Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 2 [ 24 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Hvor er forstærkning mest nødvendig?
Afstemning sluttede søndag, 15. jul, 2018 00:54
Målmand. 46%  46%  [ 26 ]
Venstre back. 2%  2%  [ 1 ]
Højre back. 4%  4%  [ 2 ]
Centerforsvar. 9%  9%  [ 5 ]
Central midt. 4%  4%  [ 2 ]
Salah-Mane positionen. 27%  27%  [ 15 ]
Firmino pladsen. 9%  9%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 56

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 42
Giv et input og 1-2 stemmer.

Geografisk sted: Brønshøj
Det er uden tvivl målmanden. På de andre positioner har vi mindst et alternativ, som er på højt niveau. På målmandsposten har vi ikke et eneste alternativ, som når et højt niveau. Jo, Karius forbedrede sig, men det var altså fra et ualmindeligt ringe niveau til et lidt højere niveau.

Han er ikke løsningen på pladsen. Jeg læste i en anden tråd, at en bruger argumenterede med at Karius gjorde flere redninger pr. mål end Pickford, underforstået, at så Karius være bedre. Den form for argumentation mangler både belæg og hjemmel. En redning er ikke blot en redning, nogle redninger er vanskeligere end andre osv. osv.

Vi smed kassen for Virgil, fordi vi virkelig manglede en leder i forsvaret. Nu er der behov for at vi smider kassen for en ordentlig målmand. Jeg vil hellere at droppede Fekir, og brugte pengene på en god målmand.

Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 08. jul, 2018 17:36, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Alder: 23
Målmand og så én konkurrence til Alexander Arnold. Vwd ikke om Clyne kan holde stabilt niveau næste sæson, vi må håbe - men målmandsposten med Karius som nr 1 bliver diskuteret til UG og prikket.. det er lidt spændende om han falder igennem totalt ELLER opper sig ala De Gea gjorde og blev en verdensklasse målmand efter 2år.

Det er dog bekræftes, at Klopp henter yderligere forstærkninger.

Nabil Fakir har før været tæt på et skifte til Liverpool FC, men gik i vasken (?) Og han spiller for Lyon, AM - HW - gi'r Mané konkurrence, og måske en Klopp spiller?

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg har valgt Salah-Mane pladsen. Og med det mener jeg Coutinho-pladsen. En der kan både kant, men også gerne lidt mere.

Jeg har ikke stemt på målmand. Et eller andet sted tror jeg stadig på Karius. Og går det ikke med ham, så har jeg reelt endnu større tro på Ward, som jeg ærgrer mig over ikke har fået chancer nok hos os.

Så umiddelbart mener jeg faktisk, at truppen er et enkelt indkøb fra at være top-klar til start. Så skal vi bare have solgt lidt ud af de spillere, som ikke har en jordisk chance for at blive involveret.

@DAGGER!

Jeg synes, at højre back er den plads, hvor vi er allerbedst dækket ind. I mine øjne har vi tre spillere til den position, der alle retmæssigt kan gøre krav på en startplads.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Enig med texy.

DAGGER! skrev:
Målmand og så én konkurrence til Alexander Arnold. Vwd ikke om Clyne kan holde stabilt niveau næste sæson, vi må håbe - men målmandsposten med Karius som nr 1 bliver diskuteret til UG og prikket.. det er lidt spændende om han falder igennem totalt ELLER opper sig ala De Gea gjorde og blev en verdensklasse målmand efter 2år.

Det er dog bekræftes, at Klopp henter yderligere forstærkninger.

Nabil Fakir har før været tæt på et skifte til Liverpool FC, men gik i vasken (?) Og han spiller for Lyon, AM - HW - gi'r Mané konkurrence, og måske en Klopp spiller?

Men Karius har jo allerede været her to år og nogle år ældre end De Gea var da han slog igennem. Samt var De Gea`s talent af en helt anden størrelse. Lidt groft sagt er Karius jo en målmand M. City skippede og sendte gratis videre grundet de ikke så en fremtid i ham.

Jeg tror ikke på han bliver god nok. Hvis vi skal have det mesterskab i hus, så er en ordentlig målmand krævet.

En dygtig målmand og to, tre kvalitetsspillere til bredden så jeg vi måske kan presse M.City. Samt skal spillere som Sturridge, Lallana og Origi nok finde ny græsgange de er ikke til bredden.

Har stemt en midter forsvar.

Lovren er world class. når han spiller godt. men når han ikke gør så er han værre en Karius har været.
Så er lovren iøvrigt aldrig helt skadesfri, han har ofte små skader eller er dårlig osv.

Stemte også central midt fordi vi skal have en coutinho replacement til at føde mane og salah når vi spiller mod de 14 hold som kommer til at spille 6-3-1

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
For mig er det et 3. valg på kanten der mangler mest. Det kan være at Wilson og/eller Origi kan steppe op, men det har virkeligt kostet os dyrt i sidste sæson.

Dernæst er det rimelig dødt løb imellem keeper og så en kreativ midtbanespiller. Jeg vil nok sætte keeperen på 2. pladsen da vi allerede har hentet to nye til midten og vi har jo Lallana og Oxlade.

Vi kan sagtens vinde mesterskabet med Karius på mål, men vi kan ikke vinde det hvis vi ikke har et reelt alternativ til Mané og Salah.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Vi har i dag intet alternativ til Mane/Salah på samme niveau.

Målmand? Ham vi har har stået en halv sæson hvor han var med til at spille os i CL finalen-
Argumentet med at vi smed kassen for VVD og nu skal vi "bare" gøre det samme er kun en halv sandhed. Den anden halvdel var at vi ventede et halvt år for at vi kunne få den rigtige og ikke bare smed penge fordi fans/"journalister" og "eksperter" gjorde sig kloge på vores behov baseret på EN kamp.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg ser, at målmandspladsen får flest hits. Lidt data input til den debat her:

Tror, at vi skal passe på med KUN at fokusere på CL-finalen.

Alder: 27
texy skrev:
Tror, at vi skal passe på med KUN at fokusere på CL-finalen.

Var der ikke også en herinde der postede nogle stats med at De Gea slet ikke var god og egentlig ikke reddede point til Scum? Nogle gange skal man også bare se fodbold for at kunne se en tendens.

Men nej, vi bør ikke fokusere kun på CL finalen. Vi bør handle fordi vi ikke har haft en ordentlig målmand siden Pepe Reina, og lad os bare sige det som det er, han faldt også af på den til sidst. I øvrigt synes jeg så den anden graf viser, at det med al tydelighed bør være et fokuspunkt at lukke færre mål ind. Vi har købt VVD. Vi blev overraskede med Robbo der ser voldsomt god ud. Vi har 2 unge spillere i TAA og Gomez, hvor specielt TAA ligner en langtidsløsning på HB. Man kan diskutere hvad vi har i Lovren. Nu har vi så købe Keita og Fabinho til at lukke af på midten. Også har vi trioen af Karius, Mignolet og Ward.

Det er vel ret tydeligt hvor der kan ske forstækning. Og uanset hvad man så ellers mener om Lovren, så er der vel ingen tvivl om at det topniveau hans viser er milevidt højere end topniveauet fra Karius. Om man så kan leve med at han har det med at lave nogle gevaldige og kampafgørende brølere er noget andet. Jeg så i hvert fald hellere man gav en Lovren der de sidste par måneder har været super stærkt og pakkede Ronaldo ind i CL finalen og Messi ind til VM, end at man satser på Karius der selv herinde kun lige kan trække sig op på, at så skal vi heller ikke gøre ham dårligere. Det skal vi heller ikke, men meget andet end middelmådig er han vel heller ikke.

Udover målmanden, ligger den hos mig som den deler mellem central midtbane og kantspiller. Vi har 2 suværene startere, men ingen bredde på kanterne. Vi har vel egentligt kvantitet på midtbanen, men mangler en kreativ midtbanespiller med kvalitet. Ox er skadet og kommer nok ikke tilbage lige foreløbig og skal vel bruge lidt tid til at komme ordenligt igang, navnligt med vores system in mente.

Egentligt taler det vel mest for at få en spiller som Shaqiri ind, der i en snæver vending kunne ryge ind centralt som en noget offensivt midtbane. Henderson kan bruge muligheden til at blive rykket længere frem. Milner leverer altid varen. Gini og Lallana er spørgsmålstegn i mine øjne. Begger kæmper med at levere stabilt gode præstationer, og Lallana er snart lige så skadesplaget som Sturridge. Derfor har jeg stemt kantspiller, men vi savner det kreative omgangspunkt. Jeg er dog mere villig til at lade Hendo og Hamez Milner spille, end gud ved hvem af Ings, Origi og Solanke der er tænkt som primær bredde på kanten lige nu. Studge kan man desværre ikke regne med, og jeg tør ikke håbe på noget fra Wilson, Woodburn, Kent etc. Der vil jeg hellere blive glædeligt overrasket.

Geografisk sted: Frederiksberg

Alder: 29
Har stemt målmand og CB.

Målmand kræver vel ingen forklaring, forstår bare ikke hvordan folk stadig tror at Karius har været ringe i en kamp? Han har været dårlig siden han kom til klubben, han har oppet sig lidt men det er ikke godt nok.

Forsvar synes jeg også kræver en forstærkning på baggrund af Lovren's ustabilitet og hans skadehistorik.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Alder: 28
Målmandsposten fortjener næsten at man kun lægger den ene stemme..

Mht grafen Texy har postet viser den egentlig, næsten, godt hvordan der er blevet bedre er det seneste år til halvanden. Men fjerne de første 5-6 år og gennemsnittet ville være ret meget lavere og prøv at sammenligne med Rafa-tiden. Det kan blive MØJ bedre endnu. Grafen bliver først oprigtig interessant hvis det gennemsnitlige for PL også bliver plottet ind.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro

Alder: 34
zalcos skrev:
Målmandsposten fortjener næsten at man kun lægger den ene stemme..

Mht grafen Texy har postet viser den egentlig, næsten, godt hvordan der er blevet bedre er det seneste år til halvanden. Men fjerne de første 5-6 år og gennemsnittet ville være ret meget lavere og prøv at sammenligne med Rafa-tiden. Det kan blive MØJ bedre endnu. Grafen bliver først oprigtig interessant hvis det gennemsnitlige for PL også bliver plottet ind.

Rafa-tiden var jo ikke grundet en super målmand (uden at forklejne Reina på det tidspunkt), men taktikken under Rafa, som først og fremmest byggede på en ståldefensiv. Vi var gode defensivt dengang og så havde vi altid en defensiv midtbanemand foran forsvaret, som nærmest ikke lavede andet end at ødelægge modstanderens spil (Sissoko, Mascherano etc.). Det var en tid, hvor der blev spillet på at holde nullet og hvor sejrene ofte blev fedtspillet en smule hjem. Klopps taktik er jo helt anderledes anlagt, så jeg tror ikke vi vil kunne komme ned på samme snit, selvom vi havde verdens bedste mellem stængerne. Dermed ikke sagt, at vi ikke kan blive bedre defensivt, for det kan vi helt sikkert. Og det tror jeg allerede vi er blevet med købet af Fabinho.

Geografisk sted: Viborg

Alder: 49
Ny målmand, uden tvivl. Nu har vi fået en 6.er og en mere offensiv midt.

1 - Ny målmand.
2- backup i angrebet.
3- kreativ offensiv midt.
3- venstre back.
4- midterforsvaret.

1-3 er påkrævet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 2 [ 24 indlæg ] Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner