Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 12. sep, 2018 16:04

Til alle dem, der kalder landsholdsspillerne klamme og grådige.

56.500 kroner for over en uges arbejde er altså ikke alverden for de bedste landsholdsspillere, mens det sikkert betyder enormt meget for dem, der spiller i Superligaen. Og er vi i øvrigt ikke enige om, at det beløb reflekterer en udsolgt Parken?

Hvor grådig er vores egne bedste spillere i Liverpool, som får 215.000 kroner eller mere - OM DAGEN!!

Men jeg tror nu nok DBU kunne få lov at lave alle de kommercielle aftaler med spillerne, som de måtte have lyst til, så længe at spillerne ikke straffes for deres egne kommercielle aftaler, hvis der skulle være tale om konkurrerende produkter.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 12. sep, 2018 19:27

texy skrev:Til alle dem, der kalder landsholdsspillerne klamme og grådige.

56.500 kroner for over en uges arbejde er altså ikke alverden for de bedste landsholdsspillere, mens det sikkert betyder enormt meget for dem, der spiller i Superligaen. Og er vi i øvrigt ikke enige om, at det beløb reflekterer en udsolgt Parken?

Hvor grådig er vores egne bedste spillere i Liverpool, som får 215.000 kroner eller mere - OM DAGEN!!

Men jeg tror nu nok DBU kunne få lov at lave alle de kommercielle aftaler med spillerne, som de måtte have lyst til, så længe at spillerne ikke straffes for deres egne kommercielle aftaler, hvis der skulle være tale om konkurrerende produkter.
Du kan jo ikke sammenligne klub spillere med landsholdsspillere, det giver jo absolut ingen mening. Klubber skal selvfølgelig betale deres spillere, da det er det de lever for. Landshold til gengæld? Det burde være løn nok at stille op for sit land, det er jo ikke fordi disse spillere er fattige, tværtimod det er spillere som er millionær.

Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kan retfærdigøre at de skal have penge for at spille for deres land, de arbejder 2-3 timer om dagen og tjener kassen. Det er jo stakkels fabriksarbejdere som arbejder 12 timer om dagen osv man skal have ondt af, sgu da ikke professionelle fodboldspillere, som får i hoved og røv i forvejen...

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » onsdag, 12. sep, 2018 19:43

Nu får fodboldspillere jo også løn af deres klubber når de er med deres landshold. Hvordan det repræsenterer DBUs indtægter ved jeg ikke, men DBU har ansvaret for dansk fodbold generelt, ikke herrelandsholdet. Indtægterne fra Landsholdet skal ikke kun dække de 2 uger. Udover at de skal dække kvindelandsholdet og U21 landsholdet, der selvom de skaber indtægter, så vidt jeg ved primært er underskudsforretninger.

DBU skal udvikle fodboldspillet på alle niveauer og i hele landet, fra børn til pensionister. I øvrigt en talentudvikling som noget nær samtligt landsholdsspillere har nydt godt af siden de startede med at spille fodbold. Langt de fleste fodboldklubber i Danmark kan ikke holde sig ovenvande udelukkende med kontingentindtægter. Yderligere skabte landsholdsspillerene ikke meget indtægt da de var 11 år gamle og kom på en kredssamling for de bedste i deres region. Det var nok også relativt dyrt at sendte dem som U17 landsholdsspillere til en turnering i udlandet. Nu hvor de så, naturligvis også på eget talent, er slået igennem, så må man også give tilbage til det system der har hjulpet en til succes.

Det er et privilegie at spille på landsholdet og repræsenterer sit land. Det har de også forstået i stort set alle andre lande. Når man er med landsholdet skal man selvfølgelig have den absolut bedste behandling. Fysioterapeuter, diæt og alt det pjat. At spillerene fortæller at det ikke er tilfældet er voldsomt uprofessionelt af DBU. De kan som sådan også få bonusser for at vinde et eller andet, men en fast løn oveni deres i forvejen fede hyre. Fuck af. Selv de stakkels superligaspillere som bliver udtaget som de sidste mandater har jo alligevel en månedsløn langt over hvad almindelige mennesker tjener. Navnligt kvinderne, eller talenter kan naturligvis også få tabt arbejdsfortjeneste, for det skal naturligvis ikke være en underskudsforretning at repræsentere landet. Men at det skal være en overskudskalkulation kan jeg simpelthen ikke have respekt for.

Præcis hvordan de kommercielle rettigheder skal balanceres er et kompliceret regnestykke. Begge parter skal have deres egne rettigheder beskyttet og respektere de andres. Jeg kan tegne mange scenarier som kan skabe problemer. Bare at sige at man skal respektere aftaler er en forsimpling.

Hele miseren er ufattelig absurd. Efter min mening er både DBU og Spillerforeningen dybt latterlige. Navnligt toppen af DBU og gode gamle Mads Øland er pinligt meget skyld i at vi 2 gange på kort tid er i en situation som er til grin. Men hold da op hvor er der også nogle usympatiske spillere på landsholdet. Simon Kjær der nægter at anerkende at nogle amatører reddede deres røv og snakker om kollektivet, imens hans selv reklamerede for en af DBUs hovedsponsors konkurrenter under VM iført en mistænkelig bekendt blank rød trøje og hvide shorts. Altid arrogante Zinke Jørgensen. Victor Fischer der dumt spørger om han også skal sælge is. Der kommer til at være en lang periode efter konflikten forhåbentlig snart er løst, hvor et i forvejen noget upopulært landsholdt, uagtet VM, skal ud og vinde befolkningen igen. For de opfører sig primært som en blanding af forkælede og arrogante møgsvin der kun tænker på at kradse så meget til sig som muligt, også små børn der skal lukke røven når de voksne snakker om ting de ikke forstår.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niche » onsdag, 12. sep, 2018 20:28

sjampen skrev:Nu får fodboldspillere jo også løn af deres klubber når de er med deres landshold. Hvordan det repræsenterer DBUs indtægter ved jeg ikke, men DBU har ansvaret for dansk fodbold generelt, ikke herrelandsholdet. Indtægterne fra Landsholdet skal ikke kun dække de 2 uger. Udover at de skal dække kvindelandsholdet og U21 landsholdet, der selvom de skaber indtægter, så vidt jeg ved primært er underskudsforretninger.

DBU skal udvikle fodboldspillet på alle niveauer og i hele landet, fra børn til pensionister. I øvrigt en talentudvikling som noget nær samtligt landsholdsspillere har nydt godt af siden de startede med at spille fodbold. Langt de fleste fodboldklubber i Danmark kan ikke holde sig ovenvande udelukkende med kontingentindtægter. Yderligere skabte landsholdsspillerene ikke meget indtægt da de var 11 år gamle og kom på en kredssamling for de bedste i deres region. Det var nok også relativt dyrt at sendte dem som U17 landsholdsspillere til en turnering i udlandet. Nu hvor de så, naturligvis også på eget talent, er slået igennem, så må man også give tilbage til det system der har hjulpet en til succes.

Det er et privilegie at spille på landsholdet og repræsenterer sit land. Det har de også forstået i stort set alle andre lande. Når man er med landsholdet skal man selvfølgelig have den absolut bedste behandling. Fysioterapeuter, diæt og alt det pjat. At spillerene fortæller at det ikke er tilfældet er voldsomt uprofessionelt af DBU. De kan som sådan også få bonusser for at vinde et eller andet, men en fast løn oveni deres i forvejen fede hyre. Fuck af. Selv de stakkels superligaspillere som bliver udtaget som de sidste mandater har jo alligevel en månedsløn langt over hvad almindelige mennesker tjener. Navnligt kvinderne, eller talenter kan naturligvis også få tabt arbejdsfortjeneste, for det skal naturligvis ikke være en underskudsforretning at repræsentere landet. Men at det skal være en overskudskalkulation kan jeg simpelthen ikke have respekt for.

Præcis hvordan de kommercielle rettigheder skal balanceres er et kompliceret regnestykke. Begge parter skal have deres egne rettigheder beskyttet og respektere de andres. Jeg kan tegne mange scenarier som kan skabe problemer. Bare at sige at man skal respektere aftaler er en forsimpling.

Hele miseren er ufattelig absurd. Efter min mening er både DBU og Spillerforeningen dybt latterlige. Navnligt toppen af DBU og gode gamle Mads Øland er pinligt meget skyld i at vi 2 gange på kort tid er i en situation som er til grin. Men hold da op hvor er der også nogle usympatiske spillere på landsholdet. Simon Kjær der nægter at anerkende at nogle amatører reddede deres røv og snakker om kollektivet, imens hans selv reklamerede for en af DBUs hovedsponsors konkurrenter under VM iført en mistænkelig bekendt blank rød trøje og hvide shorts. Altid arrogante Zinke Jørgensen. Victor Fischer der dumt spørger om han også skal sælge is. Der kommer til at være en lang periode efter konflikten forhåbentlig snart er løst, hvor et i forvejen noget upopulært landsholdt, uagtet VM, skal ud og vinde befolkningen igen. For de opfører sig primært som en blanding af forkælede og arrogante møgsvin der kun tænker på at kradse så meget til sig som muligt, også små børn der skal lukke røven når de voksne snakker om ting de ikke forstår.
+1

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » torsdag, 13. sep, 2018 08:29

Jeg er helt på linje, sjampen :army7:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 13. sep, 2018 09:28

sjampen skrev:Nu får fodboldspillere jo også løn af deres klubber når de er med deres landshold. Hvordan det repræsenterer DBUs indtægter ved jeg ikke, men DBU har ansvaret for dansk fodbold generelt, ikke herrelandsholdet. Indtægterne fra Landsholdet skal ikke kun dække de 2 uger. Udover at de skal dække kvindelandsholdet og U21 landsholdet, der selvom de skaber indtægter, så vidt jeg ved primært er underskudsforretninger.

DBU skal udvikle fodboldspillet på alle niveauer og i hele landet, fra børn til pensionister. I øvrigt en talentudvikling som noget nær samtligt landsholdsspillere har nydt godt af siden de startede med at spille fodbold. Langt de fleste fodboldklubber i Danmark kan ikke holde sig ovenvande udelukkende med kontingentindtægter. Yderligere skabte landsholdsspillerene ikke meget indtægt da de var 11 år gamle og kom på en kredssamling for de bedste i deres region. Det var nok også relativt dyrt at sendte dem som U17 landsholdsspillere til en turnering i udlandet. Nu hvor de så, naturligvis også på eget talent, er slået igennem, så må man også give tilbage til det system der har hjulpet en til succes.

Det er et privilegie at spille på landsholdet og repræsenterer sit land. Det har de også forstået i stort set alle andre lande. Når man er med landsholdet skal man selvfølgelig have den absolut bedste behandling. Fysioterapeuter, diæt og alt det pjat. At spillerene fortæller at det ikke er tilfældet er voldsomt uprofessionelt af DBU. De kan som sådan også få bonusser for at vinde et eller andet, men en fast løn oveni deres i forvejen fede hyre. Fuck af. Selv de stakkels superligaspillere som bliver udtaget som de sidste mandater har jo alligevel en månedsløn langt over hvad almindelige mennesker tjener. Navnligt kvinderne, eller talenter kan naturligvis også få tabt arbejdsfortjeneste, for det skal naturligvis ikke være en underskudsforretning at repræsentere landet. Men at det skal være en overskudskalkulation kan jeg simpelthen ikke have respekt for.

Præcis hvordan de kommercielle rettigheder skal balanceres er et kompliceret regnestykke. Begge parter skal have deres egne rettigheder beskyttet og respektere de andres. Jeg kan tegne mange scenarier som kan skabe problemer. Bare at sige at man skal respektere aftaler er en forsimpling.

Hele miseren er ufattelig absurd. Efter min mening er både DBU og Spillerforeningen dybt latterlige. Navnligt toppen af DBU og gode gamle Mads Øland er pinligt meget skyld i at vi 2 gange på kort tid er i en situation som er til grin. Men hold da op hvor er der også nogle usympatiske spillere på landsholdet. Simon Kjær der nægter at anerkende at nogle amatører reddede deres røv og snakker om kollektivet, imens hans selv reklamerede for en af DBUs hovedsponsors konkurrenter under VM iført en mistænkelig bekendt blank rød trøje og hvide shorts. Altid arrogante Zinke Jørgensen. Victor Fischer der dumt spørger om han også skal sælge is. Der kommer til at være en lang periode efter konflikten forhåbentlig snart er løst, hvor et i forvejen noget upopulært landsholdt, uagtet VM, skal ud og vinde befolkningen igen. For de opfører sig primært som en blanding af forkælede og arrogante møgsvin der kun tænker på at kradse så meget til sig som muligt, også små børn der skal lukke røven når de voksne snakker om ting de ikke forstår.
Fremragende indlæg. Det værste i denne sag er at det fra spillernes side blev gjort til en klassisk lønmodtager/arbejdsgiver konflikt, men det er jo milevidt fra sandheden. Jeg kan, til dels, godt forstå at man fra spillernes side godt vil have retten til at man i visse sammenhænge anvender sit eget brand. Det er det eneste punkt, hvor jeg hælder lidt til at have en forståelse for spillerne, om end ikke Kjær da hans personlige, konkurrende kontrakt blev indgået lige før slutrunden.
Hvis man ser på ekstremerne, i dette tilfælde Salahs konflikt med der egyptiske fodboldforbund, så forstår jeg godt spillerne ikke vil være med til hvad som helst.
Der hvor klingen falder helt af, det handler om når Eriksen lovpriser sig selv for at han en enkelt gang har spillet bold i Middelfart og dermed gjort noget for bredden - underforstået at spillerne godt ved at DBU er for hele landet og i alle aldre.
Og når Kjær og Zanka angriber de amatører, der medvirkede til at Danmarks muligheder for at undgå sanktioner blev opfyldt, på en i øvrigt usmagelig facon, så får de kun afsky frem i mig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 14. sep, 2018 23:51

Både Mbappe og Neymar blev sparet for PSG i aften, der alligevel vandt 4-0. Siger vel alt om det generelle niveau af den franske liga


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 15. sep, 2018 00:14

Red Man Walking skrev:Både Mbappe og Neymar blev sparet for PSG i aften, der alligevel vandt 4-0. Siger vel alt om det generelle niveau af den franske ligaBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Di Maria, Cavani og Draxler synes jeg nu ikke er dårlige spillere. Jeg tror ikke som mange andre herinde PSG bliver tæt på en walkover. Napoli heller ikke. Det er altså et godt hold PSG har.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 15. sep, 2018 17:08

Syntes ikke jeg har set nogen skrive walkover? Tværtimod har der været snak om at det bliver svært netop fordi de har den luksus at kunne spare spillere grundet den svage liga de deltager i...

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 15. sep, 2018 17:09

Øv så troede/håbede man - naivt - i et kort øjeblik at Cardiff måske kunne stikke en kæp i Chelsea-hjulet, men det fik ham der Hazard hurtigt gjort til skamme. Han er godt nok god.

Og Arsenal foran i Newcastle. Gad vide hvor længe Rafa gider fortsætte hos Toons?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 15. sep, 2018 18:19

Så skal Watford bare vinde aftenens sene kamp mod MR. buschauffør!

Chelsea og Liverpool er p.t eneste seriøse titel udfordrer til sidste sæson, Premier Leagues mestre: Man.City.

Watford har gang i en "Leicester vo.2", ahaha - ro på sports eksperter - De er lidt naive og håbefulde. Men kunne være vildt, hvis de fik en Europærisk 4. plads i stedet for Mourinho og co :laughin:
You'r Never Walk Alone. ///

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » lørdag, 15. sep, 2018 19:13

Sagde det også før season starten, Top 6 holdene, og specielt top 4 holdene kommer ikke til at tabe særlig mange point til hold uden for top 6.

det bliver de indbyrdes opgør som kommer til at gøre forskellen.'

kan sagten se 6 hold med over 75 point tror du skal have 92-93 for at vinde PrL
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » søndag, 16. sep, 2018 10:45

Hvis man ikke har set Zlatans mål nummer 500 fra kampen igår, så brug lige et minut på det måske bedste mål han nogensinde har lavet. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... rk/7308900
Det er jo helt vanvittigt! Han sprinter jo egentlig væk fra bolden med ryggen til afleveringen og i én bevægelse, så laver han et spark/touch flyvende i en 180 graders vending. Han har også det sorte bælte i taekwondo, og det spark lignede noget derfra.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 17. sep, 2018 22:22

Ings er da godt nok blevet et hit i Soton. Fedt at se ham banke kasser ind. Håber han kan hjælpe os i løbet af sæsonen mod konkurrenterne.
Do not forget my name!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 17. sep, 2018 22:36

And I'm Javert skrev:Ings er da godt nok blevet et hit i Soton. Fedt at se ham banke kasser ind. Håber han kan hjælpe os i løbet af sæsonen mod konkurrenterne.
Ja det er mega fedt at se ham udnytte det potentiale man vidste han havde. Dejligt hvis han for alvor kan være ovenpå igen efter skaderne. Havde gerne beholdt ham i stedet for Sturridge.

Besvar