Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 13 [ 183 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede torsdag, 14. feb, 2019 22:40
Alisson 0%  0%  [ 0 ]
Milner 0%  0%  [ 0 ]
Matip 0%  0%  [ 0 ]
van Dijk 11%  11%  [ 7 ]
Robertson 11%  11%  [ 7 ]
Fabinho 14%  14%  [ 9 ]
Keita 11%  11%  [ 7 ]
Lallana 5%  5%  [ 3 ]
Firmino 0%  0%  [ 0 ]
Mané 41%  41%  [ 26 ]
Salah 2%  2%  [ 1 ]
Shaqiri 2%  2%  [ 1 ]
Origi 5%  5%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 64

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Mandag d. 4. februar, kl. 21.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
6'eren

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Geografisk sted: nordborg

Alder: 33
Så har Mané scoret 10mål i PL, hvilket er rigtig flot og han skulle da gerne runde 15 med de kampe
som vi har tilbage.
Er dog lidt chokeret over og se hvor få assists han egentlig har haft.

Kigger man på en Sterling fra City, så har han også lavet 10 mål ligesom Mane, men til gengæld har
han lavet 7 assists, hvor imod Mané kun har lavet (hold fast) 1 assist i 24 kampe.

Det er virkelig en skræmmende ringe statistik.
En af de ting der irritere mig ved ham, er at han aldrig nogensinde holder sit momentum med bolden
og blive i fart og simpelthen spadsere forbi modstanderen, som f.eks. Sané gør. Har har en tendens til
altid og gå helt ned i tempo for så at accelerere og personligt tror jeg at det er en af faktorerne bag den
ene assist. Det er sværere at komme forbi modstanderen, når man er helt nede og stå stille. Det gir
forsvareren en bedre chance i mine øjne.
Så der er der lidt og forbedre, men det er jo stadigvæk en fantastisk sæson han har haft og han spillede
virkelig godt imod Leicester.

14 kampe igen, West Ham next. Nu skal vi tilbage på vindersporet og forhåbentligt, så kan Arsenal, Everton
og Chelsea driller City, så vi har muligheden for at øge afstanden til dem :)

Geografisk sted: København

Alder: 43
@ Pommelfeen

Det er i det mindste et vel-timet tidspunkt at kritisere Mané på. Lige efter en kamp, hvor han med afstand var vores bedste spiller, i stedet for at have sparket lidt til ham mens han eventuelt lå ned.

Jeg er dog på ingen måde urolig for Mané i forhold til assists. Han har da også to styk i 6 CL kampe, hvilket vel er acceptabelt for vores hold, hvor assists gerne skulle komme fra flere kanter. Overvejende er det jo ikke Mané og Salah, der smækker boldene ind i feltet. Det er typisk Trent og Robbo.

I sidste sæson scorede Mané 10 mål og lavede 7 assists i PL. Hvis han i denne sæson scorer 16 og laver en enkelt assist, så er jeg mere end tilfreds med hans output.

Og som en note, så kan det jo være, at der er smuttet et par assists pga. uskarphed fra medspillerne. Det er ikke noget, jeg har undersøgt, men vi har da været ganske habile til at brænde chancer i denne sæson.

Jeg lægger hovedet på blokken. Mané leverer en assist i denne kamp. Og så er vi alle glade for ham igen :D

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Han kreerer nu temmelig mange chancer, men knap så mange af dem er store chancer. Her fra midt i december:

https://tribuna.com/en/liverpoolfc/news/3246421/

Brugeravatar

Spurs er favoritter hjemme, men Newcastle bør møde op med stor selvtillid. Chelsea får en "nem" modstander at revanche sig på. scum får det svært ude mod Leicester. Den nu meget tætte kamp om den sidste CL plads bør gøre opgaven svær for Man City, og vi skal simpelthen have 3 sikre point i London.

25. Runde

02.02.2019

Tottenham – Newcastle

Brighton – Watford

Burnley – Southampton

Chelsea – Huddersfield

Crystal Palace – Fulham

Everton – Wolverhampton

Cardiff – Bournemouth

03.02.2019

Leicester – Manchester United

Manchester City – Arsenal

04.02.2019

West Ham – Liverpool

Brugeravatar

Som anbefalet i sidste kamptråd. Vi skal tilbage til vores defensive base. Det betyder 4-3-3 og så må de letbenede typer ud på bænken.
Milner på backen.
Fabinho, Wijnaldum og Henderson på midten, hvoraf Fabinho er 6er.
De tre forreste giver dig selv, men jeg vil have Firmino centralt.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: København

Jesper skrev:
Som anbefalet i sidste kamptråd. Vi skal tilbage til vores defensive base. Det betyder 4-3-3 og så må de letbenede typer ud på bænken.
Milner på backen.

Jeg har godt lagt mærke til, at ikke alle deler min holdning. Men jeg synes, at Hendo leverede en rigtig god indsats på HB imod Leicester. Så jeg ville faktisk hellere bruge ham der igen, og så bruge Milner på midtbanen.

Men kan godt se din pointe. Og hvis det bliver tilfældet, så håber jeg, at det også betyder, at Salah kommer ud på kanten igen. Personligt vil jeg dog gerne se Shaqiri få endnu en start. Det fungerede måske ikke helt efter planen for ham imod Leicester. Men det var også en umulig bane.

texy skrev:
Jesper skrev:
Milner på backen.

Jeg har godt lagt mærke til, at ikke alle deler min holdning. Men jeg synes, at Hendo leverede en rigtig god indsats på HB imod Leicester. Så jeg ville faktisk hellere bruge ham der igen, og så bruge Milner på midtbanen.

Men kan godt se din pointe. Og hvis det bliver tilfældet, så håber jeg, at det også betyder, at Salah kommer ud på kanten igen. Personligt vil jeg dog gerne se Shaqiri få endnu en start. Det fungerede måske ikke helt efter planen for ham imod Leicester. Men det var også en umulig bane.

Jeg synes nu også Henderson gjorde det ok. Shaqiri er måske pt. Verdens bedste gamechanger så, hvorfor ikke bruge ham til det han er bedst til. Ind med ham de sidste 20-30 minutter.

I forsvaret skal tilbage i gear. 6 mål ind i de sidste 4 kampe er alt for meget.

Brugeravatar

texy skrev:
Jesper skrev:
Milner på backen.

Jeg er sådan set helt enig med dig ang Henderson. Dynamisk fremadrettet og relativ stabil defensivt. Han var faktisk næsten den eneste der konstant lavede højintense løb uden bold under vores angrebsbølger.
Jeg vil bare hellere have ham på midtbanen, fordi han i min optik er så utroligt undervurderet for vores defensive spil. Og sammen med Wijnaldum, så danner de et skjold.
Fabinho har vist sig at være en aldeles fin 6er (hvilket de andre to også kan spille), hvor han er god til at bryde kæder med sine afleveringer. Det kan de to andre ikke på samme måde, men de kan med deres intense spil sætte tryk på modstanderen.
Jeg har sådan set ikke noget imod Shaqiri, ej eller Keita for den sags skyld, men lige nu vil jeg til enhver tid foretrække det pålidelige skyts. Og fordi jeg sket og ret mener de to er under de andres niveau. Så kan de bruges som indskiftere, hvis vi skal satse. Jeg savner vores ox'e.

Jeg var så tilpas dum at gense kampen. Dum, fordi da jeg så kampen anden gang (uden puls, kun analytisk), så blev jeg endnu mere bitter.
Vi spiller virkelig en dårlig kamp på et tidspunkt, hvor vi med en lang pause i benene og hovedet burde være HELT klare på de udfordringer vi ville møde. Det var vi bare i den grad ikke. Det er derfor jeg så inderligt håber på at vi går efter det sikre og måske forudsigelige. Men det virker.

Det er i øvrigt en ren mavefornemmelse, men lige nu er jeg ikke så vild med bredden i vores trup. Jeg ved vi har skader, men rent offensivt synes jeg vi er tynde, hvis man ser på ren kvalitet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Milner skal bare spille hver kamp, som det er muligt resten af sæsonen, så er jeg rent faktisk ligeglad med resten. Ene og alene pga han rent faktisk har vundet PL, Ja Dijk og Salah er vigtige, men personligt ser jeg Milner som mange gange mere vigtig end resten. Vi havde ikke jokket i spinaten forleden med Milner på midtbanen(han kan ikke spille back mere, fact!), det er jeg sikker på.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 55
Niels K skrev:
Den nu meget tætte kamp om den sidste CL plads bør gøre opgaven svær for Man City...

25. Runde

Jeg forventer absolut ingen hjælp fra Arsenal i denne runde. Arsenal vil gerne spille bold og er derfor guf for Manchester City. Jeg tror desværre på en ret sikker Man City sejr i denne runde.

Brugeravatar

Jeg håber fanbase er kommet sig lidt efter Leicester kampen, og har fået nogle rene underbukser på. Det virker så frygtelig stresset og presset både på tribunerne, på pubsne og her på nettet - håber snart vi formår at tage eksempel af Klopp og senest Van Dijk - en kamp ad gangen, og så nyd Showet, vi har et fantastisk dygtigt fodboldhold der har flyttet sig enormt de sidste 10 år og spiller flot fodbold. NYD det dog, så kan man se til slut April-maj hvordan tingene ser ud til den tid. Vi har ingen indflydelse på hvad City gør så lad dem passe deres tallerken, så passer vi vores - og nu modsiger keg mig
Måske lidt - Lad dem om deres tweets og så videre, vi fik yderligere et point på kontoen i forhold til dem, fejr dog det istedet for at være træt af det ikke var 3.

For spillernes vedkommende er det lidt det samme, snuden i sporet og derudaf. Lad være at lave alt muligt om, fortsat som tiltænkt mod Leicester, det var en lorte kamp på en lorte bane. Forhåbentlig er forholdene bedre på mandag. West ham er ikke nogen push-over, de kan skam sagtens spille fodbold derfor skal vi respektere dem og holde vores defensive disciplin uden at panilke offensivt , med den tilsvarende offensive kvalitet vi ligeledes har er 90 minutter nok til at score mod dem; vær tålmodige men kreative. Vi skal stole på egen evner, IKKE blot spillerne men også fansene ! Skabe en kulisse der støtter vores og intimidere deres, vær til stede, syng , råb, hop og hep for fulde smadre uanset om man er på stadion, pub eller ser den hjemmefra. Men vigtigst af alt, NYD det for satan!

Brugeravatar

texy skrev:
Jesper skrev:
Milner på backen.

Jeg er er helt enig i formation, spillere og positioner.

Egentlig er det også hip som hap for mig, hvem der spiller HB, men jeg mener, at Klopp sagde, at Milner har mest erfaring på denne position og gør det bedst dér, og så bliver det nok sådan.
Hendo slår gode indlæg, men jeg synes, Milner er farlig, når han kommer bag forsvaret, og jeg håber, vi vil spille ham mere, end vi spillede ham mod Crystal Palace, hvor han ofte havde virkelig god plads i hele højre siden, men bolden kom sjældent derud.

Han fik vel også en assist ved det 3. mål ?

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Cynwal skrev:
Niels K skrev:
Den nu meget tætte kamp om den sidste CL plads bør gøre opgaven svær for Man City...

25. Runde

Jeg forventer absolut ingen hjælp fra Arsenal i denne runde. Arsenal vil gerne spille bold og er derfor guf for Manchester City. Jeg tror desværre på en ret sikker Man City sejr i denne runde.

Det er fornuftigt at have lave forventninger til City´s modstandere, for de - City - vil være (stor)favoritter hver gang. Men har Arsenal en dag, hvor deres flotte spil fungerer, så har de et par folk i Aubameyang og Lacazette, der kan gøre livet surt for alle, også City.

Liverpool Football Klopp

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Niels K skrev:
texy skrev:
Jesper skrev:
Milner på backen.

Jeg er er helt enig i formation, spillere og positioner.

Egentlig er det også hip som hap for mig, hvem der spiller HB, men jeg mener, at Klopp sagde, at Milner har mest erfaring på denne position og gør det bedst dér, og så bliver det nok sådan.
Hendo slår gode indlæg, men jeg synes, Milner er farlig, når han kommer bag forsvaret, og jeg håber, vi vil spille ham mere, end vi spillede ham mod Crystal Palace, hvor han ofte havde virkelig god plads i hele højre siden, men bolden kom sjældent derud.

Han fik vel også en assist ved det 3. mål ?

Har vi droppet Fabinho som HB?
Han er imø det oplagte valg indtil Trent er klar.

Jeg syntes også at Hendo spillede en fin hb imod Leicester, selvom man godt kunne se at han ikke har spillet kant eller forsvar i mange år. Især når man også tænker på at banen ikke var nem, så syntes jeg at det var imponerende at Hendo spillede så godt som han gjorde, det vidner også om nogle af de mentale attributter som Hendo besidder.

Alligevel tænker jeg at Fabinho har større erfaring på hb og er fysisk bedre egnet end især Milner.
Milner er bare frygtelig god når han får to sekunder alene med bolden og det gør man jo nogle gange som HB, men jeg syntes han mangler for meget fart.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at få Keita ind på en 3-mands midtbane sammen med Gini og Hendo/Fabinho. Så vi får lidt mere kreativitet. Men Milner har det jo med at spille aller bedst når jeg skriver at han skal på bænken, så what do i know.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 13 [ 183 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner