LFC - B. München >> Kamptråden [Efter: side 5]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede fredag, 01. mar, 2019 22:38

Alisson
0
Ingen stemmer
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Matip
2
2%
Fabinho
17
20%
Robertson
1
1%
Wijnaldum
4
5%
Henderson
35
41%
Keita
14
16%
Mane
4
5%
Salah
1
1%
Firmino
7
8%
Milner
1
1%
Origi
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 86

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

LFC - B. München >> Kamptråden [Efter: side 5]

Indlæg af Mugge » onsdag, 13. feb, 2019 20:00

Hvornår:
Tirsdag d. 19. februar, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, 1/8-finale, 1. kamp

TV-kanal:
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links eller efterspørgsler til ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Kort efter kampen oprettes der en Man of the match afstemning

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Re: LFC - B. München >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » torsdag, 14. feb, 2019 02:23

X er meget muligt bud, fra min side.. dog skal man ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt - med videre deltagelse (ligesom SCUMs nye træner ser det stadig muligt at vende 0:2 med to udebane mål i Paris om et par uger) ? Det er crazy .. men glæder mig mest til United Vs Liverpool FC. Det kan være mesterskabet, som kan være langt væk eller ej.

AA, OX og Hendo er snart fit to fight.
Gomez er ude en månede mere, efter han skal under kniven igen med hans bentøj... (Håber på Klopp henter en solid midterforsvarer til sommer!)

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 14. feb, 2019 09:06

Det bliver spændende det her.

Fabinho-Matip ser ud til at være makkerparet i midterforsvaret... Vil Bayern blæse til angreb i van Dijks fravær?
-det ville jeg nok gøre.

Henderson er måske klar, men hvor klar han bliver kan jeg ikke hitte ud af.
Det store spørgsmål bliver derfor hvordan midtbanen skal se ud?
A)
Milner----Gini
-----Hendo
B)
Keita----Milner
-----Gini------
C)
Keita----Gini
-----Hendo----

Jeg hælder måske i virkeligheden mest til "B" men det er også fordi jeg ikke helt tror på at Hendo når op på 100 % fit, fordi jeg gerne vil have Milners rutine og lederskab med og fordi jeg tror Keita vil kunne gøre ondt på Bayern.

Jeg tænker også at vi selv skal frem af banen.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 14. feb, 2019 09:09

Hvis man skeler lidt til Tottenham-Dortmund, så kan man sige, at denne kamp "bare" var et udtryk for at Dortmund eksempelvis havde en dårlig dag. Man kunne dog også påstå, at engelsk fodbold pt styrkemæssigt er så tilpas meget bedre, at det vi så var et reelt styrkebillede på de to landes ligaer. Og her bliver det interessant for os, for rent niveaumæssigt, så er spurs og vores eget hold nogenlunde lige gode. Og Dortmund er nogenlunde på niveau med München.
Så måske (og kun måske) kan vi gå ind til den her kamp med en større tro på os selv, simpelhen fordi vi til daglig konkurrerer på et så højt et niveau at vi helt naturligt som minimum kan matche tyskernes kvaliteter.
Jeg er dog i tvivl om ovenstående postulat helt holder, for Dortmund på hjemmebane er et helt andet hold og det samme gør sig gældende med Bayern. Forskellene mellem Bayern og Dortmund ligger også i det økonomiske forhold, hvor Dortmund i høj grad er et hold med talenter tilført rutine på nogle pladser, hvoraf Bayern er et hold med en utrolig mængde erfaring.

Den anden faktor, som jeg også er i tvivl om, det er om vi virkelig går 100% procent ind i den her kamp. Hvis der er en spiller, hvor der er den mindste tvivl om skaden forværres eller om genoptræningsperioden forværres, spiller han så? Eller gemmes han til braget mod scum? Og hvor står vi rent mentalt? Tænker vi en smule fremad eller kan vi "nøjes" med tankesættet om en kamp ad gangen?

Dette skal ses i lyset af vores mange skader, sygdom etc.

Hvad tænker I?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. feb, 2019 10:14

Jeg tænker, at det må være en kamp ad gangen og all in på alle kampe. Naturligvis skal vi tænke på spillernes helbred, og er der en spiller, der er syg, eller som har skavanker, så er det bedre at få dem friske til scum, og så må vi bruge, hvad vi har, som vi plejer at gøre.

Vi har haft lang tid til at forberede os til denne kamp, og hvis vi undgår sygdom, så skal vi gerne have flere friske spillere at vælge i mellem.

Man så jo i kampen mod et Wolves i bedste opstilling og på deres hjemmebane, at selvom vi spillede med Migs, Camacho, Hoever, Fabinho, Moreno i forsvaret, så angreb de os ikke fra start men overlod spillet til os, og der tror jeg også, at Bayern München vil have stor respekt for vores omstillinger og vores 3 forreste.

Vi skal spille klogt, vi skal ikke give dem tid på bolden, og vi skal udnytte, at vi spiller på Anfield dvs. have nogle rigtig gode perioder, hvor de trykkes i bund. Endelig må det vigtigste være, at vi får et godt brugbart resultat til returkampen, så en 1-0'er er måske meget sandsynligt.

SimonA
Alder: 21

Indlæg af SimonA » torsdag, 14. feb, 2019 11:28

Hvis Lovren ikke bliver klar, så er vi lidt tyndt besat defensivt.
Det må betyde;
Alisson
TAA-Fabinho-Matip-Robbo
Milner-Gini-Keita
Salah-Bobby-Mané

Matip spiller sin bedste kamp i LFC-trøjen, Fabinho er iskold, og Keita brænder endelig igennem.
Vi vinder 3-0, og så er VVD tilbage i München til at køre den hjem!

Get in. YNWA.
YNWA

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » torsdag, 14. feb, 2019 11:32

Så vidt jeg kan forstå, så kan Bayern næsten vælge frit fra deres spillerhylde, hvis man ser bort fra karantænen til Müller (som ikke har virket skarp i denne sæson) og tvivlen omkring Neuer (som jeg forventer bliver klar).

Omvendt skal vi nok se bort fra både VVD, Gomez og Lovren. Vores tre førstevalg i midterforsvaret. Det bør alt andet lige give Bayern en massiv fordel. Havde VVD kunne starte, så ville jeg være helt rolig ved at skulle spille eksempelvis Fabinho ved hans side. Men Matip giver desværre slet ikke samme ro til bagkæden, så jeg frygter, at vi vil opleve perioder med både panisk forsvar og store placeringsvanskeligheder. På positiv-siden er Fabinho i det mindste en fremragende fodboldspiller, så måske han kan tilføre noget ro til Matip, når han er på bolden. Man har da lov at håbe.

I den anden ende er Bayern til gengæld kolosalt tunge. Hvis de kommer for langt frem mod os, så kommer det til at koste dem. Derfor forestiller jeg mig, at de enten kommer til at stå lavt (meget u-Bayern'sk), eller at deres kæder bliver strukket, så der er plads til at spille i mellemrummene (enter Bobby).

Fordi vi nok spiller med Matip og Fabinho i midterforsvaret, tænker jeg, at det bliver midtbanen-trioen med Hendo, Gini og Milner, der starter. Ganske enkelt for at hjælpe med at lukke af. Men vi er jo på Anfield. Og med en garanteret fantastisk opbakning fra lægterne, kan det da sagtens være, at Klopp tænker mere offensivt og starter med enten Keita (der trods alt kender meget til Bundesliga-fodbold) eller Shaq (med en fortid i Bayern og dermed måske en ekstra motivation i bagagen).

Det bliver spændende.
"I am the normal one"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 14. feb, 2019 15:16

texy skrev:Fordi vi nok spiller med Matip og Fabinho i midterforsvaret, tænker jeg, at det bliver midtbanen-trioen med Hendo, Gini og Milner, der starter. Ganske enkelt for at hjælpe med at lukke af. Men vi er jo på Anfield. Og med en garanteret fantastisk opbakning fra lægterne, kan det da sagtens være, at Klopp tænker mere offensivt og starter med enten Keita (der trods alt kender meget til Bundesliga-fodbold) eller Shaq (med en fortid i Bayern og dermed måske en ekstra motivation i bagagen).

Det bliver spændende.
Hvis jeg skulle spille på det, ville jeg også tro at det blev de tre midtbaner, af de grunde du nævner og så håber vi at Bayern går til angreb og ellers må Keita komme ind lidt senere. Men jeg kan godt tænke mig at se Keita fra start, men jeg vil også gerne se Milner, Gini og Hendo :o .

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 40

Indlæg af ilusio » mandag, 18. feb, 2019 08:15

Allison
TAA - Matib - Fabinho - Robbo
Gini - Hendo - Milner
Salah - Firmino - Mane

Så er der mest mulig støtte til defensiven samt muskler på midtbanen.
Anfield klarer resten.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » mandag, 18. feb, 2019 08:41

Helt enig i opstillingen ilusio
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 18. feb, 2019 09:20

Bayern mangler Muller, Robben og måske Coman.

Deres forsvar virker tunge, hvilket er guf for Salah og Mane, - kan vi dominere midtbanen tror jeg vi har gode chancer selvom vi er uden vores i min optik vigtigeste spiller VvD.

Dog har Bayern selvfølgelig den store Polak, som ALTID er farlig, men mener vi har alle muligheder i den kamp.

Det sagt så sælger jeg gerne Bayern kampen for en sejr over Scum i weekenden.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. feb, 2019 09:26

TG12 skrev:Bayern mangler Muller, Robben og måske Coman.

Dog har Bayern selvfølgelig den store Polak, som ALTID er farlig, men mener vi har alle muligheder i den kamp.
Så er det godt vi har vores lille Hollænder, vores magiske Gini.... - der skal sætte sig på midtbanen så den store polak ikke ser bolden alt for meget. Så har vi vores store hollænder tilbage til udekampen.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. feb, 2019 09:40

ilusio skrev:Allison
Gini - Hendo - Milner
Salah - Firmino - Mane
Jeg kunne nu godt drømme om at se Keita spille mod et tysk hold igen, og se, om ikke det kunne betyde, at hans stigende formkurve og bedre og bedre spil tager endnu mere momentum.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. feb, 2019 09:43

Cynwal skrev:
ilusio skrev:Allison
Gini - Hendo - Milner
Salah - Firmino - Mane
Jeg kunne nu godt drømme om at se Keita spille mod et tysk hold igen, og se, om ikke det kunne betyde, at hans stigende formkurve og bedre og bedre spil tager endnu mere momentum.
det mener jeg også, hans bevægelighed skal man altså heller ikke undervurdere imod de store tyskere.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » mandag, 18. feb, 2019 10:53

Keita må være første mand i rækken hvis en af de tre Milner-Hendo-Gini ikke kan spille
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar