Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 9 [ 130 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 13. nov, 2018 20:08
Alisson 5%  5%  [ 4 ]
Alexander-Arnold 1%  1%  [ 1 ]
Gomez 13%  13%  [ 11 ]
Van Dijk 33%  33%  [ 29 ]
Robertson 14%  14%  [ 12 ]
Fabinho 2%  2%  [ 2 ]
Milner 14%  14%  [ 12 ]
Wijnaldum 5%  5%  [ 4 ]
Mane 7%  7%  [ 6 ]
Salah 6%  6%  [ 5 ]
Firmino 0%  0%  [ 0 ]
Shaqiri 1%  1%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 87

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Lørdag d. 3. november, kl. 18.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
BT Sport
TV3+

Online:
Viaplay
Eurosportplayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Betting:
777.dk

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Vi skal selvfølgelig have respekt for Arsenal. Men jeg ser os som store favoritter. De har en flot stime, bevares. Men det er godt nok på en heldig og billig baggrund. Jeg tror vi skiller dem ad fuldstændigt. Vores offensiv er meget bedre end deres defensiv, vores midtbane er bedre og vores defensiv er bedre end deres offensiv.

Brugeravatar

Emmy skrev:
Vi skal selvfølgelig have respekt for Arsenal. Men jeg ser os som store favoritter. De har en flot stime, bevares. Men det er godt nok på en heldig og billig baggrund. Jeg tror vi skiller dem ad fuldstændigt. Vores offensiv er meget bedre end deres defensiv, vores midtbane er bedre og vores defensiv er bedre end deres offensiv.
Jeg er ikke enig i at vi er store favoritter. Jeg vil nok vurdere det som en 25-40-35. Jeg synes som nævnt i en anden tråd at Arsenal undervurderes og hvis vores holdning er som din, så taber vi.
Jeg hørte også i studiet igår at man ikke levnede Arsenal store chancer mod de 3 førende hold. Tja, det skal jo også ses i det perspektiv, at de mødte de to andre hold i opstarten.
Jeg mener de er langt bedre nu.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Træls at møde dem nu hvor de synes rigtig stærke.

På den anden side kan en sejr til os også ødelægge deres stime og forhåbentlig starte en nedtur. Hvis de fortsætter på den måde med 11 sejre i træk, så henter de os snart.
Super vigtig kamp. !
En lille ting der taler til vores fordel er at de skal spille onsdag, men desværre "kun" hjemme mod Blackpool. Så det er nok ikke mange førsteholdsspillere der spiller.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Så får vi en modstander oppe fra den gode ende af PL igen. Det bliver vildt spændende at se hvordan Klopp sætter holdet.

Mit gæt er at han vender tilbage til den mere solide formation med:
--------------Allisson----------
Gomez--Lovren--VvD--Robbo
------------Fabinho---------
-------Gini---------Milner----
Salah----Firmino---Mané

Men Trent og Shaqiri banker altså kraftigt på døren. Arsenal har nogle hurtige folk oppe foran, så Gomez som midtstopper ved siden af van Dijk ville give mega god mening, men på en svær udebane forventer Klopp måske at vi kommer til at stå lidt dybere og så vinder Lovrens erfaring nok. Personligt så jeg nok helst Trent og Gomez fra start, men jeg tror at Klopp vælger Lovren og Gomez og der er jo en grund til at det er KLopp der er toptræner og ikke mig.

Det ville også give mening at få noget fart, teknik og kreativitet ind på midtbanen, det styrker også nogle gange defensiven at fjerne en god duelspiller og sætte en bedre teknikker ind, fordi det gør det nemmere at spille sig ud af presset og giver modstandere mere respekt for vores kontraer. Jeg tror bare at kampen bliver så jævnbyrdig at Klopp satser på at tromle Arsenals midtbane over med Gini og Milners energi. Så er Shaqiri jokeren på bænken, der kan komme ind og gøre en forskel efter 60-70 minutter. Selvom jeg er glad for at Lallana ligner en fodboldspiller igen, så bør han være to-fire pludseligt opståede skader væk fra den her startopstilling.

Fabinho har gjort det så godt at jeg ikke syntes vi skal tage chancer med at rushe Henderson og Keita tilbage, forhåbentlig er de klar til bænken og de efterfølgende kampe.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 54
Lader til, at Gunners har en del skades-problemer at slås med i forsvaret:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-15349276

ilusio skrev:
Træls at møde dem nu hvor de synes rigtig stærke.

På den anden side kan en sejr til os også ødelægge deres stime og forhåbentlig starte en nedtur. Hvis de fortsætter på den måde med 11 sejre i træk, så henter de os snart.
Super vigtig kamp. !
En lille ting der taler til vores fordel er at de skal spille onsdag, men desværre "kun" hjemme mod Blackpool. Så det er nok ikke mange førsteholdsspillere der spiller.

De så nu ikke specielt stærke ud mod Crystal Palace i søndags. Især da Palace satte Max Meyer og Sørloth ind, havde Arsenal svært ved at følge med. Deres midtbane er ikke fysisk stærk og der tror jeg vi kan trumfe dem. Ydermere spillede Crystal Palace i store dele af kampen på lange bolde, hvilket Arsenal havde svært ved at kapere med deres langsomme forsvar. Hvis Xhaka tilmed skal spille back, så bliver Salah ren gift overfor dem, for Xhaka så mildest talt ikke god ud på backen. Det bliver en spændende kamp, men vurderet på kampen mod Crystal Palace, håber jeg, at vi stiller i samme formation som mod Røde Stjerne. Vi skal have deres forsvar ud at løbe, vi skal vinde kampene centralt på midtbanen, hvor Gini og Fabinho er fysisk stærkere end dem, og så skal vi havde Shaqiri til at lirke deres defensiv op og sende Salah 1 mod 1 med Xhaka. Så er tre point slet ikke usandsynligt.

------------Alisson---------------
Trent--Gomez----VVD--Robertson
---------Fabinho--Gini---
-------------Shaqiri-----
Salah------Firmino------Mane

Vi skal gribe kampen an som om vi er favoritter. Vi ligger foran dem og har på papiret et bedre hold, så vi skal også spille med den tro, også selvom de er på hjemmebane. Det er det City gør hver evig eneste kamp og det lægger et naturligt psykologisk pres på modstanderen.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det har vært litt uklarhet i suspensjonsreglene for Caraboa Cup, men ifølge Arsenal selv er deres spiller Matteo Guendouzi suspendert til lørdagens kamp i Premier League mot Liverpool etter å ha pådratt seg to gule kort mot Blackpool i Caraboa Cup onsdag kveld.

Den 19-årige franskmannen, han med det flagrende håret, har spilt i åtte av sesongens ti første ligakamper for Arsenal og vil ventelig ha vært aktuell for kampen mot de røde.

Arsenal har bl.a. flere skader blant sine forsvarere, slik at det vanlige midtbaneankeret Granit Xhaka i forrige kamp ble plassert på venstrebacken.

Gunners ligner os lidt fra sidste sæson; der skal sandsynligvis en monsterindsats fra deres offensive trekløver Özil/Auba/Laca til for at ryste os......og hos os snakker vi altså en bundsolid defensiv, der klart overgår deres tilsvarende (også når den er i bedste formation, hvad der slet ikke tyder på at blive tilfældet). Det er det eneste scenarie, der bør koste os points!

Tilsvarende skal de håbe på en kollektiv off-day fra vores offensiv, hvis stumperne af et forsvar skal holde stand....og der er potentielt set mange herlige set-ups i vente.
Lichtsteiner, der i sig selv er gefundenes fressen, ligner den eneste bare nogenlunde rutinerede back, som de kan råde over. Zhaka mod Salah/Shaqiri er heller ikke tosset, og hvis han mangler på midten, bør vi problemfrit have fysisk kontrol dér. Og de forskellige muligheder for centerforsvarere ligner alle nogle, der taktisk og overbliksmæssigt vil få besvær med Firminos bevægelighed og de indbyrdes positionsskift mellem de forreste.
Så jeg foreslår soliditet i forsvar og på midtbanen (uanset om det bliver Lovren- eller TAA-konstellationen er vi gearet til at matche deres fart + alle midtbaneformationer bør have fysisk + disciplinært overskud.....minus Lallana), så vi så optimalt som muligt kan neutralisere deres styrker..........og så lade vores tre forreste have en morsom og løssluppen dag mod gunners-forsvaret :laughin:

En af de sidste kampe, inden Van Dijk gjorde vores forsvar til det delt bedste i Europa sammen med Atletico (som de nøgne 'mål scoret imod'-tal antyder) var 3-3 rutschebaneturen på emirates sidste sæson......og jeg tvivler på en anden gentagelse end tre scorede mål fra vores side. https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/gary-neville-right-wrong-liverpools-15354349

Alder: 42
Spændende, om det - groft sagt - bliver opstillingen mod de "gode" hold eller mod de "dårlige" hold, dvs.:

Salah----Firmino---Mané

eller

Jeg hælder mod den første, da vi så bedre kan tryne dem på midtbanen - ligesom vi gjorde mod PSG. Özil og Aubameyang er humørspillere, og når først de opdager, at det ikke rigtigt går deres vej slår de op i banen (Samtidigt tackler Milner lige Özil ud af banen ved først givne lejlighed - ligesom med Neymar...).

Bevares, de har fået en god fronttrio, men det er altså ikke Mbappe og Neymar klasse.

Helt enig i, at vi skal gå på banen med den selvtillid, det giver at vide, at vi er et bedre hold - ligesom City gør. Det er jo ikke det samme som at gå på banen med manglende respekt....

Senest rettet af AJJ torsdag, 01. nov, 2018 10:04, rettet i alt 1 gang.

AJJ skrev:
Spændende, om det - groft sagt - bliver opstillingen mod de "gode" hold eller mod de "dårlige" hold, dvs.:

Salah----Firmino---Mané

eller

Jeg hælder mod den første, da vi så bedre kan tryne dem på midtbanen - ligesom vi gjorde mod PSG. Özil og Aubameyang er humørspillere, og når først de opdager, at det ikke rigtigt går deres vej slår de op i banen (Samtidigt tackler Milner lige Özil ud af banen ved først givne lejlighed - ligesom med Neymar...).

Bevares, de har fået en god fronttrio, men det er altså ikke Mbappe og Neymar klasse.

Jeg tror du har ret. I det hele taget bliver det spændende at se om Shaqiri begynder at få nogle af de store kampe efter at han er begyndt at få tur i den på midtbanen(eller tættere på midtbanen). Klopp har jo tidligere spillet med Coutinho eller Lallana som en af de 3 på midten, også i større kampe og selvom deres defensive input ikke var på niveau med Can, Milner eller Gini's så forbedrede de jo midtbanen på andre måder. Og så kommer Keita forhåbentlig med i regnestykket lidt længere nede af vejen, det giver nok Klopp den gode slags hovedpiner.

Jeg tænker at Lovren startede inde imod Cardiff fordi han skulle i det mindste være i spil til denne kamp. Men man kunne overveje at Gomez og Trent ville være bedre imod det høje pres, især hvis Shaqiri ikke er med.

Jeg kan også godt lide tanken om at vi har Shaqiri på bænken så vi kan eskalere hvis vi ønsker. Det modsatte hvor Shaqiri hives ud for en mere defensiv spiller kan medføre risiko for at vi stiller os for langt tilbage.

Brugeravatar

Vi står selv med den på papiret sværeste opgave foran os ift Man City og Chelsea, men jeg føler mig overbevist om, at vi vinder med et par mål i et målrigt opgør fx. 1:3. Man City er tårnhøje favoritter til at vinde over Saints, mens CP bør give større udfordringer til Chelsea, som stadig er store favoritter.
scum og Spurs vil begge få svært ved at sikre sig 3 point ude mod hhv. Bournemouth og Wolves, og jeg forventer, at de begge taber point i disse opgør. Går resultaterne vores vej, så har 3 hold lagt noget der ligner afgørende hul ift. CL-pladserne, og så bliver det et nervepirrende trekløverløb til henover Nytår, hvor vi må se, hvordan holdene har klaret sig igennem denne periode.

11. Runde

03.11.2018

Bournemouth – Manchester United

Cardiff – Leicester

Everton – Brighton

Newcastle – Watford

West Ham – Burnley

Arsenal – Liverpool

Wolverhampton – Tottenham

04.11.2018

Manchester City – Southampton

Chelsea – Crystal Palace

05.11.2018

Huddersfield – Fulham

Brugeravatar

Et Arsenal site mener, at det bliver følgende opstilling under forudsætning, at Kolasinac og Bellerin klarmeldes, ellers bliver forsvaret en temmelig rodet affære:

-------------- Lacazette --------------

Aubameyang---- Özil ----------- Iwobi

-------- Xhaka ------- Torreira --------

Kolasinac - Holding - Sokratis - Bellerin

----------------- Leno -----------------

Så må det være bl.a. Cech, Lichtsteiner, Mustafi, Ramsey, Mkhitaryan og Welbeck på bænken.

Her er et bud på en combined 11, hvor det lyder som om, at forfatteren lige så godt kunne sætte 11 Liverpool-spillere på holdkortet, men han udviste barmhjertighed ;)

https://www.sportsmole.co.uk/football/a ... 40255.html

Senest rettet af Niels K torsdag, 01. nov, 2018 15:01, rettet i alt 1 gang.

Niels K skrev:
Et Arsenal site mener, at det bliver følgende opstilling under forudsætning, at Kolasinac og Bellerin klarmeldes, ellers bliver forsvaret en temmelig rodet affære:

-------------- Lacazette --------------

Aubameyang---- Özil ----------- Iwobi

-------- Xhaka ------- Torreira --------

Kolasinac - Holding - Sokratis - Bellerin

----------------- Leno -----------------

Så må det være bl.a. Cech, Lichtsteiner, Mustafi, Ramsey og Mkhitaryan på bænken.

Her er et bud på en combined 11, hvor det lyder som om, at forfatteren lige så godt kunne sætte 11 Liverpool-spillere på holdkortet, men han udviste barmhjertighed ;)

https://www.sportsmole.co.uk/football/a ... 40255.html

Jeg begynder altså at syntes lidt om tanken om at sætte Shaqiri ind på midtbanen, Özil og Xhaka arbejder ikke super effektivt defensivt og det er måske nemmere at udnytte med Shaqiri. Omvendt så ved vi også at Milner er uhyre giftig når han får plads at lege på. Jeg har svært ved at bestemme mig kan jeg fornemme.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Er det ikke som om, at Lovrens tilstedeværelse gør Salah gladere og bedre, eller bilder jeg bare mig selv noget ind, fordi jeg efterhånden har læst flere artikler om deres venskab/bånd?

Med den fart, som Arsenals angribere har, føler jeg dog, at vi er bedre stillet med lynhurtige Gomez i midterforsvaret og lynhurtige TAA på backen. Derfor mener jeg, at der kan være fornuft i at lade den mere fysiske Lovren må trække nitten i forhold til starteleveren.

Jeg håber på denne opstilling.

-----------Alisson
TAA---Gomez---VVD---Robbo
--------Gini----Milner
Salah-----Shaqiri------Mane
-----------Firmino

Arsenals helt store akilleshæl er deres forsvar. Derfor tror jeg, at vi får mere ud af, at lægge maksimalt offensivt pres på dem, fremfor at spille med en lidt mere kompakt og defensivt orienteret midtbane med eksempelvis Fabinho på banen i stedet for Shaqiri.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 9 [ 130 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner