Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 9 [ 132 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede onsdag, 21. nov, 2018 14:56
Alisson 3%  3%  [ 3 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Gomez 7%  7%  [ 7 ]
Van Dijk 1%  1%  [ 1 ]
Robertson 29%  29%  [ 30 ]
Wijnaldum 0%  0%  [ 0 ]
Fabinho 4%  4%  [ 4 ]
Shaqiri 32%  32%  [ 34 ]
Salah 24%  24%  [ 25 ]
Mane 1%  1%  [ 1 ]
Firmino 0%  0%  [ 0 ]
Henderson 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 105

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Søndag d. 11. november, kl. 13.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
BT Sport
TV3+

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Betting:
777.dk

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Vi skal tilbage på sporet igen. Jeg forventer en klar trodsreaktion fra klopp og start 11’eren ovenpå fadæsen mod Røde Stjerne.

Hvad der efterhånden er soleklart for diverse eksperter og sofatrænere med en my taktisk forståelse, må også være synket ind hos Klopp. I en midtbane konstellation med Milner og Winajldum skal det tredjeben være en spiller, der formår at sætte fart i spillet og finde de forreste tre. Gårsdagens kamp er et godt eksempel på, hvor langsomt og statisk spillet ender med at blive, hvis der på midtbanen mangler fart, kreativitet og/eller færdigheder i pasningsspillet.

Dermed ikke sagt, at det udelukkende skyldtes ovenstående, at holdet spillede som en sæk kartofler. Det er tydeligt, at flere profiler fra sidste sæson er langt fra topformen. Heriblandt Firmino og Salah. Men det er et tydeligt problem, at Klopp’s store fokus på defensiv stabilitet er medvirkende til, at de tre forreste isoleres og egenhændigt har til ansvar at skulle afgøre kampene. Det gør spillet usammenhængende og i værste fald ineffektivt, når førnævnte spillere ramler ind i en formkrise.

Mod hold som Fulham på hjemmebane skal Klopp turde gå på kompromis med balancen på midtbanen og stille offensivt op. Gerne med Shaqiri på den offensive midtbane, hvilket gav pote mod Røde Stjerne og Southampton. Så må det koste en chance eller to i den anden ende. Ideelt set havde vi en spiller, der egnede sig bedre til denne rolle, som eksempelvis Chamberlain. Men når dette ikke er tilfældet, må vi benytte en mere offensiv type som Shaqiri.

Jeg ville stille følgende op såfremt Henderson og Keita er tilbage:

Allison - TAA, Gomez, VVD, Robertson - Fabinho, Keita, Shaqiri - Mane, Firmino, Salah. Henderson kan tage Fabinho’s plads såfremt han er helt klar. Gini og Milner skal have en pause, da de har set fysisk slidte ud de seneste kampe.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
100% enig med din opstilling. Måske Gomez fremfor TAA hvis Lovren er rask igen.

Geografisk sted: Skee
Enig i opstillingen, bortset fra at Firmino også har set slidt ud, og han har ikke scoret i halv menneskealder. Men Sturridge så heller ikke for skarp ud. Måske med Salah på toppen flankeret af Mané og Shaqiri.

Men en kamp vi bare skal vinde med 3-4-5-6-7-8-9 mål.

Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 07. nov, 2018 20:23, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Aalborg
Forventer min. 4-0. Der må dæleme komme en trods reaktion

-----------------Alisson------------------
--Gomez--Lovren---VVD(c)---Robertson--
------Fabinho-----Keita------Gini-------
---Shaqiri-------Salah--------Mane-----

Wormie skrev:
-----------------Alisson------------------
--Gomez--Lovren---VVD(c)---Robertson--
------Fabinho-----Keita------Gini-------
---Shaqiri-------Salah--------Mane-----
Tror i Keita starter inde. Det tror jeg personligt ikke på.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Alder: 43
Robbie_God_Fowler skrev:
Mane, Firmino, Salah.

Hvorfor? er reelt nysgerrig, for er godt nok uenig. Jeg så gerne alle 3 så den kamp i tv. Shaq-Sturr-Origi/Milner hvis det står til mig.Og er med på kæledæggerne spiller, men man har da lov at håbe på vi stiller med nogle nye.
Fair nok hvis man er på den der latterlige"in X i trust" og ikke er kritisk, men jeg stoler ikke ubetinget på ret mange, og slet ikke nogen inden for fodbold verdenen.

Og er med på jeg hånes efter kampen, når/hvis de tre scorer, men bagklogskab er heller ikke min favorit. Og de har, over all, stadig været elendige denne sæson, uanset hvor godt de spiller mod Fulham, en kamp ændrer nul og niks.

Og lige som en slutter, jeg er stadig ikke for nogle sælges og degraderes, men der skal vel snart være konsekvens ved at være lort 100% af tiden så langt inde i sæsonen. Jeg synes godt nok det er man management i stil med mou, at blive ved med at overpisse Sturr, Shaq og andre reserver....Og er med på Sturr spillede igår, men gad godt han fik et run, nu han er skadesfri.

Brugeravatar

Jeg synes måske man skal passe en anelse på med at blive for negativ. Ja, alt fungerer ikke optimalt, men så længe vi er med - og det er vi altså også i CL - så skal man måske ikke bestille kisten, begrave os og vælge sten endnu.
Jeg tror ikke på den der teori med Buvac. Altså at han er hjernen bag alt presfodbold. Det ville da være en anelse underligt, hvis Klopp efter alle de her år ikke kan stå for den slags fodbold uden sin assistent. Han har simpelthen valgt anderledes. Så må man gerne dømme ham, men skal vi ikke lige vente til året er omme før vi afgiver den endelige dom? Vi blev altså kun nummer 4 sidste år.
Jeg har så til gengæld den teori at i år er fokus/prioritering nummer 1 hos Klopp PL. Og så vil man måske i det nye år gå all in på CL. Og jeg er med på at de fleste vil mene, at vi med den trup vi har eller burde have, at man slet ikke kan tale om at lave en prioritering mellem de to turneringer, men jeg tror faktisk Klopp har indset at dels er alle de her indkøb måske ikke så stærke som troet. Dels er formen/niveauet hos en del af stamspillere ikke særlig god. Og så satser han alt på den hjemlige liga.
Ser man nøgternt på det er vi nummer 3 og med al grund til at tro at vi kan holde os omkring en realistisk pointhøst på maks point i de fleste kampe, hvilket igen vil medføre at vi i hvert fald meget langt hen i sæsonen stadigvæk kan lure på en overraskelse.
Dette sidespor fører mig hen til at vi helt sikkert har den rette mentale indstilling og niveau til denne kamp. Vi topper holdet og deraf tror jeg der vil være så tilpas stor forskel at vi vinder rimeligt sikkert.

Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg tror, ay du har helt ret i prioriteringerne, Jesper. Klopp så sidste sæson, hvordan luften gik af ballonen, da de mange kampe satte sig i form af skader til flere og flere og meget tunge ben til dem, der var tilbage.
Som jeg ser det, skal Klopp hele tiden gå på en tynd line ift. at holde sine bedste spillere friske, da det ikke bliver samme niveau, hvis VvD, Robbo og flere af de forreste ikke er med.
Han skal dosere Sturridge, Lallana koster niveau at spille ind, og deter der ikke mange spillere, Klopp under den luksus, og Fab, Nab og Shaq mangler en del, før de er en del af en velsmurt maskine.

Jeg vil virkelig gerne se, om Keita, Fabinho og Shaqiri kan levere den komplette midtbane mod Fulham, men tør Klopp smide de 3 nye ind på een gang ?

Dvs. jeg afskriver ikke konstellationen med Hendo, Gini og Milner, men det skal være i de store kampe, hvor vi kæmper om herredømmet hele kampen igennem, da deres spidskompetencer kommer til udtryk i sådanne opgør og under forudsætning af, at de naturligvis er 100% friske.

PS. Jeg foretrækker også Gomez på HB og Lovren i midten. Så kan TAA, Gini og Milner lige få en puster, tanke energi og sidde og visualisere over, hvordan spillet flød, da vi bombede mål ind på samlebånd sidste sæson.

Jeg forventer en magtdemonstration i denne kamp. Fulham skal køres over på røv og albuer og vinder mentaliteten skal skinde igennem hos samtlige spillere.
Hvis vi hiver en 1-0 sejr hjem med sløvt spil, vil jeg fortsat være yderst bekymret..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geografisk sted: nordborg

Alder: 33
Vi bør som minimum score 3 mod det her Fulham hold.

-------------------------Becker-----------------------
-------------------------------------------------------
Trend-------Gomez-------------Dijk-------Robertson
--------------------------------------------------------
------------------------Fabinho------------------------
------------Shaqiri-----------------Keita--------------
--------------------------------------------------------
---Salah--------------Firmino-----------------Mane--

Dejligt offensivt og Fabinho og Keita skal have mere
kampe i benene og vende sig til tempoet.

Både Milner og Wijnaldum er gået meget ned ad bakke
de seneste kampe og når de ikke engang kan bringe det
som generelt er det eneste de bringer ---> Arbejds raseri,
Ja så har de ikke megt og byde på.
Hvis vi kigger på andre stor hold i europa. Hvor ville de 2
kunne komme på et hold? Jeg kan ikke nævne ret mange.

Shaqiri og Keita som er teknisk dygtige, der er der vi skal
hen. City gør det samme og det fungere og modstanderen
trækker sig ofte tilbage, fordi de ved hvor hurtigt der kan
komme en kontra når der er 2 så teknisk stærke spillere
inde centralt. Og så har de Fernandinho til og dække af,
her kommer Fabinho ind i billedet for os.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Nu skal vi passe på med at smide Gini og Milner ud med badevandet efter et par dårlige kampe, de var blandt vores bedste spillere i august-september og et stykke ind i oktober.

Jeg ved heller ikke hvor klar Keita er, udover at Klopp hellere ville bruge Origi, der slet ikke har spillet indtil videre, imod Røde Stjerne.

Jeg tænker at Milner eller Gini får genvalg, måske Milner da han får en landskampspause og er de facto anfører. Eller måske Gini da han ofte får rigtig mange kampe.

Trent kunne også risikere en tur på bænken.

Geografisk sted: nordborg

Alder: 33
Filos of Isk skrev:
Nu skal vi passe på med at smide Gini og Milner ud med badevandet efter et par dårlige kampe, de var blandt vores bedste spillere i august-september og et stykke ind i oktober.

Jeg ved heller ikke hvor klar Keita er, udover at Klopp hellere ville bruge Origi, der slet ikke har spillet indtil videre, imod Røde Stjerne.

Jeg tænker at Milner eller Gini får genvalg, måske Milner da han får en landskampspause og er de facto anfører. Eller måske Gini da han ofte får rigtig mange kampe.

Hvis vi vil tage det sidste skridt op ad stigen mod titlen, så tror jeg ikke at det bliver med Wij eller Milner på holdet.
Måske 1 af dem, men ikke begge. De bringer alt for lidt offensivt og de skaber ikke frygt hos modstanderen.
Rigtigt at Trend måske har brug for en pause. Fulham kampen er vel også en fin en og give Clyne lidt spilletid i.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
pommelfeen skrev:
Filos of Isk skrev:

Hvis vi vil tage det sidste skridt op ad stigen mod titlen, så tror jeg ikke at det bliver med Wij eller Milner på holdet.
Måske 1 af dem, men ikke begge. De bringer alt for lidt offensivt og de skaber ikke frygt hos modstanderen.
Rigtigt at Trend måske har brug for en pause. Fulham kampen er vel også en fin en og give Clyne lidt spilletid i.

ahh, nej på lidt længere sigt, så tror jeg du har ret i at de enten skal forbedre sig eller må vige pladsen, f.eks. for Keita. Jeg syntes egentlig bare at Gini indtil Arsenalkampen var godt i gang med at blive bedre og gemme sig mindre, deltage i spillet og var også en større trussel imod mål.

Ja gad vide hvad planen med Clyne er :dontknow:*. Gomez er også et bud på HB han er meget solid og offensivt er Trent for tiden ikke milevidt foran som han måske har været i perioder, Matip og Lovren gør det også fint inde i midten, selvom det i den grad ser ud til at Gomez er fremtidens mand derinde. Trent fik selvfølgelig kun en halv kamp i midtugen og får næppe den travleste landskamps periode, så måske han bare skal have den kamp at rejse sig på.

Er også helt enig i at Shaqiri skal i spil, om det bliver på højrekanten med Salah som centerforward i 4-2-3-1 eller på "Lallana/Coutinho-pladsen" i 4-3-3 systemet, det ved jeg ikke helt, det er heller ikke altid super vigtigt fordi i praksis tror jeg de to løsninger vil ligne hinanden meget. Shaqiri kommer ind som playmakeren lidt ude i siden og Salah løber imod offsidefællen og Firmino løber bagved ham for at skabe plads, samtidig veksler Mané imellem og løbe imod offsidefællen ligesom Salah og tage løb ned i banen for at agere falsk 10'er.

*edit: selvfølgelig må Clyne jo selv være ansvarlig for sin egen skæbne, Klopp kan jo ikke gøre så meget mere end at følge med i træningen og se hvilke fremskridt Clyne gør.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 9 [ 132 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner