FAKTA: Transfers 2019/2020

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Re: FAKTA: Transfers 2019/2020

Indlæg af Cynwal » torsdag, 01. aug, 2019 05:46

ilusio skrev:
onsdag, 31. jul, 2019 14:29
Det er klart at hvis der bare er EN spiller hvert år fra vores academy der slår igennem, så er det en succes.
Én om året er meget, meget langt fra det muliges kunst. Jeg har været på rundvisning og diverse foredrag på Akademiet i Kirkby med DBU-Fyn i december 2017, og de der blev det sagt, at hvis de kan præstere én seniorspiller hvert 3. år, så er de en kæmpe success.

En anden slående ting ved besøget var, hvordan hvert enkelt ungdomsholds resultater overhovedet ikke er en del af målsætningen. Alt handler om udvikling af den enkelte spiller. Vi så en Champions League Youth kamp derovre, og jeg sad og havde svært ved at afgøre spilsystemet/opstillingen, altså om det var 3-5-2, 4-3-3 eller andre talkombinationer. Dagen efter fik vi en taktisk gennemgang, og vi blev spurgt, om vi havde luret deres formation? Det var der ikke nogen klare svar på, og han fortalte så, at de vel nærmest havde spillet en 2-7-1 formation, baseret på, at blandt deres spillermateriale var der kun 2 forsvarere og 1 angriber, men 7 midtbanespillere, som de ville arbejde med. Hver spiller havde så fået individuelle instrukser og målsætninger for kampen, afhængig af, hvad de mente var det rigtige i den enkeltes udvikling. Der blev så fra salen spurgt, om ikke resultaterne var vigtige for at skabe en vinderkultur, men det blev pure afvist. Iflg. Michael Beale, som vi havde det meste af kontakten med, er vindermentalitet og ærgerrighed noget som ligger dybt i den enkelte spillers natur. Han nævnte som eksemplar Gerrard, Carragher og Suarez, hvor deres sult og vindermentalitet er en stor del af deres individuelle drivkraft, og intet har at gøre med, om de i ungdomsårene har spillet på hold der har vundet eller tabt.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » torsdag, 01. aug, 2019 09:36

@Cynwal

Jeg kan ikke lige se at min opfølgende kommentar var kommet med så jeg uddyber lige :)

Jeg mener ungdomsspiller og ikke nogen der har været i klubben fra barnsben.
Sterling, Gomez, Elliot, Brewster osv, de tæller i min bog også som unge spillere vi har nurset igennem til topfodbold.
Jovist der er et talent allerede når vi køber spilleren, men det er kun hos LFC de har spillet seniorbold.

Så det er en af disse om året. ;)
Kan der så komme en fra akademiet hvert 3. år og vi gennem køb af unge spillere kan skabe en de andre, så er det også fint.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 04. aug, 2019 15:44

TV3MAX burde tjekke den her side!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. aug, 2019 17:42

Liam Millar utlånt til Kilmarnock

Liverpools kanadiske spiss går tilbake til skotsk fotball.

06.08.2019 kl 14:14 Torbjørn Flatin tflatin

Liverpool FC bekrefter at den kandadiske angriperen Liam Millar har gått til Kilmarnock på utlån for hele sesongen 2019/20.

Millar fyller 20 år i september og ble litt involvert med førstelaget under pre-season, etter at Paul Glatzel ble skadet.

Nå har han imidlertid valgt å gå tilbake til Kilmarnock og førstelagsfotball i skotsk Premier League, etter å ha spilt 14 kamper for klubben på utlån forrige sesong.

Millar har kamper for seniorlandslaget til Kanada.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 06. aug, 2019 19:28

Endnu et lejemål: https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... -sesongen/

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 06. aug, 2019 20:26

Igen igen til leje: https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... e-sjekken/

Fatter hat af alle de lejeaftaler for spillere i 20erne!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » tirsdag, 06. aug, 2019 20:32

Det er sgu tæt på ubegribeligt at Wilson ikke kan få en plads i truppen denne sæson. Han har spillet pisse godt i preseason, virker stærk og parat til PL. Forhåbentlig kan han nu få en masse spilletid og så brage igennem for os i næste sæson.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 40
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 06. aug, 2019 22:08

første post er opdateret pr dags dato, incl Wilson.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 06. aug, 2019 22:19

ThunderZtorm skrev:første post er opdateret pr dags dato, incl Wilson.
Det er vist sådan at Bournemouth også betaler en vis sum for lejemålet

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 06. aug, 2019 23:18

Jesper skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 22:19

£2.5 mil. og £500 k efter præstationer ifølge de troværdige journalister der har med Liverpool at gøre. Og så betaler Bournemouth vel også hans løn under opholdet. Der skulle ligeledes være indbygget en spilletidsklausul. Når David Brooks bliver klar igen om et par måneder eller tre, tror jeg dog desværre ikke der bliver så mange minutter til Wilson mere.

Bojangles
Alder: 41

Indlæg af Bojangles » onsdag, 07. aug, 2019 07:58

Mads T. skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 23:18
Jesper skrev:
tirsdag, 06. aug, 2019 22:19

£2.5 mil. og £500 k efter præstationer ifølge de troværdige journalister der har med Liverpool at gøre. Og så betaler Bournemouth vel også hans løn under opholdet. Der skulle ligeledes være indbygget en spilletidsklausul. Når David Brooks bliver klar igen om et par måneder eller tre, tror jeg dog desværre ikke der bliver så mange minutter til Wilson mere.
Så vidt jeg er orienteret, har det været et ønske selv fra Wilson for at få fast PL-bold spilletid.
Jeg er personligt rigtig ærgerlig over at han ryger på leje, da jeg syntes han har levet en masse af det vi skal bruge og jeg tror han kunne blive en rigtig god tilføjelse til truppen. Men samtidigt syntes jeg også det er rigtig fedt, at Liverpool er en klub, hvor vi også tænker på mennesket bag spilleren og støtter deres ønsker. Hvis Klopp har taget en snak med ham om hans potentielle spilletid denne sæson, og sagt at den vil være minimal og meget vil være afhængig af cup'ene, som generelt vil blive prioriteret lavt, så kan jeg som sådan godt forstå, at han på det her tidspunkt i karrieren vælger at tage en mulighed for relativ fast førsteholds PL bold.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 09:33

Migs sælges for 6,4 mio. £ med 1,8 i add ons.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 12:34

George Johnston til Feyenoord

George Johnston har gått til Feyenoord for 300.000 euro, eller om lag £280.000. Liverpool FC har imidlertid fått med en klausul om at de skal ha 30 % av et videresalg.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... feyenoord/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. aug, 2019 14:54

Liverpool defender Nathaniel Phillips joins Stuttgart on season-long loan

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 07801.html

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 13. aug, 2019 10:17

Det ser ud til, at vi kan have høje forventninger, når vi vælger at købe en spiller jf. Peter Krawietz´bog, og det samme gør sig vel gældende, når vi taler akademi med de seneste indkøb af Bobby Duncan, Sepp og Elliott ?

– For oss var det Van Dijk eller ingen

Peter Krawietz forklarer hvorfor Liverpool valgte å vente på Virgil van Dijk.

12.08.2019 kl 23:42 Arild Skjæveland askjaeveland

Liverpool hadde defensive utfordringer i 2016/17-sesongen, og slapp inn 42 ligamål. Sommeren 2017 så det ut til at de skulle sikre seg Virgil van Dijk - men forholdet med Southampton skar seg, og spilleren kom ikke før vinteren etter.

Mange irriterte seg over at Liverpool da ikke gikk for et alternativ til nederlenderen. Assistent Peter Krawietz forklarer hvorfor.

– Dette er ikke et Playstation-spill. Du kan ikke designe dine egne spillere eller kjøpe dem for lekepenger. Det handler om budsjett og de tilgjengelige alternativene. Hvem som er tilgjengelig, og for hvor mye, sier Krawietz i et intervju med Raphael Honigstein for den oppdaterte versjonen av boken Bring the Noise.

– Du må også sammenligne dem med spillerne du allerede har. Dersom du ikke kan få noen for 40 millioner pund som virkelig forsterker deg eller kan se at det løfter deg til neste nivå, så vil Jürgen aldri gjøre det. Han vil ikke bruke penger bare for å kjøpe.

– Vi bestemte oss for at det måtte bli Van Dijk eller ingen. Det var ingen målvakter heller på markedet som ville gjøre oss merkbart bedre slik jeg kan huske det. Vi ville tatt den samme avgjørelsen igjen i dag.

Unik spiller

Krawietz mener at Virgil er unik.

– De naturlige kvalitetene hans er på et utrolig nivå når det er snakk om en midtstopper. Væremåten, de tekniske ferdighetene med ball, intelligensen, hurtigheten - det er en kombinasjon som er veldig sjelden.

– Karakteren hans - han er en vinner, en som styrer. Han gjør dem rundt seg bedre. Organiserer, bevarer roen og sikkerheten. Andre kan vokse ved siden av ham. Det var det vi håpte på, og det ble som vi håpet.

Utdraget fra boken er gjengitt av The Athletic. Den oppdaterte versjonen av boken kommer ut 15. august. I september kommer boken på norsk.

Besvar