Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 03. sep, 2020 15:46

@ Hr. Drejer

Mener du i ramme alvor, at Timo Werner er i top 5 angribere i verden?

I øvrigt er det ikke givet, at Werner bliver en succes i Chelsea. Han lever på sin hurtighed og evne til at løbe i dybden, men er ikke specielt god teknisk og i de små rum. Mod mindre hold, som pakker sig kan han godt tænkes at få det svært. Bundesligaen er mere indianerfodbold og det passer en type som Werner godt.

Henter vi Thiago, så anser jeg os som klare favoritter igen i denne sæson og så gad jeg godt vide, hvad oddsene er på en Guardiola afgang/fyring under eller efter sæsonen.
Corner taken quickly...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. sep, 2020 15:51

Kasper88 skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 15:46
@ Hr. Drejer

Mener du i ramme alvor, at Timo Werner er i top 5 angribere i verden?

I øvrigt er det ikke givet, at Werner bliver en succes i Chelsea. Han lever på sin hurtighed og evne til at løbe i dybden, men er ikke specielt god teknisk og i de små rum. Mod mindre hold, som pakker sig kan han godt tænkes at få det svært. Bundesligaen er mere indianerfodbold og det passer en type som Werner godt.

Henter vi Thiago, så anser jeg os som klare favoritter igen i denne sæson og så gad jeg godt vide, hvad oddsene er på en Guardiola afgang/fyring under eller efter sæsonen.
Ja, jeg strammer den lidt. Men han er en top angriber, og er helt klart i top 5 i PL. Det er jo heller ikke sikkert at Thiago bliver en succes. Hvis hans skadesfrekvens fortsætter, så vil han jo ikke spille 40 kampe pr sæson. Sidste sæson startede han 20 kampe. Og skadesfrekvensen bliver vel ikke mindre, des ældre han bliver - tænker jeg.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 03. sep, 2020 16:03

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 15:51
Kasper88 skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 15:46
@ Hr. Drejer

Mener du i ramme alvor, at Timo Werner er i top 5 angribere i verden?

I øvrigt er det ikke givet, at Werner bliver en succes i Chelsea. Han lever på sin hurtighed og evne til at løbe i dybden, men er ikke specielt god teknisk og i de små rum. Mod mindre hold, som pakker sig kan han godt tænkes at få det svært. Bundesligaen er mere indianerfodbold og det passer en type som Werner godt.

Henter vi Thiago, så anser jeg os som klare favoritter igen i denne sæson og så gad jeg godt vide, hvad oddsene er på en Guardiola afgang/fyring under eller efter sæsonen.
Ja, jeg strammer den lidt. Men han er en top angriber, og er helt klart i top 5 i PL. Det er jo heller ikke sikkert at Thiago bliver en succes. Hvis hans skadesfrekvens fortsætter, så vil han jo ikke spille 40 kampe pr sæson. Sidste sæson startede han 20 kampe. Og skadesfrekvensen bliver vel ikke mindre, des ældre han bliver - tænker jeg.
Det synes jeg og om han er på niveau med Salah, Mane, Aguero, Vardy og Aubameyang, det ved jeg nu heller ikke. Men et spændende køb.
Jeg læste på transfermarkt, at Thiago startede inde 24 gange i Bundesligaen sidste sæson og 10 gange i CL, sæsonen før startede han inde 30 gange i Bundesligaen. Det er sådan set fine stats og vi vil jo også møde modstandere, hvor han kan undværes. Derudover tror jeg, at Naby Keita får sit gennembrud og at Curtis Jones slår igennem. Jeg er fortrøstningsfuld, men kan godt forstå, folk bliver lidt bekymret over, at de andre forstærker sig. Vi kommer dog også til at se nyt blod, vinduet lukker først til oktober.
Corner taken quickly...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. sep, 2020 21:38

Thiago startede 20 og blev skiftet ind i fire kampe.

Jeg mener helt klart at Werner er bedre end Aubamenyang og Vardy. Uden tvivl! Kane, Aguero og Salah er bedre. Måske Mané. Men Werner har bedre afslutninger Salah og Mané. Han er mere en traditionel angriber end de to.

Curtis Jones skal ikke presses. Han skal spilles langsomt ind på holdet. Keita skal oppe sig gevaldigt, om han gør det, vides ikke. Men vi kan ikke regne med at slår igennem i denne sæson.

Vi må gerne gå rundt og tro at den og den slår igennem. Men der er langt derfra til, at sige at de slår igennem og spiller os til et nyt mesterskab. Det har hverken Jones eller Keita vist nok kvaliteter til. Måske har de kvaliteterne, men de skal vise dem gennem flere kampe, før jeg tror at de udgør i forskel i mesterskabskampen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » fredag, 04. sep, 2020 12:27

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 21:38
Thiago startede 20 og blev skiftet ind i fire kampe.

Jeg mener helt klart at Werner er bedre end Aubamenyang og Vardy. Uden tvivl! Kane, Aguero og Salah er bedre. Måske Mané. Men Werner har bedre afslutninger Salah og Mané. Han er mere en traditionel angriber end de to.

