Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 10 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Stem om Man of the match
Afstemningen varer indtil tirsdag, 25. sep, 2018 15:11
Alisson 3%  3%  [ 3 ]
Alexander-Arnold 1%  1%  [ 1 ]
Gomez 6%  6%  [ 7 ]
Van Dijk 17%  17%  [ 19 ]
Robertson 15%  15%  [ 17 ]
Milner 15%  15%  [ 17 ]
Wijnaldum 16%  16%  [ 18 ]
Keita 1%  1%  [ 1 ]
Mane 4%  4%  [ 5 ]
Salah 0%  0%  [ 0 ]
Firmino 23%  23%  [ 26 ]
Henderson 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 114

Forfatter besked

Geografisk sted: København

Alder: 43
ilusio skrev:
Enig. Sturridge skal ikke bruges når vi skal holde en føring. Han skal ind når der skal scores mål.

Jeg ville egentlig foretrække, at vi smed Sturridge ind, når Firmino går ud. I mine øjne er den bedste måde at forsvare en føring på ikke ved at skifte til en defensiv formation. Derfor bryder jeg mig heller ikke om, når Matip smides ind i stedet for TAA til sidst. Jeg ved godt, at reelt ikke medfører en formations-ændring og har til hensigt at styrke vores forsvar mod desperate høje bolde i slutminutterne. Men det ændrer på den defensive dynamik, der har fungeret hele kampen. Jeg kan ikke mindes en eneste kamp, hvor vi har fået bedre kontrol over de sidste 5-10 minutter ved at tage en offensivt orienteret spiller ud og sætte en defensiv spiller ind. Jeg synes altid, at det medfører, at initiativet overlades til modstanderne og de dermed får mulighed for at sætte os under pres i kampens afslutning.

Så ved føringer vil jeg helst have like-for-like udskiftninger, mens jeg til gengæld gerne accepterer at ofre defensive spillere for offensive, hvis vi skal jagte en scoring.

ilusio skrev:
Emmy skrev:
Det er mig en gåde at Sturridge får spilletid fremfor Shaqiri. I samme øjeblik Sturridge kommer ind bliver presspillet forringet og spurs får nemmere ved at spille bolden frem. Sturridge lunter bare rundt som forreste mand. Og i de defensive aktioner er han værdiløs, ses blandt andet ved deres mål. Sæt dog energibomben og det fysiske monster ind istedet. Jeg fatter det ikke.

Enig. Sturridge skal ikke bruges når vi skal holde en føring. Han skal ind når der skal scores mål.

Også enig her. Sturridge er impliceret i 1-2 målet og der er ikke nok saft og kraft, slet ikke ift. Shaqiri.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jeg syntes det var ok at få Sturridge ind istedet. Hvis Firminos skade var mere alvorlig ville Sturridge jo også skulle spille imod PSG på tirsdag og så kunne det hjælpe at han lige fik lov at spille.

Så var det også en udskiftning der blev pludseligt behov for og så er der altså ikke super meget tid til at Shaqiri skal instrueres i hvordan han skal spille hængende angriber og så få Mané og Salah til at trække frem og mere centralt og alt muligt. Udover at han også skal varmes op.
Sturridge var en hurtig reaktion og han går naturligt ind og bliver centerforward og løser problemet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Det forudsætter jo at man er enig i rangordenen Sturridge-Shaqiri. Hvilket jeg ikke er. Jeg synes Shaqiri skal have noget spilletid snart og få chancen for at vise sit værd. Sturridge er færdig som topspiller og er kun i klubben fordi ingen ville overtage ham kun et år før kontraktudløb. Shaqiri er fremtidens mand og skal ikke bare sidde og glo på bænken.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 54
texy skrev:
Mange gode præstationer, men for mig var Van Dijk i en helt anden liga end de 21 andre på banen.

Der er vi enige, tex - Van Dijk er et fyrtårn, som rager op i det oprørte hav, og hvor alle kigger på ham for at få en pejling på den rette kurs. Han udstråler så meget ro og kompetence, at jeg ikke har set noget lignende siden Alan Hansen. Van Dijk alene har gjort os så meget bedre, at jeg så småt for alvor begynder at håbe på nr. 19.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Emmy skrev:
Det forudsætter jo at man er enig i rangordenen Sturridge-Shaqiri. Hvilket jeg ikke er. Jeg synes Shaqiri skal have noget spilletid snart og få chancen for at vise sit værd. Sturridge er færdig som topspiller og er kun i klubben fordi ingen ville overtage ham kun et år før kontraktudløb. Shaqiri er fremtidens mand og skal ikke bare sidde og glo på bænken.

Men Sturridge er angriber og Shaqiri er kant.

Firmino er angriber ligesom Sturridge.

Ja så kan man flytte rundt på Mané og Salah for at gøre plads til Shaqiri, men det er vel ikke imod Spurs at man skal eksperimentere alt for meget og sket ikke når Klopp ikke har ret meget tid til at forklare han taktikken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
BBC Sport pundit Garth Crooks er temmelig pjattet med vores centrale forsvar :D

https://live4liverpool.com/2018/09/lfc- ... nsive-duo/

Brugeravatar

Jeg m.fl. diskuterede hypen og vores egen mentale indstilling forud for kampen. Jeg har tænkt lidt efterfølgende på, hvorfor vi ikke lukker kampen. Her tænker jeg på de mange halve chancer og muligheder, der var undervejs. Er det egoisme? Mangelfuld forståelse? Hovmod? Mangel på form og skarphed?
Jeg har ikke svaret, men generelt set, så havde vi en ultra professionel indstilling. Altså bortset fra angrebet, når kampen skulle afgøres.
Vi kan vel godt blive enige om, at der lige som om ikke er alt det klikker i de forreste aktioner, herunder deres samspil. Men hvorfor?
Det skal siges, at jeg jo rent faktisk synes de spiller en ok kamp, specielt Firmino, men det skal ses i forhold til det topniveau, vi ved de har.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Brugeravatar

Niels K skrev:
Fed tackling og overbevisende speed fra Gomez:

https://www.caughtoffside.com/2018/09/1 ... cas-moura/

Van Dijk kunne også godt lide episoden:

https://www.empireofthekop.com/2018/09/ ... f-v-spurs/

Brugeravatar

Jesper skrev:
Jeg m.fl. diskuterede hypen og vores egen mentale indstilling forud for kampen. Jeg har tænkt lidt efterfølgende på, hvorfor vi ikke lukker kampen. Her tænker jeg på de mange halve chancer og muligheder, der var undervejs. Er det egoisme? Mangelfuld forståelse? Hovmod? Mangel på form og skarphed?
Jeg har ikke svaret, men generelt set, så havde vi en ultra professionel indstilling. Altså bortset fra angrebet, når kampen skulle afgøres.
Vi kan vel godt blive enige om, at der lige som om ikke er alt det klikker i de forreste aktioner, herunder deres samspil. Men hvorfor?
Det skal siges, at jeg jo rent faktisk synes de spiller en ok kamp, specielt Firmino, men det skal ses i forhold til det topniveau, vi ved de har.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Her er lidt fra Klopp:

https://www.teamtalk.com/news/jurgen-kl ... riumvirate

Der var vel 2 åbenlyse: Mané til Salah og Salah til Sturridge, hvor en aflevering var det klart bedste valg, men det er, som Klopp siger, lettere at se det udefra, end når du er på banen.

Jeg tror simpelthen at vores angribere har haft for god tid til at tænke over deres afslutninger, både i dagene op til kampen - og så under kampen forleden.

Der har været snakket om manglende form og skarphed hos eks. Salah, og det lod han da til at være påvirket af i lørdags. Så vidt jeg husker var der relativt god tid omkring hver af de chancer han var involveret i. Og som kampen skred frem, valgte han flere gange at gå selv frem for at aflevere - i en jagt på at finde vej ud af den krise der er ved at blive talt op, måske?

Jeg håber at de tre forreste alle vil finde målet indenfor den nærmeste fremtid, så vi kan få gang i den uselviske og intuitive angrebsmaskine igen ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 10 af 10 [ 146 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner