naturligvis ikke ret frugtbart at afskrive belgiske klubber som leveringsdygtige for gode spillere, Tielemanns er et glimrende eksempel herpå, ligesom Agger gik direkte fra Superligaen (som ellers også er ret ringe). Den pointe jeg pakkede ind i sarkasmens dis (til den åbenbart var utydelig for de fleste), og som jeg stadig mener er relevant at forholde sig til, er at ingen spillere i den belgiske liga bliver afprøvet på et niveau højt nok, til at de med sikkerhed kan bidrage til holdet, hvad end det er på sigt eller øjeblikkeligt. Og ser vi på de transfers vi laver under Edwards, Graham og deres teams, så er det der kendetegner dem, at det er transfers med en relativt lav risiko. En spiller som de fleste på dette forum har set spille 180 minutters fodbold (hvoraf de første 90 var helt til grin), som spiller for et af de ringeste hold i dette års CL passer ikke til beskrivelsen af den type spiller vi henter. Det der kendetegnede Comolli-crewet var jo netop, at man signede spillere på baggrund af at have set dem gøre sig gældende på utilstrækkeligt grundlag, og så kom de ind fordi man havde en god fornemmelse af dem. Og 180 minutter og en god fornemmelse hører heldigvis fortiden til.