Niels K skrev: ↑torsdag, 13. aug, 2020 15:24
Jeg ved ikke alle herinde er brandvarme på idéen, men jeg mener nu ikke, at behovet for midtstopper er akut. Vi har 3 dygtige unge i klubben, som vi med stor sandsynlighed har planer for i årene som kommer, og køber vi Thiago, så kan jeg ikke se, hvorfor Fabinho i nødstilfælde ikke skulle kunne snuppe nogle kampe i forsvaret, som Fernandinho gjorde i shitty ? Det vil da kun være stærkt, hvis han kan spille flere pladser, og vi snakker altså et 4. valg, som egentlig ikke bruges, hvis de andre holder sig nogenlunde skadesfrie.
Endelig tror jeg ikke Nat Phillips ville helt ved siden af som 4. valg. God alder og en god sæson i Stuttgart.
Det kan selvfølgelig godt være. Vi ser dem jo ikke til daglig træning, det er jo altid problemet med at spekulere i talenter, men er selvfølgelig lige så stort et problem når man afviser dem på baggrund af for få kampe. Men Phillips kom tilbage for en FA Cup kamp og det tyder selvfølgelig på at Klopp trods alt rater ham ret højt.
Jeg er ikke super meget for at flytte rundt på startere for at lukke huller, og syntes bestem ikke at Fernandinho har været en succes for Man City, fordi det efterlod dem med Rodri som DM, der ikke løste opgaven for dem på noget der bare mindede om hvad Fernandinho plejede. Ok Henderson er måske bedre som DM og vores bedste run sidste sæson var vel næsten imens Fabinho var skadet, men Hendo plejer jo også at starte på en anden position. Og hvis det var så nemt, hvorfor solgte man så ikke Lovren for et år siden da han havde højere værdi?
Det er selvfølgelig også et spørgsmål om tingelgeligheden af midtstoppere, som kunne være interessante og deres pris, kan man få en mand in der kan udfordre Matip og Joemez, til en fornuftig pris, så er det jo godt, men det er jo ikke sikkert og man vil ikke betale overpris.
Ok, det er rigtigt nok at vores transfer midler også skal bruges så der kommer en god blanding af rå kvalitet og lukning af eventuelle huller i bredden.
Alle andre spillere på markedet der er i nærheden af Thiagos niveau koster sandsynligvis langt over det dobbelte. Og hvis vi skal have transfers ind for at bevæge os fremad og udvikle holdet, så skal man også se på at få så meget kvalitet ind som muligt, og ikke kun på forbedre bredden.