Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 7 af 7 [ 101 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 22. jan, 2019 17:37
Alisson 0%  0%  [ 0 ]
Alexander-Arnold 2%  2%  [ 2 ]
Fabinho 27%  27%  [ 27 ]
Van Dijk 23%  23%  [ 23 ]
Robertson 17%  17%  [ 17 ]
Wijnaldum 5%  5%  [ 5 ]
Henderson 1%  1%  [ 1 ]
Shaqiri 1%  1%  [ 1 ]
Mane 2%  2%  [ 2 ]
Salah 18%  18%  [ 18 ]
Firmino 4%  4%  [ 4 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 100

Forfatter besked

Geografisk sted: Aalborg
Vigtig sejr på en svær udebane. Mener det er 10 måneder siden, at Brighton ikke har scoret i en hjemmekamp og har en solid defensiv. Der kom unødvendig spænding tilsidst. Men alt i alt en fortjent sejr. Spurs og City kommer til at sætte point til, så vi skal “bare” ramme en stime igen.

En krølle mere på titelkampen selvom der er tidligt. Især City og os spiller markant bedre hjemme end ude. Når runden er færdig mangler vi 16 kampe. Spurs og os mangler 9 hjemmekampe og 7 udekampe. City mangler 7 hjemmekampe og 9 udekampe.

Senest rettet af athomsen søndag, 13. jan, 2019 09:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Der skal naturligvis være plads til kritik på et debatforum, og i kamptråden må vi tolerere lidt ekstra, når kampen spilles, og folk taster i nuet, men man har jo lov til at korrekse sig selv efter kampen, hvis der røg lidt for meget ikke berettiget damp ud undervejs, og det sker ikke så tit.

Min anke ift. 1. halvleg var, at vi spillede for langsomt rundt, hvor vi ellers har været rigtig gode til at holde fart i bolden, og det blev en del bedre i 2. halvleg, og jeg er vild med, at spillerne uden problemer retter ind med ny taktik mv., når 2. halvleg blæses i gang i øvrigt.

Vi havde jo nok på forhånd bestemt os for, at vi skulle holde mest muligt på kuglen. Dels giver det ikke modstanderen nogle chancer, og de endte jo med ikke at have et eneste forsøg indenfor rammen, dels får vi rytme af at røre bolden ofte, og så betød det jo rent faktisk, at vi havde 1-2 muligheder, som burde have resulteret i et mål.

Det var super prof udført mod en godt organiseret modstander med den bedste hjemmebane statistik udenfor Top 6, og vi er nu virkelig godt klædt på til de kommende kampe, hvor der meget vel kan være fuldt udbytte igen.

Dette fortæller vel meget:

Tittelfavoritter

Klopps kollega i Brighton, Chris Hughton, var naturlig nok ikke like fornøyd.

– Vi er selvfølgelig ikke fornøyd med null avslutninger på mål, men Liverpool er det beste laget i landet for øyeblikket. Vi må sette favorittstempelet på dem, sa Brighton-manageren etter kampslutt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Alder: 33
Det var vigtigt, at Hendo og Gini fra starten fokuserede på at prioritere boldbesiddelsen og skærme en forsvarskæde med en potentielt skadet Trent og Fabinho centralt for første gang i ligaen. Især efter kampen mod Wolves hvor der var for mange boldtab på kritiske steder og tidspunkter. Kredit skal også gå til Brighton for at holde deres organisation og markeringer så disciplineret. Det var især tydeligt i første halvleg, at vi ikke kunne strække dem i bredden og skabe huller via pasninger til vores højtstående backs, fordi de sad så tæt på os og formåede at sideforskyde effektivt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 55
LR75 skrev:
Jeg synes, det er værd at nævne, at vi i mange, mange år har tabt denne slags kampe. Nu vinder vi dem. Vi havde en del af samme slags i starten af sæsonen.

Faldt lige over denne meget sigende konstatering i BBC's kampreportage:
BBC skrev:
But the manner in which his side are grinding out results is setting a pace rarely seen at the top of the English game. They have now won all 16 games they have played against teams outside the league's top six. https://www.bbc.com/sport/football/46766860

Det er altså en helt anden verden end det vi tidligere har oplevet, og i mine øjne er det et tydeligt tegn på en efterhånden fremherskende vindermentalitet på holdet, som synes at vokse frem fra de bagerste geledder (Van Dijk + Allison) og sprede sig til resten af holdet. Uden noget at have det i, så har jeg en mavefornemmelse af, at Van Dijk og hans udstråling/karisma og væremåde har en kæmpe positiv indflydelse på mentaliteten og selvtilliden i resten af truppen.

Geografisk sted: Holstebro

Alder: 24
Emmy skrev:
liverpoolfc86 skrev:
VanDjik4 skrev:
Odds 1.75 på Liverpool som mestre og Man C nr 2. (DS)
Som rene mestre odds 1.7

- Salah er nu delt topscorer sammen med Kane og Co.

- Spurs sejr imorgen, også er United nok ude af top4, så har weekenden været til et 10 tal! Da Man C næppe smider points mod Wolves på hjemmebane... Men et ordsprog siger man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt... Ligesom Jesper grønkjær, nævnte at City lige skulle havde overstået kampen før man kan sige endeligt om det har været en fin runde eller perfekt runde.

MoM Salah og lige efter Robbo (Liverpool har ikke været engelsk mestre, siden en skotte var på holdet) #facts
Ja Tottenham sejr vil være at fortrække når man kaster op hver gang man hører ordet Scum.

Men der er rigtig mange kampe endnu og måske X vil være bedst. Tottenham er altså lige bag os

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg vil klart foretrække pointtab til Spurs og gerne et nederlag. Vores egen succes må være vigtigere end andres fiasko. Og det vil hjælpe os hvis Spurs taber.

Spurs kan heller sikre noget i dag, med deres kamp efter United har fået Ole Gunnar med 4 sejre, og skal vise sit værd i dag. Og Spurs 9 points op til Liverpool FC. Det er 4 kampe, min. 3 sejre og 1 X. Så man skal ligge langt efter, hvis man ser Spurs som kandidat til nr. 1 udover City og Liverpool. :music:

Og der er ingen rigtige Liverpool fans, ønsker United succes på den korte og lange bane.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
uafgjort eller Spurs sejr imø. Man Utd må ikke komme for godt i gang, men Spurs skulle gerne sætte point til. Jeg er ikke nervøs for Man Utd i ligaen, men ville elske at de sluttede udenfor de europæiske pladser, så det bliver så svært som muligt for dem at tiltrække de spillere de gerne vil have til sommer.

hvis Liverpool etablerer sig mere permanent oppe i toppen af tabellen, så bliver Man Utd sandsynligvis en større konkurrent end Spurs, om et år eller fem år, så overhaler de Spurs på et tidspunkt(hvis ikke de går helt galt og klubben kollapser, men det er ganske usandsynligt når man tænker på deres gigantiske fanbase).

Det var en vigtig sejr på en svær udebane. Forhåbentlig kan gårsdagens kamp være starten på en ny stime af sejre.

Jeg kan godt følge de herinde, der ønsker sig et mere sprudlende Liverpool hold. Men i vurderingen af gårsdagens kamp er det også vigtigt at huske, at der var lidt knas med bagkæden. TAA havde problemer under opvarmningen og Fabinho indtog en forholdsvis uvant rolle i centerforsvaret. Set i det lys, forstår jeg godt, at både Henderson og Gini spillede henholdende.

Når vi nu er ved konstellationen på den centrale midtbane håber jeg, at Klopp snart finder en idealopstilling, der binder kæderne sammen. Gårsdagens duo er ikke tilstrækkeligt risikobetonede i deres spil og mangler begge færdigheder i pasningsspillet. De er olien som får maskinen til at køre, men specielt mod de mindre hold er der ikke behov for begge. Fabinho bringer mere til holdet med sine pasninger, og jeg synes det har set meget lovende ud, når han har indgået i en midtbaneduo med Wijnaldum eller Henderson. Henderson er efter min vurdering stadigvæk bedst i rollen som boks-til-boks spiller, hvor han kan udnytte sin energi til fulde med de mange løb i længderetningen af banen. Keita vil ligeledes eksellerer i denne rolle, når/hvis han vender sig til ligaen og Klopp’s spilkoncept.

Fra gårsdagens kamp var det tydeligt, at Hughton havde sat sit hold til at forsvare bredt, i forsøget på at neutralisere Robertson og TAA. Det lykkedes meget godt må man sige, og det var kun Robertson kvalitet og dejlige skotske trodsighed som gjorde, at han til brød igennem en velorganiseret defensiv. Der var til gengæld plads centralt i banen, men Hughton havde luret, at Liverpool sjældent spiller sig til muligheder ved at bryde kæderne centralt i banen. Henderson og Gini var som før nævnt for tilbageholdende, mens Shaqiri og Firmino i første halvleg var for stillestående.

Får Klopp bygget på, så Liverpool også evner at bygge angreb op fra den centrale midtbane, bliver holdet praktisk talt umulig at dæmme op for. Vi så prøver på det sidste forår, hvor Oxlade-Chamberlain spillede på et meget højt niveau og skabte optimale arbejdsbetingelser for de tre forreste. Forskellen var i sidste sæson, at forsvaret til tider vaklede. Der mangler meget lidt før Liverpool er et komplet mandskab.

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Emmy skrev:
liverpoolfc86 skrev:
VanDjik4 skrev:
Odds 1.75 på Liverpool som mestre og Man C nr 2. (DS)
Som rene mestre odds 1.7

- Salah er nu delt topscorer sammen med Kane og Co.

- Spurs sejr imorgen, også er United nok ude af top4, så har weekenden været til et 10 tal! Da Man C næppe smider points mod Wolves på hjemmebane... Men et ordsprog siger man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt... Ligesom Jesper grønkjær, nævnte at City lige skulle havde overstået kampen før man kan sige endeligt om det har været en fin runde eller perfekt runde.

MoM Salah og lige efter Robbo (Liverpool har ikke været engelsk mestre, siden en skotte var på holdet) #facts
Ja Tottenham sejr vil være at fortrække når man kaster op hver gang man hører ordet Scum.

Men der er rigtig mange kampe endnu og måske X vil være bedst. Tottenham er altså lige bag os

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg vil klart foretrække pointtab til Spurs og gerne et nederlag. Vores egen succes må være vigtigere end andres fiasko. Og det vil hjælpe os hvis Spurs taber.

Ditto. Men det er alligevel en af de kampe, der simpelthen ikke KAN ende helt galt set med LFC briller. Så meget et Spurs pointtab end vil være til fordel for os, så er det altså umuligt at græde over et Scum-nederlag, skulle DET blive udfaldet :dance:

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 41
Vil i vinde PL eller ej? Spurs er en seriøs udfordrer og ethvert pointtab til dem er fedt. Så er det sgu ligemeget hvem de smider point til.

Emmy skrev:
Vil i vinde PL eller ej? Spurs er en seriøs udfordrer og ethvert pointtab til dem er fedt. Så er det sgu ligemeget hvem de smider point til.

Den debat havde vi også da Man U mødte Man C og dengang var jeg decideret rystet. Det er indiskutabelt, hvem der skal tabe point i sådan kampe, selvom vi selv kan og skal afgøre det.

Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kasper88 skrev:
Emmy skrev:

Den debat havde vi også da Man U mødte Man C og dengang var jeg decideret rystet. Det er indiskutabelt, hvem der skal tabe point i sådan kampe, selvom vi selv kan og skal afgøre det.

Hvis situationen er den samme når vi rammer d. 16/3, så kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig at nogen IKKE vil holde med, eller ønske en Man U sejr.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 7 af 7 [ 101 indlæg ] Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner