Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner

Side 1 af 4 [ 56 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Hvem ønsker du at Liverpool trækker i Kvartfinalen
Afstemning sluttede lørdag, 16. mar, 2019 09:42
Tottenham Hotspurs 6%  6%  [ 2 ]
Manchester United 0%  0%  [ 0 ]
Manchester City 0%  0%  [ 0 ]
Ajax Amsterdam 25%  25%  [ 8 ]
Porto 56%  56%  [ 18 ]
Barcelona 13%  13%  [ 4 ]
Juventus 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 32

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 55
Fredag kl. 12:00 trækkes der lod i Nyon, Schweitz, og der er ialt 3 lodtrækninger:

1: Først trækkes der lod om hvem der skal møde hvem i kvartfinalerne. Der er ingen seedning eller landebeskyttelse, altså kan Liverpool risikere at trække enhver af de 7 andre resterende hold: Manchester United og City, Ajax, Porto, Juventus, Barcelona og Tottenham. Rækkefølgen man trækkes i, afgør om ude eller hjemme i første kamp.

2: Dernæst trækkes der lod om hvilke vindere af kvartfinalerne, der skal mødes, og rækkefølgen afgør ude/hjemme først.

3: Der trækkes lod om hvilken vinder af semifinalerne, som vil have status af hjemmehold i finalen i Madrid.

Så hvis vi skal i finalen på Atletico Madrids nye stadion den 1. juni 2019, vil vi allerede på fredag over middag kende turen derhen. Jeg håber vi trækker Ajax. De klarede sig igennem mod et svagt Real Madrid hold, primært grundet problemer i Reals midterforsvar. Der er Van Dijk / Matip eller Lovren en helt anden sag at være oppe imod (7-9-13 - Ikke flere skader). Jeg mener også Manchester Uniteds held må være opbrugt og Ole Gunner-Effekten efterhånden er feset ud, så vi kunne være den naturlige endestation for Manchester United i et opgør over 2 kampe.

Kunne også godt leve med, hvis Manchester City trækker en modstander, som vil give flest mulig forstyrrelser og uro. Det kunne være et lokalopgør mod Manchester United, men som Texy påpeger slipper de helt for rejser så. Til gengæld kan pressen sikkert koge meget suppe på en Man City tur til Barcelona, og skulle vi nu komme i Semifinalen, var det da rart hvis enten Man City eller Barcelona var væk.

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... d=2000982/

Senest rettet af Cynwal torsdag, 14. mar, 2019 11:13, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Man må da sige, at PL understreger dens styrke i denne sæson, selvom scum var heldige, og det sætter jo blot Liverpool's præstation og position i relief.

Geografisk sted: Haderslev

Alder: 53
undgå de 3 stærke hold city, juve og barca. Håber de 3 trækker hinanden i kvar og semi.

Geografisk sted: Haderslev

Alder: 53
det ender nok med at scum trækker porto og city trækker ajax. vi får spurs og barca trækker juve

Geografisk sted: Holstebro

Alder: 24
Niels K skrev:
Man må da sige, at PL understreger dens styrke i denne sæson, selvom scum var heldige, og det sætter jo blot Liverpool's præstation og position i relief.

Helt enig - og som en kollega sagde igår til mig så var han bange for Barcelona mødte Liverpool ligenu , da det kan blive alt for spændende og en svær opgave at knække for Messi og co, som skal tage arbejdshandskerne på.

De lette bud: Ajax eller Spurs da begge klubber er slet ikke erfarne på den europæiske scene...

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Der har været - og vedbliver sikkert at være - megen snak om hvorvidt vi skal "sælge" CL for at gå 100% efter PrL, eller omvendt.

Kun tiden kan vise hvad Klopp beslutter, og om det viser sig at være den rigtige beslutning, men om ikke andet er avancementet til kvartfinalen vigtigt, fordi det dels giver flere penge i klubkassen, hvilket Klopp selv har nævnt er essentielt ift den videre styrkelse af truppen, dels fordi det (formentlig, har ikke regnet på det...) kommer til at forbedre vores seedning i næste sæsons CL.

Min personlige holdning er at vi skal gå 100% efter CL. Der skal vi trods alt "kun" vinde 3 og spille 2 uafgjorte for at gå hele vejen, mens vi muligvis skal vinde 8 i streg for at tage PrL, og så er det ikke engang sikkert at det er nok.

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

Interessant med 2 stemmer på Barcelona.....
Det kunne da godt være, at deres PT stort set "One Man Team" er til at snakke med over to kampe, hvor eksempelvis Fabinho kunne peges ud til en rigtig Mandecker-opgave på Messi?

Brugeravatar

For mig at se er det en non-debat om hvor vidt, vi skal gå efter PL eller CL, da vi ikke er en storklub, og da vi ikke kan tiltrække de bedste spillere, hvis vi ikke kan/vil gå efter begge de 2 største pokaler. Naturligvis skal vi det, og naturligvis gør vi det.

Brugeravatar

Sledgehammer skrev:
Der har været - og vedbliver sikkert at være - megen snak om hvorvidt vi skal "sælge" CL for at gå 100% efter PrL, eller omvendt.

Hvilket Klopp jo var tæt på at rive hovedet af en journalist, som antydede dette på pressekonferencen inden kampen i München. Han beskyldte i hvert fald journalisten for at være scum-supporter!

...og så tror jeg at Texy er inde på noget af det rigtige: Det virker som om, at holdet kollektivt er på en stigende formkurve, hvor ganske få ting skal til, før det hele klikker, i modsætning til sidste år, hvor "Superformen" kom noget før, og fes ud omkring returen i semifinalen mod Roma og Finalen mod Real. Så jeg tror meget mere, at det handler om at holde momentum, og rigtig gerne få noget positiv formkurve ind i Keita og fastholde Lallanas stigende kurve. ...og kunne Gomez nå at få lidt kampform, inden maj måned starter, kunne det give boost i en eventuel semifinale i CL.

Samtidig skal det med, at der er spillet 3 PL kampe mere, inden første runde i CL-Kvartfinalen (9-10 april) og 4 inden returkampen (16-17 april), idet Chelsea gæster Anfield i weekenden imellem Kvartfinale kampene.

Summa Summarum: Jeg tror ikke, at der på noget tidspunkt tages stilling til at "sælge" CL. At komme langt i CL for andet år i træk vil også betyde endnu mere vækst i den globale fanbase, hvilket ledelsen helt sikkert har kæmpefokus på.

Liverpool kan jo desværre ikke nå at blive mestre med Magiske 96 point, da vi enten lander på 97, 95 eller mindre, men lad os nu bare lande begge pokaler alligevel.

jeg håber på en lodtrækning ala den her

lfc-porto, ajax-tottenham, united-juventus, barca-city

gerne i nærvte rækkefølge, altså med hjemme og udebane,

og så går lfc-ajax videre til en kamp i semifinalen, samt juventus og city

med en finale bestående af lfc-juventus

det er min drømme lodtrækning, :)

Brugeravatar

Geografisk sted: The Klopp
Niels K skrev:
For mig at se er det en non-debat om hvor vidt, vi skal gå efter PL eller CL, da vi ikke er en storklub, og da vi ikke kan tiltrække de bedste spillere, hvis vi ikke kan/vil gå efter begge de 2 største pokaler. Naturligvis skal vi det, og naturligvis gør vi det.

Nu ved jeg heller ikke, hvor seriøs al denne snak har været, men faktum er ihf, at den har været der, og jeg har da set at Mo Salah har været ude og sige, at han gerne sælger CL for en PrL titel.

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar

Sledgehammer skrev:
Niels K skrev:

Nu ved jeg heller ikke, hvor seriøs al denne snak har været, men faktum er ihf, at den har været der, og jeg har da set at Mo Salah har været ude og sige, at han gerne sælger CL for en PrL titel.

Faktum er også, at han i interview'et siger, at klubben naturligvis går efter begge dele:

https://uk.reuters.com/article/uk-socce ... P?rpc=401&

Vi ved jo ikke, hvad han blev spurgt om. Var det et spm om hans mening om Neville's udsagn om, at vi ville have nemmere ved at vinde PL, hvis vi røg ud til Bayern ? Eller var det et spm om, hvilken pokal Salah helst personligt ville vinde ?

At skulle ofre hans drøm om en CL titel kan jeg kun i alleryderste konsekvens se for mig blive noget, han skal forholde sig til pga noget fysisk, hvor han personligt skal vælge, om han skal spille den ene eller den anden kamp, ellers forstår jeg ikke, hvornår denne ofring kan komme i betragtning. Klopp vælger for det første, hvem der spiller hvilke kampe, og Man City kører fint på i 4 turneringer, så mon ikke vi kan klare 2.
Alle spillere kører da på højeste mentale klinge og elsker at være i centrum som spidskandidater til begge titler, det kan der da ikke være tvivl om.

Brugeravatar

Vi behøver ikke være så nervøde for udebanekampene i knock out fasen:

https://www.fourfourtwo.com/news/liverp ... eague-away

Brugeravatar

Stop nu der er sgu da ikke nogen der sælger en 1/4 finale i CHL uanset hvem modstander bliver.

1) Klubben har brug for pengene som man kan fortsætte med at investere i truppen og klubben (faciliteter, stadion m.v.)
2) Klubben har brug point til ranglisten, så vi kan blive seedet i de øverste lag (Vi er pt. nr 12 og har bla. overhalet Tottenham, Chelsea og United)
3) Klubben har brug for at profilere sig i CHL så man kan tiltrække de bedste spillere

Ønske modstander i 1/4 finalen er uden tvivl Porto, de er klart de ringeste hold tilbage og kan nok stadig huske 0-5 fra sidste år, vil helst undgå City bla fordi Robertson er ude i første kamp og Trent viser et noget svingende i niveau pt, City har så meget fart at de virkelig kan være onde ved milner eller moreno på en back.

ps husk lige at nyde at være Liverpool fan vi spiller med om både CHL og PRL, Liverpool er igen en topklub i England og Europa, så husk at støtte hele holdet, og lad være med at ville rive hovedet af Matip når han giver et hjørne eller tror Klopp har fået en hjerneblødning når Lallana er på holdet - det hele behøver ikke være så sort/hvidt - vi er en klub/et hold og farven er RØD............YNWA

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Jeg har svært ved at se os sælge cl på nogen måde.
Omvendt vil vi ikke ofre point i PL som vi gjorde sidste år for at spare spillere til kvart- og semifinalerne. -eller det syntes jeg ihvertfald ikke vi skal og jeg har meget svært ved at forestille mig at det sker, sålænge vi er med i kampen om mesterskabet.

Salah vil muligvis gerne sælge cl for er vinde PL. Men det kan jeg kun tolke som at hvis han står med et binært valg, så vil han hellere vinde PL end cl, eller også er han bevidst om at det er en populær holdning at have blandt fans af klubben.
Hvis han gerne ville ud af cl så havde han spillet en meget ringere kamp i aftes.

Men jeg tror slet ikke at spillerne vil være med til at sælge kampe i cl eller PL, de er i klubben for at vinde de to pokaler.
Det er noget helt andet med pokalturneringerne, der har tabt så meget prestige at de ikke er ret meget værd længere

Jeg håber vi trækker Porto eller Ajax. Principielt kan jeg bedst lide at de her cl kampe er imellem to hold fra to forskellige lande. Men man City skal imø helst møde man Utd eller Juventus. Man Utd vil give dem to hårde kampe(hvilket kunne koste dem et par point i PL), imens Juve har den bedste chance for at slå dem, imø. Det er nok også de hold jeg helst gerne selv vil undgå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 4 [ 56 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Fodbold » Liverpool FC diskussioner