Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 10 [ 149 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Stem om Man of the match
Afstemning sluttede tirsdag, 19. feb, 2019 18:04
Alisson 0%  0%  [ 0 ]
Milner 1%  1%  [ 1 ]
Matip 1%  1%  [ 1 ]
Van Dijk 0%  0%  [ 0 ]
Robertson 4%  4%  [ 5 ]
Fabinho 8%  8%  [ 10 ]
Keita 27%  27%  [ 32 ]
Wijnaldum 33%  33%  [ 39 ]
Firmino 3%  3%  [ 3 ]
Salah 14%  14%  [ 17 ]
Mane 8%  8%  [ 10 ]
Alexander-Arnold 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 118

Forfatter besked
Forum administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Alder: 44
Twitter: @LFCDanishBranch
Hvornår:
Lørdag d. 9. februar, kl. 16.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
6'eren

Online:
Viaplay
EurosportPlayer
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Man City har Everton, før mødet med Chelsea, men vores naboer plejer sjældent at gøre os nogle tjenester, så man håber jo, at Chelsea vil forsvare sin 4. plads, da scum kan rykke forbi ved et nederlag til Man City. Der kan godt komme en overraskelse i nogle af andre kampe med Top 6 holdene, men det bliver givetvis ikke i Arsenal-kampen, da Huddersfield ligner en sikker nedrykker.

26. Runde

09.02.2019

Fulham – Manchester United

Crystal Palace – West Ham

Huddersfield – Arsenal

Liverpool – Bournemouth

Southampton – Cardiff

Watford – Everton

Brighton – Burnley

10.02.2019

Tottenham – Leicester

Manchester City – Chelsea

11.02.2019

Wolverhampton – Newcastle

Brugeravatar

Jeg tror bare vi skal gøre, hvad spiller og træneren opfordrer til: koncentrere sig om sig selv. Og så yde opbakning, selv om jeg da godt er klar over at min opbakning næppe kan føles på Anfield. Men hvis alverdens opbakning netop bare er opbakning, så tror jeg på det smitter.

Vi skal møde en ret god modstander. Som skrevet i sidste tråd, så ser jeg det som en fordel, for tempoet fra dem kan få os til at steppe op. Og det faktum at det også er et hold, der vil spille fodbold og ikke bare grave sig ned, det tror jeg også vil gavne os. Det betyder selvfølgelig også at vores defensiv bliver udfordret, men det er jo efterhånden umuligt at spå om opstillinger, så et eller andet sted så handler det om at holdet mentalt står sammen og arbejder frem imod en sejr. Om den er grim og ulækker, det er ikke det vigtigste.
Det er en kliché, men lørdag bliver Anfield en faktor. I sidste hjemmekamp, så var publikummets stemning en hæmsko for os, men jeg føler mig ret så overbevist om at vi ser det modsatte på lørdag.
Det er med andre ord nu vi skal se hvad vi er lavet af. Er det bare ord, når spillerne selv siger at de (og vi) skal nyde rejsen eller er det en reel krise. En mental krise, for så komplet dårlige er resultaterne heller ikke.
Kan vi få udryddet de klassiske Liverpool forsvarsfejl, som igen er dukket op? Kan vi flow i det offensive spil? Kan vi ramme noget form igen, dvs som hold og som individer? Jeg har ikke svaret, men jeg tror på at vi nok skal komme igen. Det er nok utopi at tro at vi lige pludselig får det hele til at glide, men mindre kan sagtens gøre det.
Skal vi se lidt analytisk på det, så kan modstanderen godt lide at spille kombinationsspil med opbygning helt bagfra. Det kan til tider godt irritere os, synes jeg der er en tendens til, fordi vi ikke helt så hurtigt formår at generobre boldene. Hvordan vi lige præcis griber den taktiske del an, det er jeg spændt på. Jeg gad virkelig godt, at man, nu hvor der trods alt ikke er så mange kampe igen, forsøgte på at sætte tempo på kampen ved netop at finde genpres-dyderne frem. Det der hyper aggressiv spil kan man ikke spille i hver kamp, men netop nu hvor det ikke må blive for “tænkt”, så tror jeg det ville være et unikt middel til at ryste nerver og dårlig selvtillid af sig og sådan set bare buldre derudaf.

Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar

Vi har vores egne skader og sygdom at slås med, men Bournemouth må undvære topscorer Callum Wilson og deres midtbanekomet David Brooks, og savnet af ham mærkede de vist mod Cardiff ?

Jeg kan også kun opfordre til presspil over hele banen og hurtig boldomgang fra kampens start.

Vi er nød til at have vores 3 forreste til at swinge sammen, hvis vi skal ende med pokaler, så derfor synes jeg, at de skal have genvalg. De scorer lige så meget tilsammen i PL som i sidste sæson, men man kan jo godt se, at det ikke swinger på samme måde.

Vi mangler også bidrag på målkontoen fra alle andre dele af holdet, så det kan passende starte i denne kamp. Vi står overfor et svært kommende program, så denne kamp må på alle måder gerne være kampen, hvor vi finder melodien igen.

Vi aner ikke, hvem der render småskadede rundt, og hvem der har sygdom i kroppen, så en startopstilling er svær at give et bud på. Det ville dog være rart at få Trent tilbage på back'en og Milner og Hendo ind som indpiskere på midten.

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 55
Niels K skrev:
Vi har vores egne skader og sygdom at slås med, men Bournemouth må undvære topscorer Callum Wilson og deres midtbanekomet David Brooks, og savnet af ham mærkede de vist mod Cardiff ?

...og så må de også undvære Clyne på højre back. En udlejet spiller må jo ikke spille mod den ejende klub.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jesper skrev:
Jeg tror bare vi skal gøre, hvad spiller og træneren opfordrer til: koncentrere sig om sig selv. Og så yde opbakning, selv om jeg da godt er klar over at min opbakning næppe kan føles på Anfield. Men hvis alverdens opbakning netop bare er opbakning, så tror jeg på det smitter.

Her kommer twitter og lign. jo ind i billedet; stemninger fra udlandet har en nem vej fra udlandet til Liverpool og fra Liverpool til Anfield Road. Så lidt er der da.

mere generelt håber jeg naturligvis på at vi kan få Hendo, Gini eller Milner tilbage(uden at være så syge at de må isoleres fra holdet for at undgå smittefare) på midten. Jeg tror vi med stor sandsynlighed havde slået Hammers hvis ikke Lallana og Keita begge startede på midtbanen. Det skriver jeg ikke for at nedgøre de to spillere, de gjorde det ikke ringere end mange stamspillere, men Lallana arbejder hårdt, men takler blødt og Keita takler fint, men fik ikke lagt arbejdet(ihvertfald ikke godt nok i første halvleg).
Og det skaber kæmpe ubalance at midtbanen aldrig har spillet sammen og Keita+Lallana havde meget lille chance for at få en god start når de to andre på midten ikke indbyrdes er spillet sammen.

Jeg tror også at en del af Firmino's problemer opstod fordi han følte at han måtte hjælpe på midtbanen og derfor kronisk var ude af position, som også hæmmede Salah's spil på højrekanten da vi ved at Salah's præstationer hænger sammen med Firmino's placeringsarbejde.

Alt sammen peger på at jeg er stærkt fristet til at sige at hvis Gini, Hendo og Trent stadig er ude på lørdag, så må Camacho spille den højreback så vi kan få Milner tilbage på midten*. Det giver både muligheden for at spiller Fabinho-Milner som to 6'ere og Firmino som hængende angriber bagved Salah, med Shaqiri og Mané på kanterne. Eller en 3-mandsmidtbane med Milner-Fabinho og Keita(evt. Lallane, men imø helt klart Keita).
mit startopstillingsbud bliver derfor:
Mané------Firmino--------Salah
-------Keita--------Milner--------
------------FAbinho----------
Robbo--van Dijk--Matip--Camacho
---------------Alisson--------------
og så håber jeg meget at Gini, Tren og Hendo også kan komme i spil, evt. fra bænken. Men jeg tænker at Klopp skal lægge en plan for hvad der sker uden dem.
*selvom jeg ikke sådan lige kan huske at Fabinho og Milner har spillet super meget sammen på midten

Brugeravatar

Enig FOI, en ting er, at vi stillede med en helt ny midtbanekonstellation mod West ham, men derudover er Lallana uden kampform og Keita med begrænsede sprogevner.
Jeg tror, at vi har brug for masser af kommunkation på banen, og derfor ser jeg egentlig gerne, at Hendo snupper 6eren, så ham og Milner kan pushe alle mand og dirigere Keita, og det tror jeg vil hjælpe Keita enormt. Man kan i den forbindelse argumentere for en ren engelsk midtbane med Lallana også, men jeg foretrækker nu Keita, da han meget gerne skal 100% i gang, så vi kan regne med ham resten af sæsonen.
Fuld blæs på tempo og kommunikation og et supporterende Anfield gennem hele kampen, så bør det give et godt resultat.

Niels K skrev:
Enig FOI, en ting er, at vi stillede med en helt ny midtbanekonstellation mod West ham, men derudover er Lallana uden kampform og Keita med begrænsede sprogevner.
Jeg tror, at vi har brug for masser af kommunkation på banen, og derfor ser jeg egentlig gerne, at Hendo snupper 6eren, så ham og Milner kan pushe alle mand og dirigere Keita, og det tror jeg vil hjælpe Keita enormt. Man kan i den forbindelse argumentere for en ren engelsk midtbane med Lallana også, men jeg foretrækker nu Keita, da han meget gerne skal 100% i gang, så vi kan regne med ham resten af sæsonen.
Fuld blæs på tempo og kommunikation og et supporterende Anfield gennem hele kampen, så bør det give et godt resultat.

ja, udefra ser det ud til at dette er momentet hvor Klopp har mulighed for at få skub i Keita's Liverpool karriere, som der jo gerne skulle være lidt mere fremtid i end Lallana's ditto.
Men Klopp ser dem på Melwood, så han kommer måske til nogle andre konklusioner.

Jeg tror desværre det endnu engang bliver et puslespil efter hvem der er mest friske.

Brugeravatar

Spion Kop 1906:

– Legg igjen nervøsiteten hjemme

Det er sådan, det skal være:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/2 ... en-hjemme/

Trent, Gini og Hendo trænede alle med i eftermiddag ifølge JP, ECHO. (Kan man linke fra ECHO-appen til Tapatalk?)

Så er der forhåbentlig en eller to der er klar fra start på lørdag.
Det kan være det bliver noget med at Gini starter og så kommer Hendo ind efter pausen eller sådan noget.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geografisk sted: København

Alder: 43
Filos of Isk skrev:
Trent, Gini og Hendo trænede alle med i eftermiddag ifølge JP, ECHO. (Kan man linke fra ECHO-appen til Tapatalk?)

Det kan være det bliver noget med at Gini starter og så kommer Hendo ind efter pausen eller sådan noget.

Ellers er linket her.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-15798011

Fedt endelig at have positive nyheder på skadesfronten.

Bare i ilden med dem. Der er 10 dage til Bayern-kampen bagefter.

texy skrev:
Filos of Isk skrev:

Ellers er linket her.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-15798011

Fedt endelig at have positive nyheder på skadesfronten.

Bare i ilden med dem. Der er 10 dage til Bayern-kampen bagefter.

Tak for linket.

Jeg tænker heller ikke vi skal spare dem for deres trætheds skyld, det skulle udelukkende være for de tre points skyld, hvis det var.

Edit: altså hvis nu Hendo og Gini stadig ikke er 100% og derfor ikke nødvendigvis kan holde i90 min. så er det muligvis bedst at de ikke begge starter inde, men derimod at den ene starter velvidende at han kun behøver at holde 45-60 minutter og derfor ikke behøver at holde igen. Og ja, så vil jeg også gerne have Keita med som det lidt mere kreative indslag.

Senest rettet af Filos of Isk fredag, 08. feb, 2019 07:27, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 40
Jeg drømmer om at vi igen kan nærme os at stille et normalt hold.

Allison
TAA - Lovren - VVD - Robbo
Fabinho - Keita - Gini
Salah - Firmino - Mane

Og så stadig have en Milner, Hendo, Shaqiri, Sturridge osv på bænken.

Brugeravatar

ilusio skrev:

Allison
Fabinho - Keita - Gini
Salah - Firmino - Mane

Sådan ser min foretrukne opstilling også ud (foruden selvfølgelig Gomez på sigt som makker til Dijk - men har absolut ikke et problem med Lovren , bare han har Dijk)

Brugeravatar

Bellamy_fever skrev:
ilusio skrev:

Allison
Fabinho - Keita - Gini
Salah - Firmino - Mane

Sådan ser min foretrukne opstilling også ud (foruden selvfølgelig Gomez på sigt som makker til Dijk - men har absolut ikke et problem med Lovren , bare han har Dijk)

Jeg tror I i den grad undervurderer betydningen af at have vores anfører med. Han er en leder, indpisker og betyder altså meget for vores defensiv og for vores evne til at sætte os på spillet.
Til gengæld kan jeg sagtens købe ideen med at få Keita ind, hvis man i trænerstaben vitterligt tror på at vi kan skabe momentum med ham.

Sent from my iPad using Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 10 [ 149 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner