Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » fredag, 01. jan, 2021 23:06

mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 22:48
jensemand skrev:Det er da fuldstændig rigtigt at så ville man være lidt mere ligeglad, men jeg bliver nu irriteret hver gang united får et tyndt straffe lige meget hvor de ligger i tabellen. 33 straffespark siden starten af sidste sæson er jo det rene vanvid
Jamen det gør jeg skam også!
Men VAR er nu engang indført (på det skammeligste og dårligt udført)
Og vi kan brokke os nok så meget, men faktum er at hvis vi havde vundet vores egne kampe, så så det anderledes ud, VAR uanset!
Var det Leicester der havde indhentet os, var jeg nok også lidt mindre irriteret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lige præcis - forskellen til sidste sæson er i virkeligheden heller ikke United får flere VAR kendelser. Næh, det er os som har smidt et hav af point vi ikke. Ikke have smidt sidste sæson..

Iøvrigt vil jeg sige det igen vi skulle have håbet Ole G blev fyret tidligere på sæsonen. Han er måske ikke verdens klasse - men han er ved at bygge stabilitet i holdet og hvor meget jeg hader at sige det, så har et par af deres seneste kampe lignet vores fra sidste sæson - hiver sejrene hjem

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » fredag, 01. jan, 2021 23:08

Jeg valgte ikke at se kampen, fordi jeg vidste at den lorteklub ville få tildelt fordele.
Det hindrede dog ikke mine Scum kollegaer/venner i at drille mig undervejs.
Havde vi dog bare gjort vores eget arbejde, havde de intet at komme med.
Tror nu aldrig jeg havde været så stolt over en sejr med et (som jeg læser) tydeligt forkert tildelt straffe.
Men sådan er de


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » fredag, 01. jan, 2021 23:11

Bøgvad skrev:Wow hvor har Scum heldet med sig lige nu.. Godt det snart er vores tur..
Ja for det udligner sig jo over sæsonen. Ik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » fredag, 01. jan, 2021 23:17

Nå men der jo heller ikke så meget fokus på straffesparket i studiet efter kampen.
Så det ikke. Har kun læst med herinde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » fredag, 01. jan, 2021 23:23

Det er helt rigtigt vi burde have gjort vores arbejde ordentligt, og fået mere ud af især kampene mod Wba, Newcastle, Brighton og Fulham, men det ændrer altså ikke på det er irriterende at se på at United får tildelt gaver som ingen anden klub ville få.

Det gør det selvfølgelig ekstra irriterende at det gør at vi nu bliver nødt til at tage dem seriøst i titelkampen da de finder en måde at vinde på for tiden, og hvis ikke det er gennem godt spil så er det et afrettet skud, og hvis det også fejler så står dommerne klar med fløjten så snart de nærmer sig feltet.

Øv med øv, men jeg kan nu stadig ikke se det her hold holde kadencen, eller øge den hvis de vil vinde titlen, over de næste 22 kampe. Men det vil tiden jo vise. Frygter vores forsvar mod Bruno og Rashford.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » fredag, 01. jan, 2021 23:23

mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 23:08
Jeg valgte ikke at se kampen, fordi jeg vidste at den lorteklub ville få tildelt fordele.
Det hindrede dog ikke mine Scum kollegaer/venner i at drille mig undervejs.
Havde vi dog bare gjort vores eget arbejde, havde de intet at komme med.
Tror nu aldrig jeg havde været så stolt over en sejr med et (som jeg læser) tydeligt forkert tildelt straffe.
Men sådan er de Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Årsagen til at vi ikke fører ligaen klart beror kun for en overfladisk betragtning på, at vi har nisset i det i de nævnte kampe. Bagved ligger en række alvorlige skader som har svækket os - ikke mindst i forsvaret. Med VvD (og Gomez og Matip) ude mangler vi fart i midterforsvaret, styrke i luftrummet, præcise afleveringer fra midterforsvar til fløjene og ikke mindst en trussel på vores egne hjørnespark. Vi mangler simpelthen nogle procenter som ville kunne have givet os bedre odds mod de defensive hold.
Derudover har vi været sindssygt uheldige med dommerkendelserne/brugen af VAR. Det har de facto kostet os mindst fire point.
Vi har virkelig oddsene imod os - mens man u har hyret fætter højben (eller blot står på den rigtige side af dommernes uundgåelige bias) alligevel ligger vi stadig nr 1.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bøgvad » fredag, 01. jan, 2021 23:36

mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 23:11
Bøgvad skrev:Wow hvor har Scum heldet med sig lige nu.. Godt det snart er vores tur..
Ja for det udligner sig jo over sæsonen. Ik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det regner jeg med.. Det skal det 👍

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » fredag, 01. jan, 2021 23:51

Mysjkin skrev:
mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 23:08
Jeg valgte ikke at se kampen, fordi jeg vidste at den lorteklub ville få tildelt fordele.
Det hindrede dog ikke mine Scum kollegaer/venner i at drille mig undervejs.
Havde vi dog bare gjort vores eget arbejde, havde de intet at komme med.
Tror nu aldrig jeg havde været så stolt over en sejr med et (som jeg læser) tydeligt forkert tildelt straffe.
Men sådan er de Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Årsagen til at vi ikke fører ligaen klart beror kun for en overfladisk betragtning på, at vi har nisset i det i de nævnte kampe. Bagved ligger en række alvorlige skader som har svækket os - ikke mindst i forsvaret. Med VvD (og Gomez og Matip) ude mangler vi fart i midterforsvaret, styrke i luftrummet, præcise afleveringer fra midterforsvar til fløjene og ikke mindst en trussel på vores egne hjørnespark. Vi mangler simpelthen nogle procenter som ville kunne have givet os bedre odds mod de defensive hold.
Derudover har vi været sindssygt uheldige med dommerkendelserne/brugen af VAR. Det har de facto kostet os mindst fire point.
Vi har virkelig oddsene imod os - mens man u har hyret fætter højben (eller blot står på den rigtige side af dommernes uundgåelige bias) alligevel ligger vi stadig nr 1.
Jeg er faktisk med på “tudevognen” over VAR, men vi er selvforskyldt i at Scum nu har hentet os.
Ja vi er ramt af skader og det er selvfølgelig et problem, men vi har smidt point til 3 bundhold, som vi burde kunne slå på trods af skader på vores trup.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. jan, 2021 12:43

mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 23:51
Mysjkin skrev:
mortenbak skrev:
fredag, 01. jan, 2021 23:08
Jeg valgte ikke at se kampen, fordi jeg vidste at den lorteklub ville få tildelt fordele.
Det hindrede dog ikke mine Scum kollegaer/venner i at drille mig undervejs.
Havde vi dog bare gjort vores eget arbejde, havde de intet at komme med.
Tror nu aldrig jeg havde været så stolt over en sejr med et (som jeg læser) tydeligt forkert tildelt straffe.
Men sådan er de Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Årsagen til at vi ikke fører ligaen klart beror kun for en overfladisk betragtning på, at vi har nisset i det i de nævnte kampe. Bagved ligger en række alvorlige skader som har svækket os - ikke mindst i forsvaret. Med VvD (og Gomez og Matip) ude mangler vi fart i midterforsvaret, styrke i luftrummet, præcise afleveringer fra midterforsvar til fløjene og ikke mindst en trussel på vores egne hjørnespark. Vi mangler simpelthen nogle procenter som ville kunne have givet os bedre odds mod de defensive hold.
Derudover har vi været sindssygt uheldige med dommerkendelserne/brugen af VAR. Det har de facto kostet os mindst fire point.
Vi har virkelig oddsene imod os - mens man u har hyret fætter højben (eller blot står på den rigtige side af dommernes uundgåelige bias) alligevel ligger vi stadig nr 1.
Jeg er faktisk med på “tudevognen” over VAR, men vi er selvforskyldt i at Scum nu har hentet os.
Ja vi er ramt af skader og det er selvfølgelig et problem, men vi har smidt point til 3 bundhold, som vi burde kunne slå på trods af skader på vores trup.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Når man ser, hvor fejende flot vi har slået topholdene og en uafgjort ude mod shitty, så skulle vi naturligvis kunne slå de 3 hold. I starten af sæsonen mødte vi kun in-form hold, der lå helt øverst, når vi mødte dem, og der blev vi fx VAR-straffet hårdt mod Everton.
Vi kan ikke forvente, at vi går igennem sæsonen med fuldt udbytte, så der vil komme kampe som nævnte 3. Der plejer dog ikke at være en Villa-kamp.
Vi har tidligere haft problemer mod primitivt spillende hold, og det har vi henad vejen fundet løsninger på uden, vi dog har set helt prangende ud. Dødbolde har blandt andet været et stærkt våben for os, men det er desværre næsten nulstillet med vores skader.
Derfor er det bare ikke overraskende, at vi har lidt i netop disse kampe, da det kræver en kæmpe fysisk indsats at overmande disse hold, og vi har ikke de ressourcer i spillerne i øjeblikket.
Når man ikke har det, skal man jo have tempo i bolden og gennembrudsfarlige spillere på midten også. Der har vi købt ind til at kunne løse problemet, men Thiago, Keita og Jota var skadede, Oxlade lige kommet tilbage og det samme med en spiller som Shaqiri.
Når vi har det så svært med en sammenpresset program og voldsomt mange skadede spillere, så betyder alt det andet altså rigtig meget. Hvis vi står og mangler 4-6 point på VAR-kontoen, og vores værste konkurrenter går i 0 eller i plus på dén konto, så er det jo urimeligt, at vi bare skal kompensere for de point ved, at "så må vi jo bare vinde vores kampe". Det bliver en noget ulige kamp, når vi har rigeligt med udfordringer i forvejen.

Liverpool -6

Liverpool enjoyed a comfortable 2-0 win over Chelsea after referee Paul Tierney consulted the pitchside monitor and gave Andreas Christensen a red card for his challenge on Sadio Mane.

During their game against Sheffield United, Sander Berge gave the visitors the lead from the penalty spot, after VAR adjudged Fabinho to have fouled Oli McBurnie inside the area.

VAR has ruined their celebrations on three separate occasions this season with Jordan Henderson, Mohamed Salah and Diogo Jota all having goals ruled out.

Joe Gomez was then penalised for a handball against Manchester City, but he was able to breathe a sigh of relief when Kevin De Bruyne missed his penalty.

Liverpool’s worst game with VAR came against Brighton, as they had two goals disallowed before the Seagulls were awarded a late penalty.

VAR worked in their favour against Wolves as the referee originally awarded a penalty against Liverpool but overturned his decision after reviewing the incident on the pitchside monitor.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 02. jan, 2021 17:24

Det er lige før man får lidt ondt af Sheffield United. De spiller egentlig fint med i de fleste kampe, men der er bare ikke noget der vi lykkes for dem, og de ender hver gang som sorteper. Efterhånden må det blive svært for dem at grave nogen som helst motivation op.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » søndag, 03. jan, 2021 17:48

Vi holder med Chelsea, ikke?

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. jan, 2021 18:22

AJJ skrev:Vi holder med Chelsea, ikke?
Det tror jeg City er ligeglade med.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. jan, 2021 18:31

Vi kan hyle op om VAR og skader og andre tilfældigheder i denne mærkelige sæson.
Vi skal feje for egen dør, hvis vi skal blive mestre igen.
Sådan er det sæson efter sæson. Vi har det ikke værre end alle de andre!
3 point imorgen og videre!
Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » søndag, 03. jan, 2021 18:32

mortenbak skrev:
søndag, 03. jan, 2021 18:22
AJJ skrev:Vi holder med Chelsea, ikke?
Det tror jeg City er ligeglade med.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Forsøger du at svare på spørgsmålet, eller følte du dig bare kaldet til at være lidt smart?

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. jan, 2021 18:35

AJJ skrev:
mortenbak skrev:
søndag, 03. jan, 2021 18:22
AJJ skrev:Vi holder med Chelsea, ikke?
Det tror jeg City er ligeglade med.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Forsøger du at svare på spørgsmålet, eller følte du dig bare kaldet til at være lidt smart?
Undskyld.
Self holder vi Chelsea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar