Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 13 [ 191 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 09. okt, 2018 19:13
Alisson 32%  32%  [ 40 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Van Dijk 24%  24%  [ 30 ]
Gomez 6%  6%  [ 8 ]
Robertson 1%  1%  [ 1 ]
Henderson 2%  2%  [ 3 ]
Wijnaldum 6%  6%  [ 7 ]
Milner 4%  4%  [ 5 ]
Mane 0%  0%  [ 0 ]
Salah 1%  1%  [ 1 ]
Firmino 0%  0%  [ 0 ]
Shaqiri 1%  1%  [ 1 ]
Keita 0%  0%  [ 0 ]
Sturridge 23%  23%  [ 29 ]
Afgivne stemmer : 125

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Lørdag d. 29. september, kl. 18.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
BT Sport
TV3+

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Betting:
777.dk

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Er det kun mig som tænker

Held og lykke Chelsea, i har prikket til bjørnen

De får sig noget af en overraskelse hvis de prøver at angribe i Robertson's side.

start opstillingen giver sig selv tbh

---------- Alisson -----------
Trent - Gomez - VVD - Robo
------------- Gini -------------
----Milner--- Henderson-----
-Salah---Firmino----Mane---

Eneste overraskelse kan være Keita eller Shaqiri istedet for hendo.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Meget enig Wormie. Det bliver vanvittigt på lørdag.

Eneste sted jeg kunne tænke mig at ændre opstilling er Keita i stedet for Hendo.
Han giver noget andet og vil stå stærkere med Gini i stedet for Fabinho bag sig.

Wormie skrev:

De får sig noget af en overraskelse hvis de prøver at angribe i Robertson's side.

Jeg er meget enig. Jeg tror dog ikke vi ser Keita eller Shaqiri i start 11'eren. Jeg tror Klopp starter dem på bænken. Ikke at de har gjort det dårligt, men jeg tror bare, at de fik meget tid i den anden kamp.

Når det så er sagt, så er jeg ikke i tvivl om, at vi kommer blæsende ud af starthullerne. Selvom Chelsea også stiller op på en anden måde på lørdag, så tror jeg, at de kommer til at få sig en overraskelse af dimensioner. Det pres der ikke fungerede de første 25 minutter, bliver noget helt andet på lørdag.

Jeg håber vi rejser os, og viser vores stærkeste 11 er langt bedre end Chelseas.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Xick skrev:
Wormie skrev:

Jeg er meget enig. Jeg tror dog ikke vi ser Keita eller Shaqiri i start 11'eren. Jeg tror Klopp starter dem på bænken. Ikke at de har gjort det dårligt, men jeg tror bare, at de fik meget tid i den anden kamp.

Når det så er sagt, så er jeg ikke i tvivl om, at vi kommer blæsende ud af starthullerne. Selvom Chelsea også stiller op på en anden måde på lørdag, så tror jeg, at de kommer til at få sig en overraskelse af dimensioner. Det pres der ikke fungerede de første 25 minutter, bliver noget helt andet på lørdag.

Jeg håber vi rejser os, og viser vores stærkeste 11 er langt bedre end Chelseas.

Jeg tror heller ikke at Keita har spillet sig så meget op at han får lov at starte, han forsvarer ikke godt nok til en svær udekamp imod en top 6 modstander, endnu.

Tror dog at Keita og Shaqiri har spillet sig meget tæt på en start imod Napoli.

Brugeravatar

Jeg tænker at det er en kæmpe fordel at vi nu har prøvet at spille imod dem under Sarri. Hans system med den utroligt dybereliggende playmaker er ikke et man ser tit. Og den playmaker, Jorginho, skal diktere spillet og meget ofte bryder han kæderne ved at spille direkte i længderetningen. Det har fordele. Men sørme også ulemper og Jorginho er ligesom Fabregas ret elendig til den defensive del af deres job, når de ikke har bolden. Det bliver interessant at se hvordan vi løser det. I går var det midtbanen der rykkede frem, men jeg tror det bliver Firmino, der bliver vores vigtigste forsvarsspiller.
Og så er der lige Hazard. En gudsbenådet spiller. Ja, jeg har altså ikke løsningen! Men spændende bliver det at de hvad vi gør!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Jesper skrev:
Og så er der lige Hazard. En gudsbenådet spiller. Ja, jeg har altså ikke løsningen! Men spændende bliver det at de hvad vi gør!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Robertson :dontknow: ?

Ej løsningen er at vores dygtige backs får støtte af især Gini og Milner. I går manglede Moreno rigtig meget støtte fra Keita og ikke at det betyder at han ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men det satte ham i en næsten umulig situation*. Kommer Robertson til at stå alene med Hazard og Alonso på lørdag, så kommer vi til at se Robertsons dårligste kamp i en Liverpool trøje.

*Edit: det satte ham i flere næsten umulige situationer.

Senest rettet af Filos of Isk torsdag, 27. sep, 2018 14:32, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Migs, Matib, Moreno, Fabinho: 4 ud af 5 defensive spillere der kunne have gjort en forskel ved Hazards mål og som alle var debuterende startende (har Matib startet en kamp?)

Så skal vi ikke lige gøre Hazard lidt mere menneskelig og sige at havde vi haft Gini, Robbo, VVD og Allison, så var der aldrig kommet skyggen af mål i den situation.

Jeg tror, at vi lærte en del af kampen mod Chelsea. Jeg lærte i hvert fald noget, så det må man gå ud fra, at Klopp også gjorde.

For det første. Så spiller Chelsea med en meget dyb playmaker (regista), senest var det Fabregas, men på lørdag vil det med al sandsynlighed være Jorginho. Vi så de første 25 minutter af kampen, hvad Fabregas var i stand til, når han fik tid på bolden. Flere gange fik de flyttet bolden hurtigt og effektivt forbi vores midtbane og op i mellemrummet mellem forsvar og midtbane. Dette var et stort problem, men jeg tror, at det er langt bedre afstemt, når vi har vores sædvanlige opstilling.

Efter de første 25 minutter fik vi lukket ned for Fabregas, og i 2. halvleg var han stort set ikke på bolden. Når den centrale spiller i Sarris system ikke er på bolden, får de svært ved at spille, som de gerne vil. Jeg tror, at vi kan ødelægge en stor del af Chelseas spil på denne måde. Ind til videre har Chelsea haft 71% boldbesiddelse i snit deres første 6 kampe i ligaen. I kampen mod os havde de 53,7% besiddelse, hvor størstedelen kom i de første 25 minutter og de sidste 10. Det var klart at se, da vi begyndte at tage Fabregas ud af spillet, og han ikke fik tid på bolden, faldt deres spil fra hinanden.

Jeg forventer, at det er Jorginho der starter på lørdag. Men han er heller ikke fejlfri, selvom han kan se sådan ud i statistikkerne. Chelsea har indtil videre ikke mødt et hold der presser højt og organiseret, ud over os. Vi så hvordan, de havde svært ved at spille sig uden om vores pres, når de ikke kunne bruge Fabregas. Jeg tror, at vi skal gøre det samme, som Fabinho blev bedt om. Vi skal mandsopdække Jorhinho og følge ham tæt. Jeg tror dog, at i stedet for en decideret mandsopdækning, bliver det en opgave for Firmino og Gini/Milner. Hvis vi ser på landskampen d. 7-9-2018 mellem Italien og Polen, så havde Polen ufattelig stor succes med at mandsopdække Jorginho. Polen satte Piotr Zielinski på Jorginho, og det ”ødelagde” hans spil.

Interview hvor han indrømmer, at mandsopdækning fik ham til at lave mange fejl: https://weaintgotnohistory.sbnation.com ... f-mistakes

Når vi har set, hvor stor betydning registaen har for Sarris måde at spille fodbold på, så tror jeg, at vi kan udnytte dette med vores høje pres. Derudover, så er Jorginho meget svagere defensivt end Kante, som er rykket længere frem på banen. Så hvis vi formår at stresse/presse Jorginho, så han laver fejl, så kan vi bruge vores omstillingsspil og ødelægge Chelseas opspil.

Det er en slags 2 fluer med et smæk strategi. Og det lyder meget mere enkelt, end det i virkeligheden er. Men jeg er ret sikker på, at vi kan klare det, når vi kommer i stærkeste formation.

ilusio skrev:
Migs, Matib, Moreno, Fabinho: 4 ud af 5 defensive spillere der kunne have gjort en forskel ved Hazards mål og som alle var debuterende startende (har Matib startet en kamp?)

Så skal vi ikke lige gøre Hazard lidt mere menneskelig og sige at havde vi haft Gini, Robbo, VVD og Allison, så var der aldrig kommet skyggen af mål i den situation.

Matip startede imod Southampton

Men det er helt korrekt at hele de faste startere helt sikkert ville kunne styre ham bedre, men det kan vi jo spørge Neymar og Mbappe om.
På lørdag vil Hazard så også bare have en hel kamp til at levere, men mon ikke også at Firmino også lægger et møj tungere pres på Jorgino end Sturridge lagde på Fabregas.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Wormie skrev:

Med denne opstilling kender alle deres roller og presspillet, og de skal presses højt på banen, da de vil lave opspilsfejl. Vi skal være meget tætte på Jorginho hele kampen og det samme med Hazard, hvor der hele tiden skal være back up på, når den første går på kroppen af ham og forhåbentligt får lukket ned første gang, men ellers skal nr. 2 være klar osv.
Får vi lukket af for de 2, så vil vores høje presspil give os sejren.

Lidt taktisk info mv. fra formanden af den norske Chelsea Support:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... te-negler/

Senest rettet af Niels K torsdag, 27. sep, 2018 19:26, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Skee
Det bliver en helt anden kamp. Det bliver en anden målmand. Alisson kan diske op med tre-point redninger. Det bliver et helt andet forsvar. Vi slipper for Moreno. Vi får Robinson, Van Dijk, Gomez og Arnold tilbage i forsvaret. Det bliver en helt anden midtbane. Vi slipper for en anonym og langsom Fabinho. Vi får et glædeligt gensyn med Gini og ved siden af ham, Milner. Det bliver en helt anden kamp.

Jeg er enig med Wormie's start-11'er. Det kan jo ikke være anderledes.

Sidst vi var i London, vandt vi fortjent. Det må vi gerne gøre igen!

KOM SÅ DRENGE!

Senest rettet af Hr. Drejer fredag, 28. sep, 2018 09:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Udover at der ryger point i et Top 3-opgør, når vores kamp mod Chelsea er færdigspillet, så kan der også snildt ryge point til formodede Top 6-hold i de 2 første opgør på programmet herunder, mens Spurs og Man City må være temmelig sikre på fuldt udbytte.

Jeg forventer, at det bliver Chelsea, der smider 3 point i denne runde ;)

7. Runde

29.09.2018

West Ham – Manchester United

Arsenal – Watford

Everton – Fulham

Huddersfield – Tottenham

Manchester City – Brighton

Newcastle – Leicester

Wolverhampton – Southampton

Chelsea – Liverpool

30.09.2018

Cardiff – Burnley

01.10.2018

Bournemouth – Crystal Palace

Brugeravatar

Det er 3. gang på 4 sæsoner, at vi møder holdet, der slog os ud af Liga Cup'en i næste runde af PL, og vi plejer at tage stærk revanche:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... este-kamp/

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 43
Niels K skrev:
Det er 3. gang på 4 sæsoner, at vi møder holdet, der slog os ud af Liga Cup'en i næste runde af PL, og vi plejer at tage stærk revanche:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... este-kamp/

Crazy, der er vel laaaaaaaaaaaaaaaangt under 1% chance for at det sker :shock: , Jeg sælger gerne kampen for X(naturligvis vil jeg næsten sige), vi går forhåbentligt ubesejrede gennem PL sæsonen, men nok ikke med 38*3 point.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 13 [ 191 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner