Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 28. mar, 2008 16:51

Der er en tråd som hedder 'Hvem skal ud?', men det er lige så interessant at diskutere 'Hvem skal ind?'

Jeg synes at vi skal styrke vores backpositioner samt vores vings og angreb.

Mine ønsker:

Rafinha: En brasiliansk back, som er god i det defensive :o samt har gode offensive kvaliteter. Hans et-to-spil er fremragende. Derudover har spillet et par sæsoner i Bundesligaen og C.L. og er dermed vant til europæisk fodbold.

Micah Richards: Ja, jeg ved man city ikke ville sælge, men måske kan vi lave en byttehandel med Crouch. Han er ung, rutineret, stærk og hurtig. De gange jeg har set ham, har han været god med bolden.

McGeady: Fremragende dribler og vant til fysisk hårdt spil fra SPL. Han er dygtig til at sætte sig selv i scene, men kan også give den oplæggerens rolle. Har også spillet C.L.
fodbold.

Silva: Driblestærk og er vant til at spille i teknisk stærk liga. Spiller overfor gode modstandere. Men mangler lidt fysik til at begå sig i P.L. Men det skal nok komme. Talentet er ikke til at tage fejl af ( et billigere alternativ til Silva er Capel fra Sevilla).

Goran Pandev: Hvis vi beholder vores nye system i næste sæson, kunne en 10'er være ganske interessant, med Gerrard lidt længere tilbage på banen. Her passer Pandev ind. Han er god mellem midtbane og angreb, har et godt skud og er god i og omkring feltet (et alternativ kan være Nasri fra Marseille)

Fabiano: Hvorfor ikk'? En smule dyr, men han er en type som kan give fantasi og kreativitet i vores angreb. Det kunne være interessant, at se ham sammen med Torres (et alternativ, hmm kan ikke komme på nogen)

...og vi taler selvfølgelig ikke om pris :)
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 20. feb, 2018 11:44, rettet i alt 2 gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » fredag, 28. mar, 2008 17:05

Vi er nødt til at være realistiske. Derfor vil jeg kun udtale mig om spillere som vi er blevet kædet sammen med. Nedenunder lister jeg hvilke positioner jeg mener at vi skal forstærke os på og så de spillere som er blevet kædet sammen med os det sidste års tid som jeg håber på.

Jeg har skrevet både et billigt og et dyrt valg fordi det næppe er realistisk at vi henter det dyre på alle positioner og eksempelvis i angrebet eller til fløjene hr vi efter min mening brug for mere end bare et indkøb så derfor kan der godt købes både en dyr spiller og en billig spiller. Spillerne er i øvrigt listet i den rækkefølge jeg ønsker dem på de forskellige positioner. Som sagt er der også spillere som jeg ønsker mig meget mere end nogle af disse eksemplevis Aguero, Bale, Benzema, Ben Arfa, van der Vaart eller Richards men vil ikke tage dem med hvis vi ikke er blevet kædet sammen med dem indenfor det sidste års tid.

Førstevalgene er drømmeønsker hvorimod de sidste af de billige løsninger nok blot er køb som jeg vil støtte op om men ikke ligefrem drømmer om. Dog ville jeg være rimeligt tilfreds hvis de blev hentet. Har taget dem med fordi de nok er lidt mere realistiske. Vi køber nok ikke mere en højest to af de dyre løsninger.

Målmænd
Ingen

Dyre backs
Ramos
Bale
Lahm
Chellini
Alves

Billige backs
Rafinha

Dyre fløje
Silva
van der Vaart
Modric
Nasri
Quaresma
Bentley
Walcott

Billige fløje
Dos Santos
Menez
Fernandez
Capel
Lennon

Dyre angribere
Aguero
Villa
Pato
Bojan
Henry
Huntelaar

Billige angribere
Owen
Suarez
Sobis
Podolski
Pandev
Elmander
Zarate
Senest rettet af Styf fredag, 12. dec, 2008 22:10, rettet i alt 14 gange.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Ultra
Indlæg: 1192
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:45
Alder: 52

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ultra » fredag, 28. mar, 2008 17:24

Van Der Vaart
Bentley
Keane
Og en venstre back...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 28. mar, 2008 17:27

Angreb:

Fabiano (især hvis rygterne om en frikøbsklausul på 90 millioner er sande). Alternativt David Villa.

Elmander (Fordi han er mere naturlig i den rolle bag Torres som Gerrard bestrider pt. Så kan vi forhåbentligt vende tilbage til 4-4-2)

Midtbane:

Quaresma (Fordi han er en af de dygtigste kant/offensivspillere efter Ronaldo)

De La Red (Fordi han er bedre end Alonso, som vi sælger og tjener lidt penge til indkøb på)

Forsvar:

Richards (Fordi han er stærk både defensivt og offensivt og dækker både højre back og centralforsvaret)

Wayne Bridge (Fordi han er dygtig venstre back, der også formår at spille offensivt. Derudover har han oceaner af erfaring fra Premier League, så han skal ikke finde sig tilpas i ligaen)

Lad os antage, at anskaffelsen af disse seks spiller koster 600-650 millioner. Det må tjenes ind på salg af:

Kuyt (80 millioner)
Voronin (30 millioner)
Crouch (100 millioner)
Alonso (150 millioner)
Pennant (60 millioner)
Riise (40 millioner)
Finnan (40 millioner)

De resterende 100 til 150 millioner må komme fra ejerne, som ifølge nogle avisartikler har sikret et beløb i omegnen af 40 millioner pund til spillerforstærkninger, da de refinancierede.

Nemeth fra reserve/ungdomsholdet må tjene som fjerdeangriber.

Mvh.

Texnymann

El Nino9

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af El Nino9 » fredag, 28. mar, 2008 17:56

det er virkelig useriøst at forbinde johan elmander med liverpool fc, og det er pinligt.

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 28. mar, 2008 18:02

El Nino9 skrev:det er virkelig useriøst at forbinde johan elmander med liverpool fc, og det er pinligt.
Jeg kunne ikke være mere enig!!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 28. mar, 2008 18:15

El Nino9 skrev:det er virkelig useriøst at forbinde johan elmander med liverpool fc, og det er pinligt.
Ja, en spiller som både Barcelona, Real Madrid og senest Juventus har været interesseret i er dybt useriøst at overveje i Liverpool.

Hans præstationer på et ikke særligt prangende Toullouse-hold har været fremragende. Han er energisk, stærk, hurtig og kan score mål. Han ville passe perfekt på den plads Gerrard spiller i øjeblikket. Så kunne vi få Stevie lidt længere tilbage på banen, hvor vi kan drage bedre nytte af hans gode pasninger.

Læg nu eventuelle danske klubforhold på hylden.

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » fredag, 28. mar, 2008 18:49

texnymann skrev:
El Nino9 skrev:det er virkelig useriøst at forbinde johan elmander med liverpool fc, og det er pinligt.
Ja, en spiller som både Barcelona, Real Madrid og senest Juventus har været interesseret i er dybt useriøst at overveje i Liverpool.

Hans præstationer på et ikke særligt prangende Toullouse-hold har været fremragende. Han er energisk, stærk, hurtig og kan score mål. Han ville passe perfekt på den plads Gerrard spiller i øjeblikket. Så kunne vi få Stevie lidt længere tilbage på banen, hvor vi kan drage bedre nytte af hans gode pasninger.

Læg nu eventuelle danske klubforhold på hylden.

Mvh.

Texnymann
Texnyman skev egentlig hvad jeg vil skrive men udover de mange andre storklubbers interesse er det jo fakta at vi tidligere har fulgt ham så det kan da godt være at vi stadig gør det. Jeg har ham dog kun sidste sidstevalg under "Billige angribere" men ville i mine øjne være en ganske god spiller at få til Liverpool hvis vi ikke har så mange penge at købe ind. Elmander er som jeg ser det bygget til at spille i Premier League.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » fredag, 28. mar, 2008 19:02

Altså en venstrebenet kant er et must imo. Kewells kontrakt udløber og dermed har vi ingen der opfylder ovenstående, udover Riise og Aurelio.

Jeg ser gerne vi spiller 4-4-2 med Crouch og Torres på toppen. Med Kuyt og Babel, der sagtens kan være angriber, er det ikke tvingende nødvendigt med forstærkning dér.

Vi har både Pennant og Benayoun som backups til højrekanten, som jeg gerne ser, at Gerrard genovertager. Det gør plads til Alonso og Mascherano centralt.


Spiller vi med vores nuværende opstilling, er det dog langt mere kompliceret.

Vores backs er for det første måske ikke helt dygtige nok rent offensivt. Vores kanter er ikke gode nok, måske med undtagelse af Babel. Og hvad med spørgsmålet om Gerrard som hængende angriber? Skal vi investere i en rigtig 10'er?

For mig at se, ville det kræve færre forstærkninger, hvis vi spillede 4-4-2. Så en Kewell type er mit største transferønske. Det er dog meget meget vanskeligt at finde en sådan.
Senest rettet af AJ fredag, 28. mar, 2008 19:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » fredag, 28. mar, 2008 19:05

AJ skrev:Så en Kewell type er mit største transferønske. Det er dog meget meget vanskeligt at finde en sådan.
Netop derfor er det ekstra ærgeligt at de mange skader har ødelagt denne fantastiske spiller for ellers var løsningen sgu så enkel at vi bare kunne beholde Kewell men han bliver tilsyneladende aldrig til en hel fodboldspiller igen. :cry:
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

El Nino9

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af El Nino9 » fredag, 28. mar, 2008 19:26

lad nu væ:) elmander er da ualmindelig ring, han har da ingenting at gøre i liverpool, hvor ligger toulouse eller hva det nu hedder?
han kan absolut ingenting. hva viste han imod liverpool absolut ingenting! han er en middelmodig spiller der hører til i superligaen eller bunden af den franske liga. hvor fra har du hørt at barca, real og juve er interesseret for hvis de er det, jamen så lad da endelig dem få ham. så kan de sende eto, henry, bojan, nistelrooy, trezeguet og hva de nu ellers hedder til anfield:)

El Nino9

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af El Nino9 » fredag, 28. mar, 2008 19:28

og hvorfor flytte gerrad længere tilbage han braver jo kasser ind på samlebånd. og højremidt det er han altså bare ikke. han KAN bruges der.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 28. mar, 2008 19:45

El Nino9 skrev:og hvorfor flytte gerrad længere tilbage han braver jo kasser ind på samlebånd. og højremidt det er han altså bare ikke. han KAN bruges der.
Jeg synes, at kampen mod United tydeligt demonstrerede manglerne i det nuværende system.

Ja, Gerrard scorer mange mål nu, men han scorede også mål, da vi kun spillede med to centrale midtbaner, og han scorede også, da han spillede på kanten.

Hvis Gerrard rykkes ned ved siden af Mascherano betyder det jo ikke, at han ikke længere må deltage i spillet frem ad banen. Med Elmander eller en anden foran får vi blot flere offensive trusler og det er egentlig dét, som jeg eftersøger. I øjeblikket er stort set kun Gerrard og Torres farlige. Det er for lidt, hvis vi skal spille med om titlen.

Angående interessen i Elmander, så må du selv søge på diverse sportshjemmesider, men den er altså god nok. Juventus-nyheden er ikke mere end et par dage eller 5 gammel.

Du har ret i at Toullouse er et middelmådigt hold, som ligger i bunden i Frankrig i år. Så meget desto mere imponerende at Elmander var med til at sikre dem en tredjeplads sidste år.

Elmander gjorde ikke meget væsen af sig mod Liverpool, men vi startede også sæsonen usandsynligt stærkt. Jeg mindes desværre tydeligt en kamp i Parken, hvor han for Sverige drev gæk med det danske forsvar, som nu tæller en Liverpool-forsvarer (og vist nok god ven af Elmander).

Jeg har det fint med, at du ikke synes, at han er god nok til Liverpool. Men at du decideret stempler mig som useriøs, når selv Benitez har nævnt ham som en mulighed, synes jeg ikke er helt rimeligt.

Som en lille note kan jeg nævne, at en af årsagerne til at han ikke røg til en større klub sidste sommer, var Toullouse's vanvittige prisskilt på 200 millioner kroner!

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 28. mar, 2008 19:47

Elmander er jo mere irriterende at se på end Drogba. Så lad os holde os væk fra ham
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nrg » fredag, 28. mar, 2008 19:49

Hekkem skrev:Elmander er jo mere irriterende at se på end Drogba. Så lad os holde os væk fra ham
OG dårligere..
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Besvar