Curtis Jones skal ikke presses. Han skal spilles langsomt ind på holdet. Keita skal oppe sig gevaldigt, om han gør det, vides ikke. Men vi kan ikke regne med at slår igennem i denne sæson.

Vi må gerne gå rundt og tro at den og den slår igennem. Men der er langt derfra til, at sige at de slår igennem og spiller os til et nyt mesterskab. Det har hverken Jones eller Keita vist nok kvaliteter til. Måske har de kvaliteterne, men de skal vise dem gennem flere kampe, før jeg tror at de udgør i forskel i mesterskabskampen.
Helt klart og uden tvivl bedre end PL topscorerne, når han ikke engang har optrådt i ligaen ? Så må du jo så have været den enste, der mente, at han bare ville spadsere ind på vores hold og snuppe en af pladserne fra en i vores angreb ?

Mht. det sidste, så er det jo lige præcis vilkårene for alle konkurrenternes indkøb. Det lader til, at mange tror, at fordi vores konkurrenter køber spillere, så slår de automatisk til og gør deres hold til mesterskabsaspiranter. Hvis det var formlen, så ville der jo egentlig blive for mange mestre, og de måtte i hvert fald slutte meget tæt på hinanden i toppen, og det er jo ikke tilfældet.
Sammen med Man City har vi sluttet de seneste sæsoner på et helt absurd og meget usædvanligt antal point, og det kræver noget ganske særligt, hvis andre end de 2 hold, skal drømme om så mange point. Jeg regner med, at vi skal over 90 denne sæson. Det har scum præsteret 2 gange i PL-historien, hvor de har et pointsnit på 80 - altså 16 mere end i sidste sæson.

Hvis indkøb var formlen, og vi ikke taler Messi og Ronaldo-agtige køb, da de med statsgaranti vil(le) gøre en enorm forskel, så er det coaching, det lange seje træk, at kunne arbejde med en sammentømret trup sæson efter sæson og beholde sine bedste spillere. Vi har ikke brug for et quick fix.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af athomsen » fredag, 04. sep, 2020 13:07

Men at styrke truppen med 1-2 klassespillere har intet med et quick fix at gøre.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 04. sep, 2020 17:27

Niels K skrev:
fredag, 04. sep, 2020 12:27
Vi har ikke brug for et quick fix.
Nej, det skriver jeg heller ikke. Det er din lidt fesne fortolkning.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 04. sep, 2020 22:43

Både Werner og Haverz var gennem hele sidste sæson linket til os. Nu er de Chelsea spillere. Ren ydmygelse af os fra Chelsea. ØV!

btw: Drop FFP. Det virker ikke helt, gør det :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » lørdag, 05. sep, 2020 00:27

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 21:38
Thiago startede 20 og blev skiftet ind i fire kampe.

Jeg mener helt klart at Werner er bedre end Aubamenyang og Vardy. Uden tvivl! Kane, Aguero og Salah er bedre. Måske Mané. Men Werner har bedre afslutninger Salah og Mané. Han er mere en traditionel angriber end de to.

Curtis Jones skal ikke presses. Han skal spilles langsomt ind på holdet. Keita skal oppe sig gevaldigt, om han gør det, vides ikke. Men vi kan ikke regne med at slår igennem i denne sæson.

Vi må gerne gå rundt og tro at den og den slår igennem. Men der er langt derfra til, at sige at de slår igennem og spiller os til et nyt mesterskab. Det har hverken Jones eller Keita vist nok kvaliteter til. Måske har de kvaliteterne, men de skal vise dem gennem flere kampe, før jeg tror at de udgør i forskel i mesterskabskampen.
Det er måske også lidt høje forventninger at have, at det skal være Jones og Keita, der spiller os til et nyt mesterskab? Jeg mener nu, at vi har mere kvalitet i truppen, end du giver kredit for, og nyt blod er ikke altid løsningen. Jeg vil ligesom alle andre gerne have en eller måske to signings mere, og meget gerne en habil CF og så Thiago, men som jeg også har skrevet før, så ser jeg ikke indkøb som den eneste måde at blive bedre på. Vi havde i sidste sæson et ok forspring til de andre hold, og i forrige sæson smadrede vi vores pointrekord. Vi lavede ikke nogen store handler i sidste sæson, og alligevel blev vi bedre. Måske var spillet ikke lige så flot, men effektiviteten i de kritiske situationer var vanvittigt høj, og det kan imø ikke tilskrives held eller tilfældigheder, når vi så mange gange i løbet af sæsonen vandt med et mål eller afgjorde kampene i de sidste ti minutter. Det er vindermentalitet og kultur, og det får man ikke nødvendigvis ved at købe nye spillere. Det skal opbygges, og det gøres over længere perioder. Om vi kan holde kadencen de næste år afhænger imø lige så meget af, hvordan vores unge spillere fortsætter deres udvikling, og om de slår igennem. Jeg er med på, at man ikke kan garantere, at Keita, Jones og for den sags skyld Minamino slår igennem, og at de bliver verdensklasse spillere, men jeg synes nu, at Klopp har formået at skabe meget af lidt urealistisk mange gange, specielt her og i Dortmund.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. sep, 2020 08:47

Niche skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 00:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 21:38
Jeg er med på, at man ikke kan garantere, at Keita, Jones og for den sags skyld Minamino slår igennem, og at de bliver verdensklasse spillere, men jeg synes nu, at Klopp har formået at skabe meget af lidt urealistisk mange gange, specielt her og i Dortmund.
Det blev vel en del af hans trademark allerede i Mainz tiden, at han arbejder med den samlede hold/team/flok-indstilling og skaber er hold af "over achievers"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niche » lørdag, 05. sep, 2020 09:37

Cynwal skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 08:47
Niche skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 00:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 21:38
Jeg er med på, at man ikke kan garantere, at Keita, Jones og for den sags skyld Minamino slår igennem, og at de bliver verdensklasse spillere, men jeg synes nu, at Klopp har formået at skabe meget af lidt urealistisk mange gange, specielt her og i Dortmund.
Det blev vel en del af hans trademark allerede i Mainz tiden, at han arbejder med den samlede hold/team/flok-indstilling og skaber er hold af "over achievers"
Helt sikkert, men de nåede dog ikke verdensklasse som her og i Dortmund....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. sep, 2020 11:50

Niche skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 09:37
Cynwal skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 08:47
Niche skrev:
lørdag, 05. sep, 2020 00:27
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 03. sep, 2020 21:38
Jeg er med på, at man ikke kan garantere, at Keita, Jones og for den sags skyld Minamino slår igennem, og at de bliver verdensklasse spillere, men jeg synes nu, at Klopp har formået at skabe meget af lidt urealistisk mange gange, specielt her og i Dortmund.
Det blev vel en del af hans trademark allerede i Mainz tiden, at han arbejder med den samlede hold/team/flok-indstilling og skaber er hold af "over achievers"
Helt sikkert, men de nåede dog ikke verdensklasse som her og i Dortmund....
Det drejede sig jo også om en samling "arbejdsmænd" fra 2. Bundesliga, så det havde tangeret det mirakuløse, hvis det var sket ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af texy » lørdag, 05. sep, 2020 12:14

Hr. Drejer skrev:
fredag, 04. sep, 2020 22:43
Både Werner og Haverz var gennem hele sidste sæson linket til os. Nu er de Chelsea spillere. Ren ydmygelse af os fra Chelsea. ØV!

btw: Drop FFP. Det virker ikke helt, gør det :lol:
Til gengæld bør der nu være et helt urealistisk stort pres på Lampard for at levere pokaler. Ligesom efter sommeren 2018, hvor Klopp havde fået Van Dijk (i januar), Alisson, Fabinho, Keita og Shaqiri, har Lampard nu fået alt, hvad han har peget på. Der skal som minimum spilles med om PL og leveres en finaleplads, som jeg ser det.

Kan Lampard håndtere presset, hvis der kommer en svær sportslig periode, hvor pressen samtidig kommer på nakken af ham?

Men nøgternt set, har Chelsea dælme handlet godt ind. Offensiven er styrket markant, og den var allerede stærk og spændende. Og med Chilwell og Silva (synd for AC) ser defensiven også markant bedre ud. På midten har man allerede Kanté, så der manglede de i mine øjne ikke forstærkninger. Tror, at de vil matche Man City og os hele vejen.

Og i det ræs er Man Utd i øvrigt stadig en dark horse. Fernandes har transformeret dem. Spørgsmålet er, om unge Greenwood vil være stabil nok. Og så mangler de i mine øjne både en god defensiv midt og gode backs. Men man kan komme langt på selvtillid og en stærk offensiv.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 05. sep, 2020 16:31

Lampard skal leverer, han fået det han har peget på, som du siger. Spørgsmålet er om han får længere snor, da han er klublegende? Men som jeg ser det skal de spille med om CL, og der skal meget gerne leveres et trofæ i enten PL, FA, CL eller LC. Jeg tror også de matcher os. De har i hvert fald fået langt mere kvalitet i dybden. Men spørgsmålet er om de kan få spillet alle de spillere ind på holdet i løbet af sæsonen? Har Lampard forsøgt at løse for mange problemer på én gang?

Solskjær bygger langtsomt op. Han løser et problem i hvert transfervindue, og det er i min bog den rigtige måde at gøre det på. Det samme gjorde Klopp. Men som du skriver, så købte Klopp også stort ind i 2018, og så må vi se om Lampard er ligeså succesfuld.

Jeg er uafklaret med om Chelsea med alle deres indkøb har overhalet Man U.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » lørdag, 05. sep, 2020 18:19

Lampard er en elendig træner, han har ingen resultater overhovedet. De er styrket med Werner og Havertz, men hvem siger de slår til med det samme? Resten af deres signings er ikke meget bedre end det de har i forvejen. Der vil være et kæmpe pres på holdet fra første kamp og jeg tror ikke de kan levere
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar