Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 02. aug, 2020 13:03

Har lige set lidt Shaqiri og Origi mål fra sæsonen. Hvor gad jeg godt de løftede deres spil bare lidt og Klopp ville bruge dem lidt mere.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 02. aug, 2020 13:05

pow9199 skrev:
Niels K skrev:
lørdag, 01. aug, 2020 09:55
Ellers er jeg nok snart derhenne, hvor jeg tænker, at Jones, Minamino, Brewster og Elliott er lige så gode at sætte ind ?
Kunne ikke være mere enig. Selvom det kun er Jones vi har set lyse op i momenter so far, så vil jeg hellere have hvem som helst af de fire til at være anonyme på holdet end Origi eller Shaq. De fire kan trods alt udvikle sig, mens Origi ligner en der aldrig bliver god nok til det niveau vores trup har. Shaq er måske tættere på, men virker ikke til at vil affinde sig med at være så marginal spiller.
Det er heller ikke ok Shaqiri og Origi ikke har fået mere spille tid end hvad de har. Igen Klopp har gjort det rigtige i og med vi har fået mesterskabet, men synes de burde få nogle flere minutter. Eks i cup kampe osv.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » søndag, 02. aug, 2020 14:53

liverpoolfc86 skrev:
søndag, 02. aug, 2020 13:05
pow9199 skrev:
Niels K skrev:
lørdag, 01. aug, 2020 09:55
Ellers er jeg nok snart derhenne, hvor jeg tænker, at Jones, Minamino, Brewster og Elliott er lige så gode at sætte ind ?
Kunne ikke være mere enig. Selvom det kun er Jones vi har set lyse op i momenter so far, så vil jeg hellere have hvem som helst af de fire til at være anonyme på holdet end Origi eller Shaq. De fire kan trods alt udvikle sig, mens Origi ligner en der aldrig bliver god nok til det niveau vores trup har. Shaq er måske tættere på, men virker ikke til at vil affinde sig med at være så marginal spiller.
Det er heller ikke ok Shaqiri og Origi ikke har fået mere spille tid end hvad de har. Igen Klopp har gjort det rigtige i og med vi har fået mesterskabet, men synes de burde få nogle flere minutter. Eks i cup kampe osv.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Men som du selv skrev: "hvor gad jeg godt de løftede deres spil lidt mere". Det gør de ikke, det er derfor de ikke spiller ret ofte og ingen af dem bidrager i tilstrækkelig grad og slet ikke over længere perioder.

Jeg har set Origi beskrevet som supersub en del på det seneste. Hvis man kigger på summen af hans bidrag, så er det vidst kun selve akten at blive skiftet ind han er god til, og ikke at komme ind og deltage i spillet eller gøre sig selv eller sine medspillere farligere. For sidste sæson scorede han et mål pr. 238 minut. Faktisk scorede han kun en gang som indskifter i den forgangne sæson, i den sidste kamp mod Newcastle. Jeg gad ikke engang gå i kødet på Shaqs stats, for halvandet år siden virkede det til at han kunne presse på for en del spilletid, men siden har vi jo ikke rigtig set ham (bortset fra den ene aften mod Barca)

edit: han startede self også mod Newcastle

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 04. aug, 2020 23:46

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 05. aug, 2020 07:34

Shaqiri er for meget skadet til at vi kan regne med ham. Det er et af Klopps vigtigste evner han ser på.

For at han ser en spiller som værende den rigtige for os, så skal han udover at have evnerne med bolden, både undgå at være ret meget skadet og samtidig virkelig VILLE Liverpool. Det første har Shaqiri det svært med. Lidt ala Sturridge. Her var evnerne også utvivlsomt.

Jeg kan leve med at vi ikke får Sancho, men jeg vil ærge mig gul og grøn hvis han ryger til scum eller andre konkurrenter.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. aug, 2020 10:39

YNWA! skrev:
tirsdag, 04. aug, 2020 23:46
Det vidste vi jo lidt godt var en mulighed. Han har ikke haft en super sæson i Norwich, men det passede vel heller ikke en offensiv back so ham at spille for bundproppen.

Man City gik ud og brugte 41 millioner på Ake, gør jo nok at Bournemouth ikke har super travlt med at sælge Lloyd Kelly, så den gode deal for ham var der nok ikke.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » onsdag, 05. aug, 2020 10:40

ilusio skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 07:34
Shaqiri er for meget skadet til at vi kan regne med ham. Det er et af Klopps vigtigste evner han ser på.

For at han ser en spiller som værende den rigtige for os, så skal han udover at have evnerne med bolden, både undgå at være ret meget skadet og samtidig virkelig VILLE Liverpool. Det første har Shaqiri det svært med. Lidt ala Sturridge. Her var evnerne også utvivlsomt.

Jeg kan leve med at vi ikke får Sancho, men jeg vil ærge mig gul og grøn hvis han ryger til scum eller andre konkurrenter.
Jeg ærger mig mest over Werner. Jeg kan ikke se andre, der kunne passe bedre ind i vores front-3. Han har farten til at spille på kanten uden kompromis. Uanset om vi har set Ox, Lallana, Origi derude, så lider spillestilen gevaldigt. For Sancho er jeg mest ærgelig over at scum får en engelsk mand til fremtiden.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. aug, 2020 12:01

Måske er vores trup egentlig grunden til at en del spillere tænker 2 gange over om de vil til Liverpool, for hvor er der egentlig plads til at komme ind.

Som jeg ser det har vi 9 spillere der er faste startere når de er klar Allison, TAA, Van Dijk, Robbo, Henderson, Fabinho, Salah, Mane og Firmino - hvis de er fit spiller de 80% plus af tiden.

Gennemgang af alle pladser og mit bud

Mål - Allison Backup Adrian og Kelleher : ingen nye ind

Højre back - TAA - Backup Williams og Gomez : ingen nye ind

Midterforsvar Van Dijk, Matip og Gomez : der skal en ny ind der kan acceptere valget som umiddelbart 4 valg - Lovren fik 1190 minutter sidste år - Aïssa Mandi lyder som en 1-1 erstatning for Lovren, og hvis ikke ham synes jeg en Ben White lyder spændende kun 22 år og har haft en kanon sæson i Leeds og han giver også en ekstra homegrown spiller i truppen, han er dog nok noget dyere end Mandi.

Venstre back Robbo missede vel kun 2-3 kampe i den netop overståede sæson, men det er uden tvivl den plads vi mest mangler en backup til, Milner har været backup, men vores offensiv i den side mangler meget når Robbo ikke er med. Jamal Lewis fra Norwich ville være en perfekt backup han er fysisk stærk, kan drible og har et godt skud, i en sæson hvor jeg tror Klopp kommer til at prioritere FA cup og Liga cup højere, vil det være perfekt med en backup til Robbo, ydermere hvis han kun koster 10 mio £ lyder han som et steal, han spillede også godt overfor Salah

Midtbane Henderson, Fabinho, Milner, Winjnaldum, Jones, Keita, Chamberlain - umiddelbart mangler vi jo ikke noget, der snakkes meget om Thiago Alcantara men jeg tror dog kun det bliver til noget hvis det ikke lykkes at forlænge med Winjnaldum, Jones lader til at have overtaget Lallanas plads i truppen. Jeg håber og tror næste sæson bliver sæson hvor Keita brager igennem, for selvom vores midtbanen gør det godt så kunne man godt savne lidt flere mål fra dem, Thiago Alcantara kunne tilbyde noget nyt, og måske hentes han selvom vi forlænger med Winjnaldum fordi Klopp vil spille med på flere fronter, det bliver dog svært at se ret meget spilletid til Chamberlain hvis det sker.

Front 3 - Salah, Mane og Firmino er så gode at nærmest en hver ny spiller skal leve med ikke at være fast starter, der er dog ingen tvivl om at Klopp ved han skal have noget nyt blod her, backup er Minamino, Shaqiri, Origi, Elliot og måske Brewster det er bare ikke skræmmende, når der ikke er råd til Werner så er der helt sikker heller ikke råd til spillere som Sancho og Haeverts, som vi sikkert kommer til at spille imod i den kommende sæson, så hvad er der råd til ?

En spiller som Ismaïla Sarr popper op, man har vi råd til ham? han har sikkert et prisskilt på 30-40 mio £, han har dog helt sikkert noget X-factor med god speed, og tror han ville være super at have som backup, men vil han acceptere at være backup? han vil helt sikkert kunne bliver fast mand på 12-14 andre Premier League klubber.

Det helt store spørgsmål er dog har klubben overhovedet nogen penge? Der er smidt store penge efter nye kontrakter, udvidelse af stadion og nyt træningsanlæg, samtidig mangler der kampdag indtægter og med en Corona ramt verden er den nye kontrakt med Nike måske ikke så god som håbet, for med en økonomisk krise bliver der nok ikke solgt så meget som forventet. Derfor må vi leve med at selvom vi er regerende mester og stadig regerende champions league mester, så har vi slet ikke sammen penge som Chelsea, Man U og City, som jeg har skrevet andet sted fatter jeg dog ikke hvis City har 300 mio £ til indkøb, hvor fanden har de de penge fra hvis de skal overholde financial fair play ?

Men det må vi bare leve med, men hvis vi kan få Sarr, Mandi og Lewis for samlet 50-60£ pund så synes jeg vi går ind til en ny sæson med en endnu bedre trup end et år hvor vi blev suveræne mestre, det er ikke store navne idag, men det var Robbo, Matip heller ikke før de kom under Klopps vinger. Samtidig er der noget yderst tiltalende ved at Liverpool er en klub der udvikler spillere, og Klopp og han team er nok verdens bedste til at få det maximal ud af truppen.
YNWA

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 05. aug, 2020 12:16

@Redtothebone
Meget enig i din vurdering af nuværende trup. Dog synes jeg vi skal huske at der kommer noget ind i kassen fra salg af de mange spillere der ikke vil få kampe næste år. Uden at liste dem alle så er Woodburn, Wilson, Clyne, Lovren, Lallana osv både nogen der vil give en smule i transfers, men også frigive noget i løn.

Af hvad der skal ind så er jeg enig med de bagerste.
På Midten tror jeg godt vi må forvente at Thiago ser ret realistisk ud. Jeg håber dog ikke det koster ift Gini, da han er en af verdens bedste all round spillere.
I angrebet så tror jeg der spekuleres i at vi har nok i de unge. Mit personlige håb er dog at vi henter en Sancho fx. Når det nye FM kommer ud er det i hvert fald min plan ;) (og så Mbappe året efter...)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 05. aug, 2020 12:26

Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 12:01
Måske er vores trup egentlig grunden til at en del spillere tænker 2 gange over om de vil til Liverpool, for hvor er der egentlig plads til at komme ind.

Som jeg ser det har vi 9 spillere der er faste startere når de er klar Allison, TAA, Van Dijk, Robbo, Henderson, Fabinho, Salah, Mane og Firmino - hvis de er fit spiller de 80% plus af tiden.
VVD og Gini er vist nok de to spillere som har fået mest spilletid i sidste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 05. aug, 2020 12:29

Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 12:01
Derfor må vi leve med at selvom vi er regerende mester og stadig regerende champions league mester, så har vi slet ikke sammen penge som Chelsea, Man U og City, som jeg har skrevet andet sted fatter jeg dog ikke hvis City har 300 mio £ til indkøb, hvor fanden har de de penge fra hvis de skal overholde financial fair play ?
City har en second to none kommerciel afdeling, som har sikret klubben nogle helt utrolige sponsorater, men stadig til en "fair markedspris." Viste du ikke det?

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » onsdag, 05. aug, 2020 12:38

AJJ skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 12:29
Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 12:01
Derfor må vi leve med at selvom vi er regerende mester og stadig regerende champions league mester, så har vi slet ikke sammen penge som Chelsea, Man U og City, som jeg har skrevet andet sted fatter jeg dog ikke hvis City har 300 mio £ til indkøb, hvor fanden har de de penge fra hvis de skal overholde financial fair play ?
City har en second to none kommerciel afdeling, som har sikret klubben nogle helt utrolige sponsorater, men stadig til en "fair markedspris." Viste du ikke det?
Ja, det kan man altså ikke spørge om længere... Hvis jeg havde 50000 trilliarder dollars, så ku jeg også lige lave et firma der sponsorerede liverpool med 300m pund om året. Måske "jeg/min fætters firma" kan få mit logo på en lygtepæl foran Anfield til den pris. :dontknow:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. aug, 2020 13:04

Redtothebone skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 12:01

Det helt store spørgsmål er dog har klubben overhovedet nogen penge? Der er smidt store penge efter nye kontrakter, udvidelse af stadion og nyt træningsanlæg, samtidig mangler der kampdag indtægter og med en Corona ramt verden er den nye kontrakt med Nike måske ikke så god som håbet, for med en økonomisk krise bliver der nok ikke solgt så meget som forventet.
Vu har jo nok nogle penge, men vi ved ikke rigtigt hvor mange, da man jop køber spillere på forventning om fremtidig indtjening, mere end for penge man allerede har puttet i sparegrisen, men vi er nok ikke så meget for at bruge dem medmindre vi er ret sikre på at vi er ved at gøre en god handel. Især pga. den usikkerhed der er omkring COVID-19(hvornår må vi have fans tilbage på stadion, kan Premier League levere et acceptabelt produkt til TV-selskaberne så vi undgår at tilabge betale flere penge vi allerede har brugt? osv.)
Og så venter vi jo også på at markedet justerer efter COVID-19. der vil jo ske et relativt prisfald* for en god fodboldspiller, for at afspejle at klubberne ikke kan tjene de samme penge som tidligere. Men der er jo ingen klubber der ønsker at være de første der sænker prisen for deres bedste spillere.

For ikke at tale om at de europæiske turneringer skal spiller færdig først. vores chancer for at gøre en god handel på f.eks. Moussa Diaby eller Leon Bailey(selvom han lidt er ved a drive ud i glemslen, han var ellers et hot talent for to år siden) fra Leverkusen, afhænger i høj grad af om de vinder en plads i Champions League eller ej.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 06. aug, 2020 18:39

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 06. aug, 2020 18:46

YNWA! skrev:
torsdag, 06. aug, 2020 18:39
Vi har jo tidligere købt en spiller der terroriserede os i PL fra et modstanderhold. Det er gået helt fint. Så måske er der også en god fremtid i ham her.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar