Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » søndag, 30. mar, 2008 00:17

Hekkem skrev:
Styf skrev: International var en forkert betegnelse men har i den grad gjort sig selv til en profil i en god liga som den franske hvor han stort set ene mand spillede Toulouse frem til en trejdeplads i sidste sæson. Elmander smider sig en gang i mellem hvilket er helt rigtigt. Jeg mener bare ikke at han smider sig specielt meget i forhold til andre. Selvfølgelig er det uacceptabelt og det undskylder ikke Elmanders handlinger men mener ikke at han er specielt slem til det ligesom jeg heller ikke mener at Torres var speciel slem til det før han skiftede til os selvom han da var involveret i et par episoder. Jeg siger ikke at rygterne bliver til handler og jeg ved godt at journalisterne tit opdigter noget men i nogle af rygterne er der nok en lille smule sandhed så jeg tror godt vi kan konkludere at nogle af de klubber som bliver kædet sammen med ham i det mindste følger ham da han er en ganske interessant spiller.
Kan da godt se at klubberne - også de store - følger Elmander, men de følger også 140 andre potentielle gode spillere.

Elmander gjorde det fint i sidste sæson for Toulouse. Men det er altså Toulouse vi snakker op og den franske liga, der er under Premier League, Serie A, Primera Division og Bundesligaen.

Toulouse kan måske spiller op med 10-15 pladsen i Premier League, 7-12 pladsen i Serie A og Primera Division, samt måske 6-9 pladsen i Bundesligaen. Det vi sige i blot de fire ligaer er 30-48 hold der er bedre end Toulouse. Dertil skal ligge at der mindst i 2 hold (i sidste sæson) i den franske der er bedre, 2/3 i den hollandske og 2 i den skotske der er bedre. Det er mellem 35 til 48 hold der er bedre.

De fleste af disse hold må man formode har bedre angribere end Toulouses. De allerbedste klubber har måske endda 2 eller 3 angribere der er bedre end Toulouses. Det er efterhånden ret mange angribere der enten er på niveau eller bedre.

Ja, det er blot tal og ja, der er da angribere i de mindre klubber der er bedre end angribere i topklubber, og ja der springer da nogle angribere ud i de mindre klubber der først bliver opdaget sendt. Elmander kan være en af dem, men chancen for han bliver en succes for en af de klubber du selv nævner er ikke imponerende høje.

Hvad nr. ligger Toulouse i La Championat? og hvor mange scoringer har Elmander stået for? Toulouse ligger næstsidst, ja næstsidst i La Championat. Elmander har scoret 10 mål (samt 1 i UEFA Cup'en og 2 mod Danmark for Sverige) og næst bedst i klubben har scoret 5. Så ja Elmander har da personlig succes i Toulouse. 8-)
Jamen hvad kan jeg sige Hekkem. Fint indlæg hvor du tager højde for det hele men intet nyt. Jeg skrev blot at jeg så Elmander som en billig mulighed hvis vi ikke havde pengene til at gå efter bedre spillere som jeg selvfølgelig håber at vi gør. Så blev der stillet tvivl ved seriøsiteten af det forslag og det mener jeg var forkert. Om man mener Elmander er god nok til Liverpool eller ej er en smagsag men det var ikke det debatten handlede om. ;)
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » søndag, 30. mar, 2008 12:00

Har ikke skrevet nogle stedet om at dit indlæg var useriøst. Det må stå for den der har nævnt det regning. Hvilket han også har undskyldt for. Jeg prøver blot at dreje debatten så den bliver relevant.

Jeg nævner blot hvorfor, vi ikke skal tro på alle de rygter der går, omkring en given spiller, og hvorfor vi ikke skal have Elmander til Liverpool FC. Ud fra det du lige har svaret, ser jeg det som der ikke er nogle modargumenter på hvorfor Elmander ikke er god nok til en klub som Liverpool.

Men tror nok vi ender med at vi er uenige ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » søndag, 30. mar, 2008 14:07

Rafa: "We have agreements with two young players and one senior player who will be a starting XI player. That deal is already done," he said.

"We are also making plans for our pre-season tour and talking to players here about new contracts."
Billede

Skadhauge

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skadhauge » søndag, 30. mar, 2008 15:32

Drogba kom da også fra den franske liga? Ja undskyld mig, men tager lige den med Elmander op igen, for jeg synes bestemt ikke at ret mange af argumenterne imod ham virker specielt objektive.

Kan vi få ham til en rimelig pris så synes jeg ikke bare at han er en mulighed, men et godt køb, han har masser af kvaliteter der skulle kunne give ham succes i Premier League - at han ikke slog til i kampene mod os kan jo have så mange årsager og helt personligt var jeg nu glad for at han var så stille i de to kampe.

Desværre er Toulouse, der i hvert fald ikke mener de har en middelmådig spiller i Elmander, nok næppe villige til at slippe ham billigt og det ser jeg som den største, nok egentlig eneste årsag til hvorfor vi ikke burde hente ham.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » søndag, 30. mar, 2008 16:33

Hekkem skrev:Har ikke skrevet nogle stedet om at dit indlæg var useriøst. Det må stå for den der har nævnt det regning. Hvilket han også har undskyldt for. Jeg prøver blot at dreje debatten så den bliver relevant.

Jeg nævner blot hvorfor, vi ikke skal tro på alle de rygter der går, omkring en given spiller, og hvorfor vi ikke skal have Elmander til Liverpool FC. Ud fra det du lige har svaret, ser jeg det som der ikke er nogle modargumenter på hvorfor Elmander ikke er god nok til en klub som Liverpool.

Men tror nok vi ender med at vi er uenige ;)
Grunden til at der ikke kom nogle modargumenter var fordi at diskussionen ikke gik på om han skulle til Liverpool eller ej men om forslaget var useriøst. Mine argumenter for at hente ham er dog at han kan skabe en masse på egen hånd og samtidig er et fysisk pragteksemplar. Hvis du kigger på ham er han perfekt bygget til Premier League. Han er hurtig på fødderne men har samtidig en stor og stærk krop som kan holde modstanderne væk. Udover det han god i hovedspillet. En stor styrke er jo som sagt også at han kan skabe meget på egen hånd ikke nødvendigvis lige så elegant som Torres men der er altid uro for et forsvar når Elmander er i nærheden.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » søndag, 30. mar, 2008 16:54

Skadhauge skrev:Drogba kom da også fra den franske liga? Ja undskyld mig, men tager lige den med Elmander op igen, for jeg synes bestemt ikke at ret mange af argumenterne imod ham virker specielt objektive.

Kan vi få ham til en rimelig pris så synes jeg ikke bare at han er en mulighed, men et godt køb, han har masser af kvaliteter der skulle kunne give ham succes i Premier League - at han ikke slog til i kampene mod os kan jo have så mange årsager og helt personligt var jeg nu glad for at han var så stille i de to kampe.

Desværre er Toulouse, der i hvert fald ikke mener de har en middelmådig spiller i Elmander, nok næppe villige til at slippe ham billigt og det ser jeg som den største, nok egentlig eneste årsag til hvorfor vi ikke burde hente ham.
Drogba spillede i Marsielle og havde i 70 kampe over to sæsoner og det blev til 38 scoringer. Dertil skal lægges 16 scoringer i UEFA Cup'en. Marsielle er altså en anden størrelse end Toulouse.

Og se engang hvor vanskeligt han havde ved at slå sig igennem i Premier League. Han var ca. 1½ år om at indfri de forventninger der var til ham i Chelsea. Ja, idag er Drogba en af de bedste i europa. Betingelserne for hans virke var dog ganske anderledes end Elmander.

Drogba 70 kampe og 38 scoringer på 2 sæsoner.
Elmander 58 kampe og 20 scoringer på 2 sæsoner.

Der er en ganske fin forskel.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » søndag, 30. mar, 2008 16:56

Styf skrev: Grunden til at der ikke kom nogle modargumenter var fordi at diskussionen ikke gik på om han skulle til Liverpool eller ej men om forslaget var useriøst. Mine argumenter for at hente ham er dog at han kan skabe en masse på egen hånd og samtidig er et fysisk pragteksemplar. Hvis du kigger på ham er han perfekt bygget til Premier League. Han er hurtig på fødderne men har samtidig en stor og stærk krop som kan holde modstanderne væk. Udover det han god i hovedspillet. En stor styrke er jo som sagt også at han kan skabe meget på egen hånd ikke nødvendigvis lige så elegant som Torres men der er altid uro for et forsvar når Elmander er i nærheden.
Jeg mener så der er langt fra min definition af pragteksemplar til din definition af pragteksemplar.

Og det er nok her vi ikke bliver enige
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Martin E
Indlæg: 4508
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:38
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Martin E » søndag, 30. mar, 2008 23:43

Hr. Drejer skrev:Der er en tråd som hedder 'Hvem skal ud?', men det er lige så interessant at diskutere 'Hvem skal ind?'

Jeg synes at vi skal styrke vores backpositioner samt vores vings og angreb.

Mine ønsker:

Rafinha: En brasiliansk back, som er god i det defensive :o samt har gode offensive kvaliteter. Hans et-to-spil er fremragende. Derudover har spillet et par sæsoner i Bundesligaen og C.L. og er dermed vant til europæisk fodbold.

Micah Richards: Ja, jeg ved man city ikke ville sælge, men måske kan vi lave en byttehandel med Crouch. Han er ung, rutineret, stærk og hurtig. De gange jeg har set ham, har han været god med bolden.

McGeady: Fremragende dribler og vant til fysisk hårdt spil fra SPL. Han er dygtig til at sætte sig selv i scene, men kan også give den oplæggerens rolle. Har også spillet C.L.
fodbold.

Silva: Driblestærk og er vant til at spille i teknisk stærk liga. Spiller overfor gode modstandere. Men mangler lidt fysik til at begå sig i P.L. Men det skal nok komme. Talentet er ikke til at tage fejl af ( et billigere alternativ til Silva er Capel fra Sevilla).

Goran Pandev: Hvis vi beholder vores nye system i næste sæson, kunne en 10'er være ganske interessant, med Gerrard lidt længere tilbage på banen. Her passer Pandev ind. Han er god mellem midtbane og angreb, har et godt skud og er god i og omkring feltet (et alternativ kan være Nasri fra Marseille)

Fabiano: Hvorfor ikk'? En smule dyr, men han er en type som kan give fantasi og kreativitet i vores angreb. Det kunne være interessant, at se ham sammen med Torres (et alternativ, hmm kan ikke komme på nogen)

...og vi taler selvfølgelig ikke om pris :)

Jeg er kun enig i Richards måske osse Fabiano.

jeg ser gerne Ribery som første køb vi mangler en spiller med den klasse.
Muntary fra Portsmouth kunne være et billigt køb men en go spiller.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 31. mar, 2008 10:39

Martin E skrev:
Hr. Drejer skrev:Der er en tråd som hedder 'Hvem skal ud?', men det er lige så interessant at diskutere 'Hvem skal ind?'

Jeg synes at vi skal styrke vores backpositioner samt vores vings og angreb.

Mine ønsker:

Rafinha: En brasiliansk back, som er god i det defensive :o samt har gode offensive kvaliteter. Hans et-to-spil er fremragende. Derudover har spillet et par sæsoner i Bundesligaen og C.L. og er dermed vant til europæisk fodbold.

Micah Richards: Ja, jeg ved man city ikke ville sælge, men måske kan vi lave en byttehandel med Crouch. Han er ung, rutineret, stærk og hurtig. De gange jeg har set ham, har han været god med bolden.

McGeady: Fremragende dribler og vant til fysisk hårdt spil fra SPL. Han er dygtig til at sætte sig selv i scene, men kan også give den oplæggerens rolle. Har også spillet C.L.
fodbold.

Silva: Driblestærk og er vant til at spille i teknisk stærk liga. Spiller overfor gode modstandere. Men mangler lidt fysik til at begå sig i P.L. Men det skal nok komme. Talentet er ikke til at tage fejl af ( et billigere alternativ til Silva er Capel fra Sevilla).

Goran Pandev: Hvis vi beholder vores nye system i næste sæson, kunne en 10'er være ganske interessant, med Gerrard lidt længere tilbage på banen. Her passer Pandev ind. Han er god mellem midtbane og angreb, har et godt skud og er god i og omkring feltet (et alternativ kan være Nasri fra Marseille)

Fabiano: Hvorfor ikk'? En smule dyr, men han er en type som kan give fantasi og kreativitet i vores angreb. Det kunne være interessant, at se ham sammen med Torres (et alternativ, hmm kan ikke komme på nogen)

...og vi taler selvfølgelig ikke om pris :)

Jeg er kun enig i Richards måske osse Fabiano.

jeg ser gerne Ribery som første køb vi mangler en spiller med den klasse.
Muntary fra Portsmouth kunne være et billigt køb men en go spiller.
Er du enig i at vi skal forstærke vores backpositioner? og hvem vil du foreslå?
Jeg synes vi mangler en spiller som er god mellem modstanderens forsvar og midtbane. En rolle som f.eks. Yossi kan udfylde og som Gerrard har spillet i det nye system. Men det kunne være interessant med en mere offensiv formation, hvor Gerrard fra midtbanen kan lave sine berømte dybdeløb. Han er jo verdensbedste box-til-box-spiller. Samtidig vil han have to spilstationer længere fremme på banen.
Ribery er selvfølgelig et superkøb, men er vi blevet linket til ham på det seneste? Og jeg tror ikke FC Hollywood vil sælge :(
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 31. mar, 2008 10:43

Hekkem skrev:
Styf skrev:
Hekkem skrev:Man behøver ikke tro på alt hvad bold.dk skriver ;)
Selvfølgelig skal man ikke tro på alt hvad der bliver skrevet men det Texnyman og jeg blev irriteret over var vel bare at vi blev kaldt useriøse og det mener jeg aldrig et forslag kan være når man kigger på hvilke klubber der har været interesseret i ham endda når vores egen manager har udtalt sådan nogle ting om ham. Om man mener han er god nok til Liverpool er en smagsag men det kan sgu da aldrig være et useriøst forslag når Rafa selv har udtalt disse ting omkring ham. Tværtimod gør dette da netop hans navn meget aktuelt i denne debat hvis man skal kigge på de spillere som vi er blevet kædet sammen med igennem det sidste års tid som jeg jo skrev i mit oprindelige indlæg. Dette er ekstra interessant fordi det jo helt sikkert ikke er et opdigtet rygte når Rafa helt selv udtalte dette uden at blive spurgt om Elmander først.
Skrevet på en anden måde. Man skal ikke altid tro på hvad pressen skriver (opdigter). Man skal heller ikke altid ligge for meget i hvad der refereres til hvad en manager (efter hvad pressen omlægger det til) udtaler. Ofte er det spørgsmål direkte fra en journalist, hvorpå der bliver spurgt om hvad han synes om en given spiller. Manageren svarer og pressen skriver det som, at manageren nu er interesseret i denne spiller.

Tilbage til Elmander, så er jeg ikke synerlig begejstret for, at vi på nogen måde skulle have interesse i ham. Ja, han har gjort det fint for Brøndby og for det svenske landshold, men han har ikke gjort noget andet væsentlig af sig. Derudover er han bare en irriterende spiller at se på. Evig slåen ud med armene og evig brok over dommer, modspiller og andet. Kaster sig ned ved hver given lejlighed er ej heller noget jeg bryder mig om. Men fysisk stærk og god at spille bolden op til. Kan holde i bolden og spille den videre til en medspiller, såvel som selv udrette noget på egen hånd.
Nu udtalte Benitez direkte på pressemødet, at Elmander var en spiller, som de havde fulgt. Der er ikke tale om en fri fortolkning fra journalister.

De attituder, som du åbentbart ikke bryder dig om ved Elmander, ser du altså også hos mange andre spillere (Mascherano, Robben, Ronaldo.....).

Et eller andet eller andet må han da have præsteret i Frankrig, siden han var nomineret til årets spiller sidste sæson og endte med at tabe titlen til en anden spiller, som vi også jagtede, nemlig Malouda.

Hvorom alting er, så ser jeg i hvert fald gerne Elmander eller en spiltype i stil med ham i klubben.

Mvh.

Texnymann

Fbarbes

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fbarbes » tirsdag, 08. apr, 2008 15:46

Jensen_05 skrev:
Indkøbssedlen

* Karim Benzema, Lyon
Anslået pris: 400 mio. kr.
Nej tak, så er han heller ikke bedre. Han er jo gået helt i stå. Han skal lige bevise sit værd nogle sæsoner endnu. Men 400 mil. er jo sindsygt for en spiller, som ikke har været med særlig længe
* Ricardo Quaresma, FC Porto
Anslået pris: 300 mio. kr.
Prisen lige overkanten
* Daniel Alves, Sevilla
Kunne være fedt, men rigtig mange penge
Anslået pris: 190 mio. kr.

* Christian Poulsen, Sevilla
Måske, men hvor mange tror du han får, men den midtbane vi har
Anslået pris: 75 mio. kr.

* Klaas-Jan Huntelaar, Ajax
Anslået pris: 130 mio. kr.
Køb, køb, køb. KOmmende superstjerne, eller er:-)
* Mario Gomez, Stuttgart
Nej tak, så hellere Crouch
Anslået pris: 110 mio. kr.



Så det nok nærmere Silva eller Mancini vi skal gå efter, det er de færreste der kan konkurere med Real Madrid's Sparegris.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. apr, 2008 16:00

Fbarbes skrev:
Jensen_05 skrev:
Indkøbssedlen

* Karim Benzema, Lyon
Anslået pris: 400 mio. kr.
Nej tak, så er han heller ikke bedre. Han er jo gået helt i stå. Han skal lige bevise sit værd nogle sæsoner endnu. Men 400 mil. er jo sindsygt for en spiller, som ikke har været med særlig længe
* Ricardo Quaresma, FC Porto
Anslået pris: 300 mio. kr.
Prisen lige overkanten
* Daniel Alves, Sevilla
Kunne være fedt, men rigtig mange penge
Anslået pris: 190 mio. kr.

* Christian Poulsen, Sevilla
Måske, men hvor mange tror du han får, men den midtbane vi har
Anslået pris: 75 mio. kr.

* Klaas-Jan Huntelaar, Ajax
Anslået pris: 130 mio. kr.
Køb, køb, køb. KOmmende superstjerne, eller er:-)
* Mario Gomez, Stuttgart
Nej tak, så hellere Crouch
Anslået pris: 110 mio. kr.



Så det nok nærmere Silva eller Mancini vi skal gå efter, det er de færreste der kan konkurere med Real Madrid's Sparegris.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » tirsdag, 08. apr, 2008 16:06

Mario Gomez koster mere end 110 mill.
Sidst sagde præsidenten for Stuttgart at en evt. køber skal smide over 300 mill.
Ved godt det ikke sker, men 110 ryger han ihvertfald ikke for tror jeg.
Ellers en ret crazy indkøbsseddel. Benzema er ikke i nærheden af at være 400 mill. værd. Det er der ingen spillere der er, ikke engang C. Ronaldo

Brugeravatar
Martin E
Indlæg: 4508
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:38
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Martin E » onsdag, 09. apr, 2008 06:26

Hekkem skrev:Har ikke skrevet nogle stedet om at dit indlæg var useriøst. Det må stå for den der har nævnt det regning. Hvilket han også har undskyldt for. Jeg prøver blot at dreje debatten så den bliver relevant.

Jeg nævner blot hvorfor, vi ikke skal tro på alle de rygter der går, omkring en given spiller, og hvorfor vi ikke skal have Elmander til Liverpool FC. Ud fra det du lige har svaret, ser jeg det som der ikke er nogle modargumenter på hvorfor Elmander ikke er god nok til en klub som Liverpool.

Men tror nok vi ender med at vi er uenige ;)

Elmander til Liverpool det må da være en spøg, han er da langt fra en klasse spiller.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 09. apr, 2008 07:33

Belloni skrev:En ret crazy indkøbsseddel. Benzema er ikke i nærheden af at være 400 mill. værd. Det er der ingen spillere der er, ikke engang C. Ronaldo
Jeg ville nu glædeligt betale 400 mill.(eller måske endda mere) for en spiller som Ronaldo, hvis han bare undlod at filme og ikke var ulækker.

Besvar