LFC - Leicester >> Kamptråden [Efter: side 9]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 09. feb, 2019 22:42

Alisson
3
6%
Matip
3
6%
Van Dijk
3
6%
Robertson
4
8%
Henderson
4
8%
Wijnaldum
7
15%
Keita
0
Ingen stemmer
Shaqiri
0
Ingen stemmer
Mane
18
38%
Salah
0
Ingen stemmer
Firmino
1
2%
Lallana
0
Ingen stemmer
Fabinho
5
10%
Sturridge
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 48

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

LFC - Leicester >> Kamptråden [Efter: side 9]

Indlæg af Mugge » onsdag, 23. jan, 2019 15:50

Hvornår:
Onsdag d. 30. januar, kl. 21.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
BT Sport
6'eren

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Re: LFC - Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 23. jan, 2019 16:11

Spændende,om vi er 4, 3 eller 1 point foran nr. 2, når denne kamp går igang. Alt tyder på en sikker Man C sejr dagen før, men Agent Rafa har jo føroverrasket. Rafa-Rafael .........
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Indlæg af ilusio » torsdag, 24. jan, 2019 08:25

Lad os tage 3 point og fastholde presset. City ved at de næsten skal vinde ALLE deres kampe, så det pres vi har er ikke større end deres. Desværre har de fleste af dem vundet mesterskabet før og har mere rutine i dette. Men lad os starte med Leicester.

Med lidt forsvar tilbage kan vi vel som minimum stille med TAA - Matib - VVD - Robbo bagerst. Det er jo ok.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 09:26

ilusio skrev: Med lidt forsvar tilbage kan vi vel som minimum stille med TAA - Matib - VVD - Robbo bagerst. Det er jo ok.
Det interessante er jo, hvad vi gør hvis Trent ikke når at blive klar.
A
----------------Salah---------------
Mané----------Firmino----------Shaqiri
----------Fabinho---Henderson----------
Robbo---van Dijk---Matip------Camacho
---------------Alisson-----------------------

eller
B
----------------Salah---------------
Mané----------Firmino----------Shaqiri
----------Keita---Henderson----------
Robbo---van Dijk---Matip------Fabinho
---------------Alisson--------------------
eller C - none of the above?*

jeg hælder mest til A, da jeg gerne vil vinde kampen på midten, men det ville jo være typisk Klopp at komme hjem fra warm weather trainingcamp og have fået Keita spillet ind på midtbanen.

Fabinho er selvfølgelig også selv tvivlsom https://www.mirror.co.uk/sport/football ... 1529412688.
skulle vi undvære Fabinho så kommer der lige en fræk offensiv opstilling:
Mané------Firmino----Salah
--------Keita-------Lallana-------
------------Henderson----------
Robbo---van Dijk---Matip------Camacho
---------------Alisson-----------------------

*man kan også lave en 4-3-3 variation, men det interessante spørgsmål er om man skal svække midtbanen ved at fjerne Fabinho(når vi samtidig er uden Gini og Milner) eller stole på Camacho på HB?

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 09:54

Vi må lige vente og se med Fabinho, Gini og Lovren, men de regnes alle for at være rimelig sikre på at nå Leicester kampen, mens det ser ud til at blive West Ham kampen for Trent og Gomez.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 24. jan, 2019 09:58

Spurs uden Kane og Alli skal nok få sit at se til mod Watford, og lad os håbe på noget Rafa-magic :D

24. Runde

29.01.2019

Arsenal – Cardiff

Fulham – Brighton

Huddersfield – Everton

Wolverhampton – West Ham

Manchester United – Burnley

Newcastle – Manchester City

30.01.2019

Bournemouth – Chelsea

Southampton – Crystal Palace

Liverpool – Leicester

Tottenham – Watford

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 10:01

Niels K skrev:Vi må lige vente og se med Fabinho, Gini og Lovren, men de regnes alle for at være rimelig sikre på at nå Leicester kampen, mens det ser ud til at blive West Ham kampen for Trent og Gomez.
Det kan jeg da godt se Echo har skrevet nu.
Fedt, fedt. Så har vi jo masser af muligheder på midtbanen og hele to på højre back.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ilusio

Indlæg af ilusio » torsdag, 24. jan, 2019 10:26

Jeg hælder faktisk til en 4-3-3 med Camacho som alternativ. Så har vi en midt der kan støtte op om backen.
Mod CP havde vi en 4-2-3-1 hvor der ikke var nok støtte til Milner. Især i betragtning af forskellen i hastigheden mellem ham og Saha.

Camacho - Matib - VVD - Robbo
Fabinho - Keita - Hendo
Salah - Firmino - Mane

Så en "fri" rolle til Keita til at spille det han er bedst til. At drive bolden frem og linke spillet mellem kæderne. Fabinho og Hendo lukker af bag til.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 24. jan, 2019 13:23

Kan Lovren ikke spille den HB? Vil meget gerne have Fabinho på midten. Og Camacho fik godt nok tacklet bolden fra Zaha (hvilket Milner endnu har til gode at opleve...), men er han robust nok?

Og hvad med Wijnaldum - han bliver tilsyneladende også klar. Så kan det jo være Hendo, Gini, Keita/Shaq på midten. Og Fabinho på højre back.

Men altså - Fabinho har jo nu flere gange vist, hvor farlige pasninger, han kan slå, når han lister med op fra 6'er position. Det kan vi godt bruge mod bussen fra Leicester.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 24. jan, 2019 15:04

AJJ skrev:Kan Lovren ikke spille den HB? Vil meget gerne have Fabinho på midten. Og Camacho fik godt nok tacklet bolden fra Zaha (hvilket Milner endnu har til gode at opleve...), men er han robust nok?

Og hvad med Wijnaldum - han bliver tilsyneladende også klar. Så kan det jo være Hendo, Gini, Keita/Shaq på midten. Og Fabinho på højre back.

Men altså - Fabinho har jo nu flere gange vist, hvor farlige pasninger, han kan slå, når han lister med op fra 6'er position. Det kan vi godt bruge mod bussen fra Leicester.
"He is much better than he was but that's a muscle thing and needs time. I'm pretty sure he can be involved again against Leicester."
https://www.physioroom.com/news/english ... _table.php

han er måske klar til at spille og det er jo et vigtigt trin 1.
han kan vel godt spille HB, hvis Klavan kunne lever en hæderlig venstre back, så kan Lovren vel også levere en hæderlig HB :dontknow:

problemet er lidt at
Gini, -"It will be really, really close for tomorrow. I don’t want to close any doors before anybody tells me I have to."
Lovren,
Fabinho
og for den sagsskyld også Trent* alle er/har været tvivlsomme og flere af dem har måtte sidde ude et stykke tid. Så selvom de er i stand til at gennemføre opvarmningen og stille til start, så kan det jo godt være Camacho rent faktisk er det bedste valg på dagen, for jeg forestiller mig ikke at nogen af dem, med mulig undtagelse af Fabinho, er på 100 % niveauet.
Under alle omstændigheder kan vi ikke være sikre på at Gini kan afløse Fabinho på midten, før på tirsdag eller måske endda onsdag.

*"We have to look day to day, that’s what everybody tells me. [For] Leicester? I don’t know. Trent is a very quick healer so that gives us a little hope."
ilusio skrev:Jeg hælder faktisk til en 4-3-3 med Camacho som alternativ. Så har vi en midt der kan støtte op om backen.
Mod CP havde vi en 4-2-3-1 hvor der ikke var nok støtte til Milner. Især i betragtning af forskellen i hastigheden mellem ham og Saha.

Camacho - Matib - VVD - Robbo
Fabinho - Keita - Hendo
Salah - Firmino - Mane

Så en "fri" rolle til Keita til at spille det han er bedst til. At drive bolden frem og linke spillet mellem kæderne. Fabinho og Hendo lukker af bag til.
det er ikke tosset, slet ikke at have Fabinho (eller Hendo i Camacho-siden) og så ville jeg nok smide Keita ud i Robbos side.
edit: men altså Keita i den der Lallana-Oxlade-Coutinho rolle, som du beskriver.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 28. jan, 2019 21:56

Jeg synes godt nok det er lang tid siden der har været sport i tv, jo jo, håndbold VM, Australien Open og hvad ved jeg er da godt nok, men nu vil jeg sgu se Liverpool igen. Altså mit blodtryk er jo næsten blevet helt normalt igen efter den der 4-3 kamp, jeg har fået en god Liverpool-udrensning, hvor mine tanker ikke (alt) for ofte er centreret om kommende kampe og drømme om et mesterskab, men nu skal vi tilbage til nerver, tyndskid og forhåbentlig glædesrus. Onsdag, kom så!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

ilusio

Indlæg af ilusio » tirsdag, 29. jan, 2019 06:29

VVD rygtes syg, så det ser ikke godt ud hvis ikke han bliver klar.

Som Jesper skriver så er det snart ved at være tid til at se noget rigtig bold igen, men jeg kan nok godt klare lidt længere uden hvis bare vores spillere får tid til at blive helt klar igen. Mange skader og megen sygdom for tiden.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 29. jan, 2019 08:59

Det ville alligevel også vise karakter hvis vi lammetæver Leicester med en solid defensiv performance uden VVD, sammentidigt tror jeg korthuset kan ramble hvis vi taber pga defensive fejl.

Vi ved alle at VVD er latterlig vigtig, men hvor vigtig er han får vi vel at se.
Daggeren: "For a Dane, it's about having respect for the club you play at. I am proud to be able to pull on my Liverpool jersey and will never go to another club in England.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 29. jan, 2019 09:59

Jeg laver lige en service kilde på VvD-sygdommen
First up, the news James Pearce brought us late last night that Virgil van Dijk is likely to miss tomorrow’s clash with Leicester.

The Dutch defender still hasn’t returned to full training for the Premier League leaders following the illness he picked up after last week’s trip to Dubai.
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... n-15745512

Matip-Lovren har jo både spillet gode og dårlige kampe sammen, men jeg trøster mig ved at der er flere aspekter af den defensive struktur der er stærkt forbedret siden de lavede de fleste af deres dårlige kampe sammen; Robbo, Alisson og en midtbane der beskytter forsvaret bedre er alle faktorer der gør at jeg tror på at de to godt kan levere en god indsats.

Men Vardy er selvfølgelig en farlig fætter, så vi må hellere score en ekstra gang - for en sikkerhedsskyld ;)

Jeg håber så at Fabinho er frisk og kan spille HB, for jeg antager at hans defensive bidrag er større end Camacho's og uden van Dijk skal vi nok undlade at satse unødigt i resten af forsvaret.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 29. jan, 2019 11:37

Nogen der har læst hvilken slags sygdom det drejer sig om ? Fabinho har åbenbart også været syg efter Dubai turen.

Er det Mansour, der har bestukket en kok til at fordærve maden ?

Besvar