Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 5 af 6 [ 84 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Forfatter besked

Redmaniac skrev:
Jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor folk virker mere positivt end negativt stemt ved udsigten til en Salah/Marcelo duel.

Ja; Marcelo er meget offensivt anlagt, men der er altså også forholdsvis bred enighed om, at vi har at gøre med den bedste venstreback i verden, og det prædikat får man altså ikke påklistret, hvis man ikke kan et eller andet defensivt.

Kolarov er nu engang også mere offensivt end defensivt anlagt, og han formåede nu på ganske pæn vis at neutralisere Salah på Olympico. Ganske vist med god opbakning fra det centrale forsvar, men her er Real nu også pænt godt besat.

Marcelo er enormt offensivt indstillet. Og når man ser på, hvad han udretter, er det vel forståeligt nok. Men at han er så offensivt indstillet efterlader store rum bag ham, som Salah kan boltre sig i. Det her er klart noget, Zidane må have i sine tanker, så det skal blive spændende at se, om han vil lave nogle taktiske justeringer ift. den problemstilling, eller han blot vil spille efter egne styrker. Alle Bayerns mål kom fra opspil i venstre side. Især ved Kimmichs første scoring kan du se, hvordan Marcelo efterlader et enormt område bag sig og ikke ser ud til at have synderligt travlt med at komme hjem og lukke det.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
mawope skrev:
Redmaniac skrev:
Jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor folk virker mere positivt end negativt stemt ved udsigten til en Salah/Marcelo duel.

Ja; Marcelo er meget offensivt anlagt, men der er altså også forholdsvis bred enighed om, at vi har at gøre med den bedste venstreback i verden, og det prædikat får man altså ikke påklistret, hvis man ikke kan et eller andet defensivt.

Kolarov er nu engang også mere offensivt end defensivt anlagt, og han formåede nu på ganske pæn vis at neutralisere Salah på Olympico. Ganske vist med god opbakning fra det centrale forsvar, men her er Real nu også pænt godt besat.

Marcelo er enormt offensivt indstillet. Og når man ser på, hvad han udretter, er det vel forståeligt nok. Men at han er så offensivt indstillet efterlader store rum bag ham, som Salah kan boltre sig i. Det her er klart noget, Zidane må have i sine tanker, så det skal blive spændende at se, om han vil lave nogle taktiske justeringer ift. den problemstilling, eller han blot vil spille efter egne styrker. Alle Bayerns mål kom fra opspil i venstre side. Især ved Kimmichs første scoring kan du se, hvordan Marcelo efterlader et enormt område bag sig og ikke ser ud til at have synderligt travlt med at komme hjem og lukke det.

De har mødt hinanden et par gange tidligere:

http://www.sportbible.com/football/news ... h-20180517

Geografisk sted: København

Alder: 43
Redmaniac skrev:

Jeg forstår det fint. Salah er god til at angribe og Marcelo er dårlig til at forsvare. Det forstår jeg godt, at folk kan se noget positivt i.

Men mon ikke vi samtidig kan blive lidt negativt stemt ved udsigten til, at Marcelo og Ronaldo (eller en anden af deres offensive spillere) muligvis får nogle 2 mod 1 situationer mod TAA?

Det er vel den slags forventninger om, at begge hold er dygtigere til og mere interesserede i det fremadrettede spil, der gør denne finale så tiltalende. Det er svært at forestille sig en taktisk låst affære.

Jeg tror, at Real Madrid vil være fuldkommen klar over, hvordan Liverpool spiller, og hvad vi kommer med. Samtidig tror jeg dog, at intensiteten, tempoet og effektiviteten af vores pres-spil alligevel vil overraske og overrumple dem. Min største frygt er faktisk, at vi bliver for bevidst om størrelsen af den bedrift, der er mulig, at vi ender med at blive låste og ikke formår at spille vores spil.

Hold da op, hvor er jeg spændt.

texy skrev:
Redmaniac skrev:

Jeg forstår det fint. Salah er god til at angribe og Marcelo er dårlig til at forsvare. Det forstår jeg godt, at folk kan se noget positivt i.

Men mon ikke vi samtidig kan blive lidt negativt stemt ved udsigten til, at Marcelo og Ronaldo (eller en anden af deres offensive spillere) muligvis får nogle 2 mod 1 situationer mod TAA?

Det er vel den slags forventninger om, at begge hold er dygtigere til og mere interesserede i det fremadrettede spil, der gør denne finale så tiltalende. Det er svært at forestille sig en taktisk låst affære.

Jeg tror, at Real Madrid vil være fuldkommen klar over, hvordan Liverpool spiller, og hvad vi kommer med. Samtidig tror jeg dog, at intensiteten, tempoet og effektiviteten af vores pres-spil alligevel vil overraske og overrumple dem. Min største frygt er faktisk, at vi bliver for bevidst om størrelsen af den bedrift, der er mulig, at vi ender med at blive låste og ikke formår at spille vores spil.

Jeg håber virkelig også at vi går id og spiller vores spil. Overfald dem fra start også må det briste eller bære. Vi har alt at vinde i denne kamp. Madrid er self favoritter og hvis vi taber vil ingen Liverpoolfans pege fingre og svine.
Jeg tror at vi enten blæser dem ud af banen, eller taber en kneben 2-1 (måske 3-1 til sidst fordi vi smider alt frem)
Jeg håber drengene går ud og tænker at de bare sksl gi den gas og nyde det.
Så vinder vi!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geografisk sted: Waterloo - Canada
texy skrev:

Hvis det er den holdning, der er til hans forsvarsspil, så forstår jeg bedre.
Så er jeg bare voldsomt uenig, men fred være med det.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Uanset hvad, så bliver det MØGspændende. Bare tanken giver mig allerede et sug i maven.

Nå, men til det taktiske.
Real spiller lidt ud fra devicen om at lade "stjernene" spille deres spil og så går det nok, mere end det er et fasttømret system vi er oppe imod.

Det betyder at det er individuelle præstationer først og fremmest vi skal håndtere, og her må vores kollektiv stå sin prøve.
Hvis vi stresser dem tilstrækkeligt, så tror jeg de får det meget svært. Deres vilje til at løbe for hinanden er markant under vores, så lad os gøre dette til en kamp i højt tempo med et enormt genpres.

Vi må for alt i verden ikke stille og tilbage og satse på kontra.

Marcelo er efter min mening en Moreno Mach 2. Han er ca lige så offensiv (dog mere effektiv) og efterlader ca lige så meget plads bag sig som Moreno. Forskellen er bare at Marcelo som decideret forsvarsspiller er LANGT bedre end Moreno. Hans svaghed som vi skal udnytte er det tomrum der bliver bag ham fordi han er så offensiv....

Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj
Poul E. skrev:
Marcelo er efter min mening en Moreno Mach 2. Han er ca lige så offensiv (dog mere effektiv) og efterlader ca lige så meget plads bag sig som Moreno. Forskellen er bare at Marcelo som decideret forsvarsspiller er LANGT bedre end Moreno. Hans svaghed som vi skal udnytte er det tomrum der bliver bag ham fordi han er så offensiv....

Ja, og måske trække Ramos over, sådan at der bliver plads på midten.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 54
Fandt lidt officiel UEFA statistik, som for et øjeblik fik min mave til at blive lidt mere rolig:
Billede

Real Madrid møder et hold, der har kørt City og Roma over i en grad, så de aldrig fandt ud af, hvad der foregik. Jeg er forholdsvis sikker på, at dels vil Salah få mindst en chance, og dels vil Salah bare iskoldt udnytte, det han får. Det vigtigste er, at vi spiller vores eget spil og for alt i verden ikke gør som mod United. Det der med at trække tempoet ud er netop det, vi ikke skal gøre. Hvis kampen arter sig, som jeg håber, vil vi efter et Salah mål få kontrachancer og så er vi i en favorabel situation.
Selvfølgelig kan vi tabe, men jeg mener, vi er bedre end Madrid, og dermed har en meget stor chance for at tage den 6. tittel af det største et fodboldhold kan opnå. Det vil i den grad lune.

Brugeravatar

Cynwal skrev:
Fandt lidt officiel UEFA statistik, som for et øjeblik fik min mave til at blive lidt mere rolig:
Billede

Årets Champions League i tall

Seire
Real Madrid – 8
Liverpool – 7

Mål scoret
Real Madrid – 30
Liverpool – 40

Toppscorer
Real Madrid – Cristiano Ronaldo (15)
Liverpool – Roberto Firmino/Mohamed Salah (10)

Flest Assists
Real Madrid – Dani Carvajal (3)
Liverpool – James Milner (9)

Flest sjanser skapt
Real Madrid – Toni Kroos (24)
Liverpool – Mohamed Salah (27)

Skudd på mål
Real Madrid – 84
Liverpool – 89

Pasningssikkerhet
Real Madrid – 88.6 %
Liverpool – 81.4 %

Innsluppede mål
Real Madrid – 15
Liverpool – 13

Clean sheets
Real Madrid – 3
Liverpool – 6

Skudd på mål i mot
Real Madrid – 53
Liverpool – 38

Vellykkede taklinger
Real Madrid – 144 (64.3 %)
Liverpool – 133 (61.9 %)

Dueller vunnet
Real Madrid – 619 (52.6 %)
Liverpool – 684 (49.5 %)

Meritter

Liverpool er blant de mestvinnende Europacup-lagene, men Real madrid er det laget som klart har vunnet flest i turneringen.

Finaler totalt
Real Madrid – 15
Liverpool – 7

Finaler vunnet
Real Madrid – 12
Liverpool – 5

Manager-duellen

Jürgen klopp og Zinedine Zidane har aldri møttes(dobbeltsjekk), og Zidane har aldri møtt Liverpool. Klopp har derimot møtt Real Madrid ved seks anledninger som Dortumund-manager. Hele fire av disse kom i 13/13-sesongen.
Lagene spilte mot hverandre i gruppespillet, der Klopps menn tok fire poeng over de to kampene. Deretter møttes de i semifinalen, hvor Dortumund trakk det lengste strået med en 4-3-seier sammenlagt.

Lidt overraskende, at Marcelo ikke har flere assists. Vi har en fin defensiv statistik, og kan vi på en eller anden måde holde Ronaldo i skak, så bør det se rigtig fornuftigt ud. De har en høj pasnings sikkerhed i deres spil, men mon ikke det foregår på "ufarlige" områder og mon ikke, at vi kan ødelægge den statistik ved vores presspil, som de ikke har stået overfor før ?

Brugeravatar

Det er da også nederen at have 24 friske folk at vælge i mellem:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-12562263

STMO skrev:
Real Madrid møder et hold, der har kørt City og Roma over i en grad, så de aldrig fandt ud af, hvad der foregik. Jeg er forholdsvis sikker på, at dels vil Salah få mindst en chance, og dels vil Salah bare iskoldt udnytte, det han får. Det vigtigste er, at vi spiller vores eget spil og for alt i verden ikke gør som mod United. Det der med at trække tempoet ud er netop det, vi ikke skal gøre. Hvis kampen arter sig, som jeg håber, vil vi efter et Salah mål få kontrachancer og så er vi i en favorabel situation.
Selvfølgelig kan vi tabe, men jeg mener, vi er bedre end Madrid, og dermed har en meget stor chance for at tage den 6. tittel af det største et fodboldhold kan opnå. Det vil i den grad lune.

Madrid møder så også et hold, der efter at have kørt Roma over, lod dem komme tilbage i kampen fordi koncentrationen lige glippede et par gange. Vores spillestil kræver fuld koncentration hele kampen igennem - håber det lykkes på lørdag...

Geografisk sted: København

Alder: 43
Niels K skrev:
Cynwal skrev:
Billede

Årets Champions League i tall

Seire
Real Madrid – 8
Liverpool – 7

Mål scoret
Real Madrid – 30
Liverpool – 40

Toppscorer
Real Madrid – Cristiano Ronaldo (15)
Liverpool – Roberto Firmino/Mohamed Salah (10)

Flest Assists
Real Madrid – Dani Carvajal (3)
Liverpool – James Milner (9)

Flest sjanser skapt
Real Madrid – Toni Kroos (24)
Liverpool – Mohamed Salah (27)

Skudd på mål
Real Madrid – 84
Liverpool – 89

Pasningssikkerhet
Real Madrid – 88.6 %
Liverpool – 81.4 %

Innsluppede mål
Real Madrid – 15
Liverpool – 13

Clean sheets
Real Madrid – 3
Liverpool – 6

Skudd på mål i mot
Real Madrid – 53
Liverpool – 38

Vellykkede taklinger
Real Madrid – 144 (64.3 %)
Liverpool – 133 (61.9 %)

Dueller vunnet
Real Madrid – 619 (52.6 %)
Liverpool – 684 (49.5 %)

Meritter

Liverpool er blant de mestvinnende Europacup-lagene, men Real madrid er det laget som klart har vunnet flest i turneringen.

Finaler totalt
Real Madrid – 15
Liverpool – 7

Finaler vunnet
Real Madrid – 12
Liverpool – 5

Manager-duellen

Jürgen klopp og Zinedine Zidane har aldri møttes(dobbeltsjekk), og Zidane har aldri møtt Liverpool. Klopp har derimot møtt Real Madrid ved seks anledninger som Dortumund-manager. Hele fire av disse kom i 13/13-sesongen.
Lagene spilte mot hverandre i gruppespillet, der Klopps menn tok fire poeng over de to kampene. Deretter møttes de i semifinalen, hvor Dortumund trakk det lengste strået med en 4-3-seier sammenlagt.

Lidt overraskende, at Marcelo ikke har flere assists. Vi har en fin defensiv statistik, og kan vi på en eller anden måde holde Ronaldo i skak, så bør det se rigtig fornuftigt ud. De har en høj pasnings sikkerhed i deres spil, men mon ikke det foregår på "ufarlige" områder og mon ikke, at vi kan ødelægge den statistik ved vores presspil, som de ikke har stået overfor før ?

Synes, at flere af de stats får Real Madrid til at stå i et bedre lys end os. Eksempelvis den stat, der viser, at de har flest sejre. Derfor byder jeg lige ind med et par stats mere for at udligne det lidt.

Nederlag:

Liverpool - 1
Real Madrid - 2

Distance covered:

Liverpool - 1.362.171 meter
Real Madrid - 1.305.739 meter

Derudover er gennemsnitsalderen i vores startelver markant lavere end Real Madrids, så vidt jeg lige kan se. mellem 3-4 år. Det ser JEG som positivt, da vi lever af speed og udholdenhed.

Brugeravatar

De satte ejn 2-0'er over styr i går, men særligt det udlignende mål er vel værd at bide mærke i. Dels at Marcelo koger fuldstændig hen med håret, placeringen, off side-fælden og det hele men vel også, at de står med denne giga høje forsvarslinje, når de fører 2-1. Jeg er med på, at man ikke skal grave sig ned, når man er Real Madrid og mod Villarreal, men man skal vel ikke sætte linjen så højt, at der næsten er en halv bane ned til målmanden ?

Tjek de 2 video'er. Den sidste er sjov :D

https://www.givemesport.com/1316761-liv ... toplay=off

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 5 af 6 [ 84 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